-
GAMEPOD.hu
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
-KP-
addikt
válasz rayoliviero #43695 üzenetére
JBL
-
-KP-
addikt
Jó cucc. Én meg a room sketcher oldalt használtam régebben, de átálltam már a gik acoustic roomle oldalára. Ezzel meg a szobánk kinézetét lehet megtervezni bútorokkal mindennel. Jó dolog úgy látni a változásokat, hogy akár csak 1 centit is arrébb kellene mozgatni bármit.
-
-KP-
addikt
válasz dobobazsy #54917 üzenetére
Azért egy álló front mondjuk 2*13 vagy 16 centi méllyel és a monitorhoz képest 3-4x doboztérfogattal 80-200hz között is jóval testesebben fog meszólalni, mint monitor "társa" egy darab hangszóróval lényegesen kevesebb űrtartalommal a hangszóró mögött. Mellesleg azért szerintem te is belátod, hogy egy 40-50hz-es hang (vagy akár efelett) is másképp szólal meg, ha 25-30 centis,vagy ne adj isten nagyobb felület szólaltatja meg. Ha szub tartományról beszélünk, akkor végképp. Szóval egyrészt tehermentesítjük a kis membránfelületeket a mélyhangok súlyos terhe alól, ugyanúgy az AVR-t is tehermentesítjük. Így szó szerint fellélegzik a rendszer, és több erőtartalék marad a 80-20khz tartomány megszólatatására az erősítő és a hangfalak esetén is.
Egyébként kár azt hinni, hogy a nagy front, kisebb center, még kisebb surround az ideális megoldás. Nagy francokat. Csak ezt könnyű eladni. A másik, hogy bármerre jársz, ilyen képeket látsz. Így egy laikus is kapásból ilyen irányba fog mozdulni. A boltban kapható szettek nagy része is ilyen. Aztán ott van még az a helyzet is, hogy sokan 1 pár állódobozzal kezdik a rendszerük építését, és folyamatosan lépésről lépésre építik ki. Szóval sok oka van ennek.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
Én pedig leírom mégegyszer, azért, mert olcsóbb gyártani. Egy kisebb hangszórót nagyobb tételben fel lehet használni. Kis modell 1 darab hsz, közepes 2, nagy 3-4. Nem kell 3-4 féle meretű hangszórót gyártani,azokból a garanciális esetekre tartalékot tartani, ami sokkal kevésbé lenne gazdaságos. Helyette egy típussal le lehet fedni egy komplett családot.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
Te is csak mantrázod a felbontást, miközben az csak egy paraméter a sok közül, ami meghatározza a végleges képminőséget. Ahogy kocsiknál is a köbcenti. Azonos köbcentivel lehetnek és vannak is totál eltérő erősségű motorok. Én egy régebbi csúcs dlp-vel vetítek és annyira éles a képe, hogy egyáltalán nem hiányzik a korábbi LCD TV. De sógorom 4k tv-je is elbújhat mellette, már csak a kép mérete miatt is.
Milliószor belinkeltük már a táblázatot, hogy mekkora méretben milyen messziről kell nézni a fullhd-t, meg a 4k-t. A legtöbb esetben irreálisan közelről kellene nézni, hogy kijöjjön a 4k előnye.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
-
-KP-
addikt
válasz kicsi kecske #55634 üzenetére
Azzal tisztában vagy, hogy párhuzamos kötés esetén feleződni fog az impedancia? Milyen erősítőre kötnél párhuzamosan milyen hangfalakat?
-
-KP-
addikt
válasz arcitec #59272 üzenetére
Mi az, hogy semmi olyat nem írtál? Ezt írtad: "Egy jó sub mint pl egy SVS-2000 azért tud már úgy szólni, hogy nem szeretnék erősebbet a házba,mert félnék, hogy megreped valami. " Ne haragudj, de ez a kijelentés Nem kellene úgy csinálni, mintha egy szem pici 30 centis zárt láda ilyesmire képes lenne.
Az SB12 az SB2000 elődje. Minimális különbség van a két modell között , de árban viszont rengeteg. Ugyanúgy 30 centis Peerless hangszóró az alapja mindkettőnek, sb12 400w erősítő, SB2000 500W. Egy darab 2000 árából majdnem kijön két darab SB12, úgyhogy igazából semmilyen érv nem szól a szimpla SB2000 mellett a dupla szubos SB12 ellenében.
-
-KP-
addikt
válasz guppy_83 #61383 üzenetére
Meg tudom erősíteni amit BBéci írt. 18 évesen volt Jamo Studio 180-am. Az ipari hulladék kategória. Gyorsan túl is adtam rajta. Csodálkoznék, ha a Jamo Studio 170 más lenne. Senki nem fikázta a JBL Studio sorozatot. Nem is értem miért jössz ezzel.
Egyébként meg lehet nézni a linkelt videót, de vannak neten képek is. Azon is lehet látni mennyira a legalja mindenben, összeszerelési minőségben, doboz megépítettségén, a filléres hangszórókig, tényleg mindenben.
Barátomnak van egy Jamo hangfala, nem tudom a pontos típusát, de az 2 utas, szövet dóm magassal és a mély is normálisnak tűnik. Nagyjából az lenne a minimum szint nálam.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz Dorian #61408 üzenetére
18 évesen minden voltam, csak a téma fanatikusa nem. Mégis beláttam igen hamar a dolgokat. Nekem személy szerint meg azzal van bajom, hogy nem lehet leírni az igazat valamiről, még akkor sem, ha az igaz, és alá is lehet támasztani jócskán érvekkel. 18 évesen marhára örültem volna, ha vétel előtt valaki lebeszél róla és minimálisan több pénzért másfelé nézelődtem volna. Ha csak egy tizessel többet rádobok a doboz árára, már a használt wharfedale diamond, tannoy mx felé nézelődhettem volna. Amikről annak idején persze még fogalmam sem volt. Így viszont kénytelen voltam bukóval fél áron eladni, aztán másik dobozt venni.
-
-KP-
addikt
válasz ilovedigweed #61734 üzenetére
Tévedsz. A power amp direct esetén az eq-tól a hangerőszabályzásig mindent kikerülsz. Gyakorlatilag azon a bemeneten úgy viselkedne az erősítőd, mint egy normál végfok. Ahogy annak lennie kell. Ugyanis akkor a Denon AVR lesz az az egység, amivel a hangerőszabályzást végzed.
-
-KP-
addikt
válasz ilovedigweed #61738 üzenetére
A front preoutot összekötöd rca kábellel a power amp direct bemenettel, és értelemszerűen az avr-en a hangsugárzó termináloknál nem kötsz semmit a frontokra. Hogy a menübe kell-e egyéb? Hát passz, szerintem nem, de nem ismerem annyira az audyssey menüjét.
-
-KP-
addikt
válasz tothjani81 #62252 üzenetére
Biztosan teljesen más kategória. De ekkora frontok mellett az egy szem hts10 igencsak kevés lesz.
-
-KP-
addikt
Szerintem meg 60/40% felhasználásnál nem tökölnék sztereó erősítővel. Főleg nem 50 ezres kategóriával. Vegyem egy használt Anthemet vagy Arcamot és szerintem jobban jár. A mozija is jobb lesz, és a sztereó sem lesz rosszabb, mint egy alap sztereó motyóval.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz Mauzes #62946 üzenetére
Én korábban évekig használtam anthem mrx500-ast. Előtte pioneer 2022-m volt, az tényleg nem volt egy nagy szám sztereón, de még mindig hallgatható volt. Több sztereó kopott ki az Anthem mellől, mert egyszerűen nem érte meg megtartani mellette. Volt köztük 100 ezres, de 2-300 ezres motyó is(újonnan). Nem azt mondom, hogy ezek között nem volt ami jobb, de nem volt meg az egyértelmű "húha" ez egyértelműen és tényleg jobban szól érzés. Szerintem ami igazán jó, az sztereóban sem olcsó. Persze vannak kivételek. De ezek általában régebbi elektronikák, amik főleg koruk miatt olcsóbbak, és kb. vadászni kell őket. Pl. valamilyen régebbi Ion Obelisk, Cyrus, Linn Majik elcsíphető volt 80-100e körül. Ami azért még mindig nagyságrendileg több, mint 50 ezer. De elképzelhető, hogy manapság drágábbak, mert több éve nem nagyon figyelem a sztereó használt piacot. Most van egy Linn Majik DS-I-m is úgy kb. 2 éve a mozi mellett. Használtan 400k körül megvehető, streamer és erősítő egyben. Na erre mondom azt, hogy jobban szól sztereón, mint a mozis elektronikák. De újonnan milliós ára volt ennek a készüléknek. De itt történik az, hogy ha bekapcsolom, akkor egyből és határozottan jön a "na igen" ez egyértelműen jobban szól mint egy AVR. De ha csak 200 ezer forintom lenne, akkor biztos nem apróznám ketté ezt az összeget, külön sztereóra meg mozira. Főleg nem akkor, ha egyébként filmeket nézek többet. De ez csak én vagyok. Nyilván mindenki eldönti maga, mire költi a saját pénzét.
Én első körben vennék egy Anthemet, vagy Arcamot. Kipróbálnám, hogy beválik-e. Ha pedig nem, akkor könnyen túl lehet adni mindkettőn.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz Mauzes #62954 üzenetére
Ha le tudsz mondani az Atmosról, meg a hdr/dolby vision-ről, akkor lehet csemegézni igen jó vasakat.
Arcam AVR600 200k körül van épp eladó avx-en. Anthem MRX510 szokott lenni 170-190k körül. Anthem MRX500 130-140k, MRX700 picit több. Az Anthem MRX500-as konkrétan igen szépen meg tudta hajtani még a Martin Logan Electromotion ESL falaimat is.
-
-KP-
addikt
válasz Smiley #62971 üzenetére
Én nem tudom erre a hozzászólásra miért volt szükség. Amit én ajánlottam elektronikák, azok konkrétan 130 és 200 ezer körüli árakon mennek. Hogy jön ide a 2 millió? Mindössze annyit írtak, hogy rossz akusztikájú szobában egy drága rendszer se fogja megmutatni mit tud. Ahogy szerintem azt sem gondolja itt senki, hogy a Dali Spektornak hallgathatlan hangja lenne.
-
-KP-
addikt
-
-KP-
addikt
Szerintem az Atmos az "i-re a pont" és nem a talapzat. Amíg az 5.1 ezer sebből vérzik, addig nem azzal kezdeném, hogy egy belépő szintű avr és belépő szintű hangsugárzók+atmos, hanem inkább próbálnám az 5.1-et a lehető legjobbra összehozni.
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz VoidXs #69299 üzenetére
A Denon X2700H csak 7.1-et támogat, a köv. lépcsőfok az X3700H egyből 11.2 és elég jelentős az árkülönbség. Marantznál is 400k az 5015 és ez is csak 7.1-et tud. A 6015 szintén tudja már a 11.x csatis processzálást szintén jelentős ártöbbletért. Eszement mód felment az árak az avr-ek esetén és típusok között is szép nagy rés van. Mintha 9.2-t tudó avr-ek direkt nem lennének a palettán, pedig régebben voltak.
-
-KP-
addikt
válasz roland198905 #71819 üzenetére
Szerintem nem fairy tale. Látni olyan fényképeket ahol már az újabb erősítőpanel van az r115sw hátulján. De ahogy Dorian írta, egy régebbi gyártásű, vagy raktárban huzamosabb idő óta álló modellre nem lesz igaz.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen