- Küszöbön lehet végre a Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition megjelenése?
- Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
- Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
- Steamre tart a Prince of Persia: The Lost Crown
- The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz
bigrob #29553 üzenetére
Gratulálok! Ha lesz felvétel, oszd meg velünk.
@Plazmacucci
Kiástam a Marshallt a sarokból, tényleg jól szól 9 órás kontúrral! Gain 1-en pedig egész használható a tisztája, őt viszem most próbálni. A tranyós tiszta csatorna viszont most valamiért nagyon nem jó, az EQ sem működik rajta. -
Moleman
addikt
Most hétvégén hallottam sok év után újra GT10-et élőben, csak szobában pötyögtünk beszélgetéshangerőn, de a modulációs effektjei hihetetlen jók, hiába 10 éves cucc. Birtoklási vágyat nem keltett, én elvagyok 4-5 drive pedállal, de ha elszállósabb zenéket játszanék, meggondolnám.
(De lehet, hogy csak én nem vagyok válogatós, nekem az Amplitube is nagyon tetszik fülessel.)
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
nikkel111 #29617 üzenetére
Köszi a tippet, kipróbáltam én is. Vannak benne izgalmas presetek, de egyelőre az Amplitube 4 nekem bejövősebb, jobban reagál a paraméterek módosítására. Pl a Helixben a Fender Twin Vibrato presetben nekem túl sok volt a gain, viszont ha lentebb veszem, hiába adok neki plusz master hangerőt, erőtlen marad a hangja.
De biztosan vannak benne olyan soundok, ami jobb, mint máshol. Ami feltűnt, hogy a brutál gaines preseteknél sincs háttérzaj, noise gate nélkül.
-
Moleman
addikt
Én azt nem értem, hogy miért spórolják le a fejeskimenetet egy csomó csöves cuccról. Ennyire drága lenne a hangszórók terhelését pótló dummy load?
Szombaton kipróbáltunk Eastman kollégával egy Laney Cub stacket 1 watton, tökéletes otthoni cucc lenne, de azon sincs füleskimenet. A nap meglepetése pedig egy Ibanez S970 volt, nem gondolom, hogy a mi stílusunkra szánták volna, de fantasztikus gitár.
-
Moleman
addikt
Na engem is utolért a racionalizálási kényszer, megszabadulok két nagy kombótól.
Ha valaki rákívánna egy Kox F50-re vagy egy Marshall Valvestate 8080-ra, kedvezményes elővásárlási jogot biztosítok a fórumpajtásoknak. -
Moleman
addikt
válasz
Plazmacucci #29688 üzenetére
Még nincs hirdetés, azért elővásárlási.
De képeket mindjárt csinálok.
-
Moleman
addikt
válasz
Plazmacucci #29691 üzenetére
Nem, ő ilyen benga dög, 1-es hangerőn már kimeríti a csendháborítás fogalmát.
Még egy kisbarátom eladósorba került, topiklakóknak két mátyással olcsóbban.
-
Moleman
addikt
válasz
Moleman #29692 üzenetére
Lett még egy pár, és a Kox. Többet nem szemetelek.
-
Moleman
addikt
válasz
funk648 #29735 üzenetére
Sose használtam ilyen húrokat, de ha eddig bevált, adnék neki még egy esélyt.
A fiókban nem tud megromlani, egyszer vettem még a régi Eldorádó kirakatából ~10 éves Fender akusztik húrkészletet (akkoriban évekig hiánycikk volt a 70CL típus, 15 éve a kedvencem), és az is hibátlan volt. -
Moleman
addikt
válasz
Ragnar_ #29743 üzenetére
Valóban jobb hangja van az új húroknak, de ilyen gyakori csere még Orphee húrokkal is drága mulatság.
Én általában 1-1.5 évente cserélek húrt, de sok gitárom van, kevesebb használat jut egyre, és nem is vagyok izzadós. Szakítani nem nagyon szoktam.
Az akusztikon az első húrkészletem 8 évig hordtam, olyat azért már nem csinálok többet.
-
Moleman
addikt
válasz
funk648 #29754 üzenetére
Attól függ mit játszol és hogyan. Nálam reszelős zenékhez 1-1.14-1.5-2.0 mm tortex/ultex/akril, mikor melyik akad a kezem ügyébe, pörgetős akkordozáshoz most 0.6 mm tortex a favorit, régebben 0.5 mm nejlon vagy 0.73 mm celluloid, akusztikra 1 mm nejlon.
Régen csak a medium celluloidot használtam, még akusztikra is, de a húrok élettartamán nem érzek semmi különbséget. -
Moleman
addikt
válasz
Whit3Rav3n #29758 üzenetére
Plusz benne van a véletlenfaktor is, ilyen felsőnyereg van a stratomon, egyszer sikerült úgy nyújtani az e húrt, hogy azonnal elpattant az élén, pedig 9-es dáridó volt, minden második ember ezt használja 60 éve.
Azóta nem fordult elő újra. A hídnál is lehet ugyanilyen véletlen becsípődés, vagy egyszeri húr gyártási hiba.
-
Moleman
addikt
válasz
Tommyka21 #29761 üzenetére
Köszi!
Eddig is volt csövesem, csak 50 watt kevéssé volt alkalmas szobai használatra, kellett egy pici.
Ez már a ráncfelvarrott verzió a barna szövettel, Celestion Rocket 50 helyett sajátmárkás HH H1265 van benne. Egyelőre nem rossz, mélye mondjuk nincs sok, de majd komolyabban összehallgatom a 2×12-vel, mint külső láda, aztán lehet, hogy ő is kap egy V30-at vagy G12H30-at, csak sajnos mindkettőből ritka a 8 ohmos.
-
Moleman
addikt
válasz
consono #29763 üzenetére
Nekem kompresszorból bevált a Joyo, egy időben akartam Bosst, aztán a basszerunk vett egyet, és elment tőle a kedvem, mert fordított zajzárként működött, ő adta a zajt.
Egy barátom használ metálhoz Joyo zajzárat, teszi a dolgát, nekem hálistennek nincs szükségem rá.
Lehet, hogy többet tudnak a márkás pedálok, de nehéz elhinni, annyira jók ezek az olcsó cuccok, hogy nem is vágyom drágábbra. Meg hát így se olcsó, 7 pedált már eladtam, de a teljes kisvonat árából bőven vehettem volna HD500X-et is.
(#29764) Tommyka21
Igen, szerintem próbaterembe is elég lenne, ha van rajta elég gain. Szobába bőven elég a <1W csatorna, full gainen 3-as hangerőig szomszédbarát, 15 watton 2-esig.
Tiszta állásban hasonló a helyzet fordítva, full hangerőn 2-es gain még elviselhető (és baromi jól szól).[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
Plazmacucci #29801 üzenetére
Én is nézegettem ezeket, mikor az LP-t vettem, a 256-os már egész jó minőségű, hozza a felsőkategóriás Epik szintjét. Legutóbb egy EC401-est simogattam meg, csak úgy érintőleg, nagyon tetszett a nyakprofilja, de elég őrült ára van, tudom, más világ a kettő, de akkor már inkább egy Gibson.
Ez 85-ért viszont mindenhogy megéri, ha nincs hibája. Legfeljebb továbbadod, ha mégsem tetszene, bukni nem lehet rajta.
A 22 bunddal szerintem nincs gond, legalábbis nekem sose hiányzott több. A 21-esekkel bajban voltam, de már megszoktam, hogy ne kolbászoljak arrafelé.
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
válasz
nagyArc #29833 üzenetére
Az Ampli4-ben egész jó felvevő szekció van, backing tracket is lehet alá tenni, és több sávot felvenni, utólag keverni. Emiatt legtöbbször nem is szoktam szórakozni DAW-val.
A Creative-val meg még ennyit se kell szórakozni, elindítod a winampot a háttérben, és egy az egyben fel tudja venni a kimenő jelet.
-
Moleman
addikt
válasz
brickm #29837 üzenetére
Szerintem nem kell ezt túlmisztifikálni, a régi Audigy LS-em sem szólt számottevően rosszabbul, mint a Steinbergem, a Z pedig kifejezetten felsőkategóriás a mai felhozatalban.
Cab sim meg van az Ampliban, nem is akármilyen, több mikrofonos setuppal (elméletileg a demóban is). -
Moleman
addikt
válasz
Zoli133 #29843 üzenetére
Mindent a piac áraz be, ők tehetnek rá bármilyen címkét. Ha valaminek tetszik a demó/
virágboltiverziója, sokan meg is veszik, hogy támogassák a fejlesztőket, és szerintem ez így van jól.
A Helix VST-t viszont például 399 dollárért vesztegetik, és most, hogy már kipróbáltam, 20-at se adnék érte, mert ingyen se használom.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
bigrob #29881 üzenetére
Én csak annyit tudok, hogy legyen meg minden kis hídi húrbefogó kocka és felsőnyeregkocka, meg alaplap élei ne legyenek nagyon szétnyalva, ahol felfekszik a két csavarra. A csavarokon is látszik, ha a húrok lelazítása nélkül tekerték őket, az enyémen pl pont látszik, a fekete festék alól előbukkant a réz (de az sem kizárt, hogy én tettem).
Ha komoly zúzásnyomok vannak rajta, akkor lehet gond.
Ha aktívan használni is szeretnéd a floydot, akkor persze nem hátrány, ha tartja a hangolást egy teljes húrlelazítós divebomb után is. -
Moleman
addikt
válasz
bigrob #29899 üzenetére
Megnéztem újra a képeket, elég korrektnek tűnik, a legfontosabb az, hogy ahol felfekszik a két csavarra a tremoló, ott ne legyen sérült az alaplemez maga, legyen meg szépen az éle.
Áthangolni nem kis meló, ekkora ugráshoz a rugókkal is mókolni kell, ha a húrok egyáltalán bírják. Én a 12-56-os H standard gitárom nem merném D fölé húzni.
-
Moleman
addikt
válasz
bigrob #29903 üzenetére
Nekem most ilyen a floydom, persze kevéssé felel meg a gyári funkcióinak.De viccet félretéve, egy húrcseréhez valóban hasznos lehet, ha két fél borosdugóval kiékeled a tőkét, akkor nem tud mozogni, és akár az összes húrt is leveheted. A fogólap tisztítása miatt én mindig leveszem mindet.
Anno én is tartottam tőle, de tényleg nem nagy dolog, a bogyókat levágod, befogod a húrokat a pici húrlábkockákkal, onnantól meg ugyanaz, mint bármilyen más gitárnál.
Hangolni meg hálistennek ritkán kell.
-
Moleman
addikt
válasz
bigrob #29905 üzenetére
Az állítás mértéke attól függ, hogy most mennyire vastag húrok vannak rajta, azok mennyire húzzák, az is lehet, hogy nem kell nyúlni a csavarokhoz/rugókhoz. A lényeg, hogy a végén vízszintesen álljon az alaplemez.
A felsőnyeregnél előfordulhat, hogy a húrokon húz egy kicsit a satu, ha magától nem fekszik fel teljesen, olyankor annyival lentebb érdemes hangolni, nálam pl ilyen. De nem félhangokról van itt szó, csak pár cent, a finomhangolóval is lehet korrigálni. De a Kramernek úgy tűnik, kicsit hátratört feje van, így jó eséllyel felfekszenek a húrok.
-
Moleman
addikt
válasz
Plazmacucci #29925 üzenetére
De, van, szerkezetileg ugyanaz, csak plain C top, nem AAA.
(Igaz, 20+ éve voltak full mahagóni, top nélküli Studiok is, hallottam már olyanról.)
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
FockeWulf #29931 üzenetére
Közben pont felbukkant egy jóféle. Egy ismerősömnek van ilyenje fényes feketében, nagyon egyben van.
-
Moleman
addikt
válasz
Plazmacucci #29934 üzenetére
Feltételezem.
Valami ódivatú ólomkristály edényen még jól is mutatna.
-
Moleman
addikt
válasz
Humbucker #29938 üzenetére
A KX5 szerintem kellemes gitár, a bundok élein érezni néhol, hogy olcsó, de nagyon kényelmes, és nagyon rezonáns gitár. A hangszedői kegyetlenül fapadosak, sötét mocsár minden más gitáromhoz képest, de önmagában azért nem annyira szar. Egy hangszedőcserével jó eséllyel nagyon jó gitárt lehetne faragni belőle, más kérdés, hogy nem költenék rá annyit,akkor már inkább vennék egy KX1Q-t, vagy akár Customot, akár tetszőleges Ibanezt. 25.5" nekem H standardre is elég, 12-56-os húrokkal, nem túl laza.
(#29937) Eastman
Nem tudok róla túl sokat, csak abból indulok ki, amit a fekete LP-n éreztem, feltételezem, hogy ez is olyan, ha tényleg Aria.(#29941) Humbucker
Mióta volt a kezemben az S970, én is inkább ezt az S521-et venném, mint a rég vágyott RG421-et, ráadásul az ára is jó. Egy 40 ezres KX5 ellenében is ezt venném, hosszú távon megéri a felárat. -
-
Moleman
addikt
A Katana 100-hoz van nagy lábkapcsoló, amivel az egyes stompboxokat lehet kapcsolgatni.
A nagy multiknál egyes preseteken belül is lehet kapcsolgatni pedállal bizonyos effekteket, ahogy beállítod.
(#29975) Citroghost
Felraktad az ASIO drivert és kiválasztottad azt bemenetként?[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz
NeoPampalini #30155 üzenetére
A Codában az egyik legjobb a megfizethető akusztik kínálat, legalábbis az alapján, amit 1.5-2 éve tapasztaltam. A Stageshop más világ, az sokszázezres gitárokkal van tele, de nyálat csorgatni mindenképp ajánlott.