-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
És ezzel mégis mit lehet gyakorolni, gitár hírót? Észrevetted, hogy a nyakán nincsenek húrok, hanem a műanyagot kell nyomkodni a bal kezeddel?
(Ez max. arra lehet jó, hogy a guitar hero rajongók megvegyék és azt higgyék, hogy a primitív játékuknak bármilyen köze van a valódi gitározáshoz) -
cucka
addikt
válasz tiv83us #3601 üzenetére
Egyáltalán nem vagyok járatos basszusgitár ügyben, de ha jól tudom, akkor az eredeti pbass és jbass között a két fő különbség, hogy a jbass-nak vékonyabb volt a nyaka és más hangszedők voltak benne (a jazz bass-ben 2 single coil van, a precision-ben meg talán egy osztott humbucker, de ez nem 100%). Mondjuk eltelt 50 év amióta ezek megjelentek, most már gyakorlatilag az összes gyártó készít ilyen formájú basszusgitárokat rengeteg féle változatban. (Ugyanaz, mint gitároknál a Les Paul, abból is készül ezerféle változat és a legtöbb gyártónak van valamilyen Les Paul formájú modellje)
(#3599) magno
Na egy ilyen multifunkciós csodát én is bevállalnék[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Amikor gitárt vettem, nekem mindenki azt mondta, hogy az Affinity sorozat megéri az árkülönbséget a Bullet-hez képest, a Standard sorozat viszont nem feltétlenül jobb annyival az Affinity-nél, mint amennyivel drágább.
Amúgy azért az Affinity sem csúcskategória, csak egy korrekt gitár jó pénzért. Az a darab, amit kipróbáltam sem volt tökéletes, a kidolgozásban voltak apró hibák, a szerelékek sem kimondottan csúcskategóriásak.
A hársfával egyébként semmi baj nincs, sok csúcskategóriás hangszert készítenek abból. A Fender sem csak egyfajta fát használ a gitárjaihoz. Az eredeti Stratocaster amúgy kőrisből készült, később kezdték el égerből gyártani. -
cucka
addikt
válasz Eastman #3605 üzenetére
Hát ez bonyolultabb azért. A faanyagoknál a gyárak nagy disznóságokat tudnak elkövetni. Például több fából összeragasztott gitárokra vékony, egy darabos top-ot ragasztanak, hogy úgy nézzen ki, mint ha az egész egy darab fából lenne. (Ilyen a Stratocaster is).
A másik "disznóság" a juhar top-okkal szokott lenni. Ugye a kellően nagy darab szép mintájú juhar fadarabok nagyon ritkák, ezért ha ilyet látsz egy gitáron, akkor a következő 3 eset lehet:
- az egész top egy nagy és vastag juhardarabból van kifaragva. Mondjuk a 600ezres PRS-eken ilyen a top.
- A top gyenge minőségű juharból van, erre ráragasztanak egy fél milliméteres szép mintájú juhar lemezt. (angolul maple veneer néven fut ez a megoldás). Így egy PRS tetejéhez használt fadarab elég egy raklapnyi gitárhoz.
- A top mintája csak egy fénykép, köze nincs a fa mintájához. (ez a photoflame, a Fender találta ki).
Amúgy illúziórombolónak fog tűnni, de a Fender nem igazán gyárt olyan gitárt, aminek a teste egy darab fából állna.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Eastman #3607 üzenetére
Eltelik 10-20 év és hidd el, szívesen választasz majd nőből '90 utánit .
Na de komolyan, szerintem ezek a trükközések nem jelentik azt, hogy ne dolgoznának lelkiismeretesen, egyszerűen arról van szó, hogy valamennyire értelmes szinten kell tartani a gitárok árát. A lényeges kérdés amúgy is az, hogy mennyire kényelmes az adott gitár és hogy milyen a hangja. Ha egy gitár jó, akkor teljesen lényegtelen, hogy hány darab fát ragasztottak össze az elkészítésénél.
A kamu vagy félig kamu juhar top-okat pedig fogd úgy fel, hogy dekorációs céllal rakják a gitárra. Ugyanaz, mint ha valamilyen extra festéssel árulnák, ott sem a festéktől lesz jó a gitár, pusztán csak kellemesebb a szemnek. Igazából egy gyönyörű mintájú vastag juhar topot rárakni egy gitárra színtiszta pazarlás.Mondjuk hozzá kell tenni, hogy nekem nagyon tetszenek a hightech cuccok, egyáltalán nem gondolom úgy, hogy le kéne ragadni az 50-es éveknél a gitárkészítésnél. Persze, anyagilag nagyon erősen korlátozva vagyok ilyen téren, de ha megtehetném, sokkal inkább vennék egy Parker gitárt, mint egy ugyanannyira drága Gibsont.
-
cucka
addikt
válasz Eastman #3609 üzenetére
Elektromos gitárnál a hangot leginkább a hangszedő határozza meg. Persze, a faanyag fajtája és minősége is lényeges, ezt nem tagadtam. Csak annyi, hogy sokszor a faanyag választása sem a hangzásról szól, hanem a parasztvakításról. Például megnézem azt, aki megmondja hangra, hogy egy elektromos gitár topja egy darab csíkos juharból van, vagy pedig sima juhar + csíkos juhar dekorációt ragasztottak össze? Vagy hogy meghallja-e valaki, hogy egy gitárra milyen lakkot kentek? Ezek olyan eltérések, amit műszerrel lehet látni, de valódi helyzetben nem hinném, hogy bármit is számítanak.
Ami még érdekes kérdés, hogy vajon honnan tudhatod meg, hogy egy gitár milyen minőségű fából készült? Egyedi készítésű gitárnál nyilván tudod, nagyon drága gitárnál feltételezed, hogy jó minőségű, na de egy közepes árfekvésű gitárnál vajon hogyan lehet ezt kideríteni? -
cucka
addikt
válasz Eastman #3612 üzenetére
Talán a régi, nagy hagyománnyal rendelkező gyártók gondosabban dolgoztak.
Régen is biztosan voltak olcsó tanulóhangszerek, azok gondolom akkor sem voltak túl jók.
Jelenleg teljesen jól használható tanulógitárt lehet kapni mondjuk 50 ezer forintért. Áfával, vámmal, faanyaggal, elektronikával, szállítással, gyártói, kisker és nagyker haszonkulccsal, és emberi munkával, mert ugye a gitárgyártást nem nagyon lehet robotizálni. (Ok, van cnc meg plek, de a nagy része kézzel történik). Ez az 50 ezer forint kevesebb, mint a magyar havi átlagkereset fele. Szerintem ha innen nézed, akkor nem rossz a helyzet. Ma is lehet jobb minőségű, gondosabban elkészített hangszereket venni, csak azoknál meg is kell fizesd a minőséget.Ami tény: a gitáros haverjaim - színpadi emberek - azt mondják, hogy ritkán szól tömörtestű gitár olyan szépen unplugged mint az ami nálam van.
Azt nem tudom, hogy a gitár unplugged hangja és az erősített hang között mi az összefüggés. Sokan csak azt nézik, hogy milyen nehéz a gitár, mások az unplugged hang alapján ítélnek, a harmadik szerint az a jó, ha szépen rezeg a faanyag, a negyedik szerint az ideális állapot az lenne, ha a faanyag egyáltalán nem szólna bele a hangba, szóval nem tudom. -
cucka
addikt
válasz Cyberpunk #3625 üzenetére
Mert most egy Stratocaster formájú gitárom van és ezen hiába helyezgetem az újaim sosem sikerül tisztán lefogni az akkordokat egy két egyszerűbbön kívül.
Túl nagy különbségek nincsenek szélességben, egy Les Paul nagyjából 1 mm-el szélesebb nyereggel készül, ezt oszd el 5 húrközre .Amit kinéztem és már rég vágyok rá az a Less Paul forma hát eredeti Gibson-ra nincs pénz az Epiphone-kat is jónak tartjátok?
Les Paul forma valóban kellemes a szemnek, de mindenképp próbáld ki vásárlás előtt, mert amúgy szerintem elég kényelmetlen hangszerek. Jellemző kényelmetlenség, hogy vágja az alkarodat a test széle, vagy hogy nem tudod megfogni magas fekvésekben a hangot a bazinagy durung nyakillesztés miatt, esetleg zavaró lehet az is, hogy ezek elég nehéz gitárok.
Epiphone-okból meg a nagyon olcsók nyilván nem túl jók, a drágák pedig talán kicsit túl drágák, annyi pénzért használtan japán hangszereket is meg lehet csípni.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Cyberpunk #3627 üzenetére
Igen ez elgondolkodtató akkor lehet hogy bepofátlankodok valamelyik hangszer boltba egy kis próbára
Mindenképp. Attól, mert valami fényképen jól néz ki, nem biztos, hogy élőben is tetszeni fog. Meg ugye attól is függ, hogy mire akarod használni. Például ha sokat akarsz szólózni, akkor inkább double cutaway jellegű formában gondolkozz. (tehát ahol alul-felül ki van vágva a test, mint pl. a stratocaster). Amúgy mennyit szánsz gitárvásárlásra?Hát ha nem szélesebb akkor van valami ötleted hogy mitévő legyek
Nem tudom, milyen vastagak az ujjaid . Ha bármelyik ujjaddal bármelyik húron meg tudsz fogni tisztán egy hangot, akkor akkordokat is meg kell tudj fogni, csak sokat kell gyakorolni, izommemóriát fejleszteni, stb. Amúgy lehet csináltatni vagy rendelni extra széles nyakakat, de én inkább a gyakorlást javaslom.
Jártam pár hónapot tanárhoz, ő elmondta párszor, hogy nem kifogásokat kell keresni, hanem gyakorolni. Nyilván, vannak olyan dolgok, amiket csak lapátkézzel és hosszú, vékony és nyúlós ujjakkal lehet eljátszani, de azért a dalok zöme nem ilyen.Mert az én gitáromon jelenleg a standard méret van és állítólag a vékonyabb húrok még szebb hangot is produkálnak.
A vékonyabb húroknak vékonyabb a hangja. Alapesetben standard hangoláshoz hosszú menzúrán 9-es, rövid menzúrán 10-est szokás használni, ettől nyilván el lehet térni, de a húrnyomás változni fog. -
cucka
addikt
válasz tiv83us #3628 üzenetére
Ha jol tudom nalatok a G a magas E, bar lehet rosszul tudom. Az ot huroson az otodik hur szokott lenni az E
Rosszul tudod.
Az angol B hangot magyarul H-nak, az angol B flat-et pedig magyarul B-nek hívjuk, más különbség nincs az elnevezések között. (Tehát angolul nincs H hang)
Amúgy standard basszusgitár hangolás tudtommal ugyanaz, mint a gitáré, csak nyilván oktávval mélyebben, szóval a 4 húros EADG, az 5 húros pedig EADGH. (Persze, ha a gitáros mondjuk C-re hangol, akkor célszerűbb a basszust is arra hangolni)Oke megnezem, esetleg mas oka lehet az agyatlan buzz-nak?
Próbálj megemelni a húrt a nut-nál. Leengeded a húrt annyira, hogy lógjon és tedd át a mellette lévő résbe a nut-on, hogy hozzáférj a húrnak kivágott réshez. Megemeléshez régi húrkészletből levágott húrdarabka megfelelő. Igazi sufnituning hangulat. Az én gitáromon is így van megemelve a nut átmeneti megoldásként, de most már nagyon érik a csere. (Mondjuk nálam 6-ból 4 húrnál el kellett ezt játszani, és még így is elég szar, hamarosan el fogom vinni az egészet egy nagygenerálra.)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Cyberpunk #3633 üzenetére
Hát 150-ért semmiképp sem vennék kínai gitárt, leginkább azért, mert nagyon alacsony a presztízse, nem tartja az árát és nehéz eladni.
150 ezres magasságban lehet használtan japán Jackson-okat vagy Ibanez-eket venni, koreai PRS SE-ket is ilyen magasságban árulják, de a szintén koreai jobbfajta LTD-k is ennyiért mennek, Fenderből pedig zsírúj mexikói darabokat vehetsz. Igazából attól függ, hogy milyen zenét szeretnél játszani és melyik gitár tetszik.
Kombónál pedig szerintem jelenleg két értelmes megoldás van:
- modellezős cucc, vonalból rákötheted bármire, rugalmas, egyszerű
- minőségi csöves erősítő. Jobban szól, mint a digitális modell és kb. itt kimerültek az előnyös tulajdonságai .[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz tzimash #3636 üzenetére
és eléggé megoszlanak a vélemények, hogy mivel kezdjen az ember, egyik tábor ugye azt mondja, hogy akusztikuson érdemes kezdeni... a másik meg azt, hogy olyan gitárral indítsak, amelyen az általam kedvelt és később játszani kívánt zenéket játsszák.
Semmi értelme olyan hangszerrel kezdeni, ami nem alkalmas az általad kedvelt zenék eljátszására. Ha metált akarsz játszani, akkor egyértelműen elektromos gitárt vegyél.Ami tetszik ebben az árkategóriában az a Cort X-1, csak nem tudom ez mennyire felel meg a céljaimnak. Esetleg a Cort X-2 jobban megéri az árát? Vagy használtan egy KX5?
Egyértelműen a használt kx5. Ennyi pénzért felejtsd el a lebegő tremolós gitárokat, meg úgy átlalában a tremolóhasználatot .Tetszenek az Ibanezek is, de ebben az árkategóriában nem sok jót hallottam róluk, GRG270-et láttam használtan 45-ért.
Próba cseresznye. Én még nem hallottam olyan hozzáértőről, aki dicsérné az olcsó Ibanezeket.Squire Bullet Strat-ról és az Affinity-ről mi a véleményetek?
Lájtosabb rock-blues zenére jók, metálra nem annyira. Normális metálos hangzáshoz mindenképp humbucker-ekkel szerelt gitárt javaslok. (De a minimum, hogy a hídnál humbucker legyen) -
cucka
addikt
válasz tzimash #3640 üzenetére
a tremoló egyelőre nem érdekel, attól hogy ott van nem muszáj használni
A probléma az olcsógitáros tremolóval, hogy könnyebben el fog hangolódni a gitárod, különösen akkor, ha használni is szeretnéd .valahol olvastam, hogy akár le is lehet szedni a kart, akkor még véletlenül se hangolom el vele a gitárt.
Igen, le lehet. Tremolónál egy fémdarabhoz vannak csatlakoztatva a húrok, amit a gitár hátán elhelyezett rugók tartanak a helyén. Fix hidas gitárnál a húrok a hídnál fixen vannak rögzítve, tehát garantáltan nem mozognak. Amúgy otthoni módszerekkel is lehet "fixhidasítani" egy tremolós gitárt, berakod az összes rugót hátra és a tremoló résbe pedig beraksz egy fadarabot. Pár hónapja linkeltem erről egy videót.Valószínűleg az X-2 mellett döntök, az ezen lévő hangszedők milyenek?
Valami noname kínai. Két jó hangszedő többe kerül újonnan, mint az egész gitár, szóval ne várj csodát. Amúgy a kx5 sokkal jobb vétel lenne, használtan meg főleg. (Ebben az olcsó árkategóriában a kx5 talán az egyik legjobb vétel)mondjuk ez az X-1 szett is piszkálja az agyam.
Szettet semmiképp se vegyél. Inkább áldozz az egészre egy kicsit többet és próbálj lehetőleg minél jobb minőségű cuccokat venni. Hangszeres dolgoknál pedig egyáltalán ne ijedj meg a használt cuccoktól, sokkal jobban megérik a pénzüket.
(Ha pedig csak kevés pénz marad kombóra, akkor még mindig megveheted az én gyakorló kombómat egy 10-esért )gond szokott lenni a kx5-ök nyakával?
Minden olcsó gitár nyakával szokott gond lenni. Egyrészt lehetnek gyári hibák, másrészt előfordul, hogy gyenge minőségű, nem elég jól kiszárított fából készítik a nyakat és az 1-2 év után vetemedik. Ha kis mértékű a vetemedés, akkor egy újrabundozással korrigálni tudják (ez kb. 30 ezer forintba kerül), ha nagy mértékű, akkor a nyakat dobhatod ki.
Drágább gitároknál ezért láthatsz olyat, hogy 3 vagy 5 rétegű nyakuk van, ezt pont a vetemedés ellen találták ki. (A Mayones-nél árulnak olyan gitárt is, ami 11 rétegű nyakkal készül )[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz tzimash #3645 üzenetére
De, jó metálra, a floyd miatt nem olyan jó vétel a k2, ilyen árkategóriában egy fix hidas gitárral jobban jársz.
(#3644) X2N
Metálhoz leginkább mahagóni-ból készült gitárokat szoktak használni valami nagy jelet kiadó EMG pickuppal.
Igen, de 40 ezres árkategóriában a mahagóni test sem annyira elterjedt, az aktív EMG hangszedők meg aztán főleg meglehetősen ritkák ennyi pénzért. (Amúgy meglepően sok brutálmetál gitáros használ passzív hangszedőket) -
cucka
addikt
Szerintetek érdemes beletenni egy Dimazio X2N-et egy Ibanez SAS36FM-be?
A gyári hangszedőnél biztos jobb, a kérdés, hogy neked tetszik-e a hangja.Ki milyen kábelt használ? Szerintetek érdemes drágább kábelt venni?
Legolcsóbb planet waves kábel. Itthonra jó. Van még egy háztáji kábelem is, de azzal rádiózni lehet . -
cucka
addikt
válasz tzimash #3652 üzenetére
Ha nem veszek erősítőt, hanem pc-n keresztül szólaltatom meg a girárt, pl guitar rig-gel, az nagyon tré?
Nem tré, csak kell hozzá egy olyan hangkártya, aminek van olyan bemenete, ami gitárhoz is megfelelő. Esetleg olyan multieffekt/pedál/bármi, ami a gitárból kijövő jelből vonalszintű jelet csinál. -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3658 üzenetére
Szerintem csak a BC Rich gyárt ilyen gitárt. (hogy balkezesben is létezik-e, azt nem tudom, gondolom a bc rich oldalán írja..)
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3662 üzenetére
Használtan ki lehet fogni hasonló értéket képviselő gitárt 100-ért. Mockingbird-öt mondjuk nem biztos, mert nem túl gyakori, főleg balkezesben .
Az első képen vajon mire lehet használni a 6 kapcsolót és a 3 potmétert? Nem túlzás egy kicsit?
(Amúgy talán ez az egyetlen eredeti bc rich forma, amitől nem hányod össze magad első blikkre.) -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3671 üzenetére
Viccet félretéve előbb gitározni kellene megtanulni, ez a fránya kottaolvasás meg lassan megy az ember fejébe.
Kottaolvasással miért vacakolsz? Gondolom nem klasszikus darabokat szeretnél játszani a kiszemelt metálgitáron.. -
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3675 üzenetére
Természetesen a zenesuli más téma, ott nyilván tanítanak kottaolvasást is. Amúgy azt megnézném, hogy elkezdesz zenekarozni és a többi rokker arc zenésztársaddal kottákat írogattok egymásnak .
(#3676) Daweee
Nem tudok kottát olvasni, de ismerem a kottán használt jelöléseket. Hát nekem abból nem esik le semmi. Plusz tab-ból szinte egyből látszik, hogy nagyjából milyen ujjrenddel kell játszani és melyik húron, kottánál ez nincs meg.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Psychonaut #3678 üzenetére
Biztos ők is zeneiskolások, azért tudnak kottát olvasni .
-
cucka
addikt
Van pár nagyobb név hangszedőknél (SD, Dimarzio, Gibson, stb.), ellátogatsz az oldalukra és megnézed, miket árulnak, meghallgatod a demókat, stb.
Punkzenénél azért nincsenek olyan hűde bonyolult megfejtések a zenét meg a hangzást tekintve, szóval nem kell ezen túl sokat pörögni. -
cucka
addikt
azt mondta hogy a 100-as (típusú) nál kezdődik a használható kategória, de jót nem kapok 150-170K alatt, meg hogy csak a nevet fizetem meg.
Ha Les Paul hangot szeretnél, akkor inkább valamilyen ragasztott nyakú gitárt nézz. (A 100-as csavarozott). Amúgy meg ki az, aki 150-170 ezret kiad egy kínai hangszerre? 200 körül mennek használtan az egyszerűbb made in USA gibsonok.Még azt is említette, hogy míg az M600-ba 20K/db-os EMG-ket raknak, addig az epikbe ilyen 6-7K-s akármiket
Az egyikbe olcsósított EMG-ket raknak, a másikba olcsósított Gibson hangszedőket, szóval nem hinném, hogy komoly minőségi különbségek lennének, de nyilván máshogy szólnak.Ezzel szemben a tanárom meg mindenképp Epit akart eladni nekem, szóval ebben a helyzetben hozz jó döntést
Mindenki olyat szeretne eladni, amit épp árul. Ha a tanárod Cort viszonteladó lenne, akkor rögtön azt ajánlaná
(Meg érted, a Cort gyárt 30-40 ezres gitárokat is, azt simán el tudom képzelni, hogy azokkal sok a gond. Egyébként meg ha a test, a faanyag és a nyak jó, akkor nincs gond, minden mást lehet cserélni)Aztán több mint valószínű, hogy Vintage lesz, szvsz hangzásban sokkal jobb mint a Cort, (youtube vidikre alapozva ) aztán meglátjuk mennyire illik a kezeim közé
Mindenképp próbáld ki előtte, szerintem a Les Paul egy elég kényelmetlen gitár, meg nem mindegy, hogy mit akarsz rajta játszani. (Pl. a felső bundokat nehéz elérni rajta, szóval metál szólókra kb. alkalmatlan ) -
cucka
addikt
válasz Szten Márs #3809 üzenetére
Ez az EVL Z4 egyébként qrva jól szól, szintén youtube vidik alapján ([link] és [link] ), kár, hogy ez a pentagramm berakásos, nyaknál koporsós izé nagyon nem az én stílusom. Na meg csavarozott nyak Les Paulhoz?
Ott a Cort Z44, ugyanezt tudja, csak ragasztott nyakkal és pentagram meg koporsó nélkül.
Egyébként ezek szerintem egyáltalán nem Les Paul-ok, csak messziről hasonlítanak rá. (Pl. olyan forradalmi újítások vannak rajta, mint pl. az, hogy nem vágja a pengető kezedet a gitár széle, nem lóg be a 14. bundig a durung nyakillesztés, vékony a nyaka, ilyesmi) -
cucka
addikt
válasz Szten Márs #3813 üzenetére
Ha már maga az Epiphone is jóval feljebb értékeli azt a hangszedőt, ami a Cortban található az jelenthet valamit. Plusz láthatod a számadatokat is a specifikációknál.
Az Epiphone katalógusban a hangszedők nem minőségi sorrendben vannak. Amúgy ezeket a Zakk Wylde modellbe szerelik, ami egyrészt jelzi, hogy nem a legalsó minőségi kategóriából vannak. (Másrészt azt jelzi, hogy vannak annyira pofátlanok, hogy 180 ezerért árulnak egy kínai gitárt, de kispórolják belőle a rendes aktív emg szettet)
A számadatok alapján meg nem hiszem, hogy megállapítható-e bármi. (Szerintem nem)Igen, jóval szebb, de sajnos nem ugyanazok a hangszedők találhatóak rajta, a nyak anyaga is más, szóval nem teljesen ugyanaz a kettő.
Ok, igaz, bár nem hinném, hogy nagy különbség lenne hangzásban.Az általad felsoroltakon kívül szerintem még érdemes megemlíteni a testen átmenő húrozást, ami úgy gondolom nem tehet rosszat a hangnak - de ez csak egy laikus gondolat.
Úgy vettem észre, hogy mindenki mást mond ezzel kapcsolatban. Szerintem amúgy ezt olcsóbb gyártani, mint a Gibson féle stoptail-es megoldást, ezért használják . -
cucka
addikt
válasz Demonata #3867 üzenetére
Izé, tényleg nem szeretnélek lelombozni, de olyan nincs, hogy saját fejlesztésű Cort pickup, ilyen szövegeket szerintem csak egy hangszerboltos tud kitalálni .
Az olcsó gitárokba általában valamilyen márkajelzés nélküli kínai pickupot szerelnek. Ez nem azt jelenti, hogy szarok lennének, az én gitáromban is hasonló hangszedők vannak és teljesen használhatók, de azért túlzás egyenlőségjelet tenni ezek és egy Seymour Duncan szett közé. (Az egész gitár bolti ára 65 ezer forint, egy SD szett bolti ára pedig 50 ezer, szóval érted..)Amúgy nekem nagyon gyanús, hogy a kinézetet leszámítva ez az EVL Z2 gyakorlatilag ugyanaz, mint a Z42-es modell, ha van rá lehetőséged, akkor próbáld ki azt is. (Ha nem ragaszkodsz az EVL dizájnjához, akkor lehet spórolni pár ezrest a Z42-vel)
-
cucka
addikt
válasz Szten Márs #3869 üzenetére
A Z42-nek amúgy mahagóni teste van, az EVL Z2-nek meg agathis, szóval ebben még jobb is a Z42
Elvileg az aghatisal sincs semmi probléma, csak alacsony a presztízse. Meg nyilván nem gondolom, hogy a félmillás gibson meg az én Z42-esem mahagóni teste egyenértékű lenne hangzás szempontjából.
Szerintem ezen a szinten lényegtelen, hogy aghatis-ból készült-e a gitár vagy más fából. Persze, ne legyen rétegelt lemezből.na meg ott tudjuk a hangszedők márkáját is.
Igen, a Z42-eseket a világhírű EG4LP típusú hangszedőkkel szerelik -
cucka
addikt
válasz Szten Márs #3871 üzenetére
Az én példányom 2005-ös, még a régi headstock-al, ezek szerint rejtély marad, hogy milyen hangszedő van benn .
-
cucka
addikt
válasz Szten Márs #3873 üzenetére
Szerintem korrekt alapkategóriás gitár. A nyaka nem a legstabilabb, a hangszedők sem csúcskategóriásak, de amúgy teljesen jól használható. A nyaka kellemesen vékony és a teste sem túl vastag (a z44-eknek vastagabb a testük), szóval elég könnyű a gitár, ami szerintem előnyös.
Az enyémen kicsit kopottak a bundok és ráférne egy teljes beállítás + egy úgy nyereg, mert néha zörögnek a húrok. 35 ezerért vettem használtan, ennek fényében elégedett vagyok. Az új ára jelenleg 58 ezer, ennyiért szerintem nem venném meg, inkább valamilyen használt gitárt keresnék.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz TonTomika #3882 üzenetére
Ilyen árkategóriában a tremoló tulajdonképpen csak dísznek van. A probléma ezekkel az olcsó és gagyi szerkezetekkel, hogy ha használod, akkor elhangolódik a gitár.
A floyd rose-t ajánlották, ez található a Vorson-on. Vorson-t mint céget nem találtam meg neten!!! Ez hogy lehet?
A Vorson az egy kínai márka, az általa képviselt presztízs és minőség körülbelül nulla, tehát egyértelműen nem ajánlott erre pénzt kiadni.Cort-tal, illetve Vorson-nal kapcsolatban olvastam jó pár negatív véleményt, hogy elhajlik a nyak, sokat kell rákölteni
Minden olcsó gitárnál előjöhetnek ezek a problémák. Sokat rákölteni szerintem nem érdemes, soha nem fogja visszahozni az árát. Mondjuk ebből a hármasból a Cort a leginkább ajánlott, Ibaneznél a legolcsóbb modelleket nem nagyon dícséri senki.Olvastam még olyanokat, hogy a floyd rose híddal sok baj lehet, illetve nehéz szerelni. Mennyiben más mint egy tremoló nélküli tune o matic?
A tune o matic fixen rá van szerelve a gitárra, egyszerű, minta faék. A Floyd Rose-nál a híd nincs fixen rögzítve, előre hátra mozgatható, egyik irányból a húrok feszítőereje húzza, másik irányból a gitár hátára szerelt rugók, így kerül egyensúlyba. A problémás rész, hogy miután használtad a kart, a szerkezet pontosan vissza kell álljon síkba, különben elhangolja a gitárt. További kényes pont a satu, ami megfogja a húrt, ha az nem elég jó minőség, szintén elhangolódhat a gitár. A nyújtások szintén problémásak. Ezt a mutatványt tudja az eredeti Floyd Rose (új ára 70 ezer körül mozog), a jobbfajta japán Ibanezekre szerelt tremolók (200 ezer fölötti gitárok) meg mondjuk az eredeti Kahler tremoló. Gondolom innen már világos, hogy a 30 ezer forintos hulladék Vorsonba szerelt noname 2000 forintos gyártási költségű tremoló nem fogja tudni ezt a mutatványt.Szóval a tartósság és a minőség szempont azért.
Vegyél valami fix hidas Cort-ot, Z42, KX5, ilyesmi, ezek 50-60 körül vannak újonnan. (Z42-ből talán van balos, nem tudom)Van egy Logitech Z4i hangfalcuccom, az nekem igazából bőven elég lenne rá, kérdés viszont: megéri külön venni egy effektpedált, vagy inkább egy kisebb erősítőt?
Mindenképp valamilyen gitárhoz kitalált eszközt javaslok. Ez lehet erősítő, lehet multieffekt vonal kimenettel vagy lehet olyan hangkártya, aminek van hangszerhez való bemenete. A Logitech cuccra viszont nem érdemes rákötni, jó eséllyel sehogy sem fog szólni.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Én az ibanez-t ajánlanám, mert azon több a lehetőség a hangzás beállítására
A Z42-n van 3 állású pickupváltó + pickup felezési lehetőség, szóval abból is sokfajta hang jöhet ki, ebben nem jobb lényegesen az Ibanez. Sőt, még a nyaka is vékonynak nevezhető.ha nem használod ki is lehet feszíteni és akkor kevésbé hangolódik el a gitár tremolózáskor.
Ha kifeszíted, akkor nem fog mozogni a híd, szóval tremolózni sem fogszegy eredeti licenszes flody rose maga 50k körül van, és az acél.
Youtube-on van egy arc, aki nagyon részletes videókat tett fel különféle tremolókról (és gitárokról, stb.). Azokból a videókból az derül ki, hogy az eredeti Floyd-ok között is vannak jobbak és kevésbé jók. (Azért ez kemény, hogy veszel egy nagyon drága gitárt, a speckók alapján azt hinnéd, hogy sok pénzért cserébe megkaptad a csúcsminőséget, erre meg kiderül, hogy nem..)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz TonTomika #3889 üzenetére
Itt az oldala.
Hozzátenném, hogy az arc drága gitárokkal foglalkozik, amerikai Jackson, ESP, felsőkategóriás LTD, ilyesmi, ebből a belépő kategóriájú hangszerekre túl sok konzekvenciát nem lehet levonni.
Olyan kérdéseket tehát nem nagyon boncolgat, hogy a Stagg vagy a Vorson foslapátokra rakják-e a jobb biliacél floyd rose másolatot.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Szten Márs #4068 üzenetére
Azé' maradjunk annyiban, hogy a Strat alapvetően olcsó gitárnak készült.
Megint más kérdés, hogy ha az emberek hajlandóak 200 ezres felárat fizetni csak azért, mert az adott gitárra rá van írva, hogy Eric Johnson (vagy bárki más), akkor el fognak szállni az árak. -
cucka
addikt
válasz deeppurple66 #4084 üzenetére
Biztos bennem van a hiba, de szerintem pont a metál áll a legmesszebb az akusztikus gitártól (annak hangjától, az azon történő játéktól, stb.), elsősorban az erős torzítás miatt. A műfajok többsége értékelhetően és élvezhetően szól akusztikus gitáron is, de a metál az éppenséggel pont kivétel.
Persze, a lírai dalokat sokszor akusztikus gitáron írják, csakhogy ha valaki azt állítja, hogy a metál zenét szereti, akkor nekem elsősorban nem a lírai dalok jutnak eszembe, ha pedig azt állítja, hogy szeretne metált játszani, akkor megegyezhetünk abban, hogy nem tábortűz melletti akkordozásra gondolt..
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz deeppurple66 #4086 üzenetére
Mondok valamit. A legjobb metál zenészek akkusztikus gitáron írják a számokat, mert jobban hallják a hangot.
A számítógépemen található metál zenék 90%-át garantáltan nem akusztikus gitáron írták. (És nem csak extrém zenékről van szó, hanem szinte bármiről, ami nem lírai és/vagy gyorsabb az átlag középtempónál. Ezek a zenék egyszerűen nem léteznek akusztikus gitáron.)A torzítás már sokat maszatol. Ami akkusztikuson jól szól az elektromoson BRUTÁL lesz
Valóban maszatol, plusz felerősíti a zajokat is. Ezért az 5-6 húrok akkordok, amelyek akusztikuson jól szólnak, torzítással nem szólnak jól. Például vedd bármelyik nem lírai Metallica számot - többnyire tompított 1húros reszelés meg kvintekből állnak, ami torzítva elég jól szól, akusztikusan meg kb. csak a húrreszelés hallatszik ki belőle. -
cucka
addikt
válasz jolti05 #4089 üzenetére
Pesten milyen boltokba érdemes betérni gitárvásárlás gyanánk? Használtak érdekelnek elsősorban.
Tudtommal a Vintage52-ben vannak használt gitárok, nézz szét a honlapjukon. (Meg valószínűleg máshol is, de a boltok többsége csak új cuccokkal foglalkozik)Érdemes venni valamilyen gitároktató DVD-t?
A nálam tapasztaltabbak majd megmondják, hogy érdemes-e. Mindenesetre javaslom, hogy nézz bele a Metal Method nevű sorozatba. Nulláról kezd tanítani és az általam látott gitáros dvd-k (nem túl sok) meg youtube-os oktató bigyók (elég sok) közül magasan a legjobb. (Az egyik rossz fajta az, amikor órákig magyarázza, hogy most melyik ujjadat hova tedd, a másik rossz típus meg az, ahol a lényeg nem azon van, hogy tanulj valamit, hanem hogy megcsodáld, hogy a videón szereplő arc milyen pengén gitározik.). Hátránya, hogy nem ingyenes és hogy angolul van. (de legalább szépen, könnyen érthető angol, nem skót birkatenyésztő tájszólással nyomatja az arc)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz jolti05 #4093 üzenetére
Tessék, elektromos gitárok.
Például ott van 30-ért egy Yamaha, az nem lehet rossz vétel, vagy az a sárga noname Tele szintén 30-ért képről tetszetős, 2 humbucker-el (metálhoz előnyös). Nyilván, ennyi pénzért senki sem garantál semmit, de azt a Yamahát megnézném a helyedben.. -
cucka
addikt
válasz jolti05 #4134 üzenetére
Nekem talán ebben a sorrendben nyerték el a tetszésem. A "híd és nyak" a legcsilingelősebb, abban hallok a legtöbb magasat.
Mindegyik állás jó valamire, más-más hangjuk van, minden attól függ, hogy milyen zenét szeretnél játszani a gitáron.Akusztikus jelleget egyik potival csinálok?
Akusztikus jelleget leginkább semmivel sem csinálsz . A lehetőségek:
- acoustic simulator effektpedál (vagy szoftver használata)
- piezós hangszedő (egyes drága gitárokon előfordul)
- veszel egy akusztikus gitártA potik a gitáron a hangerőt és a hangszínt szabályozzák. A hangszín egyszerű történet, egyik végállásban tompább a hang (kevés a magas), másik végállásban meg nem tompa (sok magas).
A hangerő poti azért fontos, mert a hagyományos gitárerősítőkön a torzítás mértéke függ a bemeneti jelszinttől, ezt szabályozod a hangerő potival. Például egy tiszta hangú erősítőre rákötsz egy nagy jelű hangszedőt full hangerőn, akkor lehet, hogy az erősítő betorzít, crunch-os, enyhén koszos hangja lesz (ami egyáltalán nem baj), de ha visszaveszed a hangerőt a gitáron, akkor szépen kitisztul a hangja. -
cucka
addikt
-
cucka
addikt
Nem elvetemült gondolat ha csak egy vékony lakk réteg van a gitáron ami hagyja a fát rezonálni, és ezek a repedések a lakk és a fa között nem is látszanak, olyan vékonyak.
Ez már az a szint, ahol egyesek azt is meghallják a felvételen, hogy milyen színű gitárral játszották fel . Nézz be a hangmester fórumra, ott gyülekeznek az ilyen megfejtők, akik két rézdrót között is hallani vélik a különbségeket.Persze egy elektromos gitárnál csinálhatják szintetikus anyagból is a testet mégis ugyanolyan jól szól.
Próbálkoztak is vele, csak senki sem vette, ezért egyik nagy gyártó sem erőlteti ezt a vonalat. -
cucka
addikt
válasz Szten Márs #5913 üzenetére
Pénzes oldalán javasolt megnézni a videókat is, ahol a mester megmutatja a tudását
-
cucka
addikt
válasz Atticus85 #5987 üzenetére
A videón aktív emg-k szólnak.
A gitár meg alapvetően úgy szól, ahogy játszol rajta meg amilyen erősítőbe dugod, meg ahogy beállítod a potmétereket.
Az utóbbi hozzászólásokra pedig:
A Sepultura-ból a gitáros arc Fender Stratocasteren játszik, Steve Lukather meg aktív EMG szetten, olyan híd pickup-al, amit a fórumos megfejtők halálmetálra ajánlanak leginkább; Les Paul-on játszanak bármit blues-tól lehangolt metálig; a gitárod soha a büdös életben nem fog úgy szólni, mint amit világhírű zenekarok profi stúdiófelvételein hallasz; dönteni pedig senki sem fog helyetted, akkor sem, ha még hónapokig bombázod a fórumot további kérdésekkel. Röviden -
cucka
addikt
válasz Atticus85 #5992 üzenetére
Fender oldalán fenn vannak, mint endorserek, plusz volt valami videó is, ahol Kisser elég keményen tolja neki Stratón.
Nyilvánvalóan nem azt akarom mondani, hogy a Strató egy jó metál gitár, mert nem az, hanem azt, hogy nem érdemes túlzásba vinni az okoskodást meg az elméleti megfejtést. Ha keményebb rockra / metálra kell a gitár, akkor vegyél olyat, amin két humbucker van, oszt csá. Jó minőségű, drága gitár jobban fog szólni. Hangkarakteren lehet módosítani pickup cserével és kb. ennyi. (A pickup csere meg nem horribilisen drága, amennyiben jó gitárt veszel, amiben a gyári hangszedők is pénzben kifejezhető értéket képviselnek)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen