Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chaser

    titán

    válasz sonar #3951 üzenetére

    Bemégy a boltba, ha van rá lehetőséged, lehetőleg olyan tájban mikor teli van. Jó modorúan, jól hallhatóan, de nem kiabálva -nehogy a motskok' rád hívják a yardot- előadod, hogy ilyen veled még nem történt, milyen eljárás ez, itt mindent megengedhetnek maguknak, feljelented őket a fogyvédelemnél, az FBI-nál, a tv csatornáknál..sztem úgy 5 percen belül visszakapod a router árát...nekem eddig bevált:)

    szerk: Jah, lehetőség szerint vigyél magaddal valakit, meg egy diktafont, később visszahallgatva jókat lehet rajta vidulni :B :))

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz HUN]Repa #3954 üzenetére

    Én meg "szakmabéli" voltam, mindig törekedtem a garis ügyek gyors intézésére, és fordítva is elvárom. Elhiheted nekem, én addig el nem megyek sehonnan, amíg a korrekt ügyintézést meg nem kapom. Volt már, hogy a szép szó kevésnek bizonyult és fel kellett emelnem a hangomat...

    sonar: Ahogy Ariadne mondta, te a kiskerrel állsz szerződésben, ne hagyd hogy elküldjenek, intézzék úgy ahogy akarják, nyugodtan mondd meg nekik, de hülyének ne nézzenek.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #3986 üzenetére

    "A moddolt gépeknél gyanítom amit most itt kitaláltam és leírtam, ez nem is lenne olyan extrém eset." De nem ám:D ;)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #3988 üzenetére

    Nem hiába, mert használtan kereshetek másikat, vagy esetleg más boltból tudok venni újan, esetleg ebayről vagy bárhonnan. Az a baj, van kötsög boltos meg kötsög vásárló is, itt fórumon is olvasni hányszor olyat, hogy tudja az ürge milyen hibái vannak pl a lapnak, mondjuk elszállt a hang, amitől persze működik, de majd gar lejárta előtt viszi vissza pár héttel, hátha már nem lesz és visszakapja az árát...

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #3999 üzenetére

    Javíts ki ha tévedek, én úgy tudom, bármilyen rendellenes működést tapasztal a vásárló, azt minél előbb be kell jelenteni. Amennyire én emlékszem, ez minden garlevélen amit láttam, fel is van tüntetve. Nem tudom idevágó jogszabály van-e... persze viszi amikor akarja, csak nyilván a 36 hó garis lapot ha 35. hóban viszi be, már nem feltétlen fogják gyártani, valszeg cserét se tudnak adni, ezért ugye mani go back, a csávó megveszi az aktuális lapot a pénzért, a kisker meg nyeli amit a nagykertől kapott, jobb esetben valami olyat kap, amit kis buktával el tud adni.

    Gyuri27 : Az gusztustalanabb, hogy nem "újonc" titulussal megáldott userektől látni ilyet legtöbbször. Sajnos, nem sajnos, az előbbi ilyen színű, olyan színű kell nekem alapján, ha a vásárló kéri, kénytelenek cserélni, vagy visszadni a pénzt. Gyors indoklás: én használom az összes bővítőhelyet, nem áll módomban külső hangkártyát használni....ennyi bőven sok is indoknak.

    "Oksa hogy használtan vehetsz olyan piros nyákos vga-t amilyet akarsz de az használt. Újonan meg ha itthon nem kapsz akkor kint sem lesz." De indoknak jó, és azért kint nagyobb az eélye, hogy találnék, ha komolyan gondolnám, nem csak a pénzt akarom visszakapni.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Csaba_20_ #4004 üzenetére

    A legnagyobb probléma az, hogy a user hiába tudja a hibát, ha nem viszi be az adott hw-t, mert azt kideríteni nem lehet mikor murdelt meg pl az audio chip...az hogy 1-2 jóember' fórumokon elszólja magát, az 1 dolog, ettől a boltos még ilyen esetben copik.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4007 üzenetére

    De jó hogy vagy nekünk:D :R

    Azt mondd már meg pls, ha én veszek egy hw-t, amire a gyártó 3 év garit/jótállást vállal, de a kisker ahol megveszem kevesebbet ad, akkor ők ugye szabálytalanságot követnek el és a teljes időre jár a gari ha ők nem is így gondolják. Vagy külön megállapodás szerint lehet tényleg kevesebb a gar, de akkor azt nekem el kell fogadnom, mert pl. arányaiban nézve jóval olcsóbb /ilyennel persze még nem találkoztam/.

    Másik ami érdekelne, az élettartam gari, erre van jogi meghatározás, hogy pontosan mit jelent?

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz sasa311 #4017 üzenetére

    :R És az élettartam gari?

    Ariadne: Nincs semmi összefüggés 1 pixelhiba és az esetleges későbbi pixelhibák közt, nem pestis ez :N Lehet 10 évig csak ez a hiba lenne a monitoron, az is lehet veszel hibátlant és 3 hónap múlva 5 pixelhibája lesz 1xre. Próbálj egy olyat -ha engedik- hogy gyengéden megmasszírozod a pixel környékét párszor, furcsa, de néha eltűnik a hiba.
    Ha téged nem zavar az a hiba, nyugodtan vedd meg. /rendeld meg tőlük neten, 8 napon belül visszaviheted, mint tudod:D/.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz ocsi19 #4285 üzenetére

    Küldj mailt az A-datanak, serialt meg ami a ramon van írd rá, jó eséllyel cserélni fogják, de a posta ktsg hozzájuk a tiéd. Samsung vinyó neccesebb, én mikor boltban dolgoztam csak akkor garizta a samsung, ha volt hozzá számla, anélkül rá se néztek.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz drlovi #4383 üzenetére

    Ez nem garis probléma, tuningra nincs garancia&"just own risk"...

    Shad0w: Sztem ez csak arra vonatkozik, ha az erre rendszeresített webes felületen, esetleg mailben rendelsz valamit. Telót eleve hogy bizonyítod?

    szabessz: Tudtommal a vevő fizeti, amennyiben eláll az üzlettől akkor biztos, ha kér cserét valószínűleg akkor is, ha csak a szerződésben nem volt benne hogy az eladó cég ezt állja, pl ipon, mást nem is nagyon tudok akinél van ilyen szolgáltatás, ez nagy előnyük.

    ToBeY: Legjobb tudomásom szerint, az "ezüst pasztában" ezüst oxid van, ami ugyan jó hővezető, de pocsékul vezeti az áramot, gyakorlatilag sehogy.

    szerk: D1Rect: Ha gagyi táp miatt behalt a gép, az miatt kiskert nem zargathatsz, ugyanis ők arra hivatkoznának, csak a gyártó által megadott spec-ekre hivatkoztak, ami érthető is. Meg 1ébként is bizonyítsd be, hogy a táp miatt halt be a gép, nem esetleg a táp és a többi alkatrész is esetleges hálózati túlfesztől. Viszont erre van a biztosító, ott nagyobb sikerrel járhatsz.
    Második kérdésedre már megkaptad a választ.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz ToBeY #4393 üzenetére

    Nem vagyok elektrokémikus, vagy fizikus. Ha van esetleg tanárismerősöd kérdezz rá. Én 99%-ra azt mondom ezüst oxid áramot nem vezet, ezért is alkalmazzák/alkalmazták hővezető anyagként. Rég tanultam elektrofizikát de így emlékszem. Szívesen megnézném neked, de én évek óta nem használom, nem az esetleges rövidzár lehetősége miatt, hanem mert qrva nehéz levakarni ahova felkerült.

    szerk: vagy gugli:)

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz ToBeY #4395 üzenetére

    Sztem ez a forgalmazón múlik csak, "normál" esetben is 15 nap van megadva, de csak ahogy írták, "törekedni" kell rá..ez kb neszesemmifogdmegjól'...2 hónap után is mondhatom én neked, hogy törekedtem rá, de sajnos még várnod kell. Nyomás az unijóba'...1edül azt hiszem ha vásárlástól számítva 2-3 napon belül hibásodik meg valami -vagy órában van megadva, nem tudom pontosan-, akkor kötelesek pénzt visszaadni ha kéred vagy csereterméket biztosítani, 1éb esetben rajtuk múlik. ha 3 hónapig ülnek rajta akkor addig, amíg ki nem mondják hogy nem javítható vagy cserélik addig sok mindent nem tehetsz, max vered az asztalt, nagyker lévén nem hiszem hogy meghatná őket. A pasztás dolognak meg járj utána, nem hiszem hogy tévednék, azért azt 1%-ot fenntartom rá.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Shad0w #4400 üzenetére

    Én ezt értem :K De ha a bolt azt mondja személyesen rendelted meg akkor mi van? Legtöbb bolt úgy dolgozik, ha személyesen kérsz valamit ha telón, egy papírra felvési a neved meg amit kérsz, sokan még a nevet se, én külön szoktam kérni hogy írják oda, meg azt is hogy mikor megyek érte.

    Ezüst pasztával kapcsolatban passzolom a választ, gugliztam tegnap én is, a userek fele ezt mondja, másik meg azt.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Shad0w #4415 üzenetére

    Még második körben is odamegyek:D Ezt így intézik egy dolog, de minden tekintetben korrektek. Én amikor boltban dolgoztam, nem emlékszem hogy bárhol külön kezeltük volna aki telón rendelt valamit. A webes megrendelést igen, mert az 1értelmű, de ki nem tesz rá egy lapáttal hogy telón szóltak valamiért vagy benn rendelték meg :F

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    Vettem pár napja egy Dell inspiron 1525-öt, papírok nem voltak hozzá, mondjuk különösebben nem foglalkoztam vele, annyiért vettem kb mintha gar nélkül lenne. Egy másik topikban Ariadne hsz-e azért nem hagy nyugodni, ugyanis a gépre még majdnem 3 év nbd dell gari van, de most ehhez kell számla vagy nem? 4 év gari volt a gépre, abból telt le 1, dell hivatalos oldalán néztem, a service tag papíron és biosban is megegyezik, biztos hogy itthon vásárolt mert magyar bill-es, vásárlási helyként EU van feltüntetve, gar több mint 1000 nap, konfiguráció eredeti, szétszedésre utaló nyomot se látok, kis esztétikai hibától eltekintve 100%-os a gép. Ha van itt valaki dell szervízből vagy nagykerből ahol importálják mondjon már valami okosat :R Gyártási idő 1 nappal az eladási idő előtt van és onnantól számolja a 4 évet, józan paraszti ésszel azt gondolnám hogy a garancia a gépre szól, nem egy számlára/személynek/cégnek.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz werszomjas #4690 üzenetére

    Adták a monitor saját garjegyét? De még ha adták is sztem monitornál nekik kell vállalni a garit.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz werszomjas #4695 üzenetére

    Úgy tudom nem kell visszavvenniük, max ha hibás és nem tudják egyből cserélni. Webes rendelésnél van 8 nap, de itt ugye ez nem áll fenn.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz gyro2 #4705 üzenetére

    Ha kevés a vga tudása akkor is max akad a játék de nem fagy...

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz zseko #4711 üzenetére

    Annyiért kellene beszámolnia amennyiért vetted, persze ez nem kötelessége mivel tud cserét adni, ezért sztem szerződéstől se tudsz elállni.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz 04ahgy #4713 üzenetére

    Sehogy nem értelmeztem a jogszabályt, csak próbálok józan paraszti ésszel gondolkozni, néha beválik:)
    1ébként nem én vagyok az alany, csak a gondolatomat osztottam meg ezzel kapcsolatban.

    Ariadne: Kb annyit csináhattak, hogy a gépet mint egy komplett PC adták el, igazából tételes számla tudtommal nem kell, mi soha nem csináltunk. Viszont adtunk külön garpapírt amin az alkatrészek már tételesen fel voltak sorolva, garancia időkkel és árral, mi így oldottuk meg.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4745 üzenetére

    De jó hogy szóba kerültek a a számlák, múltkor egyet fénymásoltam és a scannerben maradt, most kerestem mint a fél őrült, de nem jutott eszembe:D Még jó, hogy hoztak bevizsgálásra egy nyomtatót és ki kellett venni az enyémből a patront, multi printer :))
    1ébként dell bácsi nem tartott igényt számlára a gépemmel kapcsoltban, csak a service tag a lényeg náluk :R

    szerk: Teasüti: No para, garis a kártya, te a kiskerrel állsz jogi kapcsolatban, nem a gyártóval vagy nagykerrel. 2 év van a papíron akkor 2 év, ez 1értelmű. Amennyiben nem tetszik nekik említsd meg a fogyvédelmet, ha az se elég akkor per...súgd a fülükbe hogy jogszabályok alapján 100%, hogy meg fogod nyerni és akkor a perktsg-et is fizethetik a kártya mellé. Számla hiányát nem fogják neked fel róni, alapból nem kötelező a számla, adni se az, postán, marketekben stb ált.-ban rá is kérdeznek kérek-e számlát, blokkot viszont mindig kell adniuk. Az hogy náluk valaki elb@szott valamit egyéni szocproblem....arra mit mond majd a sok looser boltos mikor 10-20 év múlva viszik vissza garba a 99 évvel eladott cuccokat, mert annyira amatőrök hogy a számlázó progit nem javították ki az élettartam garira felkészítve:D ;]

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Teasüti #4748 üzenetére

    Úgy valahogy:)

    Ariadne : Ráadásul itthon még gördülékenyebb is az ügyintézés mint kinn, vannak még csodák. Esztétikai hiba volt a gépemen amin házhoz jövős-javítós gar van szerencsére, így elvinnem se kellett, jöttek és megoldották. Teszem hozzá nem is hivatalosan jeleztem a problémát, csak itt a fórumon találtam egy emberkét aki az egyik hazai hivatalos dell szervíznél dolgozik. Ha vkinek gondja van a dell gépével keresse a Humansoftot, profik és gyorsak :R

    szerk: Ha még hozzáteszem hogy a most 1 éves gépre még van 3 év gar amihez még mindig vehetek 1 v 2 évet potom pénzért, innentől vessen magára aki msi-t és társait veszi. Még az 1ébként frankó toshibánál is vásárlástól számítva 1 hónap áll rendelkezésre garbővítéshez.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz marositech #4757 üzenetére

    Én akárhogy számolom, ha csút-ön vetted p. munkanap, legyen szombat is, hétfőn visszaviszed azonnal csere vagy kp vissza. Ha meg neten rendelted 8 napon belül indoklás nélkül is elállhatsz a vételtől, én úgy tudom hogy személyesen vetted át az nem befolyásolja ezt. Állj a sarkadra aztán adj nekik, a leírtak alapján ezek copatnak :(

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4760 üzenetére

    Azt nem is számoltam bele, szombat passz, a bolt nyitva van ált-ban, hogy jogszabályilag az munkanap vagy sem nem tudom, mindenestre bárhogy számolunk a hétfő még benne van a 3-ban. Nekem 1x volt hasonló esetem BD rammal, a boltos csákó mondta is, vigyem le a szervizbe -náluk pincehelyiségben van- és mondjam hogy azonnali csere ha tényleg rossz. Mondjuk ezért nem is vásárlok ezenkívül még csak 1 helyen:) Ram ugyan nem volt benn, de amíg megkaptam a cserét addig is adtak helyette mást hogy használni tudjam a gépet. A másik boltban ahol vásárlok egy GB lappal coptam be karácsony előtt, visszavinni már csak januárban tudtam kb 2 hét után, de azt is cserélték volna 1ből, aztán olyan nem is lett amilyen volt, így kaptam jobbat....nem értem az embereket akik mindenféle xar helyről vásárolnak ha 100ft-tal olcsóbb valami :F

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz liver #4821 üzenetére

    Már válaszoltak, de engem érdekelne melyik típus és melyik szervíz, akár privátban is.
    Sajnos eshet úgy le gép, hogy külsérelmi nyoma nem lesz, lap pedig széthullik benne, ez nem desktop, teljesen más felépítésűek a lapok.
    80k-s csere nem irreális, iszonyat drágán adják az alkatrészeket, egy szimpla bill is 10-20k. Lap 50k-tól indul alhangon.
    Sztem eleve anyagfáradás lehetett a dologban, független szakértő ahogy Ariadne elmondta, de azt a szervizen nem fogod leverni ha javadra döntenek is -kivéve ha azt állapítják meg, hogy náluk történt a károsodás-, ők csak dell partnerek, dellnél kell kopogtatni. Másik eset biztosító.
    Bevizsgálási díjat pedig minden további nélkül kérhetnek nem garos probléma esetén, mivel azt a dell nekik nem fizeti.

    szerk: Ismerősödnek meg mondd meg legközelebb ha dellt vesz csak next business day kiterjesztéssel vegyen, akkor esélye se lesz ilyen dolognak, de igaz ez akár hp-ra is...napokban jöttek megnézni a mikrofont az inspironomban, ki is cserélték webcammal 1ütt, eredményt nem hozott, következő csere a lap lett volna amit szintén hozott a szervizes :K :D inkább nem éltem vele, 50-70k-s cuccot kicserélni egy mikrofonért, hát...ez az üzleti gar előnye. De mivel tudom, hogy itt-ott rakják össze a dell gépeket is amik nálunk vannak, úgy voltam vele maradjon inkább a régi, mikrofon meg rohaggyon' meg.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ace Ventura #4814 üzenetére

    Ha jársz Kecskeméten vagy ismerősöd ezekben bátran vásárolhatsz: Lingvin és Budai, előbbiben nem ritka iponos ár alatti cucc se, de persze nem minden estben. Mind2 bolt 10+ éve fennáll tulajváltás nélkül. Ha alkudni akarsz csak meg kell említeni a másik boltot:D:)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4828 üzenetére

    Cpu cserére nekem az egyik szervíz 15K+ tréfát mondott:) Megtehetik, kevés a konkurencia, másrészről megértem, ez nem desktop móka, gyakorlatilag köze nincs hozzá, gyártón belül is vannak olyan dolgok, hogy a füled 3 fele áll ;] meg kell fizetni a szaktudást... pl hdd cseréhez ki kell szedni az egész alaplapot, vagy venticseréhez, nem jellemző de előfordul. Múltkor a fedlap csere kb 3/4-ed óra volt nálam, saját szememmel láttam, nem 1xű történet. Épp ezért nem tudnak feltüntetni olyat pl, hogy "hdd csere", vagy "memóriabővítés" ennyi meg annyi, egyik gépben csak egy takarólap, másikban lehet lapot ki kell venni, vagy billentyűzetet, ami szintén mókás tud lenni 1-2 modellnél Ezt akkor minden típusra külön fel kéne tüntetni.
    Én is annyit írnék a cehre, hogy hibafeltárás és pont.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4847 üzenetére

    Azzal igazolod, hogy szakszerviz nyúlt valamihez, hogy a gyártó partnerei közt volt, vagy sem:) Ha meg garos dolgot javítottak mért kellene részlető számla? Eleve számla se kötelező, ha nem kéred, 0Ft-os számlának meg amúgy sincs sok értelme. Feltételezvén, hogy garban javítottak, mert akkor ingyenes. Ha az van rajta pl mint nálam: webcam+mic csere, minden kompetens szervíz tudni fogja, hogy az adott típusnál ez milyen mókával jár, külön minek részleteznék.
    Hibafeltárásnál meg 1értelmű a dolog aki ezzel foglalkozik, nehogy már leírja kiszedett xy csavart, ilyen-olyan fedlapot, stb. Dolgoztál már szervizben?:)

    4859 Ariadne : Lehetséges, a csillagok kedvezőtlen állása, esetleg más típushoz való bios miatt. Az viszont hozzátartozik, hogy bios frissnél ált-ban -nem véletlenül- felhívja a gyártó a figyelmet, hogy usererror esetén IJB helyzet áll fenn, szakszervízzel érdemes csináltatni.
    1x futottam bele hasonlóba, minthogy végzettségemet tekintve megfelelnék egy biosfriss elvégzéséhez megpróbálkoztam egykori asus lapommal, hát win alatt belefagyott a dologba ;] Annyit mondtam a nagykernek, hogy 1x még jó volt a gép, következő bekapcskor SKSH, ki is cserélték :K A teljes igazat nem mondtam el, de nem is hazudtam :B Ezt tudom tanácsolni mindenkinek ilyen esetben. Kiskert meg lehetőleg ilyenekkel ne zargassuk, nekik senki se fogja ezt megtéríteni :U 1-2 ilyen eset és akár húzhatják is le a rolót....

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4865 üzenetére

    Többek között az ilyen hozzáállás miatt eszem ágában se lenne számtechboltot nyitni....maradjunk annyiban, hogy notesznél a gyártó szerviz partnerének kötelessége foglalkozni a problémával, ha tetszik neki, ha nem, és mivel -ált-ban- az emberek nem hülyék, foglalkoznak is vele, mert ezért a gyártótól pénzt kapnak, a kisker nem. Az, hogy a szerviz milyen döntést hoz más kérdés, az is, ki bírálhatja ezt felül.
    Szerviz kukutyinban van ez nagyon jó, acernek pl itthon nincs is szervize, csak egy call center ami futárt küld, nem tudom van-e jogszabály arra, hogy saját garjegyes termékeknél a kiskernek van-e kötelessége foglalkozni 3 napon túl gar kérdéssel -megmondom őszintén, bazi multiknál is noteszre annyit írnak: gar 3 nap, többi szervízben-, gondolom nem jogalap nélkül írják ezt. Notebook saját garjegyes termék. És amennyiben a garlevelen külön fel van tüntetve -notebooknál felvan-, hogy "gar szervízben", akkor onnantól kezdve a kisker jogi kötelezettsége megszűnik-e? Te járatosabb vagy a jogszabályokban mint én, tudsz erre valami okosat mondani? :R
    1ébként ha könnycseppet nem is csal a szemedbe, de sok ember munkahelyét és még több vevő későbbi garos ügyintézését kinullázhatja, ha csak havonta hasonló kategóriájú notesszel nyernének pert 1-1 kisker ellen, mint ez.

    szerk: Gyuri27: Számlához jogod van, ha kéred, ennek ellenkezőjét nem mondtam. Tételes munkalaphoz is, ahhoz alapból, de azt egy ezzel foglalkozó szakember döntse már el, hogy mit és hogyan részletez.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4868 üzenetére

    Ez rendben is van olyan terméknél, aminél nincs külön garjegy, én arra vagyok kíváncsi, aminél van, jogszabályban megkülönböztetik-e. Szerződés rendben van, ahogy mondod is, a vásárló és az eladó között. Én erre kapásból azt mondanám ha eladó lennék, te meg aláírtad, hogy a szerviz nem az én asztalom, csak 3 napig, onnantól hivatalos szervizpartnerek vagy a gyártó dolga. Persze ha nem írod alá akkor nem, de mutass 1 boltot aki magára vállalja egy notesz garanciális ügyét és úgy adja el neked. Kíváncsi vagyok Ariadne mit mond és milyen jogszabályok vonatkoznak ide.

    Egy hibafeltáráshoz őszintén mit írjon be valaki notebooknál? Csőtörés kicsit más kategória:)

    szerk: avman: Idevágó jogszabály? Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4871 üzenetére

    Senki nem beszélt szervizre hárításról semmit. A szerviz vagy call center a gyártó "karja", ő fizeti a szervizt, ha cserélni kell ő cserél alkatrészt, teljes gépet. Répá-t kérdezd már meg, ők ebben a kérdésben hogy foglalnak állást, vagy majd megkérdezem én.

    "Nem kell ilyen drága notit árulni. " Ez egy kicsit lol kijelentés, aztán ha ilyet akarnál venni és nem lenne, szidnád a magyar kiskereket?:) De mivel ez csak egy kis matek, semmilyen notebookot nem kell árulni, 100-150k-s értékűből is elég havi 2-3 hogy csődbe vihessen egy boltot ezek alapján.

    "Olyan gyártó termékét meg alapból nem kell forgalmazni akinek itthon nincs szervize, vagy a szerviz tré. Mert abból bukó lesz előbb utóbb." Akkor Mo-n nem lenne acer -nincs itthon szervize-, msi -1 szerviz pesti faluban...tré-, asus -szintén 1 szervíz, tré fölött valamivel-, maradna 4-5 gyártó akinek van itthon szervize.

    luciferc: Ha odajutok elolvasom, közben találtam pár ezzel a témával foglalkozó oldalt. Mi szükség van egy kiskerre? Hát nem árt, ha meg akarsz venni egy notit, a legtöbb -talán összes?- gyártó hozzánk nem szállít magán úton. Az már eleve kockázat, ha 3 napra felelősséget vállalsz valamiért nem? Ha meg neten rendeled indoklás nélkül is elállhatsz a vételtől, ne akard nekem azt mondani, hogy ez nem elég kemény rizikófaktor kisker részéről.

    Ráfekszek a témára, különösebben nem izgatna, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy multik nem jogszabályra alapozva írják a 3 napot + szervíz gart. Mondjuk ha nekik nem fussa' jogászokra, kiskereken nem különösebben kellene csodálkozni:)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz luciferc #4877 üzenetére

    A gondolatmeneted ott bukik meg, hogy a 3 nap+szerviz csak notebookoknál van kiírva, legyen az 100k, vagy 700k. Pl egy 400k-s tévénél nincs, akkor hogy van ez?
    A legtöbb kisker rendelésre hoz noteszt lehet, ahol én megfordulok sűrűn 2 bolt, ők tartanak is benn nem 1-2 darabot. csak úgy...Ezenkívül notebookstore, laptopszalon akik speciálisan csak ezzel foglalkoznak, 10-20-30 gép lazán benn lehet 1-1 üzletükben, amit meg lehet nézni, kipróbálni. Innentől kezdve megdől, hogy nincs árukészlet, nem rizikóznak. 8 napos netes rendelés nemcsak kizárólagos webshopnál van mint tudjuk, legtöbb bolt + lehetőségként lépi meg a valós boltja mellett.

    Ezenkívül továbbra sem tudom hova tenni a különálló garjegyet, amit érdekes mód vga-nál, lapnál, hdd-nél , egyéb alkatrésznél nem adnak, notesznél igen.

    Megközelíthetjük fordítva is a dolgot, ha a kisker ahol a gépet vásárolták becsődöl, ugye minden szívfájdalom nélkül vinnétek a hivatalos szervizbe, vagyis azon keresztül a gyártóhoz, mert őt nem érdekli ki vette meg, csak az hogy megvették, garanciát vállalt rá és a legtöbb esetben teljesíti is.

    Ez szólt avman , Gyuri27 nektek is. Amennyiben persze jogszabály szerint nekem nincs igazam, csak fejet hajtani tudok :R Előtte azért átrágom amit a témában találtam és megkérdezek pár multit és kiskert is, talán még ügyvédhez is elmegyek:D

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4913 üzenetére

    Az emlegetett birka:D:) Megkérdeztem egy "bennfentest", mit szól a notis témához, hát úgy néz ki tényleg fejet kell hajtanom előttetek :R Viszont kérdeztem mást is, annak idején azt hiszem te mondtad, ha a garpapíron 1 év van, a gyártó meg 3 évet vállal, akkor mivel a papíron 1 van, így jártam. Valaki idézett egy jogszabályból: "ha a vevő részére negatívan tér el"...vagy valami hasonló, akkor semmis. Ez alapján viszont ha 1 év is van a papíron, mégis köteles vállalni a 3 évet, vagy rosszul kalkulálok?:)

    szerk: jah bocs, többieknek nem válaszolok most, ahhoz fáradt vagyok

    szerk2: jah és a másik dolog...a 15 nap, a "bennfentes" azt mondja nincsenek jogszabályilag kötelezve erre, csak "törekedniük kell" ugye, ami tarthat 2 hónapig is, de jogszabályi kötelezettség nincs, hogy kivel beszéltem nem lövöm le a poént, ha akar majd idejön, vagy ti mentek majd oda ahova ír:D:)

    szerk: jah és a mistral, a kecskemétiben egy ph-s srác dolgozott az utolsó pár évben, itt fórumról már régóta "ismertem", de a boltból is, csak azt nem tudtam hogy a 2 egy személy, aztán valahogy kiderült, de már nem emlékszem hogy:) ő jó fej volt, nem voltak horror gariztatások...és még most is köztünk van ;] :)

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4940 üzenetére

    Sztem ő se tudja, csak úgy alakult hogy az lett:)
    Többen mondták itt a 15 napot betartandó határidőnek, a kisker által kurtított garról is többfélét, én határozottan úgy emlékszem, hogy te is azt mondtad ha papíron az van akkor bukta, ha majd nagyon ráérek megkeresem. Na ezért kérdeztem olyat, aki ide nem szokott írkálni, de kompetensnek tűnt a témában.
    Volt a mistralban kötsög is, a kékhalban meg csak olyanokkal találkoztam.
    Még egy kérdés, van olyan jogszabály is, amiben valami ilyesmi van: "ha a vevőnek túlzott kényelmetlenséget okoz" akkor -ha jól emlékszem- 30 napot nem lépheti túl az ügyintézés. Jól emlékszem? Bármilyen indokkal mondhatom azt, hogy kényelmetlenséget okoz.

    szerk: Az acer tulajnak, aki biost frissített, véletlen beestem az acer topikba... többek elmondása szerint a hivatalos acer oldalon legtöbb esetben más típus van a letöltésnél, mint amit ír.."természetesen" ezt bármilyen hibaüzenet nélkül engedi is flashelni amitől a gép természetesen működésképtelen lesz, innentől lehet verni a gyártónál az ajtót, vagy akár kiskernél aki akarja...innentől kezdve nem tudják bizonyítani, hogy usererror volt.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #4942 üzenetére

    Jó példa, de mondhatod azt is, hogy nincs igp a lapodon -ha van, ha nincs- innentől kezdve a gépet nem tudod használni, sztem elég jelentős kényelmetlenség...arra próbáltam célozni, gyakorlatilag bármilyen mondvacsinált ürüggyel lehet ilyen kifogást találni..pl, kell a gép, mert az egyik rokonom kinn dolgozik, csak így tudjuk a kapcsolatot tartani, kell a gép, mert ez látja el a lakás kameráinak felügyeletét, stb...és akkor nem is munkára hivatkoztam.

    Ariadne: Most rohanok, de majd elolvasom.
    Aceres dolog tényleg durva, de olvastam ott durvábbat is...elsőre én is egy acert néztem ki, szerencsére még időben kérdeztem a notis topikban...

    luciferc: Én megfingatom az ördög ügyvédjét is:D Lásd amit Gyurinak írtam. De mondhatom azt is, kell a gép, mert itt a kisunokám/akárkim, aki írná a szakdolgozatát és mivel az iskola messze van, jelentős kényelmetlenséggel jár ezt megoldani...de 100 indokot biztos össze tudnék írni, ami nem kapcsolható össze semmilyen üzleti tevékenysaéggel.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4947 üzenetére

    Nem speciálisan ehhez szól, de létezhet olyan, hogy használtként árulják bolti árnál olcsóbban garival. HP-nál pl van a renew program, akár 50-60%-kal olcsóbb mint a normál ár, jogilag új -ez fontos, mert áfát is visszaigényelhetsz- és akár a teljes gart megkapod, pl kiállítási darab volt, vagy valamit javítottak rajta de közben a tulajnak újat adtak. Másik programjuk az asis -jogilag használt, tehát 0% áfa-, de szintén garival adják.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4949 üzenetére

    A HP asis programjából ítélve nincs tréfacsalás, ezek a készletek nem végtelenek, néha csak 1-1 db van. Gondolom ha trükköznének feltűnt volna már az apehnek.

    szerk:
    "A RENEW besorolású termékek jogilag újak, rendelkeznek a HP egy, kettõ, vagy három éves nemzetközi garanciájával és támogatásával, valamint a Microsoft valamely operációs rendszerének szoftverlicenszével. Ezek a termékek vagy beragadt készlet, vagy meghiúsult üzlet miatt váltak a program részévé, illetve elõfordul, hogy bemutató/minta darabok voltak, vagy éppen kifutott konfigurációk/modellek. A legfontosabb az, h 30-40%al olcsóbbak.

    Itt van az ASIS is de azt nem ajánlanám:

    Az ASIS besorolású termékek jogilag használtak, nem rendelkeznek a HP egy, kettõ, vagy három éves nemzetközi garanciájával és támogatásával, valamint a Microsoft valamely operációs rendszerének szoftverlicenszével sem. Ezekre a termékekre 12 hónapos, teljes körű garancia van. Ezek a termékek vagy beszámításos, vagy visszavásárlásos üzlet miatt váltak a program részévé, illetve előfordul, hogy garanciális esetek, vagy cseregépek voltak. Az ASIS gépeket mielőtt forgalomba hozzák az adott cég teljeskörű tesztnek veti alá."

    Lehet a nokiánál ennek a 2-nek a kombinációja van, az asis hátrányával. De gondolom erről van hivatalos tájékoztató mint a HP-nál.

    [ Szerkesztve ]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #4951 üzenetére

    Figyelj nem tudom, HP-nál, Dell-nél van ilyen, telefonokba nem bonyolódtam bele, lehet hogy stikli van, ügyes ügyvéd vagy, kideríted:)

    luciferc: Nehézsúlyú pingvin vagyok...nem lennék a helyedben :P
    "Többször emlegetitek, hogy ha munkára kell, akkor jelentős kényelmetlenség már pár nap is. Kicsit ördög ügyvédjét játszom, de szerintem érdekes a téma. Mennyiben tekinthető fogyasztónak az ember, és így a vásárlás fogyasztói szerződésnek, ha a gép munkára kell."
    Na most ez nem arra a boncolgatásra utal, amit most írtál. De lényegtelen, ha cégként vettem a gépet akkor munkára hivatkozok, ha magánemberként akkor pl a nagyira.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz gtamate2 #4955 üzenetére

    Ha driver gond akkor cseréld olyanra ami jó, sw-es probléma nem ingyenes, ha bios-ra gondoltál az magától nem fog felül íródni, mint elmondtad kezdetekben jó volt. Vagy tele van porral a venti, vagy szerelgetés közben elmozdulhatott a borda, esetleg tré hűtőzsír volt a magon, ami már nem látja el a funkcióját.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz gtamate2 #4960 üzenetére

    Akkor fogalmam nincs mitől melegszik túl :U

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #5128 üzenetére

    Nemcsak acernél van ilyen, dellnél és hp-nál is pl, dellnél olvastam tán, az okozott kár harmada vagy kevesebb a vevő terhe, többit a garkiterjesztés állja. Nem volt olyan vészes árban.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Ariadne #5179 üzenetére

    De ha kukacoskodni akarok, kit érdekel, hogy téves ár volt feltüntetve?:) Rúgják ki aki elbaxta. 1éb megközelítésből pedig ha jól tudom létezik egy olyan jogszabály, miszerint beszerz ár alatt nem lehet semmit eladni, erre hivatkozhat a kisker éppen:)

    Notebbokos kérdésedre /láttam vmelyik nap de nem értem rá/: Amiket én ajánlok a jó support miatt -szerviz és sw-es támogatás 1üttesen-, HP, Dell, Toshiba, Lenovo/IBM. Mindnek van itthon szervize, ált-ban gépeikre garanciakiterjesztést is lehet venni. Toshibáról tudni kell, hogy ott 1 hónapon belül meg kell tenni, a többi gyártónál ilyenről nem tudok. Én Dellt emelném ki, nem azért mert nekem ilyen van, hanem mert meggyőzött az itteni szerviz. Abból is helyszíni garanciás verziót kell venni, sok gépet alapból úgy adnak 3 évvel, de van olyan is ami csak szerviz garos. Ha servicetagot lecsekkolod a hivatalos oldalon akkor next business day-helyszíni, parts only-szerviz gar. Lehet valamennyivel drágább egy Dell gép mint mások, bár nem feltétlen. Viszont amit tudni kell, egy laptopnál legalább annyira fontos a szervizháttér, mint a gépben lévő hw. 150k alatt én mondanék egy vostro 1015-öt, mondjuk egy ilyet, erre ráadásul 4 év gart is írnak, ami reális is lehet, nekem is alapból annyi volt a gépen. Core i vonal modernebb lenne, de drágább, inspiront nem dícsérik, az 160k körül van, újabb vostro meg 200k+. Ha kinéztél valamit vagy kérdésed van a notebookos topikban segítenek, de letámadhatsz egy pü-vel is:)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Chaser #5180 üzenetére

    A helyszíni gari max 2-3 napon belül realizálódik, gyorsaság mellett előnye, hogy előttetek csinálják meg a gépet, nincs olyan hogy leejtették, aztán rákenik a tulajra. Gyakorlatilag bárhol vagy az országban mennek. Ráadásul a fórumon is van Dell kontakt, én még telefont nem emeltem a gép miatt, de mindent megtudtam/elintéztem amit akartam:) Gar bővítés ált-ban potom pénz, bár 3-4 éven már nem nagyon kell bővíteni, de lehet!:) 6 év gar a max Dellnél.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #5185 üzenetére

    Nem is olyan rég volt erről szó, a notik garis ügyintézésével kapcsolatosan..hiába adnak ők 3 napot és a többit szervizben, mert van olyan jogszabály, ha a szerződésben a vevő kárára térnek el, akkor az semmis. Ugyanígy a gari lenyelése is az. Ismerek is egy emberkét aki dvd miatt perelte be a boltot mert 2 év helyett 1 év gart kapott és meg is nyerte. Múltkor én is szóváltásba keveredtem a kedvenc kiskeremben, asrock lapot 1 évvel akartak adni, nekem meg nem tetszett ;] azt mondja a srác beszéljek a nagykerrel...aztán elmondtam neki a jogaimat, meg az ő kötelezettségeiket, hát kicsit ledöbbent Maradtunk annyiban mivel ezt az affért kivéve jó fejek inkább nem veszem meg, mert ha 1.5 év múlva bedöglik a deszka én beperlem őket, ebből lett a GB 74g-s lap 3 év garral, ezt máshonnan hozzák:D Ez a bolt az, érdekes hogy fel van tüntetve ez a honlapjukon:
    "A 151/2003. Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre a Lingvin Computers 1 éves jótállási kötelezettséggel tartozik.
    Egyes termékek esetében a gyártó a fent említett jogszabályoknál kedvezőbb feltételeket vállal, melyeket a Lingvin Computers köteles vásárlói számára is biztosítani. Az egy évesnél hosszabb garancia pontos feltételeit a termékek jótállási jegyén olvashatják. Kérés esetén ezeket feltételeket előre is megismertetjük Önökkel."
    Úgy látszik a srác nem olvasta a weblapjukat, én is csak tegnap néztem:)

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #5190 üzenetére

    Ez a bolt speciel 10+ éve fennáll, a másik is ahol vásárolni szoktam. Szinte mindig tele árúval és vevővel. Ha ilyen pereskedés lenne én belekezdenék, csak mert igazam van...Tv-t ne is emlegesd, amikor vettem a mostanit a juronicsban' komédiának is beillett volna...Kérdem mennyi a gar? Első azt mondja 1 év, második 2, harmadik 3... Na mondom akkor mennyi is?:D Telefonálgattak mindenfele, jótállási jegyeket bújtak, végül 1 év mellett maradtunk, de ajánlottak egy business box nevű valamit, amivel lehet + garkiterjesztést venni, vettem is 10k-ért + 2 évet, de azóta se néztem utána mi is ez a cég, viszont ezekben a boltokban azóta is vann a logojuk, nyilván működnek. Hallottatok már róluk? Samsung tv-re 1ébként a samsung 3 évet vállal, akkor még nem tudtam.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Gyuri27 #5192 üzenetére

    Biztos vakon vagyok, de nem tudom mit kellene látnom :B

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    Nem számteches téma, de garis. Vettem a dejhmanban' fél éve egy cipőt egész pontosan 9990ft-ért. Na ez kb 3-4 hónap után belül szétszakadt. Fél éves gar idő lejárta előtt jutottam oda hogy visszavigyem, az eladó megnézte, azt mondta megjavítják. Igen ám, de csak belevarrnak valami vackot, ami nekem nem felel meg. Vagy pénzt vissza, vagy legalább levásárlást vagy új cipőt kértem, ekkora volumenű cégnél ezt kérés nélkül szokták teljesíteni. Erre már kikerekedett a szeme, biztos azért szakadt szét a cipő mert fűző nélkül használtam ;] Mondom azt gondol amit akar, én nem járok varrott cipőben, ha azt elfogadtam volna akkor meg nem érdekli mitől ment tönkre? :P Annyiban maradtunk elküldi bevizsgálásra. Kérdésem: ha nem tudnak ugyanolyan cipőt adni akkor kérhetem vissza a pénzt vagy csak utalványt amivel levásárolhatom?

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz gtamate2 #5259 üzenetére

    Én is úgy gondolom, hogy ugyanúgy kellene kinéznie, de bele akartak varrni valami betétet, nem azért fizettem....gyanítom ugyanilyen cipő nem lesz, akkor ha jól értem kérhetem vissza a zsetont is?

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz gtamate2 #5262 üzenetére

    Sarokrészbe akartak varrni valamit, ott szakadt ki. Na nekem olyan nem kell, ha a funkcióban működne is kinézetben nem jön be, ha varrott cipőt akarok akkor veszek a piacon nem márkaboltban "márkás" cipőt.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Chaser

    titán

    válasz Sas madár #5264 üzenetére

    Ósen, tecskó szó nélkül adta vissza a kp-t mindig ha valami tönkrement, múltkor az aldiba fogymérőt vittem vissza, meg se nézte a srác, adtam a blokkot adták a pénzt. Oda vissza is megyek vásárolni, dejhmanba' többet biztos nem.

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

Új hozzászólás Aktív témák