Új hozzászólás Aktív témák

  • kisspista

    senior tag

    Bocsánat a késésért, akkor az ígéretemet betartva, íme a tapasztalatom, észrevételem és érdekességek a Primo világából!

    Szoftver: iGO Primo v1.2 (9.2.1.179499)

    Útvonal: 1000 km - határátlépéssel, Horvátország (Jadranovo)
    Jármű: személyautó, 4 fő, tele csomagtartó

    Használt térképek:
    Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
    Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fda
    Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
    Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fda

    DEM-fájl: Europe_83_CGIAR_Premium_2006.06_090323
    Skin: GJ-AK_v3.10.0_zz6
    Séma: Jeno-D_O_3D
    Hang: Eszter TTS Pro v1.85297
    Speedcam: Speedcam_HR_fix_mobil.txt (10 kb)

    Az útvonal tervezése során igénybe vettem az online TMC-t, melynek segítéségével felfedtem, az éppen építési munka alatt álló szakaszokat; így ezeket figyelembe vettem, s kerülőút tervezését engedélyeztem a szoftvernek. Elég jól működik a funkció, a tényleges, nehezen járható és építés alatt álló utak valósságát nem vizsgáltam.

    Ami szembetűnő észrevétel, s egyben hibásnak ítéltem:
    - sebességhatárok késői bemondása TTS-el
    - "A kamera veszély megszűlt" --> hibás TTS bemondás
    - letiltott és overspeed_spoken_type=0 értékkel is bemondja, a lehetséges sebességmérő helyeket
    - autópályán való haladás közben, ha kiálltam pihenőbe, akkor néha szivargyújtós csatlakoztatáskor kifagy az akku %-os kijelzésének állapota (nem jelzi a töltést s nem változik az érték még hosszabb használat után sem)
    - az országba belépéskor, az országra vonatkozó szabályok felolvasása mellett, kétszer is felugrott a párbeszéd ablak, ami a megtekintésre vonatkozik
    - calibratefix=1 --> mindig újra kell kalibrálni minden indításkor, nem jegyzi meg a készülék a korábbi kalibrálást (egész úton, minden megállásnál és újraindításnál)
    - köztes pont esetén (pl. benzinkút), ha az adott érintési ponton nem haladok át, akkor vissza fog vinni oda mindaddig, amíg át nem megyek a pontos útvonalon.

    De nem csak rossz, hanem kellemes meglepetésben is volt részem, a Primo használata közben.

    Ami nagyon tetszett és rendkívül jól működik:
    - alagutak kezelése
    - magasság értékének folyamatos frissítése, gyors változás
    - madártávlatok - beállításnak megfelelő - váltása
    - domborzati elemek folyamatos, egyenletes ("pixelmentes") megjelenítése
    - útvonal pontos mutatása, precíz, gyors újratervezés

    Amit viszont nagyon hiányoltam:
    - köztes pontok távolsága, idő a köztes pontig
    - köztes pont térképbeli kereshetősége és kijelzése

    Az üzemanyag-kalkulációja 32,2 L volt 466 km-re, ami ezen a távolságon, teli autóval, 4 személlyel és az emelkedőket figyelembe véve 2 L-el volt több, tehát mondhatjuk, hogy elég pontosan ki tudta számolni a benzint is, az érkezési idő mellett.

    A horvát autópályán sok sebességkorlátozó táblát ismert, s csak elenyésző százalékban mondta tévesen. A lakott területek sebességhatárait nagyon jól ismeri, mind Magyarországon, s mind Horvátországban. A sebességtúllépést sajnos akkor mondja már be, amikor nem érvényes: pl. 60 km-es korlátozást feloldó tábla után mondja be, hogy "a megengedett sebesség 60 km/h", amikor már 90 km/h-val lehet az adott szakaszon közlekedni. Ez sem eget rengető hiba, de zavaró.
    A lehetséges mobil sebességmérő kamera típusát hiába tiltom le, illetve a sys.txt-ben módosítom az értéket, annak ellenére is bemondja és figyelmeztet rá. Illetve itt jegyezném meg, hogy a 2011. január havi HR speedcam adatbázisban szereplő helyek, tökéletesen fedték a valóságot: egyik, jelzett ponton valóban ott voltak a rendőrök. (Kint is jeleznek egymásnak az autósok :D )

    Nagyjából ennyire tellett a gondolatmenetem, ha esetleg időközben eszembe jut még valami leírom, vagy ha valakit érdekel még valami, akkor kérdezzen! Köszi a figyelmet :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák