Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    válasz CartmanLand0 #67126 üzenetére

    Be van kapcsolva a V-Sync, vagy vertikális szinkronizáció (játékon belül pontosan nem emlékszem milyen néven fut), ezért van ez a jelenség, hogy néha változó, de általánosságban fix értékeket látsz fps terén.
    Alapból dupla pufferelést használ a játék, ami azt jelenti hogy először egy olyan pufferbe renderel amit nem látsz, majd amikor eljött a képfrissítés ideje, erre a pufferre vált át mint forrás, s a rákövetkező képkockát másik pufferbe rendereli, amit szintén nem látsz, csak a következő képfrissítéskor amikor átvált rá. Így elkerülhető, hogy rajzolás közben lásd a készülő képkockát: amíg a renderelés zajlik, az előző képkockát látod. A V-Sync lényege hogy ezt a pufferek közötti váltást arra az időpontra teszi, amikor a monitor szintén újrarajzolja a képet. Így törésmentesnek látod mozgás közben a képet, nincs tearing jelenség. Hátránya hogy alacsonyabb átlag fps-ed lesz a játékban.
    Amikor lerakod Tálcára a játékot majd visszahozod, valamiért tripla pufferelésre vált át a rendszer (ezt vagy a Windows vezérli, vagy a videokártya drivere, nem tudom). A tripla puffereléssel ugyanúgy megy a v-sync, csak kettő helyett három puffer van, és magasabb átlag fps-t produkál. Ezért gyorsabb ilyenkor neked a játék. Nálam ugyanez van. Éppen ezért, én mindig úgy kezdem a GTA-t hogy amikor bejön a menü, lerakom Tálcára majd visszahozom. :D
    A leggyorsabb akkor a játék, ha ki van kapcsolva a v-sync, de akkor bizony mozgás közben idegesítő képtörések csökkenthetik a grafikai élményt, én ezért mindig bekapcsolva tartom a v-syncet, és tálcára rakással tripla pufferelésre kényszerítem a játékot.

Új hozzászólás Aktív témák