-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz AtisFace #99707 üzenetére
A Fulcrum beázik, ez tény. De nem vészes nekem csapágy csere volt, Koyo-ra. Minden időszakos szereléssel együtt valami 15k-t hagytam ott, de már soha nem lesz ilyen panasza. Egyszer kell megcsinálni, nem olyan mint pl.: a Mavic olajozgatása. Jelenleg pedig nagyon ott van a toppon, mert Red Power HP, vagy Red Passion kerekeik viszik a prímet nálam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok. Keresek/vennék 29er/29 MTB-t.
Carbon váz, vagy valami nagyon könnyű alu.
19"-20" vázmérettel.
RockShox Sid RL.
Shimano XT M8000 vagy Sram GX szett, 1x11 vagy 2x11, sor nem fontos, van itthon.
Átütőtengelyes, esetleg Boost (bár utóbbi nem lényeges).
Ha megoldható, 1500g körüli kerékszettel, vagy nélküle.Eddig őt néztem ki, de több szempontból ehhez is hozzá kellene nyúlni megvásárlás után. Tekintve hogy az Eagle szett nekem tök felesleges, de a Red Passion 3 az viszont begyere.
Privátban ha van valakinek ajánlata, nyugodtan dobálhatja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kinézetre nagyon megtetszettek a matt fekete bringák. Biztos jobban látom rajta a koszt, port.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #99939 üzenetére
Valahogy nem bírom ha redvás a bringa. Persze alap por az nem mérvadó, de ha áll a hajtásún, becsúszón a dzsuva/sár, az már aggasztó.
#99940 HollyBoni: A Teljes vázat le szoktam fóliázni, tehát nem látszik rajta a karc, legalábbis nekem még sohasem karcolódott meg vészesen a bringám, pedig néha csak úgy kopog a kavics az alsó csövön.
#99941 Hasaggymeg: A Magura MT8-as ilyen zöldes-sárgás, azt próbáltam, nekem kissé nyúlós volt, de én 785/M8000-hez vagyok szokva.
Közben egy kis nyálcsorgatós (Bianchi Sempre Pro 2016 (Ultegra 6800 full set)...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz HollyBoni #99953 üzenetére
Általában mosáskor bő vízzel rámegyek, majd Baba tusfürdős (nem vicc ) meleg vízzel, és autó mosó kefével átcsutakolom, végól megint kap egy hideg zuhanyt. Ezután hagyom száradni, majd újrazsírzás/olajzás, és akasztom a tartóra.
#99955 Hasaggymeg: Hasonló csónakban evezünk, ha nagyon redvás az idő, én sem megyek ki, vagy ha nagyon úgy jön ki, akkor Cyclocrossra ülök, és leginkább aszfalton haladok egy karikát.
#99960 jjeahh: Sok újat nem tudsz mutatni nekem...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #100065 üzenetére
Eddig kimerítetted a Gravel/CycloCross/Fitness kerékpárok témáját. Végül mit is akarsz venni? Azért sunyin odasúgnám hogy van még itt a tarsolyban SingleSpeed MonsterCross, azzal nehéz mellényúlni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101616 üzenetére
Az egyik egy hajtómű, a másik egy sor.
#101618 6030D: Sok mindent nem tudok írni róla, tesómé, most épp defektes a hátulja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101626 üzenetére
Erről több oldalt tudnék regélni. Kezdjük ott hogy gyenge vagyok, és kevés időm van tekerni. Így az XT-ben kapható 11-46-os sor (aminek elég kellemetlen kiosztása van) kiesett. SunRace-ban akad 11-46 és 11-50. Egyértelműen az utóbbira esett a választásom. Ráadásul MX80-at kerestem, mivel utolsó két Cog alu, és 512 gramm. Ezek elég tartósak, beváltak, és szerintem vannak olyan jók mint az XT, de nem kopnak olyan gyorsan mint az Eagle. Ennél könnyebbek a Zitto (350g) vagy Garbaruk (310g) sorai, ezek CNC-zettek, gyorsabban kopnak, de irtó jól néznek ki, és ugye -200g.
Mindegy, ezen már nem rágódok, hogy lehetett volna faragni a súlyból, inkább vadászok az XT fékszetthez valami komoly fékcsövet és RT-86-os tárcsákat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101629 üzenetére
Elég ritka hogy törik vagy reped a sor, lehet épp egy szériahibás XT kazettát fogtál ki. Eddig csak láncszakadás volt a környezetemben, volt hogy egy túra alatt kétszer is, semmilyen más hajtással kapcsolatos balhé nem volt.
Közben készen lett:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101645 üzenetére
Szupertitkos dolgok folynak ott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101745 üzenetére
Ennek is van egy története, regélhetnék róla sokat, de röviden, tömören leírom. Mivel gyárilag matt fekete Reba-val (is) adták ki Scapin-éknál. Kerestem is az ebay-en bőszen (idehaza nincs), de mikor megláttam egy Team-nél fehér Sid-el, rögtön olyat kezdtem el kotorni. Számomra nagyon tetszetős, több apróság van amit egy átlagos felhasználó észre sem vesz, persze hosszú tervezgetések sorozata előzte meg a szerelést (pl.: Formula fékcső és pár gramm mániás megoldás).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vanir #101748 üzenetére
Számomra a stucni pont megy a fehérhez, és a szürkéhez. Ha a matt fekete vonalat akartam volna megragadni, akkor fekete sor, lánc és teleszkóp lenne rajta. De undorodom a fekete sortól és lánctól (mint ha koszos lenne).
#101747 bunddog: Hosszú történet, privátban leírom.
#101749 Zsolt74: Az al vázak vékonyabbak, manapság a szénszálasok szinte minden nemű behatásnak jobban ellenállnak. Ha (ahogy leírtad) vastag falvastagságú vázat keresel, akkor a rugalmasságát elveszítené. Bár számodra szerintem acél váz lenne a biztos döntés.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #101758 üzenetére
Végül is pont olyan lett, amilyet akartam. Potenciál van benne bőven, csak a pénztárca szab határt.
Magyarázni nem fogom, pusztán más kategória mint a gyári cső. Lényegesen vastagabb, fém merevítéses, több rétegű, és a nyomáspont nem változik, a cső pedig nem fog megrepedni. Összességében teljesen más, és gondolom további aftermarket gyártók is árulnak csúcs kat. fékcsöveket.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #101760 üzenetére
Ha visszaolvasol, láthatod hogy korábbi bringámon is megtalálható néhány alkatrész, amihez ragaszkodom. A kulacstattó pedig 4ZA, a bringát hamarabb adom el, mint azt. A kulacsom pedig nem rezeg benne. Pink Remote Lock bovdenház pedig szintén megszokás (bár kéken is filóztam).
#101761 Zsolt74: Huh, a mondatod első felével egyetértek, második felével nem. Egy mai (nem alsó kat.) váz az illesztéseknél van megerősítve, ahol kapja a terhelést, a csöveknél pedig sörös doboz (vagy még annyi sem). Ha a terhelést nem adná át a teleszkóp, simán elrepedne az illesztéseknél (lásd: BMX, Trial).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #101828 üzenetére
Igazából oda van írva, a nyeregcső és a kormánycsapágy közötti távolságot adja meg vízszintesen, tehát nem actual méret.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mindegyik? Nem akarok vitatkozni, de normális gyártó így adja meg (virtual a váz fölé, top tube-ra az actual írva). De legyen ahogy gondolod.
#101843 Hasaggymeg: Lestem én is hogy középkategóriáig ami M-es a Kelly's-nél, az más gyártóknál inkább L-es lehetne. Viszont ott a Stage (ami már engem is érdekel), az viszont ugyanakkora méretben rövidebb mint a jelenlegi vázam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101850 üzenetére
Talán az utóbb pár évben kezdtek a gyártók erre ráállni, 29er hardtail vázaknál (felső kat), a hátsó támvilla általában 440mm, most már 435-430mm-t is látok, bezzeg az Oraklo-n 2.1-es guminál se férne be az ujjam a seat tube-hoz. Top és seat tube helyzete megint más kalandokat nyit meg, ott hátrahajlított nyeregcsővel, rövidebb/hosszabb stucnival lehet variálni. Engem kiváltképp zavar ha alacsony a seat tube, és baromi hosszú a top tube, mert 400mm-es nyeregcsövet jelzésig ki kell húznom (féltem a vázam), és egész napos túrázásnál pedig fáj rajta a hátam. Bár az Oraklo-m lényegesen nagyobb, és sportosabb geo-val rendelkezik mint a Reaction-om volt, mégis kényelmesebb annál (bár egy 100mm-es stucnit elbírna).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz 6030D #101954 üzenetére
Szembemegyek a trendekkel, de olyan furcsa világot élünk, Sram Eagle szett, 1530g-os Sid, DT 1501-es kerékszett, Centerline, minden gramm számít, erre belecsesznek egy otromba Dropper Seatpost-ot. Szerintem hardtail bringánál nincs lényegi jelentősége, szemben egy 160-180g-os csővel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101962 üzenetére
Itt nagyon mélyen bele tudnék ásni a témába, versenyzőnél vannak extrémebb súlykönnyítések is (4 csavar a tárcsában, vágott villanyak, titán csavarok). Míg hobbi szinten szerintem abszurd dolgokat ad ki pár gyártó, persze ugyan itt vannak nagyon jó szériagépek.
#101963 cozmo: Höh... 135/10mm? DT tengely jár hozzá, vagy gyárilag mókoltak? Mert ahogy nézem, a használósabb vázak mind 142/148 papucstávval rendelkeznek. A színe számomra tetszetős, de ez egyéni preferencia kérdése, igazából az sokadlagos tényező. Esetleg ha nem cserélnék, és nagy szükség van rá hogy 750ml-től több folyadékot hurcolj, akkor egy Camelbak beszerzése sem elvetendő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101994 üzenetére
Magam nem tartom márka fetisisztának, mint a topikba pötyögők egy része. Szeretem az olasz manufaktúrák által kiadott csekély példányszámú bringákat, illetve a német/osztrák vonal még kötőik hozzám. A CTM, Kross, Kelly's és társai valahogy nem keltenek birtoklási vágyat. Kishazánkban a Csepel művek Woodlands gépében láttam reménysugarat, de a kezdeti hype után megtorpant a fejlesztés.
Délután meg rakom össze a 2018-as Sempre Pro-t, kíváncsi leszek mi változott az elődhöz képest a fényezésen kívül (esélyes hogy semmi).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #102010 üzenetére
Számára elnézem, de amit Runner leírt, azt tudnám ehet én is hozzáfűzni. Bár ha épp Dropper Post nélküli bringát tolna alá a gyártó, akkor azzal kellene mennie, ahogy a Stöckli-nél sem használt ilyen feature-t.
#102032 cozmo: Remélhetőleg egy kicsit jobb vázra cserélik ki, esetleg tavalyi Carbon modellre. Nekem a Boost kissé csalódás volt, egy komolyabb kerékszett inkább lényegesebb, de ki kell próbálni. Amúgy a váz 148-as, elől 110-es, hajtómű szélesebb, így optimalizálták a 12-es rendszerekhez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #102428 üzenetére
Egyáltalán nem, sőt nem is tudom honnan veszitek hogy törnek a szénszálas vázak. Manapság már hülye biztosra vannak megcsinálva, és legtöbb forgalmazó garanciális szolgáltatásai nagyon korrektek. Ami egyedüli hogy a pihe súlyú vázak között van ahol kevesebb gyantát használnak, ott versenyfelhasználás mellett esetleg elválhat az anyag (akkor sem szakad vagy törik), de ez egy jó szaki meg tudja foltozni. A tárcsafék felfogatásnál vagy kulcsszemnél pedig alu betétek vannak, ha 5nm-nél túlszalad a nyomaték, simán kicserélik, nyeregcsőbilincsnél meg nyeregcsőre egy kis paszta, 5nm-re húzva örök élet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #102716 üzenetére
Nagyon tetszetős. Pedelec mellé tervezed?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #102720 üzenetére
Kíváncsi vagyok hogy fog tetszeni neked. Érdekes ez a 29+, bár nem lehet rossz. Bár én biztos nem tennék rá nagyon széles gumit, a jelenlegire is 2.1-es Vittoria Barzo páros került.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz cozmo #102894 üzenetére
Átlátszó autófóliával szoktam megoldani a vázvédelmet minden bringámnál. Esetleg kritikus helyeken, vagy ahol a bovden éri a vázat, vastagabb fóliát is aládolgozhatsz. A láncvillára pedig gumibelsőt bandázsolnék a helyedben, egyrészt ha csapkodja a láncot nem veri le a lakkot vagy a festéket, másrészt alatta nem nedvesedik vagy ázik be. A szövet, tépőzáras vackok alá megy a por, és smirgliként is funkcionálhat.
#102899 Napfénysüti: Csak az is borzasztó drágának tűnik nekem. Használt pár éves alu országútik Sora vagy Tiagra szettel is kifoghatóak minimálisan magasabb összegért.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz StLui #103111 üzenetére
Szép az az M960-as, van izlése a barátodnak. Lánc miatt meg nm aggódni, fél szezont futott XT lánc is szakadt már le verseny előtt.
#103122 IMIIKE1998: Kellemetlenebb útviszonyokon is mentem már outival 23-as gumákkal, régen ugyan ezt 20-as gumikkal abszolválták. Ha utánaolvasol, a hőskorban (30-40-50) váztörés is akadt, a közeli lakóhelyen meghegesztették, és mentek tovább. Manapság már ezerszer komolyabb vázak vannak.
Közben épül az acél outi, Ultegra-Dura szettel:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mezga Aladár #103146 üzenetére
#103146 Mezga Aladár: Köszönöm szépen.
#103148 StLui: Szoktam vadászni én is raktárban maradt darabokra, bár van hogy jobban megéri ha én rakom össze.
#103150 cozmo: Semmi baja nem lesz, nem alakul ki kovalens kötés. Pusztán a pasztában lévő szemcsék miatt megnő a súrlódás, és nem tud elmozdulni a nyeregcső (persze ha bilincs meg van húzva). Amúgy meg több helyen olyan tisztítószert használnak, ami nem oldja a gyantát, az is vegyszer, még sincs baja a váznak. Nem ördögtől való dolog ez a szénszálas mizéria..
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Mezga Aladár #103153 üzenetére
Ez természetes, feltéve ha nem felejtem el. Bár mostanság kevés idő van ilyesmire, szerintem még pár hét kell neki.
#103173 Hasaggymeg: 57/56-os.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #103333 üzenetére
Ha szabványosítanak egy Boost jellegű, szélesebb tengelyt az outiknál, akkor talán vállalható lesz. Bár jelen álláspont szerint nem sok értelme van, mert még a 11-es rendszerek sincsenek kihasználva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #103440 üzenetére
Semmi gond, nem egy ördöglakat, valahonnan pedig el kell indulni. A másik hogy azt se gondold hogy én a sajátomat bontogatom, sokszor beadom egy nagy szervizre, és egy hét múlva érte megyek. Amit ajánlanék (nem kötelező megfogadni), hogy elviszed egy korrekt, megbízható szerelőhöz, és mellette állsz míg csinálja a bicajod. Illetve sok dolgot már el lehet lesni a YT-ról és főként külföldi fórumokról, ami alapján el lehet indulni. A csapágyakat én cserélném, ha nem szükséges akkor újra zsíroznám, mert a sós hólé, és egyéb homok/por szennyeződések erősen amortizálják az eszközt. Könnyen észreveszed, ha rág, nehezebben mozdul, akkor érdemes átlesni. Amit pedig lehet, rozsdamentesre cserélj, ha ilyen felhasználást fog kapni a bringa, mert később lesznek kellemetlen meglepetések.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen