Új hozzászólás Aktív témák
-
kisspista
senior tag
Bocsánat a késésért, akkor az ígéretemet betartva, íme a tapasztalatom, észrevételem és érdekességek a Primo világából!
Szoftver: iGO Primo v1.2 (9.2.1.179499)
Útvonal: 1000 km - határátlépéssel, Horvátország (Jadranovo)
Jármű: személyautó, 4 fő, tele csomagtartóHasznált térképek:
Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fda
Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fdaDEM-fájl: Europe_83_CGIAR_Premium_2006.06_090323
Skin: GJ-AK_v3.10.0_zz6
Séma: Jeno-D_O_3D
Hang: Eszter TTS Pro v1.85297
Speedcam: Speedcam_HR_fix_mobil.txt (10 kb)Az útvonal tervezése során igénybe vettem az online TMC-t, melynek segítéségével felfedtem, az éppen építési munka alatt álló szakaszokat; így ezeket figyelembe vettem, s kerülőút tervezését engedélyeztem a szoftvernek. Elég jól működik a funkció, a tényleges, nehezen járható és építés alatt álló utak valósságát nem vizsgáltam.
Ami szembetűnő észrevétel, s egyben hibásnak ítéltem:
- sebességhatárok késői bemondása TTS-el
- "A kamera veszély megszűlt" --> hibás TTS bemondás
- letiltott és overspeed_spoken_type=0 értékkel is bemondja, a lehetséges sebességmérő helyeket
- autópályán való haladás közben, ha kiálltam pihenőbe, akkor néha szivargyújtós csatlakoztatáskor kifagy az akku %-os kijelzésének állapota (nem jelzi a töltést s nem változik az érték még hosszabb használat után sem)
- az országba belépéskor, az országra vonatkozó szabályok felolvasása mellett, kétszer is felugrott a párbeszéd ablak, ami a megtekintésre vonatkozik
- calibratefix=1 --> mindig újra kell kalibrálni minden indításkor, nem jegyzi meg a készülék a korábbi kalibrálást (egész úton, minden megállásnál és újraindításnál)
- köztes pont esetén (pl. benzinkút), ha az adott érintési ponton nem haladok át, akkor vissza fog vinni oda mindaddig, amíg át nem megyek a pontos útvonalon.De nem csak rossz, hanem kellemes meglepetésben is volt részem, a Primo használata közben.
Ami nagyon tetszett és rendkívül jól működik:
- alagutak kezelése
- magasság értékének folyamatos frissítése, gyors változás
- madártávlatok - beállításnak megfelelő - váltása
- domborzati elemek folyamatos, egyenletes ("pixelmentes") megjelenítése
- útvonal pontos mutatása, precíz, gyors újratervezésAmit viszont nagyon hiányoltam:
- köztes pontok távolsága, idő a köztes pontig
- köztes pont térképbeli kereshetősége és kijelzéseAz üzemanyag-kalkulációja 32,2 L volt 466 km-re, ami ezen a távolságon, teli autóval, 4 személlyel és az emelkedőket figyelembe véve 2 L-el volt több, tehát mondhatjuk, hogy elég pontosan ki tudta számolni a benzint is, az érkezési idő mellett.
A horvát autópályán sok sebességkorlátozó táblát ismert, s csak elenyésző százalékban mondta tévesen. A lakott területek sebességhatárait nagyon jól ismeri, mind Magyarországon, s mind Horvátországban. A sebességtúllépést sajnos akkor mondja már be, amikor nem érvényes: pl. 60 km-es korlátozást feloldó tábla után mondja be, hogy "a megengedett sebesség 60 km/h", amikor már 90 km/h-val lehet az adott szakaszon közlekedni. Ez sem eget rengető hiba, de zavaró.
A lehetséges mobil sebességmérő kamera típusát hiába tiltom le, illetve a sys.txt-ben módosítom az értéket, annak ellenére is bemondja és figyelmeztet rá. Illetve itt jegyezném meg, hogy a 2011. január havi HR speedcam adatbázisban szereplő helyek, tökéletesen fedték a valóságot: egyik, jelzett ponton valóban ott voltak a rendőrök. (Kint is jeleznek egymásnak az autósok )Nagyjából ennyire tellett a gondolatmenetem, ha esetleg időközben eszembe jut még valami leírom, vagy ha valakit érdekel még valami, akkor kérdezzen! Köszi a figyelmet
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Tilos a warez és az ezzel kapcsolatos segítségnyújtás!