Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Atomgeszi

    veterán

    válasz BigBlackDog #20972 üzenetére

    Egy négyévszakost hamarabb is cserélsz le..

    Én is most ezért próbálom ki, mert alapvetően kevés a km (évi 10k km se jóformán) és előbb öregszik el a gumi, minthogy a kopás ölje meg. Akkor meg inkább járjak 3-4 évente teljes friss gumival.. Mint mondjuk téli nyári szettel kihúzol 6-8 évet is..

    Meg mondjuk Én idéntől tárolni sem tudom a régi gumijaimat, mert már nem fér el a motor mellett, szakszerűen meg végképp nem..

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz BigBlackDog #20972 üzenetére

    De az 10 éve volt... az elmúlt években az éghajlati melegedés miatt a gyártók ráfeküdtek a nyárias 4évszakosokra mert már nincs igazán hideg ebben az égövben. Ha megnézed a topmárkák (Conti, Michelin) 4évszakosai mind alapvetően nyári(as) keverékűek.

    Vannak alapvetően téli keverékű 4évszakosok (pl Goodyear Vector) és vannak az alapvetően nyári keverékűek (pl Michelin CC). Mind a kettőnek az optimális tartománya a téli és a nyári közé esik (eltolva a téli/nyári felé kicsit) ezért van az, hogy se nyáron se télen nem igazán jó. Cserébe egyik esetben sem esel le vele az útról normálisan használva. Egy esetben nagyon jók, amikor az út hőmérséklete pont olyan, hogy a télinek még nem elég hideg a nyáriak meg már nem elég meleg.

    Amit előbb betettem képet az egy alapvetően téli keverékű 3 éves 4évszakos Bridgestone gumi amit sokat használtak 40 fokban. Mint látod nem igen tett jót neki... :D
    Erre az éghajlatra inkább az alapvetően nyári keverék kell, mert a nyári(as) keverék használata hidegben nem okoz szerkezeti károsodást - míg fordítva igen, lásd kirepedezett gumi - csak szimplán nem tapad.

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák