Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz zolizozo80 #17161 üzenetére

    Ugyanaz a bug, amiről beszéltem? Azaz DX11-ben jó, de DX12 alatt szellemképet hagy? Próbáld még meg kérlek azt, hogy felteszed a Fall Creators Update-t.
    382.90 vagy annál újabb driver+FCU alatt én már nem láttam ezt a bugot HP laptopon (GTX 1060+LG 75 Hz-es G-Sync IPS panel).
    Ha még így is megvan ez a bug, akkor elgondolkodom a rendelésem lemondásán.
    Ha félretesszük azt, hogy memória OC is le van tíltva, akkor jó gép, de ha ebbe is benne van a bug, amit több, mint 1 éve nem javít a laptop gyártó vagy az NVidia (ők szerintem "nem is látják" ezt a bugot) akkor inkább nézek egy más gépet. Jó árban van a gép, de ha nem képes DX12-es játékot vinni anélkül, hogy szédülést vagy hányingert okozna (kb olyan hatása volt ha gyorsan forgattam a kamerát RoTTR alatt), akkor a kukába való ez is.

    A hiba hardver szintű és NVidia Shadowplay is tudta rögzíteni. Először azt hittem IPS panelek a hibásak, mivel MSI TN panel+GTX1080 kombónál nem volt, de a HP ezt megcáfolta FCU alatt (LG IPS panel+GTX 1060 kombóval).
    Többszöri GTX 1080 VGA és LG IPS panel csere sem oldotta meg a gondot. Viszont MSI VGA+TN paneleknél 10-ből az összes jó volt.

    Nagyjából ez a hiba, a széleket nézzétek (élőben nem fehér, hanem fekete a húzott kép és sokkal jobban látható és zavaró):
    DX11 vs DX12
    Lehet csak én látom rosszul, de mintha DX12-ben mozgás közben túl élesedne a kép is. (Én vettem fel mindkettőt és nem szerkesztettem semmit rajtuk)

    Ezt megfigyeltem minden DX12 API-t futtató játék alatt, de RoTTR-t használom alapnak, mivel ott látható a legjobban.

    Abban bízok, hogy Fall Creators Update-ben változott a DX12 API és a legfrissebb driverrel használva már megoldódik a probléma. Csak azt nem értem, hogy hogy a fenébe nem tűnik ez fel valakinek odabent?

    tl;dr:
    A gép hányingert okozó szellemképes megjelenítést produkál a beépített kijelzővel (külső G-Sync monitor jó), ha G-Sync aktív és DX12 API-t használ a gép.

    Mivel HP Omen 17 alatt (LG IPS G-Sync panel+GTX 1060) nem volt már ez a bug FCU alatt, így kizárhatjuk azt az okot, hogy "ilyen az IPS technológia és minden IPS panel ilyen".

    Maradtak ezek az opciók:
    - minden GTX 1080 laptop VGA vBIOS-a hibás....de akkor miért volt jó az MSI ? (vagy csak nekik volt eszük javítani?)
    - Windows DX12 API hibás beépített panel G-Sync-el, amit több mint egy év után az FCU-ban javítottak (és ezért volt jó HP alatt)

    Ezért lenne jó kipróbálni az FCU-t a legfrisebb ASUS és NVidia driverrel is, hogy megtudjuk azt, hogy végre javítva lett ez a bug amitől a Clevo és ASUS is már több, mint 1 éve szenved GTX 1080 VGA-val, vagy továbbra is alkalmatlan a gép DX12-es játékok futtatására olyan minőségben mint az MSI vagy HP gépeken.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák