Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gali777

    őstag

    válasz krecso #3208 üzenetére

    Az a gond, hogy úgyis megveszik még az ilyeneket is. Mert gondolom azért el lehet lenni ezek nélkül is egész jól a játékkal, de csak azért is megvesznek minden sz*rt. Mert, ha még olyanért kérnek pénzt ami azért ad plusz tartalmat az még a jobb eset, de állítom, ha egy darab sz*rt adnának ki dlc címen azt is lenne aki megvenné :DDD

  • Bjørgersson

    félisten

    válasz krecso #3208 üzenetére

    Szarni bele, gondolom lesz majd úgyis még sztori DLC, meg majd egy-két évvel később Complete Edition, aztán abban benne lesz minden.

    As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...

  • negyven2

    veterán

    válasz krecso #3208 üzenetére

    Ez azért kicsit komplexebb mint régen minden jobb volt.
    Azt kell figyelembe venni, hogy egyik játékfejlesztő/kiadó cég is üzleti alapon működik. tehát a céljuk a profitmaximalizálás. A játékok ára az utóbbi kb 10-15 évben nem nagyon változott (ugye ez hivatalos kiskereskedelmi a $60 ár). ha az ithoni árakat is nézzük 2000 környékén is az új PC-s játékok kb. 10-13 000 ft között nyitottak. Azért 2000-ben 10k is többet ért mint ma (ahogyan a $60 is). viszont egy játék fejlesztési költsége a sokszorosára nőt az idők folyamán (emlékszem, hogy mennyire nagy szám volt az, hogy anno a HL2 anno 20 millióba került). például a RDR 100 millióba reklám nélkül de a GTA V is szerintem benne van vagy 150 millióba. Részben a befektetők megnyugtatására, is kellenek a DLC-k, hogy egy adott játékból a maximum profitot hozzák ki. régen azért nem volt "menő" a DLC-s mert nem volt meg rá a technikai lehetőség. viszont így is megoldották, hogy többlet bevételt hozzanak a játékok. Egyik módja az volt amikor lényegében csak átcsomagolták a játékokat és kiadták mint új rész. másik megoldás ugye a kiegészítő lemez volt, amiben pl. a The Sims élen járt. De ott a másik neves példa a megboldogult 3Do és a 40 megás két térképet tartalmazó Heroes of Might and Magic kiegészítői.

    Utána voltak próbálkozások az Epizodikus tartalmak létrehozásával, de az se nagyon vált be AAA címkénél.

    Maga a DLC-s nem rossz ötlet ha csak pluszt adnak el így vele. Persze a kérdés, hogy ez meg egyénfüggő, hogy ki tartja az adott dolgot plusznak és ki tartja ugyan azt a dolgot kivágott résznek. Ugye példaként szokták felemlegetni a Mass Effect 3-at. De igazából végigjátszottam úgy is, hogy nem használtam ki az ominózus DLC-t és így is kerek egész történetet adott számomra. Ez kb. olyasmi lehet, mint filmeknél a DVD/BluRay kiadás, hogy vannak olyan kiadványok is ahol pluszt adnak a filmekhez a moziváltozathoz képest, de ez általában csak tényleg plusz.

    Az, hogy pl. GTA-hoz jönnek majd fegyverpackok Skinek, multismappok pénzért az csak azokat zavarja akik, úgy érik, hogy ha nekik nincs meg ez meg az egy játékhoz akkor az számokra már nem teljes értékű.

    Tehát én azt vallom, hogy a DLC-k igen hasznos dolog, mert lényegében azt veszel meg a játékodhoz amit szeretnél és nem egy olyan kiegészítő lemezt aminek a fele nem érdekel. Így legalább maga az alapjáték ára változatlan tud maradni. Ugye a 13 éve folyamatoson $60 áron forgalomba kerülő játékok ára így olcsóbb mint anno az inflációnk köszönhetően. Persze nem tagadom, hogy azért rengeteg cég lehúzásra, használja a DLC-ket (fölég mert maga az adott játék is hulladék szintjén van).

    Mondjuk ami vicces, hogy anno azt hiszem az Activision akart volna olyat csinálni, hogy még a patchekért is pénzt kért volna el, mert a játékosok úgy is megvették volna.

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

Új hozzászólás Aktív témák