-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz brickm #30302 üzenetére
egy 'olcsóbb' gibson studio miért készül drága fából? Miért nem abból , amiből a legtöbb olcsó 40-60ezres LP copy?
A mahagóni nem különösebben drága faanyag szerintem. Az egyiket két darabból ragasztják össze a másikat meg négyből, nem nagy különbség műszakilag. A drága svájci óra meg az olcsó kinai kvarc ugyanúgy mutatja az időt, érted.Miért nem lesz soha egy LP standarból kiszedett PAF-al, vagy burstbuckerrel, vagy probuckerrel az epinek olyan hangja, mint amiből kiszedték?
Van a szakállas csávó a youtubon, ő berakta a gibson hangszedőt a csavarozott nyakú epiphoneba, eléggé ugyanúgy szóltak.Miért nem lesz egy olcsó strat copynak soha eredeti strat hangja, még azokkal a hangszedőkkel sem?
Volt az a kartonpapir stratocaster, akinek odaadták, az első reakciója az volt hogy "sounds like a strat".
Meg melyik az eredeti strat? Vagy 60 éve gyártják, azért voltak változások.Kifaragtam idestova 4 teljesen saját hangszert, tudom mitől lesz más a hangja.
Wow a fafaragás fejleszti a hallást? Ezt nem tudtam.Nyilván ha egy retkes szuvas fa és a tömör mahagóni vagy üreges mahagóni között nem lenne eltérés mindenki venne egy harley bentont
Igen, mert egy harley bentoton ugyanolyan minőségű a hardver meg a nyak meg a bundozás. Csak a faanyag az eltérés. -
cucka
addikt
válasz brickm #30319 üzenetére
A drága precíz óra 10évente téved 10másodpercet, a kínai meg hetente 2-t....Jó esetben ugye. Kinek mennyire fontos a pontosság meg a minőség.
Ahogy irták, ez ellenkezőleg van, pont ezért hozták ezt a példát. Egy mechanikus óra lehet egy különleges, lenyűgöző precizitással összerakott iparművészeti remek. Ha mutatja a dátumot vagy a holdfázisokat, akkor szorozd be sokkal a bonyolultságát és az árát. Ettől olyan értékes. Ha pontosan kell időt mérni, akkor abban a kvarc jobb.A szakállas csávó nézése közben neked annyira fejlett lett a hallásod, hogy videó alapján "eléggé úgy szólt" megállapítással te átírtad a fizikát és megállapítottad, hogy a faanyag, amin rezeg a húr, aminek a fizikai rezgését elektromos mennyiséggé alakítunk NEM,vagy ALIG befolyásolja
Nem. a videó nézése közben annyi következtetést vontam le, hogy ez a kettő kb. ugyanúgy szól. Ha nagyon figyelsz, van egy árnyalatnyi különbség, de egyik sem szól rosszabbul, mint a másik, nem hallottam az árkülönbséget a hang alapján. Ha zenekarban lett volna, meg nem mondja senki, hogy melyik melyik. Na ennyit állapitottam meg és nem többet.
Nyilván, az olcsó epiphone-on kilógtak a bundvégek a drága gibsonon meg nem, de most a hangról van szó.Te ismét egy videó alapján megállapítottad, hogy a karotnpapír úgy szól, mint a fa.....
Nem, a videóban szereplő gitárosok állapitották meg, akik kipróbálták a kartonpapir stratocastert.Nem is fejtegetem tovább, én nem videókat nézek a gitárokról, hanem a kezembe veszem és használom, meg a saját fülemmel hallom.
De azt ugye vágod, hogy az emberi hallás teljesen szubjektiv. Ha ugyanazt a gitárt odaadom de egyszer azt mondom hogy x fa, utána meg hogy y, akkor hallani fogod a vélt különbséget. Egyszerűen igy működik a hallás.
Ezért van az, hogy a mikrofonokat centire pontosan kell beállitani egy felvételnél, de te ha fél méterrel arrébb állsz a szobában, nem hallasz drasztikus különbséget a hangban.
A másik, hogy ez az oka annak, hogy vakteszten szokás hangzást tesztelni.Amúgy imádom, amikor jönnek a nagy öreg zenészek, akik azt is kihallják, hogy milyen szinű a gitár, közben meg tudod, hogy 20-30 évet töltöttek csutkára tekert erősitők mellett, szóval kb. örülhetnek hogy egyáltalán hallanak bármit is.
De mondtam logika, ha a 30ezres gitár kulccsere meg hangszedő csere után úgy szólna, mint az 500ezres nyilván max a perverzek és 'nemtudomhovategyemapénzem' emberek vennék meg az utóbbit.
Szerintem ez két alapvető tévedés nálad.
1. A gitárosok a szemükkel vesznek hangszert. Ezt nem én mondtam, hanem Paul Reed Smith, aki egy jól menő bizniszt alapozott erre a megállapitásra.
2. A gitár árában nem a faanyag drága, hanem a kidolgozás minősége és a gyártási körülmények. (kis szériás kézzel készült vs. futószalagon egy gyárban). A gitár árában ezt, illetve a brand értékét fizeted meg.
Egy 2000 dolláros Gibsonban az alapanyagköltség nem lehet több 100-150 dollárnál.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz schawo #31199 üzenetére
Az lehet, hogy csődöt jelentenek. Ez egy szabályozott folyamat, ilyenkor kiárúsítják a céget, a bevételből kártalanítják a hitelezőket és kalap.
Ez a legrosszabb eset, ilyenkor nyilván a cég értékes része a Gibson-Epiphone, erre lesz vevő. A Gibson arról ismert, hogy vett egy csomó céget amivel semmit nem kezdett. Övék pl a Kramer vagy a Steinberger, ezek a márkák sehol nincsenek, ezeket majd kiszórják és lehet, újjászületnek.
Ahogy a Blaupunkt is egy neves német gyártó volt, most meg egy licenszelhető márkanév. -
cucka
addikt
válasz Eastman #31207 üzenetére
Ha hinni lehet az internetnek, akkor a robot gitár meg a gépi hangoló az mind a CEO ötlete volt, mindenki tudta körülötte, hogy faszság.
A Heritage meg Tokai az remek, de ezeket hol lehet kapni? Sehol. Tokai-t japánban, gondolom, de a Heritage oldalán még a hangszereik sincsenek fenn, kb. ilyen fantom márka
Gitárt gyártani nem egy nagy truváj, vannak "márkák" ahol 1-2 ember a garázsban rakja össze a gitárokat. A nagy truváj az üzleti rész, hogy pénzt is tudj ezzel keresni, meg esetleg növekedni is tudj. -
cucka
addikt
válasz FockeWulf #31348 üzenetére
Hát ő a 20. század egyik legnagyobb hatású dalszerzője, kicsit erős elintézni annyival, hogy nem volt virtuóz a hangszeres tudása.
Olyan ez, mint azt mondani, hogy Jimi Hendrixnek nem volt túl jó énekhangja. (Ami tényszerűen igaz, csak valahogy nem tapint rá a lényegre ) -
cucka
addikt
válasz brickm #31535 üzenetére
Ha szerinted a test rezgése nem okoz a hangszedőkben indukciót hogy létezhet mikrofó i meg testen keresztüli feedback?
Elektromos áram indukálásához vagy a tekercselt vasmagnak kell rezegnie, vagy a húroknak fölötte, vagy mindkettőnek.
A tömör testű elektromos gitár lényege, hogy a tekercselt vasmagot egy nagy nehéz fadarabhoz rögzítik, pontosan azért, hogy így kiküszöböljék a feedback-et. Teljesen nem lehet kiküszöbölni, nyilván, ha feltekered a torzítót és odarakod a hangládához a hangszert, akkor feedback-elni fog.
A mikrofóniának semmi köze a faanyaghoz, az az a probléma amikor maga a pickup veszi fel a hanghullámokat, például azért, mert lötyögnek benne az alkatrészek. Ha közel hajolsz és rákiabálsz a pickupra, akkor felveszi a hangodat. (Pont azért öntik ki viasszal vagy gyantával, hogy ne lötyögjön benne semmi)És most ne gyere azzal,hogy amelyik hangszedő nincs tömörre pottingolva az szar,mert azmeg megint szubjektiv preferencia,hogy neked melyik szimpibb.
A mikrofóniás pickup az egy megoldandó műszaki probléma volt, konkrétan koncert közben nagy hangerőnél begerjedt a gitár, sípolt, szar volt. A tömör testű gitár és a pickup viaszolás arra lett kitalálva, hogy ezt a műszaki problémát megszűntesse. Az hogy kihangosítva szarrá gerjed a gitárod, az nem ízlés kérdése.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Szerintem senki se tagadja, hogy elméleti síkon hatással van a fa a tömör testű elektromos gitár hangjára.
A lényeg inkább az, hogy van-e értelme ezzel foglalkozni. A tesztvideókon, amit direkt erre csinálnak, alig lehet árnyalatnyi különbségeket hallani, és úgy, hogy csak a gitárra figyelsz. Ha letekeri a tone-t 10-ről 9-re, drámaibb a különbség, mint amit a különböző fafajták jelentenek.
Engem a videók arról győztek meg, hogy elhanyagolható a hatás, egyáltalán nem fontos kérdés a végeredmény szempontjából[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Igen, szerintem is így van. Meg amire még érdemes gondolni, hogy lehet, hangban nem számít nagyon sokat az elektromos gitár anyaga, de a játékérzetben igen. (Súly, tapintás, vagy ahogy rezeg a hangszer amikor megpengeted).
A veszélyeztetett fákat kb. már elkezdték lecserélni, pl. a standard Fendereken már pau ferro-t használnak rózsafa helyett. De van egy csomó nem veszélyeztetett fafajta, ami teljesen alkalmas hangszer készítésre. Vagy új eljárások is jöhetnek, pl nemrég kezdtek el roasted maple-t használni, ami közönséges juharfa, amit géppel kiszárítanak. Szóval szinte biztos, hogy marad a fa, mint alapanyag. -
cucka
addikt
Igen, én is hallom a különbséget, de zenei kontextusban ember nincs, aki megmondja.
Szerintem kb annyira, mint, hogy milyen húr van a gitáron, mennyire vékony pengetőt használ a gitáros.
A húr és a pengető szerintem drámaian befolyásolja a hang karakterét.
Talán elektromos gitáron annyira nem hangsúlyos, de pl. basszuson nagyon kijön, hogy acél vagy nikkel húr, arról nem beszélve, hogy mekkora a különbség a sima és a köszörült húrok között.
A pengető a hang attackját határozza meg, utólag elég nehéz ezen módosítani.a Gibson olcsó worn brown gitárjai szebben szólnak, mint a drágább szériáké, mert nincsenek a pórusaik teljesen eltömítve a sima felület miatt
Igen, ez a pórusos dolog az agyhalottság következő szintje.
Minden fadarab amiből eszközöket készítenek előtte felületkezelve van, hogy ne szívja magába a nedvességet, koszt, ne kezdjen el gombásodni, stb.
Szóval az egész egyetlen célja pont az, hogy lezárják a pórusokat, hogy ne rothadjon szét a fa a környezeti hatások miatt.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz freelanced #35280 üzenetére
Az a telecaster vintage telecaster tényleg egy fadarab, egy deszka húrokkal, 1950-ben tervezték azzal a céllal, hogy egyszerű, olcsó és tartós legyen.
Szerintem a lényegi elavultság az, hogy nincsenek rajta kontúrok meg az a szar híd amivel nem tudod rendesen beintonálni, meg gondolom lakkozott a nyaka, amit vagy szeretsz vagy nem. Az ilyen vintage szériák nekem nagyon parasztvakításnak tűnnek, miért nem jó egy sima standard telecaster, ami pont ugyanúgy szól?(Nyilván ez a kék ibanez mindenben teljesen más, nem is értem, hogy merült fel)
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz freelanced #35293 üzenetére
Igazából egy squier tele is úgy szól, mint egy telecaster, meg a legdrágább american vintage is úgy szól, mint egy telecaster. Amire én figyelnék, hogy milyen kézbe venni, játszani rajta, jól szól-e, jó-e a súlya, kellemes-e markolászni a nyakát, tetszik-e a színe, hasonlók.
A Fendernél erősen megy a parasztvakítás, mert le kell fedjék a piacot, ezért árulnak 200 dollárért is telecastert meg 3000 dollárért, ezért kell egy csomó modell, sok gyűjtőt is ki kell szolgálni. Nyilván a drágábbakat jobbra csinálják, de nincs ebben nagy varázslat amúgy.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #35378 üzenetére
Ha jól látom, ilyen legalacsonyabb alsókategóriás hangszerekre gondolsz.
Egy 200 eurós gitárnál szerintem az a lényegi kérdés, hogy egyenes-e a nyaka meg hogy nem-e vágják szét a kezed a bundvégek.
Kezdőként, olcsó gitárnál a fafajta legalább annyira fontos paraméter, mint az, hogy milyen színű póló van rajtad gitározás közben.Amúgy ha megengeded - én nem cserélnék le egy szutyok low end gitárt egy másik ugyanolyan szutyokra, mindenképp minőségi cserét javaslok.
-
cucka
addikt
válasz Eastman #35382 üzenetére
Igen, a vám és az áfa megdobja az árat.
Elhiszem, hogy jók ezek a japán gitárok, nekem is van egy japán fenderem, igaz, basszusgitárban és "újonnan". De ezek az árak szerintem inkább szólnak a 80-as évek gitáriparáról, mint a valódi minőségről. Ugyanaz történt, mint az autóiparral kb.
A 80-as évek a fender és a gibson mélyrepülése volt, simán elhiszem, hogy akkor megérte japán squiert venni fender helyett. De az vicces, hogy egy 30 éves olcsó sorozatgyártott másolat többet ér, mint az eredeti gitár újonnan, az eredeti gyártótól.Amúgy fel lehet tenni a kérdést, ha hirdetek egy szinte új fendert meg annak a 30 éves japán squier másolatát, akkor melyiket fogják hamarabb elvinni ugyanazért a pénzért?
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Eastman #35386 üzenetére
Igen, vannak hagyományos egzotikus fafajták, amiből kevés van. De itt egy fender gitárról beszélünk, ami
- Alapból olcsó, könnyen elérhető fákból készül és készült mindig is. Juharfából van bőven elég.
- Többnyire telibe fújják egy vastag poliuretán réteggel, kb. mint egy műanyag burkolat a fa körül. A műanyag alatt biztos nagyon jól kiszáradnak azok a fák
- A gitártestek 3-4 darabból vannak, nem kellenek annyira nagy deszkák ehhez(Teljesen komolyan kérdezve - ha a fa tulajdonságai fontosak, akkor a koptatólap miért nem legalább olyan fontos? Egy straton a koptatóhoz vannak rögzítve a pickupok, nem a fához.
Ha a mahagóni melegebb és a kőris fényesebb hangot eredményez, akkor mit lehet elmondani a 3 rétegű PVC-ből készült koptatóra? Melegebb vagy fényesebb, mint az 1 rétegű alumínium koptató?
Szerintem valamelyik gyártónak rá kéne erre mozdulni ) -
cucka
addikt
válasz Eastman #35391 üzenetére
Egyetértünk, nem mindegy, hogy hogy rezeg a gitár, illetve hogy rezegnek a húrok a gitáron, ezektől lesz "élő" a gitár hangja, ezektől lesz sustain.
De az a kínai fender számomra is rejtély. Nyilvánvalóan egy átcimkézett squier-ről van szó, olyan az egész, mint ha a saját terméküket hamisítanák.
Fenyőből régebben is csinált a fender gitárokat, mondjuk olyat nem vennék. A fenyőfa elég puha, cserébe jó nehéz, nem látom értelmét ebből gitárt csinálni. (Mivel gondolom van hatszáz fajta fenyő, biztos találtak olyan verziót ami jó erre)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz freelanced #35418 üzenetére
A 12-es hangszóró felülete majdnem másfélszerese a 10-esnek. (Pontosan 44%-al nagyobb a 12-es).
Egyébként meg ennyire nem egyszerű, pl. valamiért basszus ládáknál 10-es vagy ritkábban 15-ös szórókat látsz, 12-est szinte soha. Pedig oda aztán sok levegőt kell megmozgatni, hogy szóljon. -
cucka
addikt
válasz NeoPampalini #35429 üzenetére
Igen, láttam, de azért a jellemző setupok még mindig az 1x15, a 2x10 meg a 4x10. Újonnan én is tuti neodímium szórós ládát vennék amúgy, egyszerűen a súly miatt. (Bár az is tény, ezekkel sose leszel annyira menő, mint egy 810-es Ampeg hűtőszekrénnyel )
Amúgy volt egy Roland Micro Cube Bass kombóm, az fenomenális. Van benne 4 darab fing 2.5"-es hangszóró és simán beszólja a hálószobát, kiadja a mélyeket is, bátran ajánlom. Biztos van benne valami dsp, hogy átverje a füledet, de nem baj az, ha jó az eredmény.
(#35428) llax
Igen, gitárra valóban igaz, basszusnál kicsit más a helyzet. Az érzékenységet 1khz-es szinusz jellel mérik, ami pont jó, mert ott a legérzékenyebb az emberi fül.
A mélyhangokra sokkal kevésbé érzékeny a fül, és sokszor ezeket inkább a gyomroddal "hallod".
Ahhoz, hogy kiadja, meg kell mozgatni a sok levegőt, kell a póver meg a hangszóró felület. Nem véletlen, hogy próbaterembe, dob mellé bőven elég egy 15wattos csöves gitárcucc. Basszusnál ugyanebben a helyzetben 200watt-tól indul a történet.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #35564 üzenetére
A rocksmith nevű játék pont azt csinálja, amit leírtál. Ez egy ritmusjáték, nincs sok köze a zenéléshez.
Ha rosszul fogsz egy akkordot, akkor azt hallod, mert hamis, vagy mert zörög. Ha nem hallod, akkor tovább kell gyakorolni. Erre applikációt használni totális pótcselekvés, a gitározásnak nem az akkordváltás / perc a mértékegysége. Jobban jársz, ha használod a saját füled, nem pedig programot keresel, ami megmondja neked, hogy mit kéne hallj.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Humbucker #36018 üzenetére
Kicsit keveredik a szezon a fazonnal.
Az személyes vélemény kérdése, hogy jól szól-e a gitár, tetszik-e a színe, jó volt-e az a szóló abban a dalban, stb. Ahány ember, annyi vélemény, ebben igazad van.Az viszont nem személyes vélemény kérdése, hogy egy hangszer be van-e hangolva vagy sem. Ha mondjuk van egy A4=440Hz-es referenciád, akkor abból adódik az összes többi hang frekvenciája. Ez nem az én véleményem, ez egy matematikai összefüggés.
Szóval az, hogy be van-e hangolva a gitár, az teljesen egzakt módon mérhető és eldönthető kérdés, függetlenül bármelyikünk személyes véleményétől.
-
cucka
addikt
válasz Humbucker #36018 üzenetére
A másik gondolat, amit még ki akartam írni:
A hangolás az nem egy olyan ritka rituálé, mint a gitár beállítása vagy a húrcsere. Ahányszor leülsz a hangszerrel, az első dolog, hogy hangolsz. A profik koncerten két szám között hangolnak. Ez annyira alap kell legyen, mint amikor a cipő felvétele után bekötöd a cipőfűzőt.Ez nem zongora, ahol a hangolás egy különleges esemény, amire szakembert hívsz.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz #96302336 #36097 üzenetére
A főzés meg csapkodás arra jó lehet, hogy a zsírt, piszkot leszedje a húrról, de ha korrodált, azon szerintem nem fog segíteni.
Ha probléma a tartósság, akkor pár lehetőség
- Vegyél bevonatos húrt - nem olyan jó játszani rajta, de sokáig bírja.
- Köszörült húrok. Sokba kerül, ha rendszeresen letörlöd róla az izzadságot, örökké tart, viszont más hang/feeling rajta játszani.
- Megszokod, megszereted a régi húrok döglött, tompa hangját. Basszusgitárnál nem feltétlenül hátrány, attól függ, milyen hangzást szeretnél.Ilyen olcsó kínai szemét húrokat nem vennék, de biztos van köztük olyan is, ami kevésbé rossz, ha van időd és energiád arra, hogy ezt próbálgasd.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz #96302336 #36101 üzenetére
A flatwound meg a köszörült húr az ugyanaz, más nyelven
A Dáridó és az Ernie Ball egyaránt gyárt bevonatos húrokat, én inkább azokat nézném elixir helyett. (Coated strings néven van angolul)
Elixirt gitáron próbáltam, nekem egyáltalán nem jött be + szerintem indokolatlanul drága.Flatwound és roundwound között van olyan is, hogy half round, kb. ilyen félig leköszörült feeling, talán jó lehet a te céljaidra.
Meg tapewound, ahol egy nylon szalaggal körbetekerik a húrt - lásd a neonzöld és diszkónarancs színű DR húrokat. (Baromi jól néz ki amíg el nem kezd kopni, utána viszont olyan mint ha leprás lenne a hangszer)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Szerintem kicsit tévúton jársz. Nincs szükség effektekre ahhoz, hogy jól szólj. Szerintem amit a kezdőknek mindenki elfelejt elmondani - jó hangzás 90%-ban azon múlik, hogy te mennyire jól játszol a gitáron.
Ha hangzásokkal akarsz kísérletezni, akkor kezdd a játéktechnikával, a pickup választóval, a tone potméterrel és az erősítőn a gain és eq potméterekkel.
Másik tanács - ne abból indulj ki, amit a youtube-on látsz, ott többnyire gitárbuzi hangszergyűjtők mutatják be a szponzor termékeket.
Nézd meg Phil X-et, hogy mit tud kihozni egy egy hangszedős gitárból és egy sima 1 csatornás erősítőből.Erősítőből a yamaha mellett akár egy roland micro cube is jó lehet - normálisan szóló erősítő modellek, fapad egyszerűségű kezelőfelület.
Az ilyen Boos meg Vox multieffektekkel az én tapasztalatom, hogy kezdőként nagyon sok időt fogsz azzal tölteni, hogy szarabbnál szarabb hangzásokat keverj ki magadnak. Amikor a próbateremben megkértem a két multieffekt-gitárosunkat, hogy kapcsolják ki a kütyüket és simán dugják be a gitárt az erősítőbe, na akkor hirtelen tízszer jobban szóltunk
(Az egyik asszem egy itt ajánlott Boss ME-80 volt, abból jó hangot nem hallottam kijönni. Egy sima olcsó tranzisztoros Marshall fél-stack az egy hipertérugrás volt ahhoz képest.)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz arnyekxxx #36238 üzenetére
Pár gondolat a Hetfield sound-ról, csak mert nagy rajongója vagyok
- A stúdiólemezek hangzását felejtsd el, azok sok sávból, sok munkával vannak összerakva és megcsinálva. Kezdőként amúgy is az első feladat megkülönböztetni a gitár és a basszusgitár hangját.
- A metallica lemezek elég változatosan szólnak, övék a legjobban szóló metál lemezek (Fekete, Master, Load-Reload) meg a legszarabbul szóló metál lemezek is (Justice, St. Anger, Death Magnetic)
- A Hetfield hangzás a Hetfield jobb kezében van, attól szól annyira jól és felismerhetően. Élőben asszem két high gain erősítőt használ és ennyi, nincs semmi varázslat benne. -
cucka
addikt
Én a következő lépéseket javaslom:
1. dugd be a gitárt az erősítőbe
2. zenélj(De komolyan, ki a f*szt érdekel, hogy szólnak a pengetési gyakorlatok? Ha pengetési gyakorlatoknál tartasz, akkor a te játéktudásod a szűk keresztmetszet, attól nem szól elég jól. Ne pocsékold az energiáidat ilyen pótcselekvésekre)
A te helyzeted olyan, hogy érdemes minél erősebb korlátok közé szorítanod magad. Minél kevesebb potméter, minél kevesebb állítási lehetőség. Te vagy meg a gitár a kezedben, minden más lényegtelen.Bónuszként itt egy videó, ahol Satriani egy random csávó lakásában játszik egy olcsó kínai gitáron, mobiltelefonnal felvéve. Remekül látszik-hallatszik benne, hogy mitől szól jól egy gitár. [link]
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz arnyekxxx #36245 üzenetére
Van, de lemezről lemezre változik, hogy éppen hogy szól és mennyire hallható jól.
Pl. első lemezen az egyik dal konkrétan egy basszusgitár szóló.
A régi instrumentáloknál a basszus maximálisan előtérben van, a sound nagyját az adja (lásd Ktulhu, Orion)
A justice-ról ugye lekeverték, pedig a bass track-ek baromi jók, érdemes meghallgatni. Egy csomó embernek nem esik le amúgy, hogy Jason mennyire kurvajó zenész.
Fekete lemezen nagyon hangos a basszus, olyan nincs, hogy azt ne vedd észre.
A Trujillo-s lemezeken jól hallható a basszus, csak egy kicsit unalmas és kiszámítható, egyértelmű, hogy nem adnak teret a csávónak, pedig nagyon jó zenész.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36271 üzenetére
Kezdőként hiba ha keverem a gitárokat?
Azon játssz, amin jól esik. Most tőlünk kérsz engedélyt, hogy játszhatsz-e a gitárjaidon?Illetve akartam már kérdezni, hogy a hangszedő upgrade-t, mi alapján szoktátok csinálni?
Bár én nem szoktam, de pl. meghallgatod a gyártó oldalán a hangmintákat.
Azt nem tudod úgyse előre, hogy a te adott gitárodban, erősítőddel, stb. tetszeni fog-e a hangja, szóval lutri.Kb. a 70-es évek közepéig senki se cserélt hangszedőt a gitárjában, nem is lehetett kapni, aztán elég jól elvoltak úgy is. Nem olyan hűde fontos kérdés ez a valóságban, de valamivel meg kell tölteni a sok gitáros youtube csatornát.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz benedekco #36277 üzenetére
Nem szántam leoltásnak. Amúgy jókat írsz, csak nem igazán vágnak a témába.
A beszélgetés arról a helyzetről szólt, amikor elégedetlen vagy a gitárod hangjával, de nem tudsz gitározni. Erre az egyetlen helyes válasz az, hogy gyakorolni kell. A kütyük vásárlása nem fog közelebb vinni a célhoz. Nem mindegy, hogy hogy szól a metallica a gitárodon, ha nem tudod eljátszani?
(#36278) Ragnar_
Mondjuk ezt sose értettem, ha az embernek az elektromos gitár hangja jön be, miért kell előtte hónapokig büntetni dobgitárral? Ez olyan jellem erősítő, mint a karate kölyökben, ahol a fickó kerítést kellett fessen?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Berreh #36390 üzenetére
Megjön a konténernyi gitár a távol keletről és van benne pár selejt. Ami jól néz ki, azt eladják deko-nak, a többit gondolom bezúzzák.
Amúgy simán lehet, hogy apró hibák, csak nekik nem éri meg időt tölteni a javítással, német fizetésért. (De az is benne van, hogy full görbe a nyaka és tényleg csak a falra lesz jó dísznek)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz NeoPampalini #36425 üzenetére
Pedálboard-ra tuti nem vennék semmi Behringert, ahogy olvasom, a legfőbb problémájuk a tartósság.
Eljátszottam már én is a gondolattal, de arra jutottam, hogy az LS-2 a legjobb megoldás. Egyrészt mert elhiszem róla, hogy 10 év múlva is ugyanúgy fog működni. Másrészt mert tudja azt is, hogy gombnyomásra váltogatsz a két jelút között, ami hasznosnak tűnik.Ahogy én próbálkoznék: LS-2 és a két jelút:
A - ide beraknám a VT Bass-t eq-nak
B - ide jöhet a kedvenc torzítód, filtered, fuzz-od, stb.Az LS2 elé a hangolót, egy kompresszor meg nemtudom, vagy a lánc elejére, vagy a végére.
-
cucka
addikt
Még egy gondolat. Elég sokat nézegettem, hogy milyen cuccokat használnak mások, de EQ pedált nagyon ritkán láttam.
Nem tudom a pontos okát, a tippem, hogy egyszerűen csak nem túl hasznos. Van az erősítőn is EQ, meg koncerten a keverőpulton is, úgyis ott fogod beállítani a hangzást, az adott teremhez meg a többi hangszerhez képest. -
cucka
addikt
válasz NeoPampalini #36448 üzenetére
Az elgondolásod a 2 jelúttal jó és sokan is csinálják. De amit írsz, az 3 jelút:
1. Tiszta hang eq-val
2. Torzított hang, od/fuzz
3. Tiszta hang egy totál más eq-val + valamilyen torzító ami így kel életreHa ezt hardveresen, pedállal sokféleképpen meg lehet oldani. Csak ötletképp, itt egy ilyen switch pedál 4 loop-al. [link] . Igen, a végén drága lesz.
Sose próbáltam, de ha ilyen sokcsatornás cuccal kisérleteznék, erre indulnék el. Vagy kezdésnek bármilyen AB/Y pedál 30 euróért..Amúgy ez a "torzító megeszi a mélyeket" dolog annyira nem releváns, az összes basszus pedálon van blend poti, szóval csak ezért nem érdemes 2 jelutat használni. Gondolom 30-40 éve más volt a helyzet, nem volt ez a pedálbőség.
Azt megkérdezhetem, melyik az az effekt, ami csak sok magassal kel életre?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36446 üzenetére
Ha magadnak akarod beállítani, akkor a sorrend
1. ha régi retek szar húrok vannak a gitáron, akkor felraksz egy új szettet
2. nyakgörbület beállítása. ezt úgy méred, hogy lefogod az első meg az utolsó bundnál a húrt (kápó hasznos). A nyak felénél a húr és a bund közötti rés a görbület. (ugye a lefogott húrdarab garantáltan egyenes, szóval ahhoz méred lényegében)
3. én itt beállítanám a tremoló rugókat, hogy egyenesen álljon a híd. de nincs gitárom, szóval lehet, később kell
4. húrmagasság beállítása. a húrmagasság a távolság a 17. bund teteje és a húr között
5. pickupok magasságának beállítása
6. intonáció. itt lényegében azt állítod be, hogy ha lefogod a 12. bundnál a húrt, a rezgő rész ugyanolyan hosszú legyen, mint a teljes húr fele. (ugye amikor lefogod a húrt, akkor picit nyújtod is, ezért kell finomhangolni).Mindezekhez szükséged lesz a gitárhoz adott imbuszkulcsokra, 1 csavarhúzóra és egy fém vonalzóra, aminek a szélénél kezdődik a skála [link]
Az, hogy pontosan mennyi legyen a húrmagasság, helyzet és ízlésfüggő. Én a fender oldalát használom irányadó számokhoz [link]
További tanács - minden mérést előtt hangold be a gitárt. Ha a hídon állítod a babákat, érdemes előtte lelazítani picit a húrt.
Amúgy ez amit írtam, ez egy gitárbeállítás. Ha a bundok és a nyereg jó, akkor lényegében a hangszerész is ennyit csinál vele.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36453 üzenetére
Az intonáció. Arról van szó, hogy ha lefogsz egy hangot a 12 bundnál, akkor a húr rezgő része pontosan olyan hosszú legyen, mint a teljes húr fele. Lényegében finomhangolod minden egyes húr hosszát.
A folyamat:
1. Felhangolod a húrt
2. Lefogod a 12 bundnál az oktávot a húron. Ha a hang túl magas, túl rövid a húr. Ha a hang túl mély, akkor túl hosszú a húr. Ha pontos, akkor nem kell csinálj semmit.A húr hosszának a finomhangolását a hídnál a babák előre-hátra mozgatásával éred el. Általában a babák egy rugós csavarhoz csatlakoznak, ezt a csavart tekergeted, általában a híd hátánál. Állítgatás előtt engedd le a húrt, majd állítás után vissza és hangolás, mérés, egészen addig, amíg az üres húrok és az oktávok is pontosak.
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36456 üzenetére
Több helyen olvasom, hogy a nyak nem baj ha kicsit homorú, de máshol meg azt mondják,hogy egyenes legyen. Akkor most melyik?
Nem vagyok szaktekintély a témában. A fender stratocaster gyári specifikációja 0.3-0.2 mm közötti görbületet ír, én ez után mennék egy stratocaster stílusú gitár esetében. De ha szeretnél kisérletezni, akkor azt is megteheted, nagyon függ a bundozás minőségétől is ez az egész.A görbület lényege - ha megpengetsz egy húrt, akkor az minden irányba rezeg. Ha van egy pici görbület a nyakban, akkor több helye van rezegni a húrnak, kevésbé fog zörögni.
Illetve ha egyenes, akkor gondolom ha az első és utolsónál lefogom, akkor középen is hozzá kell érjen a húr a bundhoz nem?
Igen, de ha homorú, akkor is hozzáér középen, szóval nem ennyire egyszerű.
A hangszerészeknek van ilyen hosszú fémvonalzójúk, ami ki van vágva a bundoknál, szóval ráteszik a nyakra és ahhoz viszonyítanak.
Ha egyenesíteni akarod a nyakat, akkor először is mérd meg, hogy tényleg görbe-e. Ha igen, tekerj egy nyolcad vagy negyed fordulatot a pálcán és mérd újra. Lehet, jobb lesz, lehet, túlhúztad és nagyon zörög, akkor visszaengeded, stb.
Ja és ha reccsenést hallasz ha tekered a nyakpálcát, ne szarj be, előfordul.A pickup magasságát mi alapján állítom? Arról nem találtam infót, illetve nem értettem.
A linkelt fender oldalon a "pickups" résznél ott vannak a számok, iránymutatásnak. (Nyilván neked más pickupjaid vannak, de kezdésnek jó lesz ez is) -
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36461 üzenetére
Ami viszont nem megy, az a babák, az oktáv beállítása.
1. Felhangolod az üres húrt E-re.
2. Megnézed a hangolót ha a 12. bundnál
3. Ha nem tiszta a hang, leengeded a húrt és állítasz a babán
4. Vissza az első lépésreAmikor a babát állítod, akkor látnod kell a szemeddel, hogy megy előre-hátra.
-
cucka
addikt
válasz V.Stryker #36463 üzenetére
Az üres húrt pengetve és a 12. bundnál lefogva is egy tiszta E hang kell kijöjjön, lehetőleg zörgésmentesen.
Olyan nincs, hogy tologatod a babát és nem változik a hang a 12. bundnál lefogva.
De mielőtt méred, ugye behangolod az üres E húrra? A húr ráfekszik jól a babára?
Új hozzászólás Aktív témák
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs