Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • i-sti

    senior tag

    válasz Lokids #21400 üzenetére

    Foglalkoztat most ez a 16->18 upgrade, de sajnos/nem sajnos sok véleményt olvasok a neten.
    Úgy negatív utóhatásokat mint semlegeseket, illet kevés pozitívumot is.

    Pozitívumként sok helyen olvastam, hogy jobb lett az autó úttartása mivel nem annyira ballonos a gumi, feszesebben tart kanyarokban.

    Semlegesek, inkább azok akik nem éreztek kellemetlenségeket a 16-os képest. Ok, jobban megérzi az úthibákat de nem túlzottan, még kellemesen élvezhető az autózás.

    A negatív csoportból viszont több visszhangot olvastam. Élvezhetetlen autózás, folyton kopó futómű elemek, hosszabb fékút, szinte mindent találtam itt.

    17esen is gondolkodtam de miután egymás mellett összehasonlítottam 3 autót, láttam, hogy egy 17 felni semmivel sem dobja fel az autó kinézetét.

    Az alanyok:
    Az enyém 225-55-16 mérettel.
    Haver C5-je: 225-55-17 mérettel
    Illetve egy parkoló A6 C7 245-45-18 mérettel.

    C5 és az enyém között szemre nem volt különbség. Nem tűnt fel, hogy egy mérettel nagyobb felni lenne a citromon, viszont az A6-ról messziről feltűnt, hogy nem "baba kocsi" méretű felnik vannak. :K

    Kicsit utána számoltam a váltóméretemnek illetve lehetséges gumifal magasságokról:

    225-55-16 ~ 12.3 cm oldalfal
    225-50-17 ~ 11.2 cm oldalfal
    245-40-18 ~ 9.8 cm oldalfal

    16 és 18 között 2.5 cm eltérés lenne. :U

    Majdnem 10 cm oldalfal nem csillapít kellőképpen?

    A kérdésem, hogy már ennyire kis különbség is komolyan befolyásolja a komfortot és ennyire gyilkolná a futómű elemeket? :Y Itt megemlíteném, hogy nem boldogít, semmivel sem ha pár hónappal tolódnak ki a futómű elemeknek az élettartalmai. Pl: 18-al kell cserélni pár dolgot januárban, 16-tal viszont csak júliusban ez még beleférne

    Amúgy szemre nem tűnik túlzottan nagynak a 18-as felni. Pár kollégám megesküdött, hogy csak 17-esnek néznek ki a felnik

    Novum Forum Siculorum

Új hozzászólás Aktív témák