Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz Füleske #17 üzenetére

    Hát nem tudom... épp a Stellantis, azon belül is a PSA (ami egyébként a legjobban szokott állni a kvóták teljesítésében, anélkül is, hogy nagyon belemenne a kibocsátási-kereskedelembe), ami alaposan átdolgozta az alapokat.
    Az igaz, hogy ugyanazokra az alapokra több modell készül, több márkanév alatt, de az alapokon túl a vásárló számára elég sok különbség van ezek között. Egyrészt. Másrészt sokkal gazdaságosabb mindenki számára, és nem mellesleg pontosan megfelelnek erre az átmeneti időszakra, amiben most vagyunk. Amikor még nem lehet csak EV-ket gyártani (egy ilyen hatalmas cégcsoport esetén pláne), de ugyanarra az alapra lehet egy benzinest és/vagy egy hibridet is összerakni, külön pénz-, idő-, energia-, alapanyagpazarlás nélkül.
    Bár mindegyik cégcsoport itt tartana már, ahol a Stellantis.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Füleske #17 üzenetére

    Dehát a Teslának is csak egy, mindenes platformja van. Annyi, hogy ők "skateboard" néven hivatkoznak rá ami pont 10 betűben különbözik egy átlag autóipari platform elnevezésétől, de az összes autójuk ugyanarra az alkatrészbázisra épül és ők is csak annyit fejlesztenek, amennyit muszáj. Eleve ez a mai járműplatformoknak a lényege, hogy a falig el lehet tolni velük a modularitást és nem kell feleslegesen dolgozni. Ha minden autón minden alkatrész más lenne akkor meg az lenne a baj, mert borzasztó drága lenne a tervezés, gyártás, szervizelés és üzemeltetés és hónapokat kéne várni a pótalkatrészekre.

Új hozzászólás Aktív témák