-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sterilzona #61796 üzenetére
Több oka is lehet. Például nincs jól beállítva a váltód, szorul a bovden. Illetve lehet alkatrész kopás miatt is, lánc, fogaskeréksor.
Nem az a lényeg, hogy hány éves, hanem mennyi km-t futott. Általános aszfalt használat mellett 3-4 ezer km-t el szokott menni egy lánc, de ez lehet ennél jóval kevesebb is felhasználás függvényében. Láncnyúlást mérővel tudod ellenőrizni, ránézésre nem fogod látni, csak ha szélsőségesen le van nyúlva. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #61806 üzenetére
Nem, szándékosan írtam aszfalt használatot. Terephasználat mellett sokkal több szennyeződés és rázkódás is éri, ez jobban megviseli a láncot.
Persze nyilván az is számít, hogy sík, vagy hegymenet. Meg az sem mindegy, hogy egy kis keszeg hajtja azt a bringát, vagy egy szín izom versenyző. Nyilván nem egy tényezőn múlik. Általános használat mellett aszfalton 3-4K szokott lenni az élettartam, terepen 2k körül már átlag felhasználó is elhasználhat egy láncot. persze az sem mindegy hány sebességes a rendszer. Minél több a fokozat annál hamarabb nyúlnak a láncok. De valóban érdemes sűrűn ellenőrizni mérővel, ha nem is kell minden 200km után, de 500 kilométerenként érdemes ránézni.Sterilzona: Ha rárakod az új láncot ki fog derülni, ha túlzottan megkopott a sor akkor ugrálni fog rajta a lánc akkor is ha jól be van állítva a váltó. Sokszor van, hogy szemre sem lehet megmondani kopott e túlzottan az a sor, ha látszik az már rég rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #61816 üzenetére
Azért nem éppen egyforma szélességűek. Abból a szempontból igaz a dolog, hogy 8-as lánccal fog működni a 7-es vagy 6-os sor, míg fordítva nem, de a 8-as lánc már keskenyebb mint a 6/7.
A takarítás és kenés jó ha egy alkalommal történik, a koszos láncot kenni nem egy okos dolog, persze nem katasztrófa ha egyszer elmarad a takarítás, de rendszert nem érdemes belőle csinálni. Amúgy meg ha sűrűn van tisztítva és kenve, akkor mindig csak egy kicsit kell tisztogatni, ha hagyod elburjánzani akkor aztán lehet dzsuvát csinálni.
-
Runner_fxr
Ármester
Idén nyáron átnyergelek én is egy Cube-ra. Már ami a terepezést illeti. Megrendeltem egy ilyet: Stereo Hybrid 160 HPA Race.
Jó tudom, ez Magyarországon nem számít kerékpárnak, de azért nekem jó kis hétvégi szórakozás lesz ez.
Az egyel jobb felszereltségűt akartam, de az már elfogyott, ez az utolsó Hybrid Enduro amit le lehet foglalni idén. Németországban veszik mint a cukrot.
A Manitou villával nem vagyok kibékülve, az cserélve lesz egy Fox 36-ra vagy RS Pike-ra.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61845 üzenetére
Biztos jol villa, de a szervizelese nem egyszeru es kevesen is vallaljak. Vagy ha elvallaljak akkor se tul nagy benne a tapasztalat. Meg mielott megjon a bringa, megveszem hozza az uj villat. A manitou valoszinuleg egy metert nem fog gurulni. Meg ugy ujonnan eladom. Meg 2 honap mire legyartjak a Cube-ot. Addig lesz idom beszerezni egy Fox 36-ot.
Integrale: Teljesen mindegy, akkor sem eri meg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61849 üzenetére
De biztos javitja, csak a manitou sokkal macerasabb. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem vallalnak el. En jobban kedvelem a Fox es Rock Shox villakat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én először ezt néztem ki: Stereo Hybrid 160 Hpa SL.
Színben és felszereltségben is jobban tetszett, de sajnos ez már elfogyott. Persze német webshop kap belőle szintén kb 2 hónap múlva, de én magyar nagykeren keresztül intéztem.
Azért nem csúnya az ezüst zöld sem, majd megbarátkozok vele.Cserélhető az első fogaskerék, van belőle pár méret. Ezt a gyártók mindig az adott bringához lövik be, attól függ milyen a sor kiosztása és milyen típus a kerékpár. Kell egy szoftverfrissítést is csinálni a motoron ha más fogaskereket akarsz előre rakni, mert a megváltozott nyomaték miatt letiltana a rendszer. Az gyárilag ki van találva, nem kell azt cserélni. Nagyon intelligens a bosch rendszer, pláne a legújabb generációs. Hihetetlenül finoman adagolja a plusz nyomatékot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #61867 üzenetére
Azert az hozza tartozik az igazsaghoz, hogy a mai modern shimano tarcsafekek eleg megbizhatoan mukodnek. A legtelenites se tul gyakori atlag felhasznalas mellett. De atepiteni egy 50k-s bringat tarcsasra valoban felesleges. Persze sokkal jobb tarcsat hasznalni mint vfeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én is kezdek megbarátkozni a színnel. Meg aztán élőben biztos szebb lesz kicsit.
Barátnőmnek még tavaly vettem egy alap montit elektromos rásegítéssel. Sima agymotoros megoldás.
Bulls Greenmover 26", majdnem így néz ki: [link]
Egyszerű kis gép, nem a legideálisabb terepezésre, az agymotor súlyelosztása sem a legideálisabb erre, de ő inkább túrázósban nyomja, arra meg teljesen ok.
Másként esély sem volt arra, hogy jöjjön velem hegyre. Ezzel a kis géppel meg nagyon megszerette, volt sikerélménye, hogy feljött a hegyre. Az akkunak van visszatöltése viszont, lefelé gurulva bekapcsolhatsz egy agydinamóhoz hasonló megoldást, valóban kicsit visszatöltött. 468Wh-s akkuja van, ami elég kellemes. Lazán mész vele egy 50-60km-es hegyi túrát sok szinttel.
Aztán nyár végére jött csak meg az enyém, nem sokat használtam már így szezon végén, csak pár túrát nyomtam vele. Most az eladó, mert ugye jön a kocka helyette. Ha valakit érdekel keressen nyugodtan privátban. 1,5 milla helyett 1. és futott mindössze 300km-t. A garanciafüzetét akkor pecsételem le amikor megveszik.Crytec210: Mechanikus tárcsafékből nagyon kevés használható darab van, a normálisabbak például avid bb7 ugyan annyiba kerülnek mint egy középkategóriás hidrós. Szóval kb ugyan ott vagy.
-
Runner_fxr
Ármester
Az agymotort én személy szerint azért ellenzem, mert durva terephasználatban gondolkodom. Erre nem az igazi, mert far nehéz a bringa és ha csapatod terepen az okozhat meglepetéseket. Viszont normális túra használatra teljesen jó. Még közepes terepen is. Tehát egy barátnőnek simán jó lehet.
Viszont vannak az agymotornak előnyei is a középmotorral szemben. Pl az agymotor teljesen hangtalanul működik, míg a középmotornak van egy kis hangja. Az agymotor tartósabb is lehet, mert a középmotorban egy csomó fogaskerék van, ami kopik. Illetve az agymotorokban van általában visszatöltés is.
Az 50-60km közepes és magas rásegítéssel 1000m feletti szinttel értendő. Sík úton ez lehet 80-100km is. Sík útra teljesen felesleges szerintem is, de nyáron a 30 fokban, én a csajom rá nem tudtam volna venni, hogy tekerjen fel velem a Normafára meg a Hármas-határ hegyre. Így viszont feljött és tetszett is neki, és van benne egy kellemes sport is, mert azért ebbe benne van a saját ereje is. Normál bringával az út negyedénél hisztizett volna. Az egyes eco fokozat egyébként elég spórolós és az úgy van kitalálva, hogy olyan legyen mint egy rásegítés nélküli könnyű bringa. Én is azt vallom, hogy sík útra, enyhe emelkedőkhöz felesleges az ebike, de komolyabb emelkedők megmászásához már nagyon jól tud jönni. Sajnos itt az aksi mindig a szűk keresztmetszet, gazdálkodni kell vele, ha túlzottan lazsálni akarsz akkor végül magadra maradsz lemerülve egy dög nehéz bringával. Én is csak monti használatban, komolyabb szintekre látom értelmét. Országútra semmiképp. Hosszabb túrákra én viszek egy tartalék aksit is magammal, ez a boschnál egy 2,5kg-os kis csomagot jelent, nem veszedelmes. Vagy viszem a töltőt, ami kb fél kiló, és útba ejtünk egy kajálást ahol töltöm egy kicsit. 2 aksival már akár egy Alpok átszelő túrára is benevezhet egy közepes edzettségű egyén is, 2000m feletti szinteket és 80-100km durva terepet le lehet nyomni átlagos edzettség mellett is, ami azért baromi nagy élmény egy nem versenyző szintű edzettséggel rendelkező hobbistának. Persze nyilván a technikai tudást nem pótolja. Egyébként a maxi bike-nál 200k körül szoktak lenni szép állapotú, vállalható agymotoros trekkingek vagy montik. Ennyiért nem kapsz könnyű karbon bicajt. Amit a barátnőmnek vettem 200k alatt volt, csak azért mert hiányzott a kulcs amivel lecsatlakoztatod az aksit a vázról, de egyenlőre nincs is rá szükség, és ha kell tudok hozzá csináltatni. Szóval használtan ma már nem olyan elérhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #61913 üzenetére
Persze, normál túra trekking felhasználásra, aszfalton is tök jó dolog tud lenni, pláne csomagokkal. Én itt a konkrét országúti kerékpározásra gondoltam. Ott azért nincs még értelme, mert az aksi kapacitás határt szab. Egy pehely könnyű, modern országútival 8-9 bar-ra fújt kerekekkel nem nagy kunszt lenyomni 80-100km-t, ehhez nem kell versenyzői fizikum. Országútival senki sem fog tartalék akkut magával cipelni, oda legalább olyan kis méretű akku kéne ami 200-300km-re elég lenne, viszont ennek még a közelébe sem jár a technológia. Meg valahogy ahhoz a sporthoz tényleg nem való a rásegítés.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61920 üzenetére
Én pont ugyan így vélekedtem erről pár éve. Aztán kipróbáltam...
A kezedbe adja a választás lehetőségét, használhatod nyugdíjas módjára is rövidebb távokra, vagy sportolóként, olyan tempót menve, amire csak versenyzők képesek. Egyébként én is pont azt tapasztaltam amit Integrale írt, amikor tavaly augusztusba megjött a Bergamont ebike, az első 60 km-es erdei körön úgy széthajtottam magam mintha nem is lett volna rásegítés. Élveztem azt, hogy téptem fel a köves gyökeres emelkedőkön, de úgy, hogy az szinte fizikai képtelenségnek éreztem. Egyszerűen azt érzed nincs akadály, és közben taposod mint az állat. Teljesen más érzést ad mint amit gondolnál. nagyjából ugyan úgy elfáradtam a 60 kilométeres körömön a Budai hegységben mint amikor a nem rásegítéses Bergamont AM gépemmel mentem. Csak kétszer akkora volt az átlagsebességem.Integrale: Városba célszerű gyárilag 45km/h-ig rásegítőst venni, vagy tuningolni. Terepezéshez elég a 25, mert fölfelé úgy sem mész gyorsabban, lefelé meg kikapcsolod a motort, viszont városba azért lassúcska az a 25, a 45 az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #61924 üzenetére
Melóba járós bringám nekem sem ebike, azt csak terepezésre használom. Sok mindent meg lehet tenni, adott a lehetőség ki mit választ. Én ajánlom, hogy ha lesz lehetőséged, próbáld ki.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz koxkids #61949 üzenetére
Vehetsz 250 ezerért is villát, ha nem tartod be a karbantartási periódusokat akkor beszarik az is.
Általános felhasználás mellett ez 2000km-t vagy 1 évet jelent. Ez nagyon fontos. Ha ezt elhanyagolod akkor a villába bejutó kosz belülről szétkoptatja vagy berohasztja a villádat, aztán az lesz ami most is van a dart villáddal. Nem fog mozogni. Nem is kell hozzá értened, egy kerékpárszerviz 7-8 ezerért megcsinál neked egy általános karbantartást, ha nincs vele különösebb baj. Ennyit évenként ki lehet azért bírni. Egy hétvégi bebaszás többe van.
Egyébként a dart az egy hobbi túra/xc villa, a dirt felhasználást nem igazán bírja. Ilyen felhasználásra masszívabb villa kell. Xfusion velvet-et ajánlanék az olcsóbb, de minőségi kategóriában. vagy egy Marzocchi dirt jumpert.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sterilzona #61953 üzenetére
Nem, ezt inkább szalajtásnak nevezik, valószínűleg el van kopva a fogaskeréksor meg lehet a lánctányérod is. Egy fotót dobj fel, ahol látszanak a fogak.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #61958 üzenetére
Azért ez nagyon nem ugyan az, a villába nem látsz bele, csak ha szétszeded. A láncnyúlást meg lehet mérni. De az a 2000km se szent írás, ha valaki intenzívebben használja, vagy sarasabb körülmények között akkor ne várjon vele 2000km-t se.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #61933 üzenetére
Alpinbike tesztnapok. Ha elmész egy ilyenre akkor egy csomó szuper bringát kipróbálhatsz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz F_Gergely #61970 üzenetére
Rosszul gondolod: [link]
Crytec210: Nem azt mondtam, hogy az összes mechanikus használhatatlan, csak azt, hogy a legtöbb az. Avid az egyik legjobb mechanikus fékben, esetleg még a hayes se rossz. A shimano mechankus, promax és társai, meg egy csomó hulladék noname verzió, kb annyit sem ér mint egy közepes vfék.
6030D: Van 3 bringám, ha elkel az elektromos bergamont még marad kettő. Az igaz, hogy az egyiket a barátnőm is használja. Szóval nem maradok bringa nélkül.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sterilzona #62148 üzenetére
Hát az látszik, hogy takarítani nem sűrűn szoktad. Ezt azért ennyire ne hanyagold el, mert nem tesz jót. Mielőtt olajozod, tisztítsd is meg, ne csak az olajat öntözd rá, mert akkor csak egy olajsár lesz a hajtásodon, nem rendes kenés.
A fogaskeréksorod eléggé úgy néz ki, hogy kuka, a hajtóműved még használhatónak tűnik, bár a középső tányér nem látszik, mert azon van a lánc. Cseréld ki a sort is, és valószínű jó lesz. Így meg sokat ne használd, mert az új lánc hamar hozzákopik a kopott sorhoz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Még 8 hét és megérkezik a rombolóm. Stereo Hybrid 160
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62439 üzenetére
Sajnos nem a videóban szereplő Action Team verzió lesz, hanem a kicsit szerényebb felszereltségű HPA Race, de ez kb semmit nem von le az élvezeti értékéből. XT fékek, elöl 203-as pizzával, és a 160mm rugóút.
Na meg ugyan az a Bosch rendszer. Nekem nagyon sok bringázás be van tervezve ezzel a géppel, Alpinbike-al is megyek jó pár nagyobb terepezésre. A Cross alps classic is tervbe van, de ott azért van egy 900 eurós költség, ami kicsit visszatart, meglátjuk. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62439 üzenetére
Biztos élvezet egy ilyen profi országúti is, de én abszolút terep rajongó vagyok.
Ennyire komolyat még nem próbáltam, amivel én mentem az olyan 7,8-8kg körül volt, már az is nagyon suhant.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62464 üzenetére
Nem csúnya gép. Én is próbáltam az outizást, egy alu Bergamont nyergében, 105-ös szettel megtámogatva.
Nem mondom, hogy nem tetszett. Azért egy montizáshoz szokott embernek baromi gyorsnak tűnik egy országútival suhanni. Haverokkal körbetekertük párszor a Balatont és inkább ezzel mentem mint montival.
Egyik alkalommal egyedül mentem le Budapestről vonattal, aztán fűzfőnél leszálltam és eltekertem Szigligetig ahonnan indultunk másnap, itt-ott oda csapódva országútis társaságokhoz, elkapott a feeling persze. Viszont ha összességében nézem nekem hiányzik belőle az az adrenalin amit a terepezés tud adni. A kerékpár kezelési technikákat is igazából terepen lehet elsajátítani. Montiról átülve az outira, elég hamar megszoktam és elég tempósan csapattam vele ahol lehetett. Ugyan ez fordítva már nem megy ilyen simán.Országútiban nálam is az olaszok vannak az első helyen, konkrétan a Pinarello Dogma tetszik a legjobban.
-
Runner_fxr
Ármester
Általában ami tetszik az drága szokott lenni. Nagyon jók az olasz országútik, a másik ami szimpatikus még az a Colnago. Használtan nagyon jó áron ki lehet fogni, de figyelj, mert vannak hamisítványok is sajnos.
ShiTmano: Na ja, egy elég jó autó ára az a Dogma. De a nyamvadt villanymotoros, bütykös gumist sem szabad lebecsülni, nagyon nagy buli.
Atke: Ezt a koncepciót nagyon gyorsan verd ki a fejedből szerintem, ha nem akarsz valami ritka elcseszett geot, meg irányítást. Hogy érted azt, hogy villát nem találsz hozzá? Itt van egy pár: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tudom, hogy hamisítják a Dogmát is, azért is írtam. Olyan sajnos a világon nincs amit kínában már ne hamisítanának konténer számra.
A 29" fully bizony egy jó dolog, ha kell most meg is veheted az enyém. Adok rá neked prohardveres kedvezményt is.6030D: Egész jó ötleteid vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Csak azért adom el, mert egy 27,5"-ös Enduro-t szeretnék helyette, tulajdonképpen már meg is van rendelve, addig a mostanit el kéne passzolni. A 27,5"-ös kerék és a nagyobb rugóút jobban passzol a bringázási stílusomhoz, amúgy baromi jó gép az a 29" Bergamont fully is.
Igen, ez ilyen rásegítéses cucc. Tekered és közben kapcsolgathatod 4 fokozatban, hogy mennyit segítsen a motor. Azzal persze számolj, ha ilyet vennél, hogy sok bringás, meg olyan is aki csak bringásnak hiszi magát a szemedre fogja vetni, hogy te egy bohóc vagy, meg nem is sportolsz, de b@szni rá, akkora élmény, hogy besz@rsz. Utoljára akkor éreztem ilyen feelinget, amikor életemben először átültem merevről egy minőségi fullyra, pedig az már nem ma volt. Akkor tudtam, hogy többet merevre nem ülök terepen. Most valahogy így vagyok ezzel a pedelec rendszerrel. Persze szigorúan csak montiban, országútiban én is a hagyományos mellett vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A Bergamont 21 kiló körül van, az Enduro értelemszerűen nehezebb a nagyobb rugóút miatt, és több anyag is kell a vázba. A rásegítés okosan van kitalálva, 1-es fokozat kompenzálja a plusz súlyt és felette meg már könnyebb hajtani mint egy normál bringát.
A tapasztalatom az, hogy a plusz súly csak akkor probléma ha cipelni kell a bringát. Menet közben ennek szinte semmi hátrányát nem érzed, a súlyelosztása is jó, mert középen összpontosul, ezáltal nagyon stabil, olyan mint egy tank. Az irányítása könnyed marad menet közben, nem is igazán érzed, hogy ez most nem egy normál bringa. Csak profi szintű Downhill-nél lehet hátrány, mert komolyabb ugratásoknál, gondolok itt 10 méterekre, azért nem lehet úgy forgatni, dobálni a levegőben mint egy könnyebb bringát. Viszont átlag felhasználás mellett ebből semmit nem lehet érezni. Azért elég durván, technikásan lehet vele jönni lefelé is.
Én kb 1 éve álltam át az elektromos montikra, volt többféle is. Előtte volt kb minden kategóriából bringám, van viszonyítási alapom. Azért is tetszik, mert 100%-ban egy hagyományos bringa érzetét adja, csak ott van az a lehetőséged is, hogy adj egy kis plusz kraftot a hajtásnak.Az ára az elég húzós, a bosch rendszer kb megduplázza a bringa árát. Az a Bergamont se 1 milla amúgy, 4700 euro most egy ilyen. Az inkább 1,5. És a Cube is 1,4 körül van.
inifini: Gyönyörű a wilier is.
deicide: Az a baj, hogy az az alap, kő nehéz kelly's váz nagyon behatárolja, hiába vettél rá jobb cuccokat. Ez sokat levon az értékéből. Szerintem 80-100 körül lehet eladni. Kicsit rakd ki többért, hogy legyen miből akludni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fred23 #62539 üzenetére
Nemsokára érkezik még egy csomó szemüvegünk, nem túlzás szerintem ha azt mondom, hogy sport szemüvegben az ország egyik legnagyobb választéka nálunk van/lesz, több száz féle modell. Pláne Uvex-ben. A munkavédelmi szemüvegek soha nem fogják azt a kényelmet biztosítani bringázás közben mint egy erre a célra gyártott szemüveg. Ezt azért vedd figyelembe. Az árakat főként az szabja meg, hogy milyen lencsével vagy lencsékkel szeretnél szemüveget. Polarizált, cserélhető, IR. Az egyik legjobb a fényre sötétedős verzió, ez minden napszakban, időjárásban ideális tud lenni. Persze nem is olcsó. A plafon meg a kis aksis, manuálisan is kapcsolható sötétedésű szemüveg, a variotronic. Ha nem kellenek az extrák, és csak egy napszemüveg kell, az nem olyan drága. Gyere be és próbálj fel jó párat, úgy is csak ekkor derül ki, melyik a kényelmes, látatlanban rendelést nem ajánlom.
Én soha nem számolgattam kaját grammra, se testzsírt, érzésre csináltam midig, és figyeltem a testem reakcióit. Azért a bringa súlyát és saját testsúlyod ne keverd össze, mert az két külön dolog, a bringa tömege máshogy érvényesül, függetlenül attól, hogy te hány kiló vagy. A könnyebb bringát könnyebb gyorsítani. Teljesen mindegy, hogy fogysz vagy hízol, ha könnyebb bringa van a segged alatt azt könnyebb lesz hajtani.
A body egy olyan dolog, hogy ha abbahagyod idővel buksz szinte mindent amit beletettél, persze ha már elértél egy tisztességes szintet, azt könnyebben visszaszeded mint egy kezdő, de nagyon csúnyán vissza tudsz fejlődni. Ezért abbahagyni nem érdemes, sajnos tapasztalatból tudom én is, voltam fenn is és lenn is.
Néztem ki így is anno: [link]
Most meg megint ezért küzdök, pedig már megvolt. Viszonylag hamar visszajön ez a fazon szerencsére mert sokáig megvolt, de például fogalmam nincs mennyi lehetett azon a képen a testzsírom, nem foglalkoztam vele. Belenéztem a tükörbe és láttam ha kezd jó lenni, vagy kezdek vizesedni. Az biztos, hogy a kaja az alapja, ha arra nem figyelsz oda és megeszel mindent ami eléd kerül, akkor a világ összes sportja is kevés ahhoz, hogy jó fazonba kerülj, alacsony testzsírral. A hosszútávú kerékpározás meg rengeteg izmot lefogyaszt rólad, kiegészítő sportnak jó, de ha fontos a izmos testalkat akkor nem a hosszú távú kerékpározást kell erőltetni. Hanem le kell menni egy edzőterembe és súlyzókat emelgetni, annál hatékonyabb módszert még nem találtak fel a testalkatod átformálására, bár sok mindennel próbálkoznak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #62560 üzenetére
A kerékpár meg a testépítés nyilván két külön sport. Egy bringásnak valóban nincs szüksége 45-ös pajszerra. A lábam is edzettem mindig, guggolással főként. Már hogyne kéne hozzá súlyzó, a guggolásnál jobb izomtömeg növelő gyakorlat nem létezik combra. Az megint más kérdés, hogy az nem bringás izom, az arra jó, hogy lábtolón kitolj vele 200-300kg-ot, meg 150kg-al guggolj. 70 centi körül volt a combom a legjobb formámban és azt csak guggolással növesztettem, kerékpárral soha nem nőtt akkorát, pedig voltak időszakok amikor nagyon sokat tekertem. Szóval a bringa amit hoz az valóban funkcionális izom, mint pl a futás. A body az inkább testszobrászat, mint funkcionális, ettől még elég jól érzi magát az ember a bőrében ha minőségi izomzatot fejleszt súlyzókkal akár. és olyan izom definíció aztóta e volt a lábamon mint amikor tisztességesen guggoltam. Olyat kerékpárral max akkor tudsz csinálni ha pályakerékpáros edzéseket végzel, de azok is guggolnak súlyzókkal egyébként. Förstemann-nak sem csak a bringától lettek ló combjai.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #62575 üzenetére
A legfontosabb a kaja, lehet itt mindenféle hókusz pókuszt bevetni. Ilyen ismétlésszám, olyan ismétlésszám meg a f@szom, ha nem eszünk rendesen, napi 5-6 szor, minőséget, mennyiséget akkor nem lesz izom gyarapodás. Nyilván ez ennél összetettebb, de a lényege, az alapja ez. 70-30 arányban a kaja javára dől el, hogy fogsz kinézni. 30 % az edzés kb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fred23 #62579 üzenetére
Sajnos ami minőségi, az magyar pénztárcához mérten elég borsos. Ez szinte mindennel így van.
Azt nem mondanám, hogy nem sok maradt, csak inkább más az összetétel. Több a zsír kevesebb az izom. Persze látszik a mai napig a bodys múlt. Meg azért lejárogatok, csak sajnos már nem azzal a rendszerességgel és megszállottsággal mint anno. Amikor elkezdtem akkor 5 év alatt 30 kiló izmot szedtem fel. Az azért elég durva fejlődés volt 60-ról 90-re. Ilyen izom gyarapodást a szervezeted nem felejt csak úgy el. Ha egy nagyobb kihagyás után lemegyek edzeni, 1 hónap 5 kiló izom. 2 hónap még 5. És lemegy a hasam. Utána már persze lelassul a fejlődésem, de az elején nagyon meglódul. Ezt szteroid nélkül egy kezdő aligha csinálja meg. Tehát itt jön ki az izommemória amit fentebb is említettek.
Egyébként a 72-74 kilós súlyodhoz soknak tűnik nekem az a 100 kilós fekve nyomás. Sokan nem bírnak magukkal és túl nagy súlyokkal akarnak edzeni. Tipikus hiba, a testsúlyodnak megfelelő súlyokkal edz. Nyilván nem úgy értem, hogy egy 100 kilós dagi nyomjon 120 kilóval, hanem normál testalkatot figyelembe véve. Ha már a saját súlyoddal tudsz szabályosan fekve nyomni és guggolni az egy ideális állapot, e fölé menni akkor van értelme, ha már van rajtad izomtömeg és elég jó edzésben vagy, az pedig nem pár hónap hanem ennél kicsit több. A túl nagy súlytól beégnek az izmaid és megtorpansz a fejlődésben. A kisebb súly sokszor hatásosabb. Meg ha jól értelmeztem akkor inkább jó fazont akarsz mint erőemelő lenni. Ha az ízületeid megfingatod a nagy súllyal akkor meggyűlik a bajod velük a későbbiekben. Inkább az edzés intenzitásra menj rá, a pihenőidőket tartsd, 2 sorozat között 30 másodperc a pihenő, fekve nyomás és guggolásnál 1 perc. Ez sokkal fontosabb minthogy 100 kilókkal szenvedj a 72 kilóddal. Ha ilyen pihenő idők mellett is menni fog a 100 kilós súly, akkor emelem kalapom, de ha nem akkor vegyél vissza mert nem jó az irány. Tipikus ez is, hogy aki nagyobb súllyal edz mint kéne, az beszélget 5 perceket 2 sorozat között aztán teljesen kihűlve nyomja a következőt. Ilyet soha ne csinálj, mert ez nem edzés, hanem bohóckodás.ShiTmano: Azért mész össze mert a szervezetednek alap esetben nincs szüksége akkora izmokra mint amikor súlyzózol, és visszaáll a normál szintre.
koxx: Jó nyilván én sem úgy értettem, hogy napi 6 szor egyél végig egy vasárnapi menüt. 4 szilárd étkezés és 2 protein turmix az teljesen okés. De a 3 étkezés az egy vicc ha testépíteni akarsz, 3 szor kéne ennie minden átlag embernek naponta, nem egy olyan embernek aki átlagon felüli izmokat akar. Meg aztán azért is fontos a 6 étkezés, hogy 2-3 óránál több ne teljen el inzulinkiválasztódás nélkül, ez jótékonyan hat a zsírégetésre és az izomgyarapodásra is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #62611 üzenetére
Ja, volt is 152 kiló, akkora bélel mint egy betonkeverő.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #62651 üzenetére
Én is abszolút irreálisnak látom ezt a fizetést egy érettségivel. Jó lenne ha ez lenne az elterjedt Magyarországon, de sajnos ennél sokkal rosszabb a helyzet. Maximum azt tudom elképzelni, hogy ez ilyen akár kereshetsz ennyit is fizetés. Aztán a valóságban meg a fele se igaz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62621 üzenetére
Csak geometrián múlik és lám a 29"-es is lehet csapatós gép.
(#62661) Jorus: Magyarországon sajnos az emberek nagy része hasonló cipőben van, nem véletlen költözött külföldre csak 2015-ben 30 ezer fiatal.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62687 üzenetére
Itt a lényeg a 29"-es kerekekben keresendő. 29"-es géppel így csapatni azért nem mindennapi, ehhez barom i jó geo kell. Átérzem amúgy, merev vázzal valóban nem nagy élmény a lefelé terepen, de egy jó fullyval más lenne a véleményed szerintem. Lehetőség adott, próbáld ki egyszer.
ivana: Egy Xc/Trail fully-val nagyon jól lehet városban is közlekedni. Rengeteg helyen rossz minőségű az út, sok helyen gyorsabban átgázolhatsz, ha jobb az út akkor meg lockolod a telókat, vagy legalább is a hátsót. Ezek a bringák könnyebbek is mint sok más városi terkking. AM/Enduro már valóban erdei masina kizárólag, DH-ról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ati007 #62705 üzenetére
Szerintem egy percig se bánd. A Capra több díjat is nyert, mint a legjobb Enduro, és véleményem szerint a legszebb is.
Nyilván jól megcsinálták ezt a 29"-et is, biztos nagyon jó gép, de azért Enduro kategóriában, sőt már az AM kategóriában is inkább a kisebb kerék az ideális. Persze ennek ellentmond jó pár 29"-es Enduro győzelem, azért az elterjedt inkább a kisebb kerék ebben a rugóúttartományban.
Ha nem lennék belebuzulva most ebbe elektromos montizásba, akkor most nekem is Caprám lenne, tavaly majdnem rendeltem egyet.entropy: Persze, egy többállású lockolható Am géppel nagyon is kellemesen el lehet lenni városban. A 29" azért nekem érzésre jobban tartja a tempót, de ugyanakkor érzem azt is, hogy nehezebben indul meg.
haarmaan: Azt ne felejtsd el, hogy ezek vízszintes felső cső hosszok, az nem egyenlő a tényleges cső hosszal. A 600mm nem sok ha vízszintesről beszélünk. Szerintem az M-es méret lenne jó neked a kinézett bringából. Én is 178 centi vagyok, 82-83 körüli belső lábhosszal. M és L méretek szoktak jók lenni. S-est ne vegyél, az tuti, hogy kicsi lesz neked.
Egyébként ár/értékben a Canyon az egyik legjobb, mellé nem lősz vele az biztos.ShiTmano: Persze érthető amit mondasz, de azért engem a mai napig lenyűgöz sok videó, mert imádom ezt a sportot. És én is megtapasztaltam a Downhill, Enduro, AM stílusokat, ha nem is profi szinten, de az átlagnál azért merészebben. Itt a konkrét videóban meg a 29" mint csapatós bringa, volt az érdekesség.
Egyébként milyen magas vagy? van egy tavalyi Bergamont 29" fully gépünk, M-es méretben. ha érdekel nézek rá neked valami kedvezményes árat. [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62753 üzenetére
Jó, így már értem a vázméret problémád. Ilyen adottságokkal tényleg nehéz megtalálni az optimálist.
Én is kicsit gondba voltam most a mérettel, hogy rendeltem a Cube stereo-t. Általában M-es vázakat szeretek használni, de a Cube méretezése érdekes kicsit. A Stereo 160, 18"-as váza 42cm-es, pedig ez 16,5". Ennek a váznak 590-es a horizontális hosszúsága. Ezt kicsinek gondoltam, a 20"-as meg 47 centis, ez tényegesen 18,5", ennek 608-as a horizontális hossza. Inkább ezt választottam. Remélem nem lesz nagy. A mostani Bergamont M-es vázam is 614-es horizontálisan, ténylegesen 588 és jónak érzem. Anno a 27,5"-os AM gépem M-es váza 45,5cm volt, horizontálisan 590, ténylegesen 560. Határeset volt. A 125mm-es Rock Shox reverb nyeregcső éppen hogy elég volt. Abból is inkább az L-es lett volna az ideális. Ez a 178cm körüli magasság ezért rossz, mert épp határon van az M és L méret, gyártónként meg eltérőek a vázgeometriák és könnyen bele lehet nyúlni egy kicsi vagy nagy vázba.
Egyébként a cross bicajba hogy fért be neked a 2,25 és 2,1-es külső? Nem keverd egy 29"-es montival?Van lehetőség részletre kamatmentesen. 50-60 ezer az nyilván egy más kategória (alap decathlonos hobbi monti). Minőségi Trail/AM gépek kb 10-szer ennyibe kerülnek újonnan. Ott láthattad az árat a linken is, 1800 Euro az ajánlott kiskerára a Contrail 6.0-ának. 540-ért árultuk, extra akcióban egy 450-et el tudok intézni szerintem. Ez egy elég jó ajánlat.
A banki áruhitel 25% befizetésével működik és kamatmentes. A futamidőt te választod meg 6-48 hónapig.
Ha a meglévő bicajt építenéd fullyra akkor arra figyelj, hogy XC fully vázat vegyél 100mm úttal, mert az Epicon tudtommal 100mm-es XC villa. Ezt ha beraknád egy 120mm-es vagy még nagyobb rugóutas vázba akkor elég furcsa geot kapnál. Szerintem jobban jársz ha kompletten veszed, nem építgeted, mert az többe lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62798 üzenetére
Az Epicon egy MTB villa, természetesen beleférnek a szélesebb külsők is, hátul minden esetre érdekes.
A rugóút állítás a villákon mindig lutri, szétszedésnél derül ki. Van amelyiket ki lehet nagyobbra húzni, van amelyiket nem. Azért az ideális mindig a gyári rugóút.
Én a helyedben inkább eladnám a mostani bringát, hozzátenném a pénzt és vennék kompletten valami használt gépet, vagy bevállalnám az áruhitelt. Az építgetés mindig többre jön ki, persze ha nagyon türelmes vagy, összehozhatsz valami jót. Csak ez nem kevés idő.
A linkelt Cube fully vázba pl átütős hátsó agy kell, persze van átalakító is, de illik átütőst használni a merevség miatt. Az Epicon villa sem annyira ideális társ ebbe a vázba.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #62815 üzenetére
Mindenképpen jobban jársz a komplett géppel, akár használtban akár újban gondolkodsz.
Építeni inkább akkor érdemes ha mondjuk tényleg baromi olcsón jutsz hozzá főbb alkatrészekhez, mint váz, villa, kerekek, de nagy általánosságban elmondható, hogy építeni akkor van értelme ha nem a végösszeget számolgatod, hanem arra törekszel, hogy a leginkább saját igényeidre formáld a gépet.
Én nem biztos, hogy jó ötletnek tartom esetedben az S-es vázat egyébként, inkább rövidebb stucnival egy M-es. Ha gondolod gyere be az üzletbe és ülj rá az M-es bicajra.Egy mai modern Trail/AM fully alu váz 2,4 kg körül van tag nélkül. A jobbak taggal együtt is 3kg alatt maradnak általában. Enduro vázak 2,7kg körül vannak tag nélkül. Egy modern merev XC alu váz meg 1,3kg körül van.
koxx: Hallottam a márkáról, tudom, hogy profi gép, de a használt piaci értékével és az évjárattal voltam inkább gondba. Montikat álmomból felébresztve is ismerem, de az outikat azért kevésbé.
Tothgera30: A Bergamont ebike-ra akarta volna cserélni egy srác, de egy az egyben. Közben küldött egy részletesebb leírást. Rákérdeztem az esetleges sérülésekre, előéletre. 2013-as gép, 2 X 10-es Sram red szettel. Nagyjából minden karbon a gépen. Új ára 2,8M. Viszont a gond az, hogy már nem ő az első tulaj, azt sem tudom az előző tulaj mennyi km-t tett bele. Eredeti papírjai nincsenek meg, így lehet akár hamisítvány is. A karbon villa nyak meg van toldva! Vagy valami sérülés, vagy rövidebb volt a nyaka ehhez a vázhoz, nem tudom, de ez már végleg elvette a kedvem az egésztől. Hiába profi karbonos ragasztotta állítólag. Mondjuk legalább őszintén leírta. Nagyon max az az 500k, amit írtál, de egy az egyben nem fog menni. Pláne úgy nem, hogy a múltkor kiderült, hogy a 2015-ös Bergamont Contrail-be már a 2016-os legerősebb Bosch cx motorokat szerelték. Ez a múltkor derült ki az ebikeshop-ba, mert vettem egy új 500Wh-s aksit tartalékba és csináltattam róla egy diagnosztikát, hogy jó e, a tesztprogram meg kidobta, hogy a 75Nm-es bosch cx van a bicómban, nem az előző generációs sima performance. 1 millát simán megér így a bicóm, tekintve, hogy van benne pár száz km.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #62843 üzenetére
Persze, ismerem én a hazai használt piacot és vásárlóréteget, de úgy mint a rossz pénzt.
Azt nem állítanám, hogy ez Ridley egy kókány szar lenne, de azért így látatlanban, az elmondottak alapján nem adnám oda érte a Contrailt C8-ast.
Meg ugye nem is egy csere a célom, hanem az eladás, maximum akkor cserélnék egy az egyben ha többet érne az amit cserébe adnak.
A pedelec egy érdekes kérdés, nekem amúgy meggyőződésem, hogy sokan azért idegenkednek tőle mert nem ismerik, nem próbálták. Ez amúgy nagyon jellemző a magyar piacra. Nem ismerik a komolyabb gépeket, semmilyen szinten. Ha ismernék, lehet más lenne a vélemény és a vásárlási kedv is. Pedig lehetőség van a kipróbálásra, sok rendezvényen és szervezett túrák keretében is akár.
Tévedsz, van már ebike verseny is. Amúgy nem értem ezt miért hoztad fel? Az elektromos monti pusztán a szórakozásról szól. Már maga a Trail, AM kategória is tulajdonképpen a szórakozást szolgálja és nem a versenyek miatt jött létre. Megvan az a réteg aki megveszi a drágább gépeket. Ha felmész Normafára egy csomo embert látsz 1-2 millás montival. Az ebikeshop-ba voltam már párszor, mert szoftvert kellett frissíteni, akárhányszor ott voltam mindig eladtak egy drága gépet. Legutóbb épp 1,6 misiért egy KTM montit 45-ös Bosch hajtással.Napfénysüti:Akár érhet annyit is, de az elmondottak alapján én 500k-nál többet nem mernék érte adni. Nem tudom mennyire használt, mert nem az első tulaj árulja. Ő 2000km-t tett bele, állítása szerint, de az lehet sokkal több is. Eredeti papírok sincsenek meg.
gergo5991: Ne kételkedj, egy ilyen Ridley, Sram red-el, 2 misi felett van újonnan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen routert?
- Horgász topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Még mindig készül a Beyond Good & Evil 2
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- További aktív témák...