- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Roni2011 #84738 üzenetére
pc360-nak igaza van, boltbojárós kategóriában nem kapsz vázat magában, az általában egy-két kivételtől eltekintve szintr mind felső kat amit így meg lehet venni, ez főleg igaz 26"-os vázakra mert 28-as azért van.
Illetve ez nem valami belterjes topik itt mindenki kap választ, és egyáltalán nem csak nagyon drága bringák vannak.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Jeffjn #84801 üzenetére
A bringa nem motor, ilyen sérülések nagyon ritkák, pedig a dh-n kívül nem nagyon van full face sisak, nem kell ennyire félni, pl. tanyabikeon sosincs rajtam sisak, nem tudnám hova rakni utána...
Strezi: Ivás nélkül? Nekem úgy kb. 20 se menne, azért inni szerintem kell, főleg 100km alatt. Valamit akkor is iszok 3:40 perc alatt ha otthon ülök a gép előtt.
-
ivana
Ármester
válasz superecneB #84874 üzenetére
Ha perem nélküli felnit szeretnél az 32-esben gyakoribb, tárcsafékhez keress felnit...
A pentasport, sachs dobfék kombóról a görgős fék, nexus 3 kombó viszont elég downgrade, szóval ha nem hibás a jelenlegi akkor nem ajánlom, inkább azok újrafűzését.
Ha a dobfék nem fog rendesen:
- kapd le a fék oldalát, mosd le a pofákat vízzel és ráspollyal érdesítsd
- összerakásnál normális bowdent és házat kell használni mert erre érzékeny
- először be kell állítani, hogy fogjon, ha rendbe van, akkor ki kell lazítani a csavart az oldalán, behúzni a féket és így újra meghúzni -
ivana
Ármester
válasz se4ever2 #84953 üzenetére
Ennyiért csak kontrásból lehet épkézláb bringát kapni. Az értelmes használt outi olyan 45-50 körül kezdődik (vázváltókarral, de kazettás agy, cromo kovácsolt papucsos váz stb.), fékváltós outi szezon végén 80-tól szokott lenni, ilyenkor olyan 100-tól.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz superecneB #85062 üzenetére
Nyers alu színű felni manapság annyira nem divat, viszonylag ritka, ha annyira nem fontos szerintem nem éri meg normálisat vadászni belőle mert az drágább lesz (ami meg olcsó az gagyi is)
Ez az áttétel különbség nincs érzetre elég fura, mert amúgy ha jól működik azért van. A direkt amúgy a 3-as. A váltókarja a láncos verziónak tényleg egy szar, én frikciósat használok két karral, szokni kell, de működik A sachs sram előnye a jóval jobb anyag minőség és az alkatrészek gyártási pontossága.
A shimano se rossz, de szerintem a 3-as shimano nem éri el egy jól karbantartott pentasport szintjét (ültem már nexus 3-as bringán). Az első görgős fékek állítólag nincsenek a helyzet magaslatán.
Szóba jöhet még amúgy a sturmey is ők gyártanak 90mm dobfékes agydinamót (a sach dobfék 70mm), és kismillió agyváltót is. Jelenleg kínai kézben van, de nem kell tőle félni shimano szintet hoz.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz superecneB #85084 üzenetére
Az tuti, hogy a 3-as a direkt, a bowdenek tényleg négyesben vannak elengedve, de ez egy klasszikus két bolygó műves váltó. A 3 sebi az úgy működik, hogy ha el engeded a bowdent 33%-al hosszabb, kicsit húzod direkt, nagyon húzod 33%-al rövidebb. A pentasport ugyan ez, de ha nem direktben meghúzod a bal bowdent átmegy egy 50%-ot változtató bolygó műre ez az 1-es és az 5-ös. A spectro P5 egy pentasport, létezett pentasport néven is ugyan az, az nem láncos, hanem tolórudas vezérlésű.
Nem a 3-7-8-nál shimanoban is keményen nő a tartomány, az sramnál (akik amúgy már nem gyártanak csak 3-sebit) meg végképp, több a bolygó mű. Ha nem kötöd be a pentasport bal bowdenjét akkor egy 3 sebi váltód van, ha meg igen ez alá meg fölé bejön egy egy + sebesség. Ha shimanot akarsz én a nexus 7-et választanám, átfogásban az hozza a szintet, meg valószínűleg a szakik is inkább arra gondoltak, az már annyiban is előnyösebb, hogy képes váltani "kuplungolás" vagyis a hajtás megszakítása nélkül, amit a pentasport nagyon nem szeret. -
ivana
Ármester
válasz flash- #85129 üzenetére
Elképzelhető, hogy keveset ittál az tud hasonló dolgokat okozni, mondjuk most nincs nagyon meleg akkor problémásabb a helyzet. A víz mentes volt? Bubisat annyira nem ajánlom.
Ez az átlag trekkinggel amúgy kezdőnek nem rossz. Próbálj pörgetni, gyakori hiba, hogy valaki erőből oldja meg a dolgokat, úgy válts mint a kocsiban, ha soknak érzed a fordulatot akkor válts fel, ne akkor ha elbírod a következőt, ha gyorsulni akarsz hagyd kisebben és pörgesd amíg birod csak akkor válts hosszabbra ha nem bírsz tovább pörgetni. -
ivana
Ármester
válasz flash- #85162 üzenetére
48/13 az elég rendes áttét az nagyon sok, konkrétan 30 körül még 60 a cadence. Én outin szoktam síkon 52-17-ben menni ha nincs szél.
Legközelebb mindenképpen próbálj pörgetni. Az izomerő növelésének módja nem ez, vagy nyélen kell menni, de 80-90-es cadenceel. Vagy hegyre föl, mondjuk ott már beeshet bőven főleg outival, azért a trekkingen más mégis ott szokott lenni a granny ring, ahol felmegy egy autó ott a trekking is, azért ez outival kicsit szenvedősebb. (Jelenleg a kistányér 42-es az outimon... ) Szerintem e miatt fáradhattál el nagyon, csak lazán A túl edzés se jó.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Csápájev #85242 üzenetére
Az állítható stucni erősen rontja a merevséget ami hatással van a kormányzásra, illetve kikotyogósodhat elég könnyen. Lényeg a lényeg itt nem szeressük, de ha nincs vele bajod maradhat.
Új lánc mindenképpen, de fotózd le közelről a sort, meg a hajtást, abból megmondjuk kb. milyen állapotban van.
-
ivana
Ármester
válasz Csápájev #85244 üzenetére
A lánc 100%, hogy cserés. A racsni is, ez úgy tűnik egy 7 sebi menetes racsni. A hajtásnak pont a legnagyobb tányérja nem látszik, de a középső kopásából és a felhasználásból kiindulva az valszeg kopottabb, szóval az is cserésnek tűnik.
Lánc: 7 sebi bármi, azért valami filléres fos ne legyen
Racsni: Egy ugyan ilyen tz21 teljesen jó
Hajtás: Cseréhető tányérost nézz, négyszögest és ne shimanot. Lehet monoblokkot is cserélni kell a tengelyhossz illetve a kopás miattA nyereg az személyes ügy, mindenkinek más jó. Ami biztos nem jó, férfinak végképp nem a nagyon párnázott nyereg.
-
ivana
Ármester
válasz LustaDick123 #85376 üzenetére
A magyar bürokrácia borzalmas, konkrétan egy motorcsere lepapírozása is bonyolult, ilyen máshol a világon nincs a motorszám máshol nincs is nyilván tarva, nyugodtan cserélheted típus azonosra.
Normálisabb helyeken az adózás euro besorolás szerint megy, nem köbcenti vagy teljesítmény szerint... Az is egy vicc, hogy veszel egy swiftet 150-ért és fizess rá vagyon (!) szerzési illetéket. -
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz JackFeryll #85493 üzenetére
Saját Nem azt mondom, hogy kevés mert elég az oda, csak kell menni rendesen.
joysefke: Én is abból az irányból mentem rajta néhányszor, fordítva nem nagyon. Outival azért elég rendes főleg nem kompakt hajtással és csomaggal. Mondjuk montival ahol kisebb sebességhez is van áttét azért gondolom jobb.
-
ivana
Ármester
válasz CaNNa3IS #85502 üzenetére
Ez az Északi összekötő? Nem te mentél el előttünk délelőtt? János utca, fehér ösztelós gépre emlékszem, hasonló kinézetre néztem is mit keres ez nálunk ahol hegy a közelben nincs
Hasagymeg: A Szentendre Visegrád út is hasonló meredekségben, csak nincsnek kocsik, illetve van a kevésbé ismert Szentendre - Marót út az a legkeményebb, és a legszebb is
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz kuyarashi #85632 üzenetére
Ma már mind ilyen, minél jobb annál profibban megoldva. Régen egész egyszerűen nem tartott itt a fejlődés. Nagyon régi racsnikon még egymáshoz képest sincsenek jól a fogak, így ott még rosszabb a váltás.
Egy mai finom váltókar már nem olyan mint egy régi frikciós amit valahogy tuti belehetett rakni sebességbe, de cserébe ha jó akkor gyorsabb és könnyebb a váltás. -
ivana
Ármester
válasz ROBERTOH #85692 üzenetére
Topon marha hülye helyen van a váltókar.
Szar hajtás és nincs első váltó, 48 az rohadt nagy tányér.
Menetes racsni
Gagyi agyak
Hiten villaSzóval ez egy borzalom, 80-ért campa 8 sebi fékváltós örök életű crmo vázas gépet kapsz ami még szép is. Amit ha meglát egy komoly outis akkor nem azt gondolja, hogy mi ez a szar, hanem milyen szép ez a gép
Vagy 100-ért vett itt az egyik kolléga dekás bringát sorával, ha az még él akkor azt kell venni. Nem tudom már ki volt kicsit keress vissza.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz sludgeboyx #85745 üzenetére
Ez valszeg menetes és vannak bajok mert konkrétan szarrá van kopva a racsni. Szóval új lánc és új racsni kelleni fog, illetve valószínűleg egy új hajtás is. Lassan már a váltó görgők cápafogasak. Szóval ez nem lesz olcsó.
Szóval egy ilyen menetes 26"-os kerék használható felnivel olyan 8 körül van.
Egy lánc 2 ezer.
Racsni 3-4
Hajtás amit szvsz érdemes megvenni 6-8-nál kezdődik.
Szóval olyan 20 minimum, nem tudom érdemes-e ennyit költeni a váztól függ. -
ivana
Ármester
válasz sludgeboyx #85747 üzenetére
Ha szerszámok is kellenek az drágább még legalább 6, de még több is lehet a szerszámok ára.
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85798 üzenetére
Mi számít normálisnak nálad és milyen outira? Mert 2500-ért egy spider felni is teljesen megteszi, elég strapabíró ha nem kell valami nagyon extra. Ami érezhetően jobb az olyan 9-10, de azok is általában könnyebbek mondjuk 200g-al.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85803 üzenetére
Akkor szerintem maradj a mavicnál az tuti jó. Célszerű ha minél laposabb az ilyen szokásos sok küllős felni.
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85824 üzenetére
Nem tudom ez milyen felni. Illesztésnél üthet valamennyit, de a rezonáció elsősorban gagyi féket indikál, ha üt az inkább az absre hasonlít a kocsiban.
6030D: outiknál a nyeregvázcső és a felső cső uygan akkora classic geonál ez ezért van
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85832 üzenetére
Rezonancia outi 90%-ban fék, milyen fék ez?
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85836 üzenetére
Pedig a tiagra fék elég jó. Tuti nincs nyolcas a kerékben? Az is okozhatja...
-
ivana
Ármester
Nem, hogy sloppingnál nem, ami nem classic geos outi annál nem, tanyabikenál vagy cromo montinál pl. nem.
san01: ha ennyit kell centírozni a kereket akkor tényleg vége van a felninek, és amúgy a 8-as miatt rángat. Van olyan nyolcas amit látszólag ki lehet húzni, de 3-40km alatt újra elmegy, az a baj, hogy nehéz rábeszélni a tulajt a cserére ezért szervizben kihúzzák, de attól még szar lesz, ha nagyon nem egyenletes a küllő feszesség akkor vége a felninek, egy jó felnit alig kell centírozni fűzés után ha jól csinálod.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz CptAdamica #85842 üzenetére
Még a kormánycsapágy lehet amúgy mert már kb. mindenen végig mentünk. Esetleg az agy nincs jól beállítva de azt látatlanba kizárnám ha volt szervizben és nem valami nagy kontár az emberünk. (Nem hiszem, aki kihúz egy kereket az rájön ha kotyog az agy). A kormány csapágy kotyogását nehezebb észre venni főleg ha enyhe.
-
ivana
Ármester
válasz wetomi #85867 üzenetére
Szerintem akkor érdemesebb agyváltósat nézni. Vagy akár egysebit. Pl. csepel 3* Az nem baj ha outi méretednél feljebb mész ilyeneknél. Az outim 53-as és az a méretem. A tanybikejaim standard tanyabikeok (meglepő módon egy férfi és egy női méret létezett) vagyis 56-osak, egyszer se éreztem őket nagynak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest