-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Na, hol is van az hogy ide nem kell híg olaj, itt se hó se hideg?
Meg téligumi minek?
Tényszerűség kedvéért, ma -14 fok volt, ami persze nem hideg, ha azt vesszük hogy a Déli sarkon akár -50 fok is lehet. És hó is csak olyan 14-15 centi lehet itt most nálunk, ami semmi ahhoz képest, hogy Finnországban akár másfél méter hó is hullhat.Úgyhogy jó nekem a 0w20, de jó a téligumi is.
Aki meg trópusi vidéken él használjon ami neki jólesik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
yodamester10 #57440 üzenetére
Most ez a trend. El kell fogadni, hogy most egy darabig a piacon, tesztekben, meg úgy általában mindennél jobb lesz a négyévszakos, télen is -15 fokban és havon is, meg nyáron is, 35 fokos levegő és 60 fokos aszfalt esetében. De minimum ugyanolyan jó.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Használ itt valaki ilyet?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #57596 üzenetére
A Civicben úgy van, ha jól emlékszem, hogy van egy kiadó gomb, meg van egy load gomb. kép
Benyomod a load-ot, kattog kicsit, elkezd villogni a következő üres hely száma, ahol pedig van már lemez az világít, ahol nincs az meg nem. Ha nem a villogó következő üresre akarod betenni, megnyomsz egy számot, az kezd villogni, meg kattog kicsit, és akkor amit utána betolsz lemezt, arra a számú helyre teszi be.Kiadásnál ha csak megnyomod a gombot, akkor asszem a legutolsó aktívat adja ki automatikusan, tehát ha mondjuk eddig a 3-as ment, de te az 5-öst akarod kivenni/cserélni, akkor átváltsz az 5-ös lemezre, mintha azt kezdenéd játszani, és utána nyomsz rá a kidobóra. Akkor azt a számút dobja ki, és utána villog, hogy ugyanoda tudsz betenni másikat. 10 másodperc utána vagy visszahúzza ha nem nyúlsz hozzá, vagy ha kivetted de nem tettél be újat, csak elveszi a betöltés lehetőségét, kattog, és elindítja valamelyiket.
mod: neked A, B, C, vagy D típusú a hifi? [link]
Az A, B nem váltósak, a C, D igen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
ddsteel #57651 üzenetére
Én az elmúlt 8 évben két helyről vásároltam: olajshop.hu; motorolajbolt.hu. Castrolt és Mobilt rendeltem tőlük.
Megnéztem a kettő közül hol olcsóbb amit keresek, és onnan rendeltem. Nem volt gondom egyikkel sem. De biztos hogy több helyen is van még.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #57752 üzenetére
A hangos kattanás a klímakomresszor kuplungjának a behúzásakor hallható. Amikor a ventilátort hallod menni, jellemzően akkor "működik" a kompresszor is. Vagyis egyszerre működnek. Nyáron biztosan, télen van, hogy a ventilátor nem kapcsol, mert pl. -5 fokban minek hűtené még jobban, de bizonyos hidegben már a kompresszor se kapcsol, önvédelemből.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #57755 üzenetére
Egyszerű a kérdés, azon felül amit nandow írt. Felpattintod a motorháztetőt járó motornál, lokalizálod a klímakuplungot, erősen rákoncentrálsz és amikor hallod a kattanást, megnézed, hogy behúzott-e, elindul-e a kompresszortengely. Kb.
1,51 mm a rés, de észre fogod venni. [link][ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Most komolyan azzal játszunk benzines kisméretű motornál, hogy a 650-es alapjárati fordulat elhúzza-e az autót vagy sem? Nem az a dolga. Alapjáraton a nyomaték is töredéke a mozgatáshoz szükségesnek, meg az olajnyomás is. Olajnyomás nélkül ráterheli valaki az alapjáraton ketyegő motorra az 1100-1300 kg-ot, és akkor csodálkozunk, hogy elkopik a motor. Aztán meg rá van fogva az olajra. Nem attól döglik meg a motor, mert a 0W20-as olajjal nyáron 4000-es fordulaton autózik, hanem hogy 650-es fordulaton próbálja mozgatni az egész autót. Hideg alapjárat esetleg el fogja vinni, mert az 1200-1300. Meg a dízelek is, mert ott más fordulatok működnek. De jót annak se tesz. De a meleg alapjárat arra van, hogy a motor a saját belső ellenállását leküzdje és stabil legyen a folyamat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Hidegoldali viszkozitást is érdemes megnézni. Egyrészt.
Másrészt a Mobil1-ből én nem ragaszkodnék az ESP-hez, pláne ha valaki érzékeny a melegoldali viszkozitás értékre. A sima Advanced Fuel Economynak pl. 8,7 a 100 fokos, igaz nincs A1/B1-e, viszont ugyanúgy SN/GF5 mint pl. az Eco-Lite.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az ESP-t abba érdemes tenni, amelyiknek nagyon érzékeny a részecskeszűrője vagy katalizátora. Persze lehet katalizátorvédelemre hivatkozva beletenni bármilyen katalizátorosba, de érdemes szétnézni, hogy hány olyan benzinmotor hiba/javítás van, ahol a motorolajra visszavezethető katalizátorhiba jött elő.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz
King Charles #57974 üzenetére
Egyébként hasznos dolog, csak érdemes olyat választani ahol nagyüzemben csinálják, de több tapasztalat alapján alaposan, és igényesen. * Sajnos ez jellemzően 1-1,5 év várakozási időt jelent. Anno én is úgy választottam, hogy a jól ismert alvázvédős cég 1 évvel és 2 hónappal későbbi időpontot tudott volna adni, ahol meg csináltattam végül ott nem volt várakozási idő. Valamit valamiért.
A Hondák lendületesen, és határozottan tudnak rohadni, szóval ha valaki hosszú távra tervez, akkor érdemes megfontolni.*: Rusztika Bt, Gustavsson Carosserie
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Erről az jut eszembe, hogy a céges kisbusz első ablakát letörlöm, mondjuk mert le akartam törölni, aztán ha 3 percen belül rükibe teszem, automatikusan elkezd törölni a hátsó, és abba sem hagyja. Esély sincs rá hogy ne karcolja szárazon. Vagy addig állok és várok, míg kézzel lespriccelgetem magamnak, és mikor már tiszta, akkor folytatom a tolatast. Ami sokszor lehetetlen. Ez persze fícsör akarna lenni, de szerintem ebben a formában inkább bug.
Az elsőnél meg ha spriccelek rá, akkor utána random időnként még rátöröl, de vagy egy perccel később is, mikor már száraz, vagy már nagyon nem kéne. Jók ezek az automatizált kényelmi izék, csak nagyobb kárt okoznak mint hasznot.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Azért aki beszél az alvázvédősökkel, írja már meg hol hány évre mondtak neki időpontot..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
nandow #58162 üzenetére
Tekintve hogy a japán bérek nagyjából többszörösei mondjuk pl. a török béreknek, alighanem elkerülendő a gyártási veszteségeket, egész egyszerűen meg fogják emelni az autók árait, hogy a magasabb gyártási költségeket és még plusz a szállítási költséget kompenzálják. Így lesz majd tízmilliós ára a Civicnek, meg hasonlóan magasabb a többinek, ha egyáltalán lehet majd kapni Hondát Európában. Lehet, 1-2 modellt, kurvadrágán. Azt meg hogy csökken a vám, úgy lenyelik mint a sicc. A Honda amúgy látványosan kivérzett az EU piacon, az embereknek nem kellett, kivezettek több modellt, az emberek nem műszaki tartalmat vagy megbízhatóságot vettek, hanem német prémiumdízeleket, vagy franciákat, és most nagyjából beérett a hatása. Innentől majd a pótalkatrészek ára is prémium lesz.
Nem baj, a magyarok mostantól úgyis csak hétszemélyes egyterűket vesznek féláron, rekordmennyiségű Dacia fog futni az utakon.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
zolynet #58206 üzenetére
Nálunk amióta nekem fent van a sárga, azaz 2 téli szezon óta, a leghidegebb amiben mentem is vele az -19 °C volt, de sem akkor, sem azóta -10-15-ben nem volt gondom a fékerővel. Soha nem éreztem úgy, hogy ne fogna jól azért mert hideg. Azt viszont éreztem, hogy jobban fog, ha meleg.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboldi #58213 üzenetére
Csak saját véleményt tudok mondani, de nekem soha nem volt gondom vele a hideg miatt, persze az hozzátartozik, hogy a garázsból indulva elvileg nagyon 0 fok alá nem hűl, ráadásul a gárázssorról kiérve mindenképp egy minimális fékkel kell kezdenem, szóval az első 40 méter után már elvileg akár be is melegedhet. De nem garázsból indulva sem vettem még észre, hogy a 0 fok helyett akár -19-ben rosszabb lenne. Vagy egyszerűen nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol az indulás utáni első 1-2 fékezés már életveszélyes vészhelyzetben lett volna. Sose voltam még úgy, hogy nyomtam a féket, a kocsi meg nem lassult. (Álmomban már többször, de olyankor meg inkább a gázt nyomom hiába, nem megy a kocsi
)
Redet nem valószínű hogy kapni fogsz, elég kevés típusnál láttam opcióként (régi Type-R-re speciel van) még a Civicre is amire van mindhárom tárcsa is, ott is jellemzően black, green és yellow van, meg a versenybetétek, de a piros nincs.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ha nagyjából ugyanaz mint a Civicnél, és gyanítom hogy nincs nagy különbség, akkor elvileg nagy gond nem lehet.
A hátsók bonyolultabbak a kézifék miatt, de azzal csak annyi a teendő, hogy a bowden szemét a rugós excenter ellenében kell kiakasztani, ujjra kell vigyázni, ne csípje be, és még van egy U alakú szorítólemez, ami abowdent fogja az öntvényhez, azt érdemes fogóval kihúzni és lazítani. A fékcsövet még egy csavar fogja az öntvényhez, azt is ki kell venni.
A nyerget két csavar fogja össze a csapnál a belső oldalról, ha szétjött, akkor a mozgó felet érdemes feldrótozni a lengéscsillapítóra, az álló felet meg aaszem szintén 2 csavar tartja, betétcseréhez nem, de tárcsacseréhez azt is ki kell venni ha jól emlékszem.
Ami problémás lehet: a tárcsában jellemzően gyárilag gyenge kereszthornyú csavar van, el szokott nyíródni, érdemes megütni párszor egy lapos rúddal a csavar fejét, és oda-vissza mozgatva lazítani (nekünk egy bit úgy tört el benne mint a ropi) előtte érdemes beszerezni imbuszos rozsdamentes csavart 10.9-est a helyére, és kicserélni. Talán 8.8 is elég, az is erősebb, mint a gyári. Ez az egy kritikus lehet ha be van rohadva, mert ha szétmegy a csavarfej, nehéz kiszedni. A régi tárcsa elvileg néhány határozott gumi vagy műanyag kalapácsütésre lejön az agyról, kicsit biztos össze van vele állva. Visszacsavarozásnál nem muszáj túl erősen meghúzni az új csavart, és a csavarmenet legelejét réz sprayvel alig minimálisan érdemes megkenni, mert leginkább a belső oldal felől kap sós vizet, onnan átmenő a furat, és ott rohad meg, de a régi csavaron látszik ha ilyen, hogy meddig hatol be a sólé.
Dugattyút ne felejtsd el visszanyomni, legjobb az asztalosszorító, ha esetleg nincs célszerszám. Lehet kapni direkt dugattyú visszahajtót is, ami a hátsó dugattyú kereszt hornyába illeszkedik, de az asztalosszorító, esetleg közé vékony szárú csavarhúzó a horonyba bőven elég. Kicsit nehezen megy vissza.
Az elsőknél nincs ennyi macera, nincs kézifék, és a dugattyú is nagyon könnyedén visszamegy, csak nem kereszthornyos, hanem üreges, ezért az asztalosszorító "bütyke" és a dugattyú közé esetleg érdemes valamit tenni. A dugattyú pereménél a gumi porvédőt vizsgáld körbe, ne legyen repedt vagy szakadt. Ha mégis szakadt, mindenképp cserélni érdemes mielőbb, de ahhoz eléggé szét kell szedni, azzal gyakorlott szerelők is 50 percet küzdöttek. Ha OK a porvédő, akkor arra ügyelj, hogy a fékbetét behelyezésekor ne csípje be a betét csapja a dugattyú peremével, mert az is kiszakíthatja.
Szerintem nagyjából ennyi.mod: Ja, az álló nyeregfélből ki kell (illetve nagyon ajánlott) pattintani a betétvezető lemezeket, és lehetőleg fémtisztára megpucolni, mert a betét sarka meg szokott rozsdálni, és megszorulni a lemezben. Hajszálvékonyan esetleg meg lehet kenni a lemezt, és/vagy az új betét sarkát szigorúan hőálló zsírral, hogy ne rohadjon össze, de utána esetleg jobban gyűjti a port.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
BlacKSouL #58221 üzenetére
Ja igen, egyenes drótkoronggal érdemes megkefézni a kerékagy felfekvő felületét, minél simábbra, hogy az új tárcsa jól feküdjön. Oda nem szabad semmit kenni az agy és a tárcsa közé, én azért egy rongyot használva egy kis olajjal alig érezhetően megkentem, csak hogy ne álljon össze, de a felfekvést ez nem befolyásolta.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Visszaolvastam, kicsit pontosítok: A fékcsövet nem kell lekötni, csak egy ponton hozzá van csavarozva egy acélszemmel a lengőkarhoz, és ha az nincs kicsavarva, akkor nem nagyon lehet mozgatni a nyerget. De a nyeregből nem kell kikötni, csak óvatosan de mozgatható azzal együtt is.
A betétvezető lemezek rozsdamentesek, vagyis nyugodtan lehet lapos csavarhúzóval, drótkefével vagy akár finom csiszolópapírral is csiszolni ha nagyon retkes, összecsikarászva se lesz bajuk. Ami rozsda van rajtuk, az a betét vas sarkaiból származik. Vagyis hát bizonyos rozsdamentes acélok hajlamosak korrózióra, ott ahol nem-korrózióálló vassal vagy acéllal érintkeznek, márpedig a betét alaplapja az vas. Kisebb berágódás alakulhat ki azokon a pontokon ahol a betéttel érintkezik, azt érdemes lesimítani finoman.
Ez meg az előzőkhöz.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ja, és bocs, még egy, ígérem az utolsó ebben a témában
A tárcsa levételhez a két csavarfuraton kívül van még két menetes furat, ami az agynál "vakként" végződik. Annak az a funkciója, hogy azokba két megfelelő átmérőjű nagy hatlapfejű csavart behajtva lefeszíti a tárcsákat a kerékagyról. Szóval a kalapálás mellett ezt a két behajtott csavart is mindig kicsit húzni kell, és ha nagyon rárohadt az agyra, az segít lepattintani róla.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #58256 üzenetére
Hát ez jó kérdés, de az még jobb, hogy ha az a gumi egy darabból álló gyűrű, akkor hogy teszed fel az újat?
Illetve nem tudom mennyire precíziós az elhelyezés, vagyis hogy ha más pozícióba kerül, vagy a tömege nem grammra annyi mint a régié, akkor nem mászik-e el a kiegyensúlyozás.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Csak a szokásos. [kép]
Május vége óta.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
BigBlackDog #58327 üzenetére
Hát így annyira síknak nem mondanám egyértelműen, de vannak vízszintes utak.
0w20 egyértelműen segít, meg rájöttem hogy ésszel kell vezetni. Mert amúgy egyáltalán nem vezetek lassan, sőt néha állat vagyok, de amúgy meg logikusan próbálok haladni. Persze vidéki forgalom, lehet menni gondolkodva is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Meg a matricák... azt ne felejtsük
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Bullitz #58393 üzenetére
Az I-Shiftről vannak borzalmasan rossz tapasztalataim 8 gen 5 ajtósnál. Bólogatós váltónak hívnám inkább. Nem automata, hanem robotizált váltó, vagyis egy szerinted gyors előzésnél hajlamos elvenni a gázt az előzés csúcspontjánál, mert szerinte akkor éppen már váltani kell. Miután elvette a gázt, komótosan "kinyomja" a kuplungot, beteszi következő fokozatba, és visszaadja a gázt. És nem tart tovább leírni, mint ahogy ő ezt csinálja. Nem ajánlom.
CVT OK, ha megszokod a működését. Próbálj ki egy CVT-s autót, mert az eléggé egyedi.Ha a futómű hatékonysága lényeges, akkor szerintem a Jazz/City illetve 8gen Civic 5/4 ajtósok közül "szerintem" messze a legkomfortosabb a 4 ajtós futóműve.
Nekem 4 ajtós van, 2008-as verzió, az még nem a 2009-es, de nem is a legelső 2006-os széria. 2006-07-est azért nem ajánlom, mert vezettem olyat is, meg a sajátot is, és a 2008-asban finomítottak több dolgon ami hasznára vált.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Minden nap látok féllámpás, és vagy ködlámpás, és vagy kékledes, és vagy átlátszatlan fekete első oldalüveges, és vagy fél várost beterítőn füstölő, és vagy rendőr orra előtt nem indexelő, stb. autót, akik mellett úgy megy el a rendőr, vagy ők a rendőr mellett, mintha láthatatlanok lennének. De ha meglátják, hogy valaki 10 percre betett kipróbálni valami 2700 izzó helyett 2800 K színhőmérsékletű ledet, akkor azonnal ráverik a balhét.
Szóval ha én civil autóból minden szabálytalan autóst csak 10 ezerre büntetnék, akkor havonta bőven milla fölött kaszálnék.
Mindazonáltal én személy szerint fényszóróba biztos nem tennék halogénizzó helyett ledet, egyszerűen mert nem fog olyan vetítési képet adni amilyet az izzó.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Shade45 #58428 üzenetére
[link] szeretek magamtól idézni
A linkelt hozzászólás ugyan Jazzre vonatkozóan válasz, de a helyzet az hogy tökéletesen igaz az 1.8 civic motorra is.Váltóolajból én csak gyári Honda MTF 3 váltót javaslok(kéziváltós ugye?) de szerintem mindenki azt fog.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Mindig kell alkudozni, aztán vagy engednek, vagy nem. Kérdezz rá pontosan melyik hónapban gyártották. Mert ha december végén, akkor azért 3 hónapos autót nem nagyon mondhatsz réginek, de ha januári, akkor már rá lehet fogni, hogy 1 éve áll.
Jellemzően akkor bátrabbak a kedvezményekkel, ha pl. ráncfelvarrás, vagy modelváltás van. De próbálkozni lehet. Inkább nem benne lévő extrákat lehet könnyebben belealkudni, alapáron ritkábban.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nekünk is szalonutó volt a Civic. 4 azaz négy kilométerrel az órájában.
Semmi nyoma nem volt annak, hogy 6 hónapot állt a szalonban, abba pedig be is ülhettek, de semmi baja, patika volt.
Abban nem volt benne se szövet, se gumiszőnyeg, mindkettőt belealkudtuk, az egyiket a későbbi átvételnél már beletették, a másikat később küldték Postán. Nem volt benne automata belső tükör, és tolatóradar sem, mindkettőt kértem, belealkudtuk, az átvételig beleszerelték. Persze ezek olyanok, amit raktáron lévő (központiból 1-2 nap alatt be tudják ám hozni) alkatrészből helyben be tudnak rakni, szerelni. Olyan extrát, ami sokkal nagyobb szerelést igényel, vagy igazából utólag nem is szerelhető, nyilván nem érdemes. Nézd át az extralistát, és nézd meg, hogy mi az ami szerinted néhány nap alatt beszerelhető. Lehet, hogy erősködni fognak, hogy de azt nem lehet, nálunk is mondták, hogy nem biztos, hogy az automata tükör megy esőszenzor nélkül, meg hogy biztos nincs is bekábelezve, de egy hét múlva már kész volt és normálisan, nem barkácsolva. És ment esőszenzor nélkül is[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboldi #58488 üzenetére
Javaslat: Majd ha mentél vele pár km-t, és lekaparászta a tárcsáról a festéket, kapd le inkább a kerekeket, és a betétek élénél összegyűlő legyűrt festéket kaparászd ki a betét széle és a tárcsa közül. Mert később a bejáratásnál szépen megég, és iszonyatosan kemény anyaggá válik, és feltart a betétnek, rosszul fog érintkezni és kopni. Én nem csináltam, pedig rákérdeztem hogy kell-e, de mindenki azt mondta minek. Utána meg szívás volt az üvegkemény festékmaradékot faragni, és a tárcsa szélei elkezdtek rozsdálni ahol nem ért hozzájuk a betét teljes felületen. Képeket régebben linkeltem be, ha gondolod
keresd vissza. Nem kell: [link] Második bekezdés képei.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Régen is 3 féle felszereltség volt, meg mellé választható kiegészítők.
Itt nézelődjAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Manitou #58501 üzenetére
Fekete festékkel lefújják. A betéttel érintkező felület lekopik, de a többi elvileg védve marad a korroziótól. A nem festett elvileg bárhol rozsdásodhat.
Hátsók különösen érintettek, és amúgy eleve a tárcsa anyaga sima acélöntvény, ami korrodálhat.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Sok a szóbeszéd, a legenda, meg a találgatás, amik nagyjából a következőket érintik, akár egymásnak ellentmondva is:
- a mai modern autóknál nincs szükség bejáratásra, első intervallum mehet normálisan, a gépkönyv se ír elő mást
- a gyári betöltésű olaj speciális, ugyan a normál olajgyártók által gyártott, de speciálisan adalékolva, forgalomban nem kapható, kifejezetten a nem hivatalos bejáratási időszakra optimalizálva, kizárólag a gyárnak szállítva
- mivel nincs szükség bejáratásra, a gyári olaj is sima motorolaj
- ugyan nincs szükség bejáratásra, de reálisan a legnagyobb esély a motorban az apró kopásokra, fémkopadékra, szennyezésekre az első intervallumban van, tehát az első néhány ezer km ha nem is kritikus, de jelentősége van
- valamelyik égéstérben hangzott el, hogy az első gyári töltésű speciális olaj, kifejezetten az első cseréig tervezve, tehát idő előtti lecserélése a nem "forgácsolástechnikai" szemmel nézett bejáratást, hanem a kémiai reakciók, átalakulások szempontjából okozhat gondot
- az előírt gyári intervallumot első alkalommal nagyon lerövidíteni nem érdemes, de kicsit esetleg, vagyis az arany középút talán a leginkább kompromisszumos, vagyis ha 15.000 km az előírás, akkor 7500-ra nem, de 11-13-ra esetleg érdemes lehet lerövidíteni, ha előbb eljön, mint az 1 év (ha annyi az időben meghatározott)Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik