- EA Sports WRC '23
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- World of Tanks - MMO
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- PlayStation 5
- The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
- EAFC 24
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107060 üzenetére
Az erőnléted, az aerodinamika, aztán a gumi gördülési ellenállása. Pont a héten próbáltam ki, össztelóssal, Nobby Nic gumival meglett az 50 km/h kisebb, elég rövid lejtőn lefelé.
-
zoli03
őstag
Magura MT5 fék van az össztelósomon (130/120 mm rugóút), elöl-hátul 180 mm-es tárcsával. Le akarom cserélni, nem igazán vagyok vele megelégedve. Ami nem tetszik benne:
- gyárilag levegős volt, majdnem kormányig be lehetett húzni a fékkart kb 100 km után
- le lett légtelenítve, sokkal jobb lett a nyomáspont, de 10-20 km után megint beljebb került és kevésbé határozott (még így sokkal jobb, mint légtelenítés előtt)
- a nyomáspont nem olyan határozott, mint egy Shimanonál, felkeményedik a fékkar, de még simán lehet beljebb húzni
- a fékkar alu, de a fék műanyagból van (legalábbis az összes külső felülete az, nem hiszem, hogy csak borítás lenne)
- hiába négy dugattyús, nem érzem azt az óriási fékerőt, egy ujjal elég erősen kell húzni, hogy első kerékre álljon a bicikli
- a legnagyobb gondom: nagyon kicsi a hézag a betét és a tárcsa között, iszonyat nehéz beállítani, olyan kicsi a rés, hogy alig látni át, egy Shimanot lényegesen könnyebb beállítani. Elöl Pike RC van, kanyarban mégis sokszor beleér a tárcsa a betétbe. Shimanonál gyengébb teleszkóppal sosem volt ilyen gondom. Kerékkivétel után hiába van átütőtengely, 99%, hogy féket kell állítani.
- nem igazán tetszik a fékkar formája, elég hosszúSLX BR-M7000-et néztem ki, ismerősömnek ilyen van, fogásra tetszik, nyomáspontra is. 203/180-as tárcsával elég lenne egyujjas használathoz (90 kg vagyok kb)?
XT-ről (BR-M8000) sok rosszat olvastam (elmászó nyomáspont), a súly miatt nem éri meg nekem a többletár, maximum ha nagyobb fékerőt tud. Még a ZEE-t (BR-M640) néztem, de erről nem sok mindent találtam. -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #107191 üzenetére
Nem hinném, hogy levegős maradt, nagyon sokat szórakoztam vele. Amikor elkezdtem áttolni a fékfolyadékot, akkor jöttek ki a buborékok (mindkettőnél), nem is értem, hogy adhatják el levegősen, eddig egyik Shimano féknél sem tapasztaltam ilyet, még a szettben 10-15e Ft-ba kerülő Shimanoknál se. A fogáspont sokkal keményebb, mint előtte volt. Csak beljebb fog egy Shimanonál, ami nekem nem jön be, meg ha erősen húzom, még beljebb jön, kicsit olyan érzés, mint amikor nyeklik-nyaklik az egész.
(#107199) Wheex: én is néztem, de ez már jelentősen drágább, mint egy Zee (mondjuk ennek alapból hűtött betéte van), de nem hinném, hogy nagyobb fékerőt tud. Vagy ha tud is, van-e nekem arra szükségem .
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #107208 üzenetére
Én csak ismerősi körömről tudok nyilatkozni, ott nem volt egyik Shimanoval se nagy gond. Kipróbálnám, amit írsz, mert hasznosnak tűnik, de a nehéz beállíthatóság sajnos akkor sem fog megszűnni, és az az egyik fő gond.
Az XC30/BR-M395-nél elnéztem, hogy beleér kanyarban a tárcsa kicsit, de egy Pike-nál ez már nem tetszik, főleg, hogy sokkal hangosabb, mint a régi biciklimen.
Olyan sokat nem vesztek, ha rendelek egy Zee-t kintről ezt meg eladom. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107246 üzenetére
Az, hogy nagy forgalmú, az relatív. Ha többen is kijárnak, akkor csak nem annyira veszélyes. Amúgy nekem eddig a kamionokkal nemigazán volt gondom, mindig nagy helyet hagyva kerültek ki, ha jöttek szembe, akkor meg fékeztek, aztán várt, amíg el tud menni. Buszokkal sokkal több gondom van, eddig kétszer volt már olyan, hogyha nem megyek le a padkára, elsodortak volna, meg sokszor nagyon közel mennek el.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107367 üzenetére
Más a váz (valamilyen tulajdonságában gyengébb, lehet többen is), a sima MTB-knek (nem XC) nagyon hitvány felszereltsége van, szerintem nem is igazán alkalmasak terephasználatra, csak sima földútra.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107370 üzenetére
Amiket felsoroltál, azokon egyből kéne változtatni. De ha vékony gumit akarsz rá, meg merev villát, akkor miért nem olyat veszel kapásból?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107381 üzenetére
Az a 75 mm a te súlyod alatt szerintem 30-40 mm lesz maximum, amíg be nem áll, mert akkor már a 0-hoz fog közelíteni. Egy padkához ne kelljen már teleszkóp. Amúgy meg volt két teleszkópos MTB-d is, meg van egy merev villás MTB-d, abból szerintem el tudod dönteni, hogy kell-e teleszkóp, vagy nem.
Én mit nem adtam volna, ha merev villát tudok rakni a városi biciklimbe, de akkora beállítási magassággal nem igazán kapni értelmes áron. -
zoli03
őstag
válasz Because #107410 üzenetére
Azt azért nem mondanám, hogy olyan nagy a kínálat. Testbikeon 29"/össztelósra leszűrve marad 24 találat. Nekem L-es méret kell, 120-140 mm rugóúttal, lehetőleg nem 4-5 éves, 2-es rendszerrel. Így maradt 2 modell, és olyanról még nem is beszéltem, hogy mennyire jön be felszereltségük, milyen az állapotuk. Inkább hozzáraktam egy kicsit, aztán vettem egy újat kiárusításban.
-
zoli03
őstag
válasz Bati0501 #107589 üzenetére
Egész sokat számít kényelemben is, de én főleg az izzadtság miatt hordom. Nem megy szét a fékváltókar gumija a sós izzadságtól, akárhol fogom meg a kormányt, nem kenem össze, meg az arcomat is bele tudod törölni.
Télen görgőn is felvettem, mert így teljesen tiszta maradt a kormány, csak a kesztyűt kellett kimosnom. Nélküle meg akárhol megfogtam, tiszta izzadtság lett. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107621 üzenetére
Az honnan jött, hogy 50-es kéne a Meridából? Egyiknél kinézel egy S-es méretet 530 mm-es effektív felsőcsőhosszal, a másiknál meg egy M-est 548 mm-rel?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107821 üzenetére
És attól, hogy erősebb felépítésű, miért kéne drágábbnak lennie?
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #107886 üzenetére
Korábban országútit is akartál, hogy gyorsan tudj menni, meg nem tudsz gyorsan tekerni lejtőn. 2 barra fújt gumival ez nem is fog menni. Én nem értem, miért fontos ennyire a kényelem,, ha sport szinten akarsz tekerni. Csak van pár ismerősöd, akinek ki tudod próbálni a biciklijét, aztán akkor megoldódna a guminyomás dilemmád.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #107914 üzenetére
Félévente nagygenerál, úgy, hogy két hetente használod? A forgáspont csapágyain és a rugóstagon kívül semmi extra szervizelendő nincs egy merevhez képest. Csapágyakat simán lehet otthon szervizelni/cserélni, rugóstag kisszervizt is simán meg lehet otthon csinálni.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #107919 üzenetére
Hát ezt a szervizperiódust nagyon túlzónak érzem, szinte a gyártók sem írnak elő ilyen sűrűt. De ha te így szereted, akkor oké.
-
zoli03
őstag
válasz Peterhappy #107925 üzenetére
Nekem biztos nem kéne hidraulikus V-fék.
-
zoli03
őstag
válasz Peterhappy #107936 üzenetére
Dehogynem lehet. Trekkingre szerintem sima V-fék is elég, feleslegesen bonyolult egy hidraulikus V-fék.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #108036 üzenetére
Látom fent van már a Zee fék. Én pár héttel elhalasztottam a vásárlást. A váltókarom a fékkaron van I-Spec II rögzítéssel, a Zee fékkarja viszont I-Spec B-s, ami nem kompatibilis az I-Spec II-vel. De lehet hozzá venni I-Spec B-s burkolatot, ami persze nincs egész Európában, így több hét mire megérkezik. Addig meg nem veszem meg a féket, amíg nem lesz nálam minden alkatrész a váltókarhoz.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #108107 üzenetére
Sík úton, a te edzettségeddel meg felhasználási stílusoddal (2 barra fújt gumi) semmit sem számít a plusz súly.
-
zoli03
őstag
válasz ivana #108134 üzenetére
Ez szerintem hülyeség. Sok felniben olyan keskeny mélyedés van, hogy nincs akkora szalag. Ha nem éri át teljesen a felnit, simán el tudja nyomni a belső, aztán szinte biztos, hogy előbb-utóbb jön a defekt. Azzal már volt párszor gondom, hogy elment a felniszalag, mert nem volt elég széles, de olyan gondom még sosem, hogy felnyomja a gumit.
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #108173 üzenetére
Nincs rajta fémbetét? Általában szoktak rakni oda.
-
zoli03
őstag
válasz StLui #108237 üzenetére
Nekem 130/120 mm 29" van (gondolkodtam a 140/140 mm-en is), de sokszor ez is sok mikor terepen síkon/emelkedőn megyek. Ilyenkor elgondolok, hogy elég lett volna 100/100 mm is, vagy akár egy merev. Persze lefele jó, de sokszor igen sokat kell tekerni, hogy lefele is tudjak menni . Persze ez helyi adottság, de kb 15 km, mire kiérek a Bakonyba, és akkor még csak a lábánál vagyok. Budapesten gondolom jobb a helyzet.
-
zoli03
őstag
válasz Csápájev #108253 üzenetére
Nekem ez van/volt: [link]. Kicsit magas, de jól lehet állítani és könnyű felszerelni. Aszfalton jó, enyhébb terepen is, kicsi durvább terepen viszont kevés.
Aztán vettem egy ilyet: [link]. Körülményesebb felszerelni (imbuszkulcs kell hozzá, de az úgyis van nálam), sokkal alacsonyabb, jobban néz, atomstablian fogja a telefont, terepen is jó. -
zoli03
őstag
válasz Véreshurka #108408 üzenetére
Lidles csillagvilláskulcs egyáltalán nem gagyi.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #108501 üzenetére
Elvileg ki lehet pattintani a porvédőt, ha nagyon darálna, és nem akarsz újat venni. Utána ki tudod pucolni, és újrakenni. Ha nincs baja, ne csinálj vele semmit.
Átütőtengely: ha becsavartad, elvileg ár kéne tudnod csukni. Üresben jól mozog. Amúgy ez a fajta RS átütő nem legszerencsésebb megoldás, tudtommal le is cserélte az RS. -
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #108512 üzenetére
Egy kevés küllős, könnyű országúti kerék is elég jól bírja. Itt meg sok a küllő, a felni is erősebb.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #108516 üzenetére
Elvileg lehet rajta állítani egy imbuszcsavarral a karnál, így tudsz rajta lazítani/szorítani, hogy nem elég szoros/laza. Az a gond vele, hogy könnyen sérülhet az a perem (és egyre rosszabb lesz csak), aminek a kar nekifekszik, főleg ha párszor kiugrik vagy túlhúzza valaki. Nem veszélyes meg ilyenek, csak tervezéskor nem gondoltak erre. Haveromnak sem volt túl jó állapotban, de nem tudom, meddig bírta volna, mert lecserélte.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #108524 üzenetére
Ott van pl az Altrix Spider felni, ami az egyik legolcsóbb országúti felni, de nagyon strapabíró (és nehéz). Az olcsó ár csak a kis súlyt zárja ki, a strapabíróságot nem.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #108664 üzenetére
1,5"-os a fejcsöve. Nincs dropper post, ekkora rugóúthoz pedig mondhatni kötelező, a fékek gyengének tűnnek ekkora rugóúthoz.
-
zoli03
őstag
válasz Ļantos #108727 üzenetére
Én azt szoktam csinálni, hogy itthon felfújom max nyomásra (műhelypumpával semeddig sem tart), ha kiérek terepre, leengedem. Aztán az a terv, hogy hazafelé megint felpumpálom, mikor aszfaltra érek, de minipumpával nem túl kellemes, úgyhogy ez 90%-ban elmarad, azt a 15-20 km-t letekerem valahogy. Efölött viszont mindenképp felpumpálnám, ott már azért eléggé kijön az előnye.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen