-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
gery03
senior tag
De elég meleg van, bár csak akkor éreztem meg mikor megálltam.
Sajnos keveset vagyok itthon, amikor igen, akkor meg nincs időm tekerni, ezért szoktam mostanában alig országútizni. De még edzés is 1 hónapja volt utoljára, országútival 3 hónapja!
Viszont az a vicces, hogy sokat fejlődtem ebben az 1 hónapban, mivel napi átlag 15km megvolt a városban, magas átlagsebességgel (30+ mindig ha haladok), szóval akár edzésnek is felfogható. -
gery03
senior tag
Xt,xtr / ultegra, dura ace sztem kibírják gond nélkül (ha eredeti golyókon fut...). A többi vagy igen, vagy nem.. Csak persze megkérik az árát is, de most itt használtan a régebbiekre gondolok, még a 8 sebességes korszakból. Xtr-t lehet néha kifogni 12-14e ft/párért. Nem tudom mennyit szánsz rá.
-
gery03
senior tag
22,2mm valószínűleg, ami jó lenne bele, de ilyenből egyenes kormányt nem tudom hol fogsz találni. Ha elég egy keskeny kormány is, akkor vágj le egy koskormányt megfelelő méretre, ha kellene az 50-60cm akkor nem tudom hogy lehet szerezni olyat..
Első körben stucnicserét javasolok, bár az se olcsó, főleg, hogy akkor már egy ahead-átalakítós megoldást is érdemes lenne bejátszani, amivel tudod használni az 1 1/8" átmérőjű villanyakra való stucnikat. (abból legalább van választék használtan is) -
gery03
senior tag
válasz MPowerPH #13267 üzenetére
Biztonságkritikus helyekre szoktak tenni menetrögzítőt. A tárcsa az egy ilyen dolog.
Pont pár hete szívtam én is egy tárcsarögzítő csavarral, csak én motoron...
Ha nagyon el van nyalva a feje nem sok mindent tehetsz belülről. Ha a külső rész még ép, akkor keresztbe befűrészelheted (minél kisebb veszteséggel) és abba tudsz tenni nagyobb széles lapos tárgyat (pl nagy lapos csavarhúzó, lényeg, hogy minél passzentosabb legyen a réshez)
A kilazulást még segítheti, ha üregelő sprayt, vagy WD40et fújsz a csavar menetéhez. A kapilláris hatás miatt be fog menni valamennyi a kellően folyékony olajból (még jobb, ha olyan az agyad, hogy a menet teljesen át van fúrva az anyagon és akkor mindkettő oldalról tudsz neki adni). Emellett egy kis hevítést is tudok ajánlani. 100-150 fok körülig maximum, felette semmiképp se mert az alunak nem tenne jót.Nekem a fentiek kombinációja bevált 3 és fél óra szenvedés után..
-
gery03
senior tag
válasz superecneB #13300 üzenetére
Az nem átütőtengely amire te gondolsz és arra viszont átalakíthatóak. Nem nagy kunszt, az üreges tengely ki kell cserélni tömörre. Átmérőben nem vagyok biztos, hogy pont ugyanaz, ergo lehet kónuszt, meg kontraanyát is szerezni kell hozzá. Mondjuk ha így van, XT-nél elgondolkodtató lenne. (az utángyártott noname kónuszok hulladékok, nemúgy az XT-jé)
-
gery03
senior tag
válasz venember83 #13304 üzenetére
Még régebben volt ez paralax dolog a shimano hátsóagyaknál, azok talán más méretű tengelyt használtak. Szóval annál jöhetne elő ez a probléma. Nem tudom még van-e ilyen, vagy már kifutott. Nekem még volt olyan agyam anno
-
gery03
senior tag
Ha már szervízekről volt szó. Nem célom reklámozni, de ha valaki közel lakik megérheti neki az az akció, ami a Berguson-ban van. Elvileg ingyen szervízelnek bármit novemberben. Persze van néhány kitétel, de pl első telót lehet megéri elvinni, ha nem manitou. (manitou telókat visszaküldik a céghez és mindenféle hátsó taggal is ugyanezt teszik, szóval ezek nem ingyenesek)
Egy olajcserénél nyílván az olajat ki kell fizetni de olyan drága már csak nem lehet..[ Szerkesztve ]
-
gery03
senior tag
válasz runner 125 #13439 üzenetére
Elvileg csak a nagyáruházi illetve ősrégi biciklikkel nem foglalkoznak, a többi mehet.. Engem egy telószervíz érdekelt volna, rá is kérdeztem, de mivel hátsó taggal nem foglalkoznak ingyen, inkább megcsinálom majd magamnak, mert túl messze vannak.
-
gery03
senior tag
A bovdent kör keresztmetszetű huzalokból sodorják. A külső részén így nem lesz igazán sima felület hisz egy-egy él lesz kívül. A köszörült bovdenek külső részét lecsiszolják majdnem a külső szálak feléig, így azok a legnagyobb érintkező felületet adják kifelé. Ha ilyet használsz, kevésbé lesz darabos érzés a fékkar behúzásánál.
A fékbovdenek átmérőjében nem tudok róla, hogy lenne különbség. (ettől még lehet létezik több féle)
A váltóbovden ugyanakkor kisebb átmérőjű, mint a fékbovdenek, illetve más a végén a beakasztó fémdarab is.
-
gery03
senior tag
válasz fungeld #14104 üzenetére
Ha az illető rendelkezne egy fényképezővel, vagy legalább egy kis türelemmel, akkor már csinálhatott volna egy igazi képet is. Mert ez most is egy moslék.
Szerintem nem tudod cserélni, legalábbis én nem látok semmilyen körmöt, ami azt sejteti nekem, hogy BB30-as. Ahhoz meg négyszögtengelyt találni nem egyszerű eset...
De várj meg még egy véleményt. -
gery03
senior tag
-
gery03
senior tag
válasz hoffman_ #14266 üzenetére
Ránézésre semmi sem túl minőségi rajta, szóval nem egy húdejó vétel.
Agyakat érdemes megnézni kotyognak el. Pedált, középcsapágyat, kormánycsapágyat szintén. Ilyen féket én még nem is láttam. :S Félig pillangó félig országúti. Biztos meg lehet attól még vele állni.. (bár országúton tekerni kell nem fékezni )
Igazából nem tudom mi a cél a vele. Ezekből a képekből nem lehet megmondani igazán, hogy jól fogsz-e vele járni, mert nagyon régi alkatrészekből áll és azok minősége is megkérdőjelezhető. Ha semmi sem kotyog és ropog akkor be lehet vállalni, anélkül viszont vagy alkudj picit, vagy te tudod mennyit szeretnél még rákölteni...
Összefoglalva: Nem azért ennyi mert nagyon jó vétel, hanem mert kb ennyit (vagy ennyit sem) ér!Ui: Az a hajtókar egy matuzsálemi acél hajtókar, biztosítószeges rögzítéssel, jól látom?
[ Szerkesztve ]
-
gery03
senior tag
válasz raczger #14309 üzenetére
Nagyon szép helyen játszódik a verseny, minden álmom ilyen helyekre eljutni. Sajna ha még pénzben meg is oldanám a dolgot, az erőnlétem akkor is elég kevéske lenne ehhez.
Tetszett a videóban, hogy a győztes elütött egy-két marhát, meg egy embert is a győzelemért.
A frissítés hogy néz ki egy ilyen versenyen? Mert gondolom a profik nem álldogálnak le frissítőpontokon, viszont csak 1-2 kulacs van náluk, ami gondolom nem elég végig. -
-
gery03
senior tag
Vicces, hogy én nem is ismerem és nem is hallottam még ezt a sotter szót. A sódert ismerem, meg a sottolást. De egyik se igazán az, mint amire ti használjátok ezt.
venember: országútizni szoktál? vannak jó helyek felétek? egyszer majd át kéne ugornom...
-
gery03
senior tag
Ha valakinek van polar cs szériához sebességmérő szenzora és órarögzítője, és még el is akarja adni ne tartsa magában.. Kellene egy második szett... Vagy ajánlhattok valami sarki kínai boltot ahol meglehet venni féláron, nekem úgy is jó.
-
gery03
senior tag
válasz hoffman_ #15969 üzenetére
Nem a rugóval van baj a rendszerben. A rugóban tárolt energia nagyon jó hatásfokkal visszakerül. (kismértékben az is melegszik a hajlítások során)
Alapvetően ott van a gond, hogy a forgáspont viszont minden nemű mozgásnál elveszti az energia egy részét. Ergo a forgáspontban tekersz bele csomó feles energiát minden egyes hajtókarfordulatnál. Nem csodálom, hogy nem terjedt el.
Profiknál a hajtókar legyen könnyű és merev. Húzni, tolni, taposni lehet spd-vel is. Innentől kezdve teljesen felesleges az egész. -
gery03
senior tag
Én nagyon nem bántam meg, hogy elmentem egy karikára! Bár a legvégén már éhenpusztultam, de az út nagy részében nagyon élveztem ezt az időjárást (széllel nem foglalkoztam mert örültem, hogy meleg).
[link] -
gery03
senior tag
Valaki nem látta véletlenül az én paripámat a szavazható biciklik között?
Nem működik most a cucc, szóval meg se tudom nézni.. De ha nem, akkor nem.. -
gery03
senior tag
Én is szívesen fogadok minden szavazatot a Pimpmymountainbike-on
http://www.facebook.com/Mozgasvilag/app_311922125526603
32-es bicikli -
gery03
senior tag
Az irtó nagy szél ellenére én azért elmentem tekerni egyet. A Debrecen melletti Panoráma úton épp verseny volt, de nem volt lezárva az út, úgyhogy csatlakoztam, de persze mint külső ember, magányosan tekertem. Élveztem, hogy a rajt-célvonalon áthaladáskor mindig szurkoltak nekem is (több körös verseny)
Eleinte még csak a 40es táv ment, majd elindult a 80-as távos mezőny is. Épp nyomtam egy intervallumot 40km/h-nál, mikor elzúgtak mellettem... Mondom okéé
Itt a track: [link]
A Panorámán egyik irányba szembeszél volt, vissza meg kellemes hátszél, látszik is a tempón -
gery03
senior tag
válasz Bandi18 #18675 üzenetére
Nem tudom mit hallottál róla. Nem kell valami országúti paradicsomra gondolni. Az út közel sem tökéletes, de azért kényelmesen járható és ami igazán jó az egészbe, hogy nagyon kevés az autó. Kamionok, teherautók gyakorlatilag 0. Hátrány, hogy tizenpár km az egész hossz és van benne 2 kereszteződés, ahol stop táblát kapsz. Debreceni vasútállomástól olyan 10km. Máshol nem tudom hol áll meg a vonat..
(kijutás Vámospércsi úton végig bicikliúton is lehetséges, de az rossz minőségű) -
gery03
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #18789 üzenetére
Nekem is volt egy idő, amikor sokszor görcsölt a lábam, ha fáradt volt.
Egy hónapig kúraszerűen szedtem a magnéziumot és tökéletesen elmúlt a legfáradtabb állapotokban is. Ezt tudom ajánlani, majd ha már kialakult a jó helyzet, ne hanyagold el a bevitelt, szóval mindig vegyél be időnként egy-egy tablettát. -
gery03
senior tag
válasz ---Lasali--- #19664 üzenetére
Van erre spéci piros színű aszfaltszerűség.
-
gery03
senior tag
válasz Vasinger! #19731 üzenetére
Irányított kerék sokkal érzékenyebb oldalszéllel szemben, mint a hátsó, így inkább csak magasprofilúra csinálják, hogy ne sodorja le egy erősebb széllökés a versenyzőt az útról.
Másik kérdésre:
99%, hogy triálos a gyerek. Elég sok gyakorlás kell ezekhez, országúti versenyzők nem érnek rá ilyesmire, főleg, hogy ilyen rossz geometriával megtanulni is sokkal-sokkal nehezebb a gyakorlatokat.[ Szerkesztve ]
-
gery03
senior tag
-
gery03
senior tag
válasz fungeld #22660 üzenetére
Én négyszögtengelyes Dura Ace-ről (7400-as) (Xt monoblokkom volt) váltottam integrált Ultegrára (6600-as). Óóóriási különbség volt merevségben. Súlyban kb ugyanott van a két rendszer egyébként. A régi dura ace egy takony volt az integrált megoldáshoz képest.
Hobbi biciklistáknak persze nem mindig éri meg, hogy mindenből megvegye az aktuális legjobb felépítésű rendszer, szóval nem feltétlenül muszáj költeni integrált rendszerre.
A montimban octalinkes deore karok vannak, elviselhető abszolút, de azért egy sprintnél lehet érezni, hogy az integrált ultegra az országútin merevebb.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vírusirtó topic
- iPhone topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- DIGI kábel TV
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Redmi Note 10 5G / Graphite Gray / 4GB Ram 64GB / Kártyafüggetlen / Számla + Garancia
- GIGABYTE Z390 UD V2 Minden tartozékával, mint az új!
- XPS 9520 15.6" 3.5K IPS érintő i7-12700H RTX 3050Ti 32GB DDR5 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- MSI Z390-A PRO Hibátlan, minden tartozékával! Mint az új!
- Eladó Lenovo IdeaPad Gaming 3 82K20083HV laptop