Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr Bond 007

    őstag

    válasz lappa86 #127 üzenetére

    Szerencsétlenül fogalmaztam néhol, de továbbra is tartom hogy egy xboxra megírt játék nem tud olyan jól futni adott felhős adatközponti kapacitáson több ezer kliensnél, mint egy direkt felhőre optimalizált és módosított játék. (itt most nem arra gondolok hogy át írják vulkan+linuxra) Ráadásul mivel a játékokat módosítás nélkül futtatja az xcloud, (emulálja a környezetet) ezért nincs semmilyen optimalizáció az input lag csökkentésére sem játék részről. (Nem én találtam ki, az ms nyilatkozta, hogy módosítás nélkül mennek a játékok!)
    És lehet hogy az ms mindezt megoldja, de ha streamelő felhasználónként akár csak 2% marad bent a rendszerben veszteségként, az 10.000 userre felszorozva már baromira sok. (és ennél sokkal több felhasználó lesz) És azt nem nehéz belátni hogy egy ünnepi dömpingnél kinél fogy majd el előbb a kapacitás...

    A felhős játékhoz meg pont hogy köze van az új megközelítésű úttörő ( mmo szerűt írtam) játékélménynek, mégis ezt nyilatkozták nem egy helyen a stadia részéről: [link]
    Egy xbox series x/pc/ps5-re írt játéknál ezeket a korlátokat nem tudják át lépni. Stadiánál meg igen. Nyilván ez még a jövő, de egyik cég sem 1 évre tervezi a cloudos üzleti modelljét, és jelenleg a stadia legnagyobb hátránya (kevés game, mert mindent portolni kell, cserébe a platformon jobban fut - már amit nem csesznek el, lásd far cry5) a jövőben a legnagyobb előnye lehet. (cloud only gamek, ahol már például nem a kliens+szerver felállás lesz, mert pazarló és felesleges, vagy aktívan beépítik az ai-t a játékmenetbe, így adva változatosságot.)
    Stadiáról rengeteg dolgot tudunk, míg az x cloudról alig valamit. Persze lehet hogy 1 hét múlva ki jön egy bejelentés, amiben ezeket mind a feje tetejére állítja az ms, és onnantól ők lesznek a jövő leg innovatívabb platformja a cloud gaming piacon, de jelen állás szerint ennek semmi jele. :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák