- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Ameddig nem lóg ki a kasztni sikjabol és nem ér bele semmibe (sarvedoiv pereme például) addig nem fognak ugatni érte. Az NKH-nal meg sokszor a gyári abroncs mérettel sincsenek tisztában...
Amúgy mennyiért szeretnél eladni 4 felnit ha nem vagyok túl indiszkrét? Az a baj hogy egy laikus, de sokszor még egy szakértő sem tudja megmondani egy használt felnirol hogy hányszor volt gorgozve, négyszer vagy négyszázszor, a frankó magyar utakon meg igen hamar deformalodik, éppen ezért nehéz megkülönböztetni a rendes használt cuccot a szeméttől. Tudod túl sokan árulnak normál áron szemetet, ezért bizalmatlanok az emberek és mindenki a bukta minimalizálására megy rá. (vagy easy come easy go, vagy vettem 4 fasza felnit bagoert)A nyomtav szelesites viszi a futómű geometriat is, a mérnök nem heccbol adta meg azokat a felni adatokat. Ha fel menne rá a 35-ös is (mondjuk más átmérőben) akkor okés, más esetben necces nagyon.
tégy belatasod szerint.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Vannak direkt TPMS-re szakosodott webshopok is.
Qrunak jó a Denso, de a vivő freki miatt egy VAG csoportos kocsival nem áll szóba.
A VDO (Conti) gyári, a Denso is, a Dunlop is, ám nem mindegy a Hz szám (vivő frekvencia) no meg a kódolás sem. Vannak autó típusok amiket csak céleszközzel lehet tanítani (pl: Ford, Opel) . Szóval ne vedd bántásnak, de ennyire erővel azt is kérdezhetted volna a kőműves topikban hogy melyik a legjobb falazó anyag. Elarulom, a PUR hab.
A gumisban meg annyira bízz amennyire feltétlenül muszáj, mert hallani és olvasni cifra dolgokat...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
focvis #48615 üzenetére
Ha Te azt 10mm-be bezsúfolod, akkor keress fel, mert van pár millió megrendelésem számodra...
A kerékagy tőcsavarok nem véletlenül 20mm hosszan menetesek, namost 20mm vastag osztókör módosítóval számolva az ET15, magyarul a más ET és az osztókör módosító miatt legalább 3 centit jönne ki a kerék, ami már nagyon necces, én nem tenném.@iceQ!: A gumis a nevéből adódóan nem polihisztor, a hentesnek is van szikéje, mégsem kéred meg hogy vegye ki a vakbeledet, hiszen rutinműtét... Plusz ugye kérdés hogy mindez a módosítás milyen hatással lenne a futómű alkatrészek igénybevételére és a jármű irányíthatóságára határhelyzetben.
@No.01: Első körben nyomozd ki milyen a gyári szenzor, ki gyártja, cikkszám esetleg stb. Utána érdemes megnézni az utángyártott alkatrészeket és - mint minden vásárlásnak manapság - aliexpress, ebay, amazonas, bangood, stb. a vége. Döntsd el mi a legoptimálisabb megoldás neked. Vagy a télibe nem teszel, ha műszakizni kell menni akkor meg felrakod azt a szettet amiben van. Nekem is új volt annó ez a téma, azóta utána jártam dolgoknak és az itteni srácok is sok tippet adtak. Nem kell pánikolni tőle, csak fel kell rá készülni anyagilag, mert sajnos sokszor a gyári szenzoroknak 20-40ezer forint darabja.
Én annó szerelt kereket vettem (abroncs+lemezfelni+utángyári TPMS szelep összeszerelve, csak fel kellett dobni), eddig nem volt gond vele. De olvass utána ennek a TPMS témának kicsit, nem egy rocket science.
Vannak direkt (a szelepbe van beépítve a rádiós szenzor) és indirekt (ABS jeladó jeléből számolja a kerületet és így esztimálja a nyomást) rendszerek. Vannak öntanuló (felteszed az új kereket, elindulsz és a kocsi megtanulja melyik jeladó az övé) és nem öntanuló (ezeket kell márkaszervizben programozni) rendszerek. Így elsőre érintőleg.
Ízelítő: [tpmsneked.hu]
A 4S abroncs miatt ne aggódj, Kornel 7xezer km-t tett bele a Kléber Quadraxer 2-be, így 2-3 évente friss abroncson jársz, így az öregedés is okafogyottá vált.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Szivesen. Látod én pontosan ezért is használok két szettet (meg azért, mert hülye vagyok
).
A téli egy utángyártott 16"-os lemezfelnin van, a nyári meg a gyári 17"-os porfestett alufelniken. Mindkét szettben van szenzor, mert én így alszom jobban...
Én a két szett felé hajlanék a helyedben, mert amid van az egy elég ritka darab, nem tudom hányat adtak el eddig, szóval ha törik nehéz lesz alkatrészt találni rá (magánvélemény!)... a többit rád bízom. (ha nem annyiba kerülne amennyiben egy olyat én is nagyon élnék)Olyan nincsen hogy nem akarják kommunikálni, mondják meg legalább a cikkszámát a gyári szenzornak, Toyotánál ez eddig nem így ment.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaja, én is ezt tettem, éppen a Te ötleted alapján ha jól emlékszem.
A kérdezőnek javaslom keressen valami olcsó 4S abroncsot, mindegy milyen, mert arra a kb. 0km-hez konvergáló futásteljesítményre bármilyen is jó, cserébe 10 évre le van róla a gond."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
kenguru99 #48759 üzenetére
Ezesetben a kedves tulajnak kellene szólni... Egyrészt hogy ezt a foshatár szart ami rajta van nagyon sürgősen vágja a kukába és vegyen egy új garnitúra abroncsot, másrészt a futóműves nem az ellensége, néha illik meglátogatni, hátha csak állítani kellene rajta... Azért az a 10-15 rongy 5-6 évente egyszer nem a világ és meg tud spórolni 50ezret, vagy még többet ha olyan méretről van szó. A gumiápolót sem az ellenség megtévesztése végett fejlesztették ki, illene használni néha, hátha nem nézne ki ilyen vacakul. És légyszi ne is kezdj bele hogy volt gumiápolózva...
Nekem a 7 éves téli Barum abroncsaim nem néztek ki így, pedig az nem egy prémium kategória...
2014-es téli abroncs 2021 februárjában...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
OPiiPO #49053 üzenetére
Na ez egy szürke zóna lehet, mivel lomtalanítás óta tudjuk hogy a használt gumiabroncs veszélyes hulladék, tehát éppen úgy mint a régi hűtőt/mosógépet kutya kötelessége lenne visszavenni és szakszerűen megsemmisíteni...
(hogy plusz díj ellenében vagy ingyen azt most nem tudom fejből) Ha a gumisnal veszek 4 újat akkor a régit köteles atvenni. Hogy a futár köteles e atvenni a régit és visszavinni az abroncs kereskedőnek már érdekes kérdés...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Elemental #49171 üzenetére
Oldalfalon? Első? Attól függ mekkora a dudor, van olyan beteg gumis aki kijavitja, de Qruval értek egyet, kuka, azt pótkeréknek sem. Ott meggyengült, valószínűleg szálak is szakadtak, ha az kap egy terhelést rossz irányból elszáll a pbe...
Nekem így kellett kidobnom két abroncsot annó, mert nem találtak még egy olyat ami már fenn volt a kocsin."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Rém egyszerű okai vannak:
1. Olcsóbb mint az alufelni
2. Kevésbé sérülékeny, ami a közútkezelő kátyúzási hajlandóságát elnézve - főleg hideg időben - jogos aggálya bárkinek
3. Felcsapod rá a randa dísztárcsát és élettartama örökélet+5 nap
4. Ha elég cudar állapotban van, akkor két flakon mattfekete festék meg némi maszkolószalag és rendbe van téveVálasz egy szimpatikus magyarázatot.
Nekem külön felnin van a téli és a nyári szett, ezért én magam szoktam felszerelni, de általában halottaknapja körül szoktam feltenni a télit és húsvétkor a nyárit.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Elemental #49173 üzenetére
Van ilyen, én kettőt kukáztam annó, az M3-on egy kátyú meg egy majom miatt (igen, belerongyoltam 160-al
mert a majom nem tud a sáv közepén menni a belsőben, szóval hiába láttam nem tudtam volna kikerülni, mert akkor az autó törik ), mert ugyanolyat nem talált a gumis sehol. (kivezette a gyártó a mintát)
Nem durrant el, még hazavitt, csak amikor levettem akkor láttam meg hogy a belső oldalfalon egy ököl méretű dudor van. Lekaptam, felraktam a pótkereket elmentem a gumishoz és indult a fejvakarás... Aztán még a pótkeréken jártam 3 napig, de sehol sem volt olyan abroncs, úgyhogy vehettem kettőt. #bódogság[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
zsolt19900 #49204 üzenetére
Kléber Krisalp HP3, ár/érték bajnok momentán (szerintem).
Jah és méretet is írj, mert úgy könnyebben tudnak segíteni.
175/65R15 84H 5Jx15 ET40
185/55R16 83V 6Jx16 ET45
195/50R16 84V 6Jx16 ET45
195/45R17 81V 6.5Jx17 ET45Válassz kérlek melyik méret a szimpi.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Egy kis gumigél és mehet is a jófogásra negyvenezeré'
Nem is értem hogy nem égtek el a gumisok felszerelés közben, mint vámpír a napfényben...
Azért elég szomorú ha az inside felirat megakasztja a tudományt... Nyári és téli abroncson is láttam már, arról le tudják olvasni, csak a 4 évszakosra nyomtatják kínai írásjelekkel?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ma reggel a lépcsőházból kilépve kemény 1 fok fogadott, de jövő hétre 20 fokot ígérnek, szerintetek tegyem fel a téliket!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Na na, csak a magad nevében...
Majd ha vén majom leszek és nem tudok már kereket cserélni évente kétszer...
Amúgy részemről ajánlott marad a 4S (pl Quatrac vagy CC2, akár ASC) de áttérni nem fogok, nekem ez hobbi és kikapcsolódás, hogy évente kétszer aládobom az emelőt és nyers maszkulinizmusból nyomatékkulcs nélkül mint a mosdatlan és tudatlan állatok lecserélem a kerekeket.A gumisok 70%-a részemről nyugodtan elmehet kapálni, úgysem értenek hozzá...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igazából ha az oldalfalat kened, akkor a futófelület is rugalmasabb lesz valamennyivel, revitalizálja vagy nem tudom, legalábbis a tapasztalat ezt mutatja, a flakon oldalára meg rá van írva hogy ne kenje a futófelületre, így gondoltam egyértelmű a dolog. Aszem idéznem kell önmagamat:
"de ha ennyire elégedetlen vagy vele akkor a kuka irányába indulnék velük... Csodát azok sem tesznek vele."
Mellesleg elég furán hangzik számomra az egész, hogy egy ca. 3 éves abroncs olyan betonkemény lenne... mégha román gyártás is, egy prémium abroncstól ez szokatlan. Gyártási hiba? Még azt sem zárnám ki hogy valami öregedésgátló adalék kimaradt...De való igaz, leírhattam volna egyértelműbben is hogy NE A FUTÓFELÜLETRE KEND, bár ennyi önállóságot feltételeztem... mea culpa...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sziasztok!
A flottakezelő ma felkeresett azzal, hogy mi lenne ha lecserélnék a gumikat az összes kocsin Kumho Solus 4S HA32-re, mert most ultra olcsón be tudnák szerezni és nagyon akciósan el tudnánk intézni, mert van valami akció a nagykerben rá...Vélemény? 1,4TFSI octavia kombik és ugye az i30 1,6 crdi lennének az áldozatok, de nem mertem rá semmit sem mondani, mert számomra ismeretlen az abroncs...
Ti talán többet tudtok mondani róla...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
MasterMark #49503 üzenetére
Halottak napja körül.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én ezért használok revolut kártyát ahol lehet, vagy pay pal-t.
Ezek úgy működnek, hogy nem azonnal küldik el a pénzt, hanem egy ideig "vissza lehet szívni" a lóvét. (nem tudom pontosan meddig)
Ahol nem lehet ezekkel fizetni, onnan nem vásárolok. Ha nem olyat küldenek amit kértem, akkor a revolut vagy a pay pal oldalán visszahívom a pénzt, ők visszautalják nekem, aztán leverik a kereskedőn..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Dorien #49696 üzenetére
"Amit mondjuk nem mondanék el a Taurus, Riken, Kormoran, Sebring, Strial márkanéven futó Michelin által gyártott téligumikról. Azok tényleg csúsznak esőben. Havas, jeges időben jók."
Én azért ezt ennyire kategórikusan nem jelenteném ki, inkább kompromisszumosnak mondanám sónedves/párás/ködös úton, jégen és jégbordán hányinger, hóban ésszel (és sok szemhunyással) elmegy. Én 215/60R16 méretben használok Sebring Snow-t (csak így, se + se semmi!), a harmadik szezonra fognak felmenni, 70% BP és 30% autópálya (és M0), nem tudok belekötni egyelőre, meg vannak a maga korlátai, igaz nem is annyiba fájt mint egy prémium."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Lehet megkéstem, de Turttle Wax Red Line, nem drága, bárhol kapható és egészen jól működik. (ha nem segít akkor háztartási sósav, de nagyon öblítsd le!)
Felnitisztító kefe, ecset, és szereld le, úgy kevésbé khm, hogy is mondjam, "orális önkielégítés"...Ne sajnáld tőle a szert és előfordul hogy többször is át kell rajta menni!
Először mindenképpen samponos mosással szabadulj meg a retek nagyjától. (nem pH semleges vacakra gondolok, mert az nem tisztít semmit!) Én egy szórófejes flakonból/kézi habosítóból szoktam lefújni vastagon, egy hernyókesztyűvel (amiért nem kár!) átmosom, utána mehete rá a Red Line és felnikefe. Ha nem így csinálod akkor csak a sarat fogod szétkenni rajta. Én ezt benzinkúton szoktam csinálni a kézimosóban, ott magasnyomásúval öblítem lágyvízzel és addig ismételem a Red Line+öblítést amíg már csak tiszta víz folyik le róla, utána kaphat valami coatingot. A Gyeon-nak van Quartz Q2 Tire nevű terméke, azt is megnézheted védelemnek.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
robertka #50078 üzenetére
Simán megteheted. Évek óta teljesértékű pótkereket használok és nem volt eddig gond vele. Persze ésszel kell menni, tehát a 2centis követési távolság meg a rövid féktáv nem az ideális, de simán lehet veretni 110-120-al vele.
Én pontosan azt tettem amit írtál, mivel az enyémhez gyárilag defektjavító készlet van és ha fizettem volna se adnak csak mankókereket. Szóval rendeltem egy utángyári lemezfelnit és a legolcsóbb nem kötött forgásirányú 4S-t ami a méretemben elérhető volt:Én itthon is megcsinálom, hogy feldobom a pótkereket és napokig úgy járok a városban mire lesz érkezésem elmenni a megjavított kerékért/elmenni a gumishoz. Városban letakarított utakon, autópályán sík helyen simán elmegy. Persze olyankor a 40-re táblázott felhajtóba nem esek be 60-al, mint úgy általában, de nem is 80-al "csettegek" az autópályán. Vegyél egyszer a kezedbe egy ilyen mankókereket, hát az tényleg mankó, mert egy életveszély amikor azt a virsli valamit felteszed. Eskü egy akármilyen vacak állapotú teljesértékű jobb annál, és ha kipróbálod mindkettőt, rögtön érezni fogod miről beszélek.
Vagy van az a megoldás hogy a téliből is 5-t veszel meg a nyáriból is cserélgeted a pótkereket is, na akkor ugyanazon mintán marad a verda defekt esetén, de lássuk be, ez kicsit már a túllihegés kategória, mert akkor felmerül az hogy valahol van egy 6mm-es abroncsod a többi hármon meg 4mm például... Szóval az sem egy életbiztosítás, mert akkor is megváltozik a tapadásod az egyik keréken.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
robertka #50089 üzenetére
Nem vagyok orákulum sem szakértő, csak leírtam én mire jutottam. Mivel ugyanabban a cipőben jársz mint én 4S abroncs+lemezfelni+szerelés gumiszeleppel ára~= mankókerék ára, így gondoltam megspórolok neked pár kört.
Én a teljesértékű pótkerékre esküszöm, még akkoris ha ezzel nem mindenki ért egyet. Eláruljam hogy miért? Mert jöttem már haza éjjel Krk-ről Délegyházáig mankókeréken... tudod hány gumis van ezen az útvonalon nyitva este 8 és hajnal 6 között? Igen, pont annyi. És a mankókerékre "max. 80 km/h" volt írva, értelemszerűleg a semmi közepén egy defekt után nem vonod kétségbe ezt, szép hosszú út volt mondhatom... A kocsi minden egyes kanyarban úgy imbolygott vele mint egy lovasszekér (insignia kombi), 3db 225/55R17 az alufelnin meg egy virsli hátul a plafonig pakolt kombin, szerinted? Képzelj el egy autópálya felhajtót... Tudod milyen érzés amikor az összes kamion megelőz az autópályán!? Nem kívánom neked, voltak pillanatok amikor azt hittem nem érünk haza egy darabban... Szóval annál a vacaknál majdnem minden jobb, még az is ha a gumisnál kérsz egyet a selejtes kupac tetejéről... A defektjavító ugyanez. A defektjavítóhoz szokott képet most nem osztanám meg... Ezeknél az is jobb ha a legolcsóbb 4S abroncsot veszed meg. De próbáld ki mindkettőt, nem kell hozzá defekt. Tedd fel a mankókereket és menj a háztömb körül egy kört, aztán tedd fel az egyiket a másik szettből és úgy is menj egy kört, rögtön meg fogod érteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link]
Khmmm a megfelelő körülmények között tárolt abroncs 5 évig újnak tekinthető!?Gumidoktor nem olvasta a Michelin-es füzetkét?
Gyakorlatilag 2013-ban futott egy szaezont azóta pihen a sötét garázs mélyén, és kuka!?
Szerintem engedjük el ezt a túltárolt gumis baromságot...
(persze csak költői HSZ volt, nem kell rá reagálni, csak ha akartok)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A volt sógoromnak, ja. A (talán, de nem vagyok biztos benne) 2 literes olajkályha nem sokat kért 100-on 80-nál tempomattal...
az idegeink nagyobb károkat szenvedtek, de gondolhatod két kicsivel hátul milyen jó volt 3 óránként megallni etetni, pelusozni stb. 240km-enkent egy pihenő, de a kávé és dohányipar tetemes profitra tett szert.
azért néha belezavartam ilyen 100 körüli tempóba egy-egy rövid előzéshez. Ellenben a mankókerék irreverzibilis átalakuláson esett át, sajnos kukazni kellett. Nem tudom hány km-re vannak tervezve, de szerintem pár száznál nem bírnak többet...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
polonic #50139 üzenetére
4S helyette pótkeréknek ami nem "rotation"? Vagy a mankókerék... Én előbbire szavaznék, azon ha rajta a hópihéshegycsúcs és M+S feliratot is eldugtak rajta, akkor elfogadják az osztrákok is télinek. (az 5 mellény és a hólánc ott izgibb, legyen a csomagtartóban annyi ahány hajtott kereked van, focvistól 4-et kérnének pl.)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
focvis #50144 üzenetére
Bocsi, még a V60-ra asszociáltam, ott ugye hátul a vellany elől meg olajkályha, szó' az AWD, arra bizony kell, mert "minden hajtott kerékre". Gondolkodás nélkül feldobatja, főleg ha a spiclik felnyomnak, hogy ott kapirgálsz egy emelkedő alján és nem tudsz elindulni... mint az Endoron, a földből nőnek ki a közegek olyankor. A lomis dúkátók meg állnak a legközelebbi pihenőben, nehogy elkérjék a papírokat...
Qru: Szerintem a válasz igen, láttam már Evo-kat 4 lánccal krúzolni a hóesésben, gondolom nem hókocsizni ment osztrák mamó a papóval...
Itthonra nem kell, nekem is az osztrákok miatt van most a hámúszdébe, igaz momentán önerőből lophatatlan, de hólánc van.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
polonic #50143 üzenetére
Egy tengelyen nem ugyanolyan kereked van? Nem vágom. A mankókerékkel nem különböző? Vagy ha az Alpin-od forgásirányos és felteszel pótkeréknek egy nem forgásirányosat az nem különböző? Ha az egyik nyárin van 7mm minta a másik három abroncson meg 3mm az nem különböző?
Rendőr sem szívózik, ha kötözködik, akkor kinyitod a csomit, tessék itt a defektes, az pótkerék, most mész a gumishoz."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Szerintem nem. Az egyik kollégának nem volt hólánca (mert fiatal volt és kellett a pénz
), pechére kifogott egy kemény havazást Salzburg felé, ki is vették a sorból, hogy hol a hólánc. Mondta hogy nincs. A rendőr az első lehajtón levezette, telefonált valamit, mondta hogy várjon. Előkerült egy járőr kocsi, kiszálltak ketten és elővettek a csomiból egy a kolléga autójára való hóláncot, mondták 200€ lesz, mivel a hólánc 80 a többi meg a bünti, de van jó hírük, ezt a hóláncot megtarthatja... Felrakták neki és elmagyarázták hogyan kell feltenni és levenni, majd lehúzhatta a céges kártyát a terminálon, kapott egy bizonylatot és jó utat kívántak.
Ha átugrasz egy kávét inni és megállítanak, akkor nem para hogy csak 2 van (ha fel kell tenni, akkor elsőkre tedd fel!), de ha elkapnak elakadva úgy hogy 4 kerék pörög a hóban, akkor tuti szóvá teszik... Szerintem ne parázz ezen, ha 2 van, fel tudod tenni és nem akadsz el vele az ítéletidőben akkor jó vagy. Csak ne akadj el.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
focvis #50154 üzenetére
A kötözködős osztrák rendőrnek ezt mondhatod, max nem fogadja el.
Amúgy de, kell, hivatalosan minden hajtott kerékre kell, ám elég csak előre feltenni ha tudod tartani a forgalom ritmusát ennyivel (nem akadsz el az emelkedőn)."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
polonic #50158 üzenetére
Ez így jogos, de úgy érzem agilisabbra sikerült a korábbi válaszom neked, mint szántam.
Szóval a lényeg hogy mindenképpen fog változni, hacsak nem két pótkereked van, egy nyári és egy téli. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogyha akár a téli akár a nyári abroncsod forgásirányos, akkor csak az egyik oldalra lesz jó a pótkereked vagy mindkét szettből csak "outside márkás" jöhet szóba (ez eléggé behatárol, de nézz utána). Biztonságilag értem én, safety first, ellenben próbálom tágítani a látóköröd:
Amit szeretnél az hogy ne változzon az autó tapadása defekt esetén sem, de ezzel vannak bizony gondok:
1. Amennyiben van 4 egyforma mintázatú abroncs a kocsidon, de ebből 3 futott már 30ezret egy meg ezidáig a csomagtartóban hevert, az is megváltoztatja pl esőben.
2. Van 3 egyforma mintájú és kopottságú abroncsod és egy alig használt "mégszőrös" pótkereked egy másik mintán, ugyan a keverék azonos.
3. Van 3 egyforma mintájú és kopottságú abroncsod és egy alig használt "mégszőrös" pótkereked egy másik mintán, de a keverék sem azonos. (4S pótkerék)A döntés a tiéd, én a harmadikat választottam költséghatékonysági szempontból. Nekem azért kellett a teljesértékű pótkerék, mert néha hetekig rohangálok a városban pótkeréken mire sikerül megjavítatni a defekteset. Amikor utoljára defektem volt gondolkodás nélkül vállaltam be hogy "hazaevickélek" 270km-t a pótkeréken, igaz akkor már nem nyomtam neki annyira. Ma is ugyanezt tenném a mostani kocsival. Ez nem azt jelenti hogy 80-al csorogtam hazáig, csak nem tapadáshatáron estem be a kanyarokba például...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Lehet hogy felelőtlenség, de lehet nem is tudta mit vesz...
Mindig a vevőket fikázzuk, pedig azt kellene aki eladja. Bemegy a "jobbágy", lehet nem tájékozott a témában, lehet orvos, ügyvéd, magyartanár, hivatali dolgozó, nyugdíjas,nem műszaki ember, nem biztos hogy ért hozzá, a gumis ajánl valamit (4 db PS4 mondjuk vagy PC6), húha, abból 4 drága lesz, nincsen valami olcsóbb, de van (Kingstar) tessék itt van ez és mindenki örül. A vevő boldog hogy kapott 4 új gumit a verdája a gumis meg eladott 4 új gumit... Ahelyett hogy azt mondaná ilyenkor minden gumis hogy tessék akkor elballagni a sóhivatalba, mert X tízezer alatt nem lesz felgumizva az autó. Hogy miért? Mert ennyibe kerül, a hiperben sem mész be a pékhez hogy miért ennyi a kenyér, biztosan van pult alól valami akciós tegnapi olcsóbban... leveszed a polcról, kifizeted (max egy O1G-t elmormolsz a kasszánál), hazaviszed, megeszed aztán annyi.
Ezt kellene megértetni mindenkivel, ez üzlet, pénzről szól, a gumisok nem szamaritánusok, abból élnek hogy gumit adnak el. Hogy milyet? Olyat amiért az ügyfél otthagyja a pénzét...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
hemaka #50382 üzenetére
Attól függ mihez képest. Én ismerek olyan gumist hogyha nála veszed a gumit, akkor ingyen eltünteti a régit és felteszi az újat a verdára, tehát egy "alapszerelés" (lemezfelnire, gumiszelep, ütött súly) benne van az árban. Úgy már nem is hangzik rosszul az 5-10k pluszban fővárosi léptékkel.
Persze ebből él, tesz rá hasznot vastagon, nem abból él hogy "Béla bá' betéved az Igniccsel" évente egyszer mert megint szögbe hajtott. (elnézést kérek azoktól akik magukra ismertek)
Neki abból van bevétel, hogy eladja neked az új gumit és évente kétszer megjelensz téli-nyári átszerelés+centrír "csomagra", a többi mind mese habbal.
Szidjuk azokat akik megvették a f**határ abroncsokat, de nem őket kellene bántani, mert 1. csak azt tudod megvenni amiből van eladó és 2. amire van elég pénzed. Magyarul ha betiltanák ezeknek a szemeteknek egyáltalán a forgalmazását hirtelenjében eltűnne egy csomó egyébként is potenciálisan közveszélyes autó (amikről már csak későn derül ki hogy veszélyes!) az utakról... Ennyi lenne a megoldás. Nem azt mondom hogy aki "kis pénzű" az ne autózzon, hanem azt hogyha valaki autózni szeretne (legyen akármilyen gazdag vagy szegény) azt kötelezzük rá hogy legalább normálisan tegye és ne úgy, hogy - tudatosan vagy tudatlanul - ön és közveszélyes. Azért elég vacak egy érzés amikor a reggeli ködös-párás időben viszed a gyerekeidet és látod hogy mögötted "a párszázas ajánlatnak" lebukik az orra, de lassulni nem akar... Én meg az önkéntes rendőr Tyutyukival Sebring téligumin úgy megállok 70-ről mint a szög. A telefont nem merem a műszerfalon hagyni mert félek hogy kirepül a szélvédőn, és egy alsópolcos fos abroncs van alatta, akkor a másikén milyen lehet? Azt ültetném mellé aki eladta/felszerelte neki az autójára!(meg az NKH-st aki a 10+ éves nyárigumival hagyja szaladgálni)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Elemental #50394 üzenetére
A fizikát a jó abroncs sem tudja szolgasorba hajtani...
Ha nagy tempóval beesel egy körforgalomba és hirtelen befelé rántod (még nagyobb kormányszöget adva neki) akkor túrhatja az orrát, ez normális, de ezzel az ESP sem tud mit kezdeni, maximum próbálja úgy fékezni a kerekeket hogy ne törjön ki, de ha mind a 4 csúszik akkor fújhatod.
Sose felejtsétek el, hogy hiába a sok 3betűs kütyü, azok a felnire hatnak és csupán közvetve az abroncsra, tehát hiába a jó elektronika ami mindent IS összeszed, ha a kerék nem tapad akkor felteszi mindegyik a kezét: "na akkor old meg egyedül..." Szerintem ezekre az agyonelektronizált autókra még fontosabb a jó abroncs, mert normális abroncs nélkül kidobhatod azt a sok 3 betűs vackot, csak nehezékek...
Sajnos ezt sok autóstársunk nem tudja, mi kipróbáltuk: Két Octavia, azonos évjárat, azonos nyárigumi, az egyik már friss 6mm körüli, a másikon még a gyári 2mm körüli profillal és 2 évvel öregebben, nagyon más eredmények születtek. Ahol a friss abroncsos Octaviat játszi könnyedséggel összeszedtem a műgyantán, ott a másikkal rendesen küzdeni kellett és nem is sikerült elsőre. Bitang nehezen jött össze, ellenben ha csak 10km/h-val kevesebbel kezdtem neki, akkor lényegesen könnyebb volt. Én kötelezővé tenném - mint Ausztriában - a vezetéstechnikai tréninget és 1-2 évente ismételtetném az összes jogsissal, csakúgy mint a KRESZt. Hátha akkor valami változna a fejekben...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Willie #50415 üzenetére
Nem lesz semmi baja, viszont defekt esetén mindig hátra kell tenni a pótkereket így, ugyanis elől ha különböző az átmérője a hajtott kerekeknek, akkor kinyírod a difit (váltóval van egyben). És ilyen pótkerék esetén javaslom egy olcsóbb pumpa beszerzését (mindig elfelejti mindenki ellenőrizni benne a nyomást aztán amikor kellene lapos, Murphy sosem alszik) és egy teleszkópos kerékanya kulcs vásárlását.
(tippelem de nem díjbirkozó lesz a csajod ugye?
)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
TommyY2 #50420 üzenetére
Nem tudom pontosan hogyan van, csak azt hogy folyamatosan diferál és azt nem szereti.
A tiéd nem állandó összkerék, hanem kapcsolós (alapból elől hajt folyamatosan) és bekapcsol a hátsó hajtás ha az ECU úgy dönt. Állandó összkerék pl a Quattro, ott ez izgalmas lehet, a Te esetedben szerintem annyira nem, bár ugye attól függ, ha 80km-t kell megtenned a felázott szántáson akkor van jelentősége, de ha autópályán mész el ugyanennyit száraz időben akkor szerintem nem sokszor kapcsol be a hátsó hajtás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
Bdanyy #50554 üzenetére
Mosogatószeres vízzel locsold meg a szelepnél, ha ott ereszt szép bubikat fog eregetni. (kifogyott mosogatószeres flakonba egy ujjnyi szer és melegvizzel félig töltöd. A futófelületre szivaccsal szoktam felkenni és ha ott ereszt az is látszik, de ehhez le kell kapni a kereket...
A peremnél tud még ereszteni, viszont az igen ritka."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen