-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz
Véreshurka #104407 üzenetére
Ha valamit ér is a hajtókar akkor csak az első, azután jön a kalapáccsal ütögetés, mert akkor nem lehet elnyalni (egybe pattan le, háború előtti lehúzó menet nélküli négyszöges hajtást csak így lehet leszedni, ott még a lehúzó se fér be). De a lehúzó a legjobb az tény.
Ha amúgy hajtás csere is lenne akkor flex -
ivana
Ármester
válasz
jolti #104416 üzenetére
Zsírozni érdemes igen, ezt gyakran kihagyják mert azt hiszek attól kevésbé ragad meg rendesen de ez nem igaz, sőt biztosan rácsúszik, és tuti nem mozdul el.
Az állíthatós stucnit simán lehet cserélni, teljesen jogos probléma ami állítható az ipari hulladék, egy csavar nem bírja azt a terhelést.
-
ivana
Ármester
válasz
SidCorky #104670 üzenetére
Külsőt ne a decathlonban vegyél, inkább rendeld neten. Belső kb. tökmindegy ebben a kategóriában, sőt manapság már mindenhol kb. mert a felső kategória úgyis tubeless. A jelzett kategóriában általában CST-t érdemes venni.
A lámpa keret függő, látni is szeretnél vagy csak látszani?
Üléshez nem nagyon van útmutatás, nagyon olcsót ne, olyan 5 ezer körül talán szoktak lenni már használható darabok.
Alap karbantartáshoz kónuszkulcsok kellenek, kazi leszedő, meg egy darab lánc (vagy láncos kulcs).
Lassabban kell menni
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #104702 üzenetére
Outiban gyakorlatilag nincs olyan amibe ne férne be 25-ös gumi, 28-as is simán belemegy a legtöbbe. Mostanában szeretnek szélesebb felnit rakni, de 13-assal 28-ig bőven jó vagy, de a 32 is elmegy vele. A 32-es az ami nem szokott már beférni rendesen.
-
ivana
Ármester
válasz
-=RelakS=- #104734 üzenetére
200km-es lánccsere ideje erősen lerövidült Ennyit még én se foglalkozok biciklivel
Pedig most is három épül. Lánccsere az olyan 2000-renként aktuális max. A napi mászkálósban is van már 1800 lánccsere óta, de még semmi baja (igaz én egysebivel nyomom).
6030D Egy váltós rendszernél én bőven szoktam érezni ha kicsit is szar a lánc. Egysebin nehezebb, de ott meg ahogy nyúlik húzni kell rajta, szóval ott is látszik.
-
ivana
Ármester
válasz
draco31 #104802 üzenetére
Ez ha jól sejtem csapágyas hajtómű csapágy mindegyikben van
Ez egy sima négyszöges monoblokk, a tripla hajtásból ítélve szinte biztos, hogy angol menet. A Hasaggymeg által linkelt szerszám kell hozzá, a hajtókar csavarral és egy alátéttel szorítsd rá mert szeret kiugrani, meg kell egy elég nagy villáskulcs.
(#104804) TomMusic 559 esetén teljesen mindegy ott szó szerint minden kompatibilis mindennel.
(#104807) Véreshurka Mindkettő jó bele, de én inkább a 32-estől kezdődőt javaslom mert az vastagabb.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
draco31 #104811 üzenetére
32-es szokott lenni.
Angol menetes a kerékpárok olyan 95% és nagyjából kompatibilis. Annyi, hogy a normál szélesség 68mm és montin van 73-as.
Ez valószínűleg (mert láttam már ilyen classic kónuszost is) monoblokk lesz ami egybe cserélhető és nem lehet kenni [link]
pozsoka A pözsi jobb, az aelle a ktm-nél nem rossz cső de a lemezpapucs fos. De ezek szvsz eléggé túl vannak árazva.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
draco31 #104819 üzenetére
Most nem teljesen értem miről beszélsz, ez tuti nem beütős hajtás. A megfelelő szerszámmal ki lehet szedni a monot és ott menetes a középcsapágyház.
Vagy a másik beütős? Ahhoz tudsz nyomni képet? Nagyjából mindenhez van manapság alkatrész 100 éves WM-hez is.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz
pc360 #104936 üzenetére
Nem értem ezt a pattogást nem minden női váz szar, ez pl. teljesen jónak tűnik. Ennél sokkal szarabb cuccok is szoktak itt lenni, pl. decathlonos borzalmak, és ne kedvetlenítsük már el a lelkes kollegát, miközben ráadásul egy teljesen jó cuccal dolgozik, a másik váz kuka de a női teljesen jó.
draco31: én ennél sokkal durvábbakkal is foglalkozom (most épül pl. egy kempó, egy waffenrad, meg egy 26-os női a negyvenes évekből). Meg szombaton vettem egy 26-os WM-et. Ritka az ilyen jó női váz, semmi baj nincs vele.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
pc360 #104951 üzenetére
Mostanában a veterán bringáknak nagy kultusza van amúgy is, én pl. szedtem már össze tényleg olyan gépet amit a roncstelepről kellett összekotorni. De egy nagyjából egybe lévő háború előtti gép eredeti alkatrészekkel egy kincs kb. és lassan ilyen 100-150-ért mennek felújítva.
De ez konkrétan itt két váz volt az egyik ami tényleg kuka, valami német szar a 80-as évekből. Meg egy rendes női túra outi váz szintén kb. akkorról, az utóbbi ha már van nem kidobandó, és maga a váz se volt egyáltalán rozsdás.
(#104932) draco31 Bowdenházból tuti ne vegyél színest, drága és szar. Sima jagwire kell oda. Alapból ha már ilyesmit akarsz én a vázat szintereztetném neonzöldre
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Runner_fxr #104970 üzenetére
Ezek a csapágyak brutál mód túlárazottak, kiváncsi lennék mennyiért gyártják, meglepődnék ha egy ezresnél többért. Az ilyen felsőbb kategóriás bringás cuccok sokszorosába kerülnek a reálisnak, motorba, autóba olcsóbb az alkatrész. A mostani 20 féle szabvány meg egy külön vicc. Colos menetes kormánycsapággyal 70 évig mentek, az volt mindenen. Angol menet szintén. Olyan ez mint a bringa zsír, sima jó minőségű autózsír tartósabb és abból 700 Ft-ért nem 40g kapsz, hanem legalább 250-et.
(#104972) eddie1978 Ez szét van rohadva, kuka (nem tudom, hogy néz ki egybe, de szinte biztos, hogy javíthatatlan)
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105027 üzenetére
A kerékpár méretezés igen érdekes
Mivel a monti amcsi találmány általában az inch.
Az outi viszont európában született ezért mm alapú a méretezés.Lényeg: ha inch akkor nehogy kiszámold mekkora mert az 90%, hogy marhaság. Az mm-es méretek legtöbbször pontosak, még a francia szám betű alapú is egészen értelmes lehetett valaha, de ott ma már nem akkorák a gumik mint a méret (a 622 a 700C eredetileg szélesebb gumit használt mint a tanyabájk 700B)
-
ivana
Ármester
válasz
flash- #105270 üzenetére
Szerintem ez nem rossz.
33 évesen nemtom egy ilyet meg lehet még szokni? Ez szerintem max. 50 felett lehet probléma. De akkor sem lesz semmi bajod tőle, ha nincs probléma a gerinceddel.
meg 178cm-el nemtom hogy 54 vagy 56os kellene inkább.. Bringa függő, sok féle geo van manapság. Érdemes kipróbálni szvsz.
-
ivana
Ármester
válasz
CptAdamica #105426 üzenetére
Leginkább fogsz egy sublert és leméred
A pedálban nincs standard. 5/32 vagy 1/8 col szokott lenni a legtöbbször.
-
ivana
Ármester
válasz
CptAdamica #105428 üzenetére
Sajnos tényleg nem megy nélküle, de a csapágyboltos megoldás jó ötlet. (De azért egy érdemes otthon tartani egy tolómérőt sokszor hasznos
)
A shimano semmi extra, jó minőség csak retek drága, de simán kapni csapágyboltban is olyat.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105421 üzenetére
Ez nem egy városi kerékpár
Az valahogy így néz ki
mivel ilyen a geo-ja. Vagy csak nagy? A leírásból ítélve inkább kicsi, ott szokott sportosabb lenni a dolog a kelleténél.
32mm gumiszélesség alatt szinte alkalmatlan városba egy kerékpár. Egy 28mm széles gumival szerelt outi elmegy, de telén az is szívás, ha esik, vagy ha nagyon poros az út stb. szóval az esetek 50%-ban szívsz. 40mm-es tanyabikeal meg hóban is szoktam csapatni.
eddie1978 Én pár száz km alatt lejártam a Continental GP 4 Season 23mm gumijaimat köves úton Te egy mazohista állat vagy
Tuti megdöglenék 2km után
(#105432) san01 Túrázáshoz mindenképpen, nekem pattant már az arcomon légy (vagy valami hasonló nagyságú), olyan durván, hogy meg kellett állnom, pedig szemüveg volt rajtam.
Városba nem feltétlen kell szvsz, csak ha esik.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #105664 üzenetére
+1 én is néztem, ez kb. ajtót támasztani jó mert ahhoz elég nehéz
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105682 üzenetére
Semmiképpen sem túl jó ez a pozíció. Outin nem görnyedsz, outin "fekszel". Magyarul tartod magad, és rádőlsz teljes felső testtel a kormányra. Amúgy montin is így kéne, csak ott nyilván nem mész annyira le.
-
ivana
Ármester
válasz
Véreshurka #105684 üzenetére
Váztörés?
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105698 üzenetére
Ha ez rendes sokat váltós mechanika (mindkét irányba vált legalább 3-at akkor vehető), ha nem akkor rövid úton szarni fog menni (ha lefele csak egyet dob kerüld). Csak műanyag karos, de az könnyen tuningolható, hátra meg elég az is (ez nem a gagyi műanyag).
zoli03: Ez egy acél tányéros campa hajtás az a legkevésbé problémás. Mondjuk hosszú távon mehet rá egy kompakt integrált.
-
ivana
Ármester
válasz
JackFeryll #105726 üzenetére
Pontosan és azzal lehet megállapítani, hogy az oldalsó kis kar hányat tud váltani. Ha többet akkor a régi fajta. De asszem ez a mirage még a régi lesz, az öröj élet, ha elfárad a rugó az kapható, és talán a legjobb feelingre.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #105798 üzenetére
Nem kell ezt túlparázni. Megnézed a láncot, sort, hajtást ha szarrá van kopva az látszik. Kiszeded a kereket, megforgatod kézzel, ha hibás azt érezni, nem kotyoghat. Első fék behúz a kormánycsapágy nem lötyöghet. A fékváltó legyen gyors és pontos. Egy bankkártyát neki nyomsz a felninek abból látszik mennyire van elfékezve. Vázat végig kell nézni, repedés esetén off.
Egy régebbi outin egyetlen olyan hiba van amit nem lehet észrevenni 10 perc alatt szétszedés nélkül az a hibás monoblokk, középcsapágy. De azt annyira nem drága cserélni. -
ivana
Ármester
válasz
Dyingsoul #105974 üzenetére
Ebben a kategóriában csakis csepelt. Ilyet keress Más gyártók termékei általában rosszabbak.
RaiZka Egy shimano is szokott bírni 5-6 ezret. Szerintem nem urban legend a tartósság, simán bírhat egy campa sor 10 ezret. Nekem csak a hajtásom campa, de az sokkal jobban bírja a strapát mint a shimano elődje (igaz ezek régi cuccok, biopaci hajtás volt, most meg valami 2000 körüli campa négyszög)
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Dyingsoul #105977 üzenetére
könnyített vázas kellene Alapból nem nagyon van ilyen tanyabike styleban könnyű váz. A könnyített az meg ilyen csúcs outi dolog (pl. régen kireszeltek a középcsapi házból).
De annyira vészesen nem nehéz, könnyebbek szoktak lenni mint a rugós telós szarok. De nehezebbek mint egy régi csepel az biztos, főleg ilyen nagymama kivitelben -
-
ivana
Ármester
Képzeljétek vettem egy montit
Nagyon régi crmo darab, de eléggé egybe van megy mint az állat. Nagyon beteg kék rózsaszín színben
Exage szett van rajta, ami érdekes montin de jön, megy fékez. Egyenes kormányos exage fékváltóval amit még soha nem láttam.
Ez a szett [link] alig van róla valami a neten.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Scarabe #106381 üzenetére
Annak ellenére, hogy ez a kategória tűnhet jó választásnak egy adott felhasználásra, szvsz nem igazán ajánlott. Általában túlárazott, a telók nagyok gyengék 100kg-hoz rugós teló szart se ér. A vázak geoja kb. egy túra csepelre hajaz, aminek én nagy kedvelője vagyok de egyenes kormánnyal halál.
Szerintem két értelmesebb lehetőség is van ennél: veszel montit, az szerintem simán gurul annyira mint ezek és rendesebben megy terepen. Vagy veszel fitneszt, ami merev villás, jobb rajta a szett és ugyan úgy rámegy egy 40mm körüli gumi ami gyenge terepre elég.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #106386 üzenetére
Azért egy normális agynak úgy kell forognia, hogy a zsírt érzed max. ahogy mozog.
Épp itt van az asztalomon egy 600-as tricolor agy kifűzve (igaz ez híresen jóféle cucc) olyan mint a vaj. De tegnap raktam össze egy 80 éves waffenradot annak az első agya is fullos lett egy kónusz csere után, az agyon semmiféle berágódás nem volt, igaz az egy darab acélból esztergált agy (ilyet amúgy még nem láttam én se acélból), nem szar.
A montiról holnap nyomok képet érdekes egy cucc. Igaz a fékváltók váltó részét lehet lecserélem sunrace váltókarjaimra mert azok jobbnak tűnnek, de a váz egy műremek krómozott villa és jobb láncvilla
0.9-es oria csövekből, baromi könnyű darab... A vicc, hogy a canti fékekhez szerintem outi fékhíd van, csak nem fúrták át
A geo kicsit trekkinges, szerintem ez nagyon korai monti lehet, tök egyenes felső csővel. De 26-os araya felnik szóval ez mégis csak monti
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Bati0501 #106397 üzenetére
Pont azt magyarázom, hogy simán lehet, hogy ultegra szett mellé FSA hajtást raktak gyárilag, ez manapság egyáltalán nem ritka. A betű kopása lehet cipő is, az nem igazán gond.
Imike: manapság ez már annyira nem igaz, vannak 32-40mm-es gumival szerelt merev villás gépek is fitness néven. Általában aki nem bírja a kost, az biztos nem bírja a 25mm-es 8 baros gumit
Jjeahh: megnézem azt aki trekkingen kiteker egy 48-11-et
A magas súlypont és a trekking geo miatt tuti halálfélelmem lenne ilyen 80 körül
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Futás, futópályák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen autót vegyek?
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Elden Ring
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- MinDig TV
- Politika
- További aktív témák...
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő
- Kugoo KuKirin G2 Master
- Eladó Pegasus Pedelec (Visszatöltős)
- LEGO Technic - Távirányítású kaszkadőr versenyautó (42095)
- LEGO Technic - Applikációval irányítható Top Gear raliautó (42109)
- LEGO Technic - Kaszkadőr teherautó és motor (42106)
- Xiaomi M365 M365 Pro M365 Pro2 1S Essential tömörgumi, M365-hoz Pro kijelző, feljavító készlet