-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HardSanyeee #64360 üzenetére
A kryptonite evolution elég jó, én szerintem azt venném.
Valaki egy jó xc gépet? [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Érdekes árazás az biztos, úgy ránézésre szerintem 2 milla körül lehet a bolti ára, mindezt 800-é újonnan.
Garancia füzetet és számlát biztos nem kapsz hozzá.
Xc geometriás, szerintem rendben van az a fejcsőszög. Lehet, hogy a fotó is csal.6030D: Pontosan, fűrészlappal. Illetve 1-2 centit lehet játszani a nyereggel, de ezeket a vázakat versenyzőknek tervezték.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #64368 üzenetére
Egy ilyen géppel aztán lehet csapatni felfelé is. Szerintem max 10 kiló lehet, vagy kicsivel alatta.
koxx: Szerintem ezeket külföldről lopják, itthon nem sok szaladgálhat ilyen bringából, hamar meglenne a tolvaj is ha ilyen nyilvánosan hirdetnék.
Bár azért a rendőrség helyébe ránéznék az ilyenekre, de nyilván leszarják.
Ilyen nyeregcső nekem sem kéne, eladásnál nem egy előny.Egy ismerősöm összeállított egy kis kellemes terepezős túrát. Vasárnap megyünk páran, ha van kedve valakinek, csatlakozhat nyugodtan. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #64523 üzenetére
Akkor nem csodalom, hogy szétszakadt. Hihetetlenül gagyi cuccok vannak abban a boltban, és az összes férfi nadrág úgy néz ki mint a női.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #64600 üzenetére
Az elmondottak alapján simán lehet, hogy jut rá valami az említett szilikonból. Első két fékezésnél lekopik aztán már jól fog. Egyforma tárcsa van elöl-hátul?
Hasaggymeg: A stroker trail úgy működik. Ott az a fémes hang teljesen normális. Mindegyik így működik. Pláne a 4 dugattyús ace. Az olyan volt mintha fém a fémbe harapott volna.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #64631 üzenetére
Ahogy kopik a betét úgy nyomja ki a dugattyú egyre jobban a betétet, hogy mindig kb ugyan ott legyen a nyomáspont. Ha már túl hosszú az útja, akkor kevés benne az olaj. Sajnos el tud forrni és egyre kevesebb lesz a fékben, felhasználás és típus függő.
Ha jól van beállítva a fék, akkor nagyjából egyformán kopik a betét mind a két oldalon.Valószínűnek tartom, hogy rámegy a tárcsára valami kenő anyag, azért csinálja ezt. Egyébként ha időben megvan csinálva a teleszkóp karbantartás, szerintem nem kell azt szilikonozni olyan sűrűn.
Ha levegős a féked akkor nem tud már akkora erőt kifejteni, de az nem csak átmenetileg rontaná a fékhatást. -
Runner_fxr
Ármester
válasz FirstAndroid #64656 üzenetére
Kép alapján ezt pontosan nem lehet megmondani, mert nem látunk bele a csapágyakba és a hajtás kopottsága sem látszik. Ha már nagyon kopott és jó minőségű közeli képek készülnek akkor azért látszik a fogaskerekek kopottsága is. Az új ára 80k. Szóval ha minden tökéletesen működik rajta, és semmit nem kell rá költeni, akkor 35-40k-t érhet. Ha cserélni kell rajta alkatrészeket, akkor annyival kevesebbet.
trialboj: Ha a kerékpár mérete, beállítása megfelel, akkor valóban máshol kell keresni a problémát. A térd az egész test legbonyolultabb ízülete, épp ezért sokféle probléma is lehet vele. A hideg valóban nagy ellensége. Most már nincsenek olyan nagy hidegek, hogy különösebben megfázzon, de 10 fok alatt szükséges egy neoprén térdmelegítő, amin nem fúj át a szél. Ez nem azonos a téli bringás nadrággal, meg léb melegítőkkel. Ez annál sokkal tömörebb anyag, és semmi szelet nem enged át. Ennek hiányában hideg időben tényleg meg tud úgy hűlni az ízület, hogy problémákat okozhat. Aztán lehet túlterhelés is. Például az edzettségedhez képest sokkal jobban terheled, nem tartod be a fokozatosság elvét. Vagy nem hagysz időt neki a bemelegítésre, hidegen terheled. Illetve az életkort is érdemes figyelembe venni. Tízen, húszon évesen természetes, hogy van térded, fel sem tűnik, mert nagyon rugalmas mindened. De 30-on túl már sokkal jobban kell rá vigyázni, ilyenkor kezdi el érezni az ember, hogy van térde. Sokkal jobban kell figyelni a bemelegítésre, fokozatos terhelésre. Illetve porcerősítő készítmények szedése sem rossz. Segít a megelőzésben. Ha ezek betartásával sem sikerül pár hónap alatt megszüntetni a panaszokat, akkor el kell menni egy ortopéd szakorvoshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #64658 üzenetére
Ja és még valami, a sportkrémek csak húzódásra jók. A porcodhoz semmi köze. Illetve a térdszorító inkább csak árt, mert elgyengíti a térd körüli izmokat.
FirstAndroid: Az reálisnak tűnik, de mindenképpen kell egy szakszerű átnézés. Ha pl cserések a kerekek, sor, lánc, esetleg monoblokk, akkor már mindjárt nem lesz olyan kedvező. Azért ez nem mai darab, ki tudja mennyi km van benne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #64671 üzenetére
Nekem volt jó pár elég durva sérülésem, így úgymond tapasztalatból tudok beszélni. A bemelegítés nagyon fontos. A krémek segíthetnek, ezek vérbőséget csinálnak, de nem tudja pótolni teljesen a bemelegítést. Ugyan is a bemelegítésnek az a lényege, hogy az ízületben lévő folyadék végig keni az ízület terhelt részeit. Ezt úgy képzeld el, mint amikor beindítasz egy hideg motort és az gyakorlatilag kenés nélkül mozog. Ha ilyenkor lepadlózod akkor hatalmas terhelésnek teszed ki, viszont ha hagyod alapjáraton ketyegni, akkor a motorolaj megkeni az egész motort és utána már a nagyobb terhelés sem jelent gondot. Az ízület is hasonlóan működik.
Kerékpározásnál ezt úgy lehet megoldani, hogy alacsony terhelésnél megpörgeted a pedált. Illetve a terhelés előtt lehet gimnasztikát is csinálni. A túlterhelés többféle tényezős, egyúttal a szíved, keringési rendszered, másrészről az ízületeid. Egy egészséges szívvel, keringési rendszerrel rendelkező ember simán túl tudja terhelni a térdét. Fordítva is igaz. Az inak, porcok is meg tudnak erősödni, de ennek a folyamata hosszabb mint az izmoké. Te lehet, hogy bírod comb izomból és a szíved is bírja, de a térdedben lévő porcok, ínak nem bírják. Időt kell hagyni neki.A térdszorítónak akkor van értelme ha valami nagy terheléssel járó, de rövid ideig tartó tevékenységgel akarod terhelni valamelyik ízületed. Pláne ha sérült volt. Gondolok itt arra ha síelni mész, küzdő sportolsz, vagy egy focimeccs stb. A kerékpározás egy kisebb terhelést jelent. Rehabilitációs jellegű mozgás a térdnek. Ilyen esetben nem szabad térdszorítót alkalmazni, mert csak gyengít. Térdszorító, a műtétek után kellhet, de a lehető leghamarabb meg kell tőle válni, hogy visszaálljon a természetes biomechanika.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz torres19 #64867 üzenetére
Itt a topikban szeretnek használtakat ajánlani, de az a baj ezzel, hogy ha nem értesz hozzá akkor simán átverhetnek. Én inkább újban gondolkodnék első "komolyabb" bringának. Kb 150/db amiért egy elfogadható minőséget tudsz venni. Persze vehetsz olcsóbban is, de annál több lesz a kompromisszum. Véleményem szerint még ha kezdőről is van szó, és hegyi kerékpározás az elsődleges cél, nem nagyon adnám a 150k-s kategória alá.
-
Runner_fxr
Ármester
Én a Cube-ot választanám. Egyébként miért 27,5" miért nem 29"? Azzal azért számolj, hogy ha "komolyabban" akarsz terepezni akkor az alap Suntour villa kevés lehet.
Crytec210: És tulajdonképpen még az 500-600 euro-s gépeken is a villa a szűk keresztmetszet. Igazából kb a 250-260k környékén tanyáznak azok a montik amik úgymond kompromisszum nélkül bírják a terepezést és nem kell tuningoláson agyalni rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #64893 üzenetére
Ez is egy álláspont, és nem mondom azt, hogy nincs benne igazság. Viszont azért azt is érdemes szem előtt tartani, hogy ha a legminimalistább montival kezdi valaki, akkor az élmény sem lesz akkora. Azért azt lássuk be, hogy egy 60-80k körüli mtb nem igazán terepre való. Az a felszereltség egy alap cross trekking szintjén van, ami aszfalt és jó minőségű föld útra való maximum, nem pedig erdőbe, valódi montizásra. Azért egy hidraulikus tárcsafék sem kifejezetten extra manapság, egy biztonságos erdei bringázáshoz hozzátartozik. Egyébként lehet erre azt is mondani, hogy régen is elvoltak a vfékkel terepen, na igen, de az nem éppen olyan vfék volt mint egy mai alap kolbász vfék. Egy Avid, Deore vagy XT vfék valóban jó cucc, de az már majdhogynem tárcsafék áron lenne amúgy is. Illetve a tapasztalat hiánya is beszél szerintem belőled, ne vedd sértésnek, nem annak szánom. Ha kipróbálnál vérbeli montikat, többféle kategóriából, akkor már lehet kicsit más lenne a véleményed.
6030D: Ha elkap a gépszíj, akkor a világ összes pénzét el lehet verni bringára , de azért mindig vannak értelmes kompromisszumok, olyan gépek amik kielégítik a legtöbb ember igényeit, de még az értelmes ársávban maradnak.
Lavie: Az igényeidet biztos kielégítené, nem erről van szó, hanem arról, hogy merev vázban a 29"-nek sokkal több előnye van mint a kisebb keréknek. Kezdőknek is sokkal nagyobb biztonságérzetet ad. A kisebb kerék előnye épphogy csapatósabb, technikás szakaszokon jöhet ki, ez téged kezdetben amúgy sem érint. Elég sok montim volt az évek alatt, egy jó geometriával rendelkező 29" szerintem a legértelmesebb választás merev vázasban. 27,5" előnye inkább 130-140mm-es fully gépektől felfelé érezhető. A 26" és 27,5" között szinte alig érzel különbséget, a 29" már egész más karakter. Vannak szép 29"-ek szerintem, bár nyilván nem tetszik mindenkinek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #64904 üzenetére
Azért az egyszerűbb suntour villák között is van különbség, egy XCR 32-es becsúszókkal azért már nem olyan rossz. El lehet vele kezdeni a hegyikerékpáros sportot. Nyilván nem egy komoly darab ez se, de már nem olyan takony nyúlós fos mint a legolcsóbbak 28-as becsúszókkal. 150k körüli montikban már inkább ez van, de egy 60-80 ezresben tényleg nagyon hitvány a villa.
Crytec210: Szerintem van némi félreértés, én nem azt mondom, hogy egy 60k-s bringa nem jó alap dolgokra, aki abszolút kezdő és azt sem tudja akar e hosszabb távon bringázni, annak teljesen jó egy ilyen is. Aszfaltos utakra, melóba járni rövidebb, közepes távon, esetleg jobb minőségű földutakra. Viszont itt most egy rendszeres, tényleges hegyi kerékpározásról volt szó. Itt már felmerülnek olyan szerkezeti elvárások egy kerékpárnál, még abszolút kezdő szinten is, amit egy belépő 60-80k-s monti nem tud teljesíteni. Az alapvető biztonság szempontjából, és hogy legyen benne élmény is, ne csak nyűg, 150k a minimum egy hegyi kerékpárnál. Tulajdonképpen Te sem hegyi kerékpározol, elmondásod alapján aszfalton használod, esetleg jobb minőségű földutak. Akkor miből gondolod még is, hogy jó lehet normálisabb terepre, ha nem is használod ott és nincs is viszonyítási alapod jobb bringákhoz képest? Nekem ez a problémám ezzel.
Cathfaern: Múltkor behoztak hozzánk egy balesetes trekkinget, elütötte egy autó, mind a két kereke kuka és a sárvédők is összetörtek. Ezen kívűl ránézésre jónak tűnt, se a váz se a villa nem tűnt sérültnek. Meg lettek fűzve az új kerekek, de amikor beraktuk a hátsó nem igazán volt középen, pedig tutira középre lett centírozva, abban nem volt hiba. Mint kiderült, a váz hátulja kicsit eltekeredett. Alig észrevehető, semmi sérülés nincs a vázon. Még egy kicsit jobbra centíroztam a felnit és így már középen van a vázban, de ettől függetlenül a probléma nincs megoldva. A kerékpár jobbra húz. Nem jó az egyenes futása. Na most egy kezdőt simán át lehet verni egy ilyen bringával. A másik egy régebbi monti volt aluvázzal, fel lett újítva, majd amikor a kormánycsapágy cserére került sor, kiütöttem a csészéket a vázból és akkor láttam, hogy belül már két helyen is el kezdett repedni a váz és felfut egészen a fejcső tetejéig, de ott takarta a csésze, alig észrevehető kívülről. Kuka a váz. Ilyeneket simán be lehet szopni, ha használtat vesz egy kezdő.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geza844 #65031 üzenetére
Ha haladós gépet szeretnél, akkor nem lehet mellékes a súly, függetlenül attól, hogy mennyi a testsúlyod. Minél könnyebb a bringa, annál könnyebb lesz tekerni és ezáltal haladósabb is lesz. Egy nehéz bringa akkor lesz haladós ha mellé van egy bitang erős lábad és jó általános edzettséged.
Mivel a magyar utak sem a minőségről híresek, így 100 kiló mellé, vagy még nagyobb testsúlyhoz nem gondolnám ideálisnak az outit. Inkább egy terkking-et vennék. Komfortosabb. Itt meg azt kell eldöntened, hogy a klasszikus trekking kéne kényelmes üléspozícióval, vagy a kicsit sportosabb geometriás cross trekking. Trekkingből vagy merev villás változat kéne, vagy olyan amiben levegős a villa, de az meg nem biztos, hogy beleférne a 150k-ba. Az outinak annyi előnye lenne, hogy könnyebb és haladósabb, de sokkal kevésbé komfortos és a súlyod alatt a strapabírósága is megkérdőjelezhető.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A cross trekkingekben is nagy a szórás. A gagyibb gyártók csak annyit csinálnak, hogy leveszik a sárvédőket meg a csomagtartót a trekking gépükről aztán onnantól az már egy cross. Viszont nem mindegyik ilyen. Pláne nem a németeknél, egész más a cross geoja és más a klasszikus trekkingé. A klasszikus trekkingek ugye a kényelemről szólnak, a cross meg egy sportosabb trekking. A 80-as évek bringáival azért nem érdemes hasonlítani a mai gépeket, mert ott egy csomó minden túl volt méretezve, kevesebb volt a sebesség, vastagabbak a láncok, nehezebbek is voltak, de valóban tartós bringák. A mai gépek precízebben működnek, de több törődést igényelnek ez tény. Abban egyet értek, hogy vannak unalmas német bringák, bár szerintem a trekking már önmagában egy unalmas kategória, legalább is a kinézetét tekintve mindenképpen, persze vannak kivételek, de azok nem az olcsóbb szegmensben vannak. Azért az összes német bringát nem szólnám le, én egyedül a német országútikat nem annyira kedvelem, abból az olasz és a francia az etalon, de mtb-ban pl, vagy akár trekkingben nagyon ott vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mike Farrel #65480 üzenetére
Szia! Tulajdonképpen az elképzelt alap felhasználási terület és a 80-100k még találkozna is, de ami problémákat vet fel az a 125 kilós testsúlyod és az ugrások. A kerékpárok terhelhetőségének felső határa általában a 120kg, a 125-el nagyon a határon leszel. Az összerakáshoz mindenképpen kevés lesz az a 80-100. A csepel magnum egy alsó kategóriás gép, nem költenék rá. Ha újban gondolkozol, akkor kb 250-300k körül lenne olyan mtb, ami kb kiszolgálna téged feltehetően hosszabb távon, meghibásodás nélkül. Használt egy jó alternatíva lehet, de ha nem tudod mit kell nézni akkor könnyen belefuthatsz egy felújítás előtti állapotúba. A dirt gépek, mint az umf hardy, kona shred alapvetően jó elképzelések, de ott meg az lesz a gond, hogy kicsi lesz a váz normál tekerésekhez, pláne a 189 centidhez. Nem leszel ideális pozícióban a tekeréshez, ami nagyon kellemetlen tud lenni és nem is egészséges. Neked egy masszív XC monti kéne. Használtan is 150k körül mennek ezek legalább, és nagyon meg kell nézni mit veszel meg, mert sok a leharcolt gép, amit rászeretnének sózni a gyanútlan vásárlóra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #65558 üzenetére
Akkor azt műteni kéne. Erre más gyógymód szerintem nincs.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #65607 üzenetére
Ahhoz képest, hogy egy szörnyeteg lakozik benne, még egész kulturált lett a kivitelezése.
6030D: Szerintem az alap félreértés ott van, hogy Magyarországon nagyon kevesen ismerik ezeket a gépeket. Amit egy átlag magyar bringás gondol egy ebike-ról és ami a valóság, az köszönő viszonyban nincs egymással. Ez is egy célbringa, annyi különbséggel, hogy nem versenyzésre készült, hanem kizárólag szórakozásra. Fogadd el azt, hogy nem mindenkinek van ideje állandóan a hegyekben tekerni, de amikor elmegy akkor igazán jól akarja magát érezni. Ha neki anyagilag belefér a 3 millás gép, akkor vegye. Egy minőségi fully nem tapasztalat kérdése. A tapasztalatlannak is nagyobb élmény mint valami egyszerű bringa. Egyébként nem teljesen kezdő a tulaj, és elég sokat sportol is.
A kitámasztó valóban borzalmas, mondtam is, de az gyárilag rajta volt.Kicsit más téma, van egy eladó alig használt karbon outi, 53-as vázzal. Bizományban van nálunk, tőlünk származik, kb 100-200km-t gurultak vele. Akit esetleg érdekel keressen privátban nyugodtan.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Bergamont outikra nem annyira jellemző a komfort geo, inkább sportosabbak. Valóban 11-32-es sor van rajta, bár elég sok egyéb gyártónál is láttam már ezt a kiosztást. A sor mögött az az ótvar műanyag lánc leesés védő bizbasz, csak ez fekete. Elég bután néz ki egy ilyen bringán, le kell venni.
Azt elfelejtettem említeni, hogy jár a bringához egy Look karbon pedál is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #65818 üzenetére
Én is nagyon megkedveltem a 29"-es méretet, mind merevben, mind fully-ban, nagyon stabil, biztonságos bringázást tesz lehetővé. Viszont komolyabb csapatáshoz azért jobb a kisebb kerék. Szerintem úgy kb 120mm-ig van létjogosultsága a 29"-nek, felette már inkább a kisebb (26" és 27,5") kerék az ideálisabb.
Ha nem jönne 2 hét múlva az új kocka, akkor most ennek paripának lehet elcsábulnék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LordAxwell #65881 üzenetére
27,5" + a neve. 27,5 X 2,8 és 27,5 X 3.0-as gumikat hívják ennek. A fatbike és a normál monti között lévő kerékméret. Nem megy fel akármire, szélesebb felni kell neki.
atok666: Természetesen ha nem tudja igazolni a kerékpár eredetét nem venném meg. Ha volt valami ismerőse egy külföldi nagykerben, aki esetleg gyári áron megszerezte neki, akkor lehetséges a dolog. Viszont ez esetben kell lennie valami beérkezési számlának, vagy a másolatának, amivel igazolni tudja, hogy honnan van. Meg persze az is benne van a pakliban, hogy simán megdurrantották külföldről.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stylerr #66062 üzenetére
Hát ehhez a szem kérdéshez nem értek, szerencsére nem kell szemüveget hordanom. De ahogy olvasom a többiek véleményét, talán nem ártana még is csak viselned bringázás közben. Ha Uvex érdekel keress nyugodtan, tudok némi kedvezményt adni.
TayRol : Szerintem inkább az AMS fully vázat vedd. Sokkal nagyobb élmény, de fontos, hogy egy normális 120-as villával szereld össze, és valami értelmes, lock-os levegős taggal. A tag méretére figyelj, 200mm-es szemtáv való bele. A tapered fejcső miatt is sokkal jobb mint az Aim 1 1/8-ad-al.
(#66082) fpeter07: Sajnos ez benne van a pakliban, de országútival is lehet csúnyákat esni.
Én elég ritkán esem el, de ha esek akkor nagyon nagyokat szoktam. Ez olyankor elég kellemetlen, picit átértékeled a dolgokat, vissza is vettem a tempóból egy időre. Múltkor nekem is sikerült egy szépet esni, meg is örökítettem videón. Bizonyos mozdulatokra még mindig fáj egy kicsit a csuklóm, pedig már lassan 2 hónapja lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #66096 üzenetére
Építeni mindig többe van. Arra is figyelj, hogy a váz 12 X 142mm-es hátsó agyat fogad, és a mai 120-as Tapered villák is általában 15mm-es tengelyt fogadnak. Ha nem ilyen a kerékszetted akkor ott is cserések az agyak, vagy új kerékszett. Ha okosan összeválogatod, jó kis gépet ki lehet belőle hozni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #66100 üzenetére
Attól függ, hogy új vagy használt? Újonnan 400-450 körül nagyon alap fully-k vannak. Használhatóak, de sok a kompromisszum. 550-600 körül van fullyban az elfogadható középkategória. Használtan viszont komoly gépeket ki lehet fogni 400-450 körül, de itt már nagyon észnél kell lenni. Sok a hibalehetőség, jól utána kell nézni az évjáratnak is. 26"-ot semmiképp nem ajánlom, 27,5" vagy 29", attól függ, hogy mekkora rugóúttal szeretnéd.
zoli03:Ha webshopban gondolkodunk, akkor kb a Canyon a legjobb ajánlat valóban. Ez kb egy 600k-s gép, ha kiskerben veszed egyéb gyártótól. Maximum egy dropper post kell bele és teljesen okés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #66105 üzenetére
Nehéz találni újonnan csak vázat. Sajnos leszoktak róla a gyártók. Komplett bringában gondolkodnak. Ezt találtam: [link]
balintka: Egy fullyba azért nem árt a tapered és az átütő tengelyek sem. Ehhez nem kell profinak lenni, hogy érezd a különbséget.
TayRol: Átérzem a helyzetet, jövő héten kell elutalnom 1 millát az új kockára, és ez csak a nagykerára! Kicsit fájni fog, de szerintem kárpótolni fog. Ráadásul most is van 3 bringám. Nekem is el kellene adnom párat.
Most annyira bekockulok, hogy még egy szett csapatmezt is rendeltem. Ez se lesz olcsó. [link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66163 üzenetére
Azért ez már 2 évnél jóval régebbi fejlesztés. Allmountain bringáknál már régóta alap, xc-be később kúszott le. Van létjogosultsága xc-ben is a tapered nyaknak és átütő tengelyeknek, de igazán a hosszabb rugó utas fullykba látom értelmét. A csepel marathonnal is lehetett menni, de egy modern alu vagy karbon outi azért csak jobb.
Volt nekem régen kona stinky-m 180-as rugóúttal, 1 1/8 nyakkakl, csak elöl átütős tengellyel, komolyabb fékezésnél éreztem is, hogy bemozdul a nyak, rugalmas a villa. A hátsó gyorszáras kerék miatt meg állandóan csilingelt a hátsó fék. Ha egyszer kivetted a kereket már állíthattad a féket. Átütővel és tapered nyakkal sokkal merevebb, jobb lett az egész bringa. Ha visszateszed a kereket nem kell féket állítani. Az viszont igaz, hogy egy bizonyos fejlesztési szint után érdemes inkább bringacserében gondolkodni. Az említett felhasználásra teljesen jó lesz neked az 1 1/8 nyak és a gyorszár.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #66172 üzenetére
Sajnos még átütő mellett is előfordulhat, hogy csilingel, persze sokkal ritkábban mint gyorszárnál. Attól is függ mennyire merev a vázad, villád, és mekkora a rés a betétek és tárcsa között.
Igen, minimális kottyanással kell beállítani a gyorszáras agyak kónuszát, és a gyorszárat annyira kell ráhúzni, hogy amikor vízszintesen áll a kar akkor kezdjen el fogni. Miután meghúztad a vázban, villában, ellenőrizd le, hogy nem kottyan e, mert akkor már nem szabad.Ha nincs teljesen középen az nem ideális, de fél mm-t szerintem nem lehet látni, ha már látod, az valószínűleg több mint fél mm. A hézagolása nem jó, vagy nincs középre centírozva a kerék. Vagy legrosszabb esetben el van tekeredve a vázad hátulja.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #66176 üzenetére
Érzésre húzd meg, nagyon nem kell megtépni.
balintka: Pár éve már azért a jobb merev vázas gépekben is alap az átütő elöl hátul és a tapered. Idővel minden fejlesztés egyre lejjebb csúszik, ez régen is így volt és most is.
Because: A kerékpár piac eléggé átrendeződött az elmúlt pár évben. A gyártók szinte nem is akarnak hagyni szabad készletet, csak nagyon minimálisat. Manapság úgy működik, hogy szezon végén el kell küldenie a kiskernek a nagyker felé a jövő évi rendelését, a nagyker elküldi a gyárnak és azt legyártják. Nincsenek felhalmozott készletek, még külföldön se nagyon. Amiből nem rendelsz előre abból nagy valószínűség szerint már később se fogsz tudni szerezni. Mivel Magyarországon is egyre gyengébbek a kerékpár eladások, így sok bolt szinte alig rendel. Lehet furán hangzik, de egy kerékpár bolt nagyon ritkán tud megélni a kerékpár eladásokból. A kiegészítők, alkatrészek eladása hozza a hasznot. Meg a szerviz.
Viszont egy kerékpár bolt elég hülyén nézne ki kerékpárok nélkül, muszáj betenni. Sokan csak a weboldalt színesítik, de fizikailag nincs ott. Én sem tartom ezt helyesnek egyébként. Magyarországon olyan kerékpár bolt nem létezik, aki egy adott márkából a teljes modellpalettát tartja. Ha ilyen weboldalt látsz, már zárhatod is be, mert biztos nincs belőle. Talán egy pár darabot tud.
Arra semmiképp nincs idő, hogy naponta frissítse valaki a weboldalon a készletet, az irdatlan meló lenne. Csak úgy működik, hogy a számlázó program összeköttetésben van a weboldallal, és automatikusan kifrissül. Nekünk egyébként ilyen a program,de sok helyen nem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66189 üzenetére
Kellys-t én annyira nem kedvelem. Sok egyéb gyártónál már jó pár éve átütősek a merev gépek. Viszont a legalsó kategóriába szerintem soha nem lesz, mert ott tényleg nem elvárás egy tapered nyak vagy átütő tengely. A többi alkatrésze sem a nagy terhelésre van tervezve.
Az, hogy miért haldoklik a Magyar kerékpáros piac, szerintem több tényezős. Egy részről ott vannak az olcsóbb külföldi webshop-ok, amit egyre többen választanak. Aztán az alacsony bérek, fiatalok külföldre költözése is megteszi a hatását. Meg aztán itt van a használt piac, ami Magyarországon rendkívül nyomott áron kínál alternatívát. Ha nem történik pozitív változás, egyre több kerékpármárka forgalmazása fog megszűnni Magyarországon. A gyártók, látva az alacsony eladásokat, simán megvonják a forgalmazói státuszt és nem szolgálnak ki magyar cégeket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #66225 üzenetére
A dekás bicók mindig fogytak, ez régebben is így volt. A visszaesésnek szerintem nem ez az oka. Az a réteg aki minőséget szeretne, most is megvan, és ők biztos nem a decathlonban vásárolnak, de sajnos nem is a hazai kiskerekben.
TayRol: 100k-ig szerintem is vállalható egy btwin, ezen az árszinten nagy csodák nincsenek, felette már azért érdemes jobban körülnézni.
hegyimorc: Én a saját nevemben tudok nyilatkozni, nálunk a webshop naprakész, és ha valamit rendelnek az néhány napon belül ott van. Nyilván nem működik mindenhol így.
balintka: Nem is arról van szó, hogy megbízhatatlan egy kellys, a mai gyártástechnológia mellett ritkán reped egy váz, még a kevésbé márkás cuccok között is. Még egy btwinre is élettartam gari jár.
Az alkatrészeket meg mindenki ugyan onnan szerzi be. Nem a kellys gyártja magának. A vázgeometriák és az egész váz kinézete nem jött be nekem, kicsit furcsa. Van egy két szép kellys, de valahogy sosem fogott meg igazán egyik bringájuk sem.ivana: Az árak mindenhol elszálltak, magyar bérekhez mérten. Az egész gazdaság egy nagy kalap sz@r. Ebből semmi jó nem tud így kisülni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66263 üzenetére
A Stage sorozat tényleg pofás, engem inkább az össztelósok hoznak lázba. Azon belül is az AM és Enduro kategória. Ott van pl a Tyke sorozat, borzasztó bután néz ki. Az Eraser karbon Enduro gépük is nagyon meredek villaszöggel rendelkezik és a tengelytávja is rövidnek tűnik egy Enduro bicajhoz mérten. 1,2-ért olyan Cube stereot veszek (Enduro World Series győztes), hogy beszarás. A Noid DH gépük hozza a már unalomig ismert formákat, semmi extra. A legjobbnak tűnő fully gépük a Swag. Kellemes lapos villaszöggel.
Crytec210: 140-ért én már biztos nem vennék btwin-t. Inkább legyen 20-al vagy 30-al több, de valami minőségibb gyártó vázával. A 27,5"-öt sem igazán értem merev vázban. 5 ezer ft körül van egy 0km-es beállítás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Komoly bicókat eleve fűtött helyen érdemes tartani, nem pedig kertben. Sokszor csodálkozva nézem a több száz ezres gépeket lelakatolva, magára hagyva. Én 100k feletti gépet már nem lakatolnék ki sehova. Sajnos ez egy ilyen ország. Bár amióta ömlenek befelé a migránsok, már Németország sem az ami pár éve még volt...
-
Runner_fxr
Ármester
Triatlon és outi miatt írtam, ott azért a gyerekeknek is viszonylag komolyabb gépük van. Ettől függetlenül semmilyen bringát nem tanácsos a szabad ég alatt tartani.
Egy ismerősömhöz úgy törtek be éjszaka, hogy otthon aludtak. Egy kisablak vol nyitva, később kiderült, mert elkapták a csapatot, hogy cigók voltak és az volt a trükk, hogy beadták az ablakon a gyereket, az meg szépen összepakolt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem is az a baj, hogy túl előítéletesek és főleg rasszisták vagyunk velük szemben...
(#66329) Crytec210: Természetesen egy fék légtelenítés külön tétel, az 5 ezer ft-os beállítás azt nem tartalmazza. Általában 2500 ft/fék a költsége. Sajnos még komolyabb tárcsafékeknél is előfordul, hogy vagy túl van töltve vagy kevés benne az olaj, ilyennel rendszeresen találkozom új bringákban. Főleg a Sram fékein.
Ha nem nagyáruházból veszed a bringát, akkor megvételnél azt is ingyen megcsinálják neked.
A teleszkópja meg egy vicc ha komolyabban akarod használni terepen, de ez kb az összes új montira igaz 200-250k-ig bezárólag. Egyébként azon a villán sok mindent nem tudsz állítani, szóval az olyan amilyen, nem tudom ott konkrétan mire gondoltál?
Komplett bringát szerintem azért van értelme még hazai kiskertől venni, az alkatrész már valóban neccesebb.(#66330) concret_hp: Én teljesen megértelek, mindenki a saját pénztárcáját nézni, pláne ha értesz is a bicóhoz, tudod mit kell venni hozzá, esetleg magad meg is szereled. Viszont hidd el, hogy a kerékpárboltosok nem tudják olcsóbban adni. Egy kiskernek ma Magyarországon baromi nagy a rezsije. Nekünk mondjuk nem kicsi a boltunk, síkölcsönző is van, meg pincében síszerviz, de olyan rezsi van havonta, bérleti díjjal, mindennel együtt, hogy beszarsz. Sok milliós bruttó forgalmat kell generálni havonta, hogy egyáltalán nyereséges legyen! Persze lehet kisebb boltokat, kisebb rezsivel is fenntartani, de olcsóbban akkor sem fogja tudni adni. Ezt csak az látja aki benne dolgozik és látja a számokat. Te sem tudnád olcsóbban adni ha kerékpárboltod lenne, nem jön ki a matek, ennyi.
(#66337) hackeeeee: Természetesen olyan zár nem létezik, hogy elvághatatlan, kinyithatatlan. Minél erősebb annál több idő alatt és annál látványosabban lehet csak szétvágni, szétfeszíteni. Tökéletes védelem nincs, jól meg kell választani hol zárod le és hogy mivel. Egyébként kb mindenhova bringával járok, még esőben is. Egész telet végig bicajoztam, bár annyira nem volt durva az idei. Van 3-4 bringám mindig, városi használatra kell valami "olcsóbb" gép, nem a 1,5 millás montimat használom városi rohangálásra. Meg különben sem költséghatékony 1 drágább gépet mindenre használni. Hosszabb távon jobban jársz ha a komolyabb géped mellett van egy olcsó rohangálós is. Az olcsóra olcsó az alkatrész is. Ez idővel megtérül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen TV-t vegyek?
- GTA V
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple notebookok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...