-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék Ford tulajokhoz. Olyan gondom van az 1.8-as benzines (QQDB motor) C-Maxommal, hogy alapjárat és 1500-1800 fordulat között nem tudok fordulatot tartani üresben. Forscannel néztem, 1-2% a pedál helyzet a legkisebb, amit tudok nyomni és ezzel fel is ugrik kb 1500-ra, ha visszaveszem, akkor leesik alapjáratra.
Lehet ezzel van kapcsolatban. Amikor még nem meleg a motor és magasabb az alapjárat, kb 1000, akkor ugyanilyen kicsi gázra leesik az alapjárat, nem fullad le, de beesik 800-ra, pár másodperc múlva visszaemelkedik 1000-re.
Mi okozhatja? Bármilyen ötlet érdekel, esetleg Ford szerelő Kecskemét környékén.
Valami vákuum cső nincs a helyén? Rossz tmap? Rossz fojtószelep? Rossz gázpedál jeladó?Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz cyanide #12814 üzenetére
Hogy ne hagyjak itt megválaszolatlan kérdést, leírom a megoldást vagy legalábbis egy részét.
A motorom ette az olajat, de fel lett újítva. Az olajfogyasztás visszaszorult a nem látható tartományba, szerintem meg is szűnt. Viszont valami miatt kialakult az az állapot, ami miatt letapadtak és elkokszolódtak a lehúzógyűrűk. Szeretném úgy megcsinálni, megcsináltatni a motort, hogy ne kelljen mégegyszer szétbontani.
A szívósor merő korom volt belülről, kitakarítottam, PCV szelep és a cső kicserélve, a lecsapató műanyag fedelet, ami a blokk oldalán van szintén eltakarítottam. A folytószelep szintén eltakaírtva, A TMAP szenzoron látszott egy kis ráégett korom, megtisztítottam, de gyanús volt nagyon. Aztán, ahogy használgattam a kocsit egyre jobban meg tudtam figyelni azt a fajta érzéketlenséget a kicsi gázadásokra, amit a legutóbbi hsz-ban próbáltam leírni. Először a gázpedál jeladóra gondoltam, de ODB kiolvasóval látszott, hogy a pedált szépen 0,5%-onként tudom adagolni. 3 és 4,5%-os gáznál nem túl hirtelen, de 1800-2000 fordulatra ugrik a motor, ha visszább veszem a gázt beáll a normál alapjárat. A motor egyenletesen járt végig, inkább egy kicsit fulladósabb volt. Szóval rendeltem kínából egy elvileg a kocsihoz passzoló TMAP szenzort valami 9 dollárért szállítással, minden mindegy alapon. Kicseréltem a rossznak vélt érzékelőt és egészen eltűnt ez az érzéketlenség. Ja igen és ezekhez a dolgokhoz nem tartozott semmilyen hibaüzenet!
Még a termosztátom is gyanús egy kicsit. A vízhőfok jelző pár perc alatt felugrik középre, de OBD-n nézve kb 50 foktól már középen van. 76-78 fokon szokott megállni, tegnap láttam 86 fokot. Gyárilag úgy olvastam, hogy 92 fokon kezd nyitni a termosztát és 98 fokon nyit ki teljesen. Valakinek van tapasztalata termosztát és vízhőfok problémával? Folytatom az elsőautós kalandomat. Szívesen veszek bármilyen észrevételt, tanácsot.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
-
-
tag
A nehéz váltáson lehet segíteni fog a szilent csere. Nálam legalábbis így történt. Láttam, hogy olajos a nagy szilent teteje, kicseréltettem és alig akartam elhinni milyen más lett a váltás és az egész motor járása. A váltóolaj cserét viszont én jóval előtte csináltattam, az is segített, de nem volt annyira feltűnő. Viszont biztos vagyok benne, hogy nem volt fölösleges.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz molnarpeter #20441 üzenetére
Csak azért írtam le a tapasztalotamat, hátha valaki ott áll, hogy felgyújtja a kocsiját a szar váltó miatt, de még utoljára benéz a PH Ford topikba...
Elég fogékony vagyok a hasonló autós parajelenségekre.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz DeFranco #21069 üzenetére
Én is hordok egy talán 4kg-os poroltót. Azt hiszem 6000 Ft volt, ennyit nekem megér a tudat, hogy ha valami van, akkor legalább tudok valamit csinálni és nem csak nézem. Viszont nincsenek illúzióim, hogy a végkifejletet mennyire tudom befolyásolni vele.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
Én tsztító, alapozó és 2K lakk szettet vettem. Az általános kellékek szerintem túl vannak árazva az ilyen csomagokban. A többi kelléket külön vettem, csiszolóm volt. Két kocsira elég volt a szett, de mivel aktiválni kell nem lehet tárolni. Szerintem nem a csiszolás vagy a polírozás maga a nehézség, hanem, hogy a lakkot megfolyás nélkül vidd fel 2 rétegben.
Az egyik pár fényszóró nagyon szép lett a másik ronda, de jobb mint amilyen volt. Utólag már látom, hogy a legfinomabb papírral sokkal többet kellett volna csiszolni.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz troll81 #24601 üzenetére
Én a C-Maxomat bokrosítanám meg 2.5T-vel. Azt olvastam, amit te is írtál, hogy a 4 kerekes Volvok alkatrészeiből, illetve a 4 kerekes Kugából barkácsoltak hátra is hajtást.
Megtaláltam a videót, amit elraktam arra az esetre, ha nyernék a lottón és saját projektbe kezdenék: Focus MK2 ST225 AWDA 4 kerékhajtásról le tudnék mondani vagy inkább csak hátul hajtson, de durrogjon gázelvételre.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz troll81 #24607 üzenetére
Valahogy nem tetszett meg az S-Max, nekem túl nagy. Az volt a racionálisnak szánt érvem a C-Max mellett, hogy 30-50 centivel (nem tudom már fejből) rövidebb a kombi Focusnál. Nagyon élevezem, hogy nem a földön ülök, jól elférek benne, ha kell ebbe is befér 2 bringa. Az S-Max az már tényleg családi kocsi én meg elég messze vagyok attól. Nem is férne be a garázsba, se széltében, se hosszában.
Erős kombiból sokkal jobb a felhozatal, mint erős egyterűből, főleg, ha még az önellentmondásos és kihalt kompakt családi egyterűekkel nézzük össze. Egy potenciális következő autómatt valószínűleg az erős kombi kategóriából választanám. Amennyit használom arra ez a kocsi így is jó.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz dellfanboy #29755 üzenetére
A hatszög 16-os a gyertyán, a menet M14x1,25 finommenet. Találomra kiválasztott Ford gyertya: [link]
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz darvinya #34226 üzenetére
Az 1.8-asomnál is volt/van ilyen gázpedál érzéketlenség. Indulásnál beesett kicsit a fordulat alapjárat alá, ha pont rossz ütemben kuplungoltam lefulladtam, mint egy tanulóvezető. A másik, amit csinált, ha üresben gurultam ugrált a fordulat, benyomtam a kuplungot beállt az alapjárat. Már olyan régen mentem vele, nem is tudom hogy állnak ezek a problémák. Miközben próbáltam megtalálni a hibát volt még pár helyen vákuum tömítetlenségem is. A szívósor tömítés össze volt már esve, szerintem ott is falsot szívott. A szelepfedélből a légszűrőházba menő karter cső is lyukas volt az egyik kanyarnál. A légszűrőházban, ott ahova megérkezik az előbb említett kartercső, van egy kis szivacs kocka, amit az olaj meg az idő szétszed, filléres tétel érdemes cserélni. Ha a fojtószeleped így néz és mondtad az olajfogyasztás problémát is, akkor az egész szívósorod tele lehet fekete dzsuvával, amiből a TMAP szenzor is kap.
A szívósoron található vákuumos aktuátorokhoz menő cső egy T toldásnál szintén eresztett. Akkor ezeknek az aktuátoroknak a 2 vezérlő mágnesszelepe is el tud romlani, de nálam még jók a gyáriak.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz darvinya #34254 üzenetére
Most már látom a kép jobb alsó sarkában, hogy a tiédben bovdenes fojtószelep van, nem a teljesen elektromos. Így már értem a problémádat. CJBA lehet a motorkódod? Nem lennének ezek rossz motorok, csak a relatív igénytelenségük okán teljesen elhanyagolták őket. A dugattyú gyűrű probléma, mint típushiba elég súlyos, de majdnem minden motorban van valami hasonló időzített bomba. Ha egyszer lekerül a szívósorod szerintem érdemes új tömítésekkel visszarakni kb. 2000 Ft darabja, az EGR-nél lévő drágább.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
Múlt héten kicseréltem a váltótartó bakot és a hátsó kitámasztó vackokat, mivel azt hittem azok nyikorognak. Ha állt a motor kézzel tudtam előre hátra mozgatni és közben nyüszögött. Azt hiszem egyszer már beszámoltam róla, hogy a olajtöltetű motortartó csere számomra milyen minőségi ugrást jelentett a motor járásában. A másik két tartó kicserélése szintén érezhető változást hozott.
A kocsi fel volt emelve, alulról mattam a motortérben és kerestem a nyüszögés forrását, ami mint kiderült nem a kitámasztó volt, hanem a váltóbovdenen van egy fém fül, ami elszabadult, a helyét nem találtam meg, de el tudtam rendezni normálisan.
Úgy voltam vele, ha megvettem mindent hozzá, akkor már ki is cserélem. Egyik gumi elem sem volt teljesen szétszakadva, de látszott rajtuk, hogy itt-ott be vannak repedve, még az eredeti bakok voltak benne.
Az új bakokkal szerintem visszakerült a motor az eredeti helyére, kicsit le lehetett süllyedve. Szerintem a féltengelyeket is feszítette, mert korábban volt egy kis hangja a kuplungnak, ami most eltűnt. A hátramenetet is kicsit szebben veszi azóta.
Szép lassan, mire teljesen leáldoz a belsőégésű motorok korszaka, lesz egy príma 15 éves C-Maxom.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz zsolt1225 #36797 üzenetére
A rövidtávú és a hosszú távú üa. szab. angolul short/long term fuel trim, az ideális lambda értéktől eltérést próbálja a ECU kikompenzálni több, kevesebb üa. befecskendezésével. Azt mondják néhány % eltérés nem gond. Rákeresel neten nagyon sok helyen elmgyarázzák melyik érték mit jelent és milyen hibára utalhat. A rövid táv valószínű azért 0, mert nem jár a motor, a hosszút pedig megörzi az ECU.
Üzemanyag szivattyút lehet hallani gyújtásnál? Üa. szivattyú relé, biztosíték?
Nekem néha csinált olyat, hogy ha rövidet mentem vele, még hidegen leállítottam, alig bírtam beindítani. Fogalmam sincs mi volt vele.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz Markizmark #37699 üzenetére
Az 1.8 eszi az olajat, a 2 literesből kevesebb van és talán kevésbbé hajlamos az olaj fogyasztásra. Ha fogy belőle az olaj, akkor annak rendbetétele 300 000 Ft körüli összeg, ha nem kuka a blokk.
A szívósorban benne vannak az örvénylapátok, amik szintén szét tudnak hullani idővel.
Nem bonyolult szerekezet, de bármi szar lehet már rajta ennyi idősen. Futómű szilentek, motor-, váltótartóbakok elöregednek. Elkokszolódik a szívósor, fojtószelep. Kisebb nagyobb vákuum hibák az elöregedő csövek miatt. A tankban, az üzemanyag szivattyúban van csak üzamanyagszűrő, ami külön nem cserélhető.
Városban. autópályán, utánfutóval sokat fogyaszt, 8-10 l/100 km.
Mivel családi autó szerintem nagyon sokan csak beleültek, mentek vele és műszaki karbantartást nem kapott, mert munkába meg gyereket oviba vinni jó lesz az úgy. Aztán beszámítatták egy újba.
Amúgy kényelmes autó, szeretek utazni vele, elég nagy a csomagtartó is, tetszik, hogy az ülések könnyen kiszedhetők, előre dönthetőek.
Ha nem vagy súlyosan limitálva a jármű hosszával, akkor egy bármilyen kombi simán ki tudja váltani. Ha már benzinest akarsz minden áron, elfogadod a fogyasztást, akkor a 2 literes szerintem jobb választás.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz #27070592 #37743 üzenetére
Igaz, nem eszi az összes 1.8, mert van amit már megcsináltak. Más hasonló korú benzines is ehet olajat, csak ezt nem szokták reklámozni és nem vagyok rá annyira kihegyezve személyes érintettség okán.
A lényeg, hogy a vételár mellé kell félre tenni javításra is. Nálam mindig jön valami új nyűgje a kocsinak, de azt hozzá kell tenni, hogy sehol nem hagyott ott és összességében még mindig kevesebbe van, mint egy új autó értékvesztése és/vagy kamata.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz #27070592 #37778 üzenetére
Az első mondatomat félig-meddig viccnek szántam és szerintem egyezik is a véleményünk a karbantartás szükségességéről.
Nem is sajnáltam semmilyen javításra a pénzt, de az bosszant, hogy alig tudom néhány hónapig élvezni az autót, mert jön valami új hibajelenség, aminek a végére kell járni. Azt pedig tudomásul veszem, hogy lassan 15 éves autón elhasználódnak a dolgok. Télire hátsó futómű rendbetételt és féltengely cserét terveztem.
Zárásnak annyit, hogy amikor azt írtam 1.8, akkor a Duratec-HE motorra gondoltam.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz subaruwrc #43621 üzenetére
Most tavasszal cseréltem a 2007-es Focus C-Max-ban ezeket a szilenteket. Az egyik oldali olajtöltetű volt még benne. Rendesen csöpögött belőle és füstölt az olaj, ahogy átvágtam. A helyére az ára alapján választottam 8000 Ft körüli Febit, illetve az volt a fontos, hogy adjanak vele új csavart. Az olaj nélkül legalább eggyel kevesebb dolog, ami tönkremehet. Új autóban biztos jó volt.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz sparta2 #43906 üzenetére
Ha a keréknél a gömbfej és a összekötő nem lóg, akkor még a kormány oszlopban a 2 kardáncsukló lóghat. A kormány oszlop felső részét bentről is meg tudod nézni, de van benne egy másik oldható kötés is, az a kormányműhöz van közelebb.
Még olyat tudok elképzelni, hogy a kormányművet tartó két csavar laza vagy a gumi szilentjeik koptak ki.
Furcsállom, hogy egy szerviz nem tudja a 3-4 okból kizárni az emelőn egyszerűen ellenőrizhető dolgokat.
Nem emlékszem a pontos értékre, de mintha a KRESZ szerint a kormányon mért holtjáték túl lenne a javasolt értéken.
Okoskodás vége.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz sparta2 #43937 üzenetére
Akkor viszont félreértettem a hiba leírást, de most már kb. el tudom képzelni. Annyira bosszantó, amikor egy ilyen lehetetlen hibával kerül szembe az ember.
Olvastam régebben talán Mondeoval kapcsolatban, hogy a szervó olaj körébe kicsi, cserélhető patronszűrőt építenek, ami talán képes lassítani az ilyen kopás kialakulását.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
Valaki ismeri jobban a IB5 váltók lelkivilágát? Ha van 2 különböző áttételű, különböző házban lakó, de ugyanúgy IB5, akkor azoknak a belsejét kompletten át lehet cserélni?
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz radi8tor #44012 üzenetére
Van egy kis gyanús hangja - szerintem- a váltónak. A kinézett váltó áttételeivel kb 500-zal kevesebbet forogna 90 km/h felett, 4. és 5. fokozatban. A másik váltó újabb autókon van, talán nem olyan lestrapált gépről jönne, mint a mostani. Gondoltam így két legyet egy csapásra elintézek. A kíváncsiság is hajtana, a világgazdasági bizonytalanság meg visszatart.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz Viiktor1989 #46195 üzenetére
Facebookos C-Max csoportban van pár megbízható ember, akik ilyennel foglalkoznak. Eléggé szét vannak szórva az országban, valaki biztos van a közeledben. Nekem 2007-es C-Maxban cserélt kormányt egy srác valahol Üllő, Vecsés környékén. Vettem egy bontott tempomatos kormányt, újrabőröztettem és azt rakta be és programozta fel. Kb. egy óra volt mindennel együtt. A fedélzeti computerben bekapcsolta hozzá a pillanatnyi fogyasztás kijelzést is.
Nem tudom a tiédben hogy van gyárilag megcsinálva, de lehet meg lehet úgy oldani, hogy a gyári/utángyártott kapcsolókat szerelik fel a gyári helyre. A fontosabb, hogy a vezetékezés bent van-e a kocsiban és van-e kuplung kapcsoló a pedálban. Nekem pl minden adott volt hozá.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
Egy régi sejtésem beigazolódott, mi szerint a termosztátom nem volt jó az 1.8 benzin C-Maxomban. Valahogy nem néztem eléggé az OBD adatokat és nem szúrt szemet, mert fűtésem mindig volt. Ebben a kellemes 20 fok körüli kinti hőmérsékletben 3 óra autópálya után ránéztem Forscannel és 70 pár fokos volt a vízem. Ha nagyobb fordulaton kihúzattam, pár fokot ment fölfelé, ha hagytam kigurulni, akkor ment lefelé. Megálltam a ház előtt pár percre, fölment 80 körülre vagy lehet fölé is, amikor elindultam akkor szépen ment lefelé a hőmérséklet. Persze a műszerfalon középre szegezve a vízhőfok mutató 50-60 foktól.
Így ma kicseréltem a termosztátot és szépen látszik a 88 fokos nyitási hőméséklet. A radiátor teteje hideg volt, amíg el nem érte a 88 fokot. Próba körön 90-93 fok között állt be a vízhőfok, ház előtt megállva 97-ig emelkedett. Úgy néztem még a gyári volt a termosztát, amit kivettem belőle, 16 év alatt megette a fene.
Biztos a placebo hatás, de mintha finomabban venné a gázt, nem olyan kelletlen. Bízom benne, hogy a fogyasztásomon is látszódni fog majd.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
tag
válasz TeeJay #51867 üzenetére
Nem nekem szólt a kérdés, de kineveztem magam termosztát felelősnek. Ha már a műszerfalon is gyanús, hogy kevés a vízhőfok, akkor mindenképpen rá kellene nézni OBD-n is. Láttam, hogy Galaxyd van, lehet azt nem érinti, de nálam a C-Max agya a vízhőfok jelző vackot (hőmérőnek nem mondanám) kb. 50-60 foktól középre rakja.
Egy ilyen hűvösebb napon, 2 óra autópályázás után kíváncsiságból Forscannel néztem előadatot és kb 70 fokot tudott elérni az említett körülmények között, miközben a vízhőfok mutató középre volt szögezve. Termosztát csere után szépen eléri a 90+ hőmérsékletet. Évek óta járhattam így vele.Ha ezt olvasod a topik meghalt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A