-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #35630 üzenetére
Több mint félmillió F pickup megy el évente az USA-ban. Valószínűleg van piaci igény hagyományos stílusú műszercsoportra, olyan cégek is megélnek ebből amik csak ezzel foglalkoznak.
Szerintem olyan állam is van, ahol dedikált F logós M16 karabélyt adnak az autóhoz. Ha bejelölöd az extralistán.Apropo váltóolaj, már gondolkodtam azon hogy kipumpálom a régi olajat, fúrok a váltó aljára egy lukat (ahol jó a falvastagság), tekerek bele egy menetet, és kész a DIY leeresztőcsavar.
Érdemes lenne venni egy rossz váltót, csak azért hogy szétborítsa az ember és kitalálja hol legyen a leeresztőcsavar.
Radi8tor, a tiédet akár el is adhatnád erre a célra. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Ha már mosás a téma, egy 33 éves RS Turbo is kapott egy fürcsit.
már csak az iszonyat cockney miatt érdemes belehallgatni
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #35695 üzenetére
Igen. Ha egy autóban bizonyos helyekre, rendszerekbe szűrőt terveztek, azt egyáltalán nem véletlenül tették.
Azzal hogy kicserélsz egy szűrőt, kárt biztosan nem fogsz okozni az autóban (ha szakszerűen van a helyére rakva) Egy új, tiszta szűrő mindig jobb, mint egy koszos. -
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #35707 üzenetére
Épp ezt a merényletet tervezem én is. Miskolc-Eger vonal is stimmel, ha subaruwrc fórumtárs bérbe adja a céleszközt, és nem teszem tönkre a saját autómat, a tiéddel is meg tudok küzdeni.
De garanciát nem vállalok és számlát sem tudok adni. Először megcsinálom a sajátomon amit tudok.
Itt volna is egy kérdésem a topikhoz: ismeri valaki a galaxisauto.hu webshopot? Győri, Fordra specializált alkatrészbolt, nekem csak futáros megoldás jön szóba a távolság miatt, nem tudom mennyire megbízhatóak és milyen minőséget képviselnek a cuccaik.
Szilentkészletet és csavarkészletet néztem náluk, mk1 Focus hátsó hídhoz. -
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35729 üzenetére
Vagy kiflexeled a kaszni oldalát, ezzel helyet csinálsz a kinyomónak és kész. Sokkal egyszerűbb befoltozni utána az autót, mint lebontani az egész hátsó hidat.
Mint ebben a videoban, ahol a hülye állatja benzinpumpát akar cserélni, de nem veszi le a komplett tankot, hanem egyszerűen kivágja a lemezt a hátsó ülés alatt..
Állítólag volt már rá példa hogy ebből a célból nemcsak kivágták a lemezt, hanem dobtak rá zsanért és megcsinálták nyitható szervízajtónak. -
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #35744 üzenetére
Mostanában divat szidni az olcsó kínai hulladékokat, de az az igazság hogy a harminc évvel ez előtt gyártott, született angol szivattyú pont ugyanúgy tönkrement, ha olcsó anyagokból, olcsó megoldásokkal tákolták össze.
Ilyenkor tényleg jól jött a gyári szervízajtó, gyorsan ki lehetett cserélni a szúnyoghálót (és a szivattyút, ha már ott van az ember..)Mint a hossztartó szilent, ami egy párezer forintos alkatrész. Csak a kicserélése tart egy napig és a hozzá való szerszám többtízezres tétel. A közben szétvágandó, kicserélendő szilentek, csavarok, alkatrészek ára szintén.
-
#27070592
törölt tag
Ebben nálam is kavar van és nem tudom miért. (mk1.5 Focus, 4 e-ablak)
Akkusaru levétel-visszarakás után mind a négy ablak működik automatán, de csak lefelé. Fölfelé csak tanítással.
Gyújtás levétele majd újraindítás után a vezető oldali első ablak elfelejti a fölfelé automata üzemmódot, csak lefelé automata. Minden indítás után újra kellene "tanítani" amit már rég meguntam és inkább nyomva tartom a gombot. A másik három ablak viszont soha nem felejti el az újratanított automata üzemmódot, csak a következő akkusaru levétellel.(wtf.. de együtt lehet vele élni)
-
#27070592
törölt tag
offtopic, elég durva és érthetetlen gázolás.
Mintha mindkét fél hülye és vak volna..
-
#27070592
törölt tag
válasz patomi #35811 üzenetére
Amikor B kategóriára vizsgáztam forgalomban, belenéztem a vizsgalapba, amit a vizsgabiztos használt a vizsgán. Volt egy kitétel, amit hibapontként jelölhetett meg a vizsgabiztos, ha úgy ítélte meg. Ma is gyakran eszembe jut: "néz, de nem lát".
A linkelt videoban esik az eső, de az nem ok arra, hogy egy négysávos úton, fényes nappal úgy megyek a zebrán, mintha a világ nem is létezne..szerk: ReFleXx ez nem volt meg, hogy papa vezetett. Lehet hogy neki elég is volt a vizes szélvédő, egy kopott törlőlapáttal csak a kontúrokat látta és torpedó üzemmódban közlekedett. De ez sem mentesíti a körülnézés felelőssége alól a gyalogost.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz dellfanboy #35831 üzenetére
Épp ma kaptam meg a muníció első felét, maxgear csavarok
tedgum szilentek
Ez nem a racing special kategória, csak egy becsületes javítószett, de valószínűleg jobb lesz mint a 19 éves gyári darabok.
A spirálrugót hétfőre igérték, arra kiváncsi leszek, picit emelt és erősített verzió, vonóhorgos, gyakran telepakolt turnierhez ajánlották.
Gátlót most nem terveztem cserélni, az csak másfél éves.A hétvégén lehet hogy az autó alatt meditálok majd, hogyan is operáljam ki a gyári szilenteket. Subaruwrc szaktársnál sem volt sétagalopp, lásd a fotókat.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35858 üzenetére
Igen, ha egy szilent légmentesen rá van gyógyulva a csavarra, ott a fújkálásnak nincs sok értelme.
Egy alternatív, ráérős technika elvileg működik, ha nem siet az ember. Vékony fúróval meg kell fúrni a szilenteket, egészen a csavarig, és fékfolyadékot kell betolni a lukakba. Elég meredeken hangzik, de kipróbálom.
A flexelés azért nem szimpi, mert nincs másik hidam. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35861 üzenetére
Tiszta sor, de lengőkart sem terveztem cserélni. Majd kiderül milyen kedve lesz, a fékfolyadékos furkálós történetnek adok egy esélyt. Mivel minden szilent és minden csavar cserés lesz, nem fogom sajnálni a beletörő fúrókat.
Nekem is ilyen kategóriás ütvecsavarozóm van, 500Nm-es ha jól rémlik. -
#27070592
törölt tag
válasz dellfanboy #35867 üzenetére
Nincs mit. Nem az autodocról rendeltem, csak épp azt linkeltem tegnap este. Az autodoc egyébként is elég hektikus az árakkal. Tegnap este ez a KYB még "csak" 17k+ volt. Ma már 19k+..
Ugyanez pl centralcar-nál 13k+. Itt vettem, de még nem jött meg, hétfőre igérték.Érdemes lehet megkérdezni hogy ebben a 170k-s készletben pontosan mi lesz cserélve, milyen gyártmány, van-e rá gari (feltéve hogy velük csináltatod). Igen, mostanában elég vastagon fog a ceruza. Ki kell fizetni a szerelők bérét, a rezsit, és a cégtulaj még profitot is szeretne (amivel egyébként semmi bajom, minden pénzbe kerül)
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #35879 üzenetére
Nem értek hozzá, csak egy vélekedés: lehet hogy az a rács okkal van ott és pont az áramlás egyenletesebbé tétele a dolga. Ha kiveszed, esetleg nem olyan jelet küld az ECU-nak mint amit a tervezéskor elképzeltek hanem összevissza hullámgörbéket.
Egy tesztet lehet hogy megér, ha ki tudod úgy iktatni a rácsot hogy később vissza tudd rakni, ha mégsem jött be a rács nélküli menet. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #35887 üzenetére
Ha rákeresel a MAF sensor grill kifejezésre, kapsz egy rakás találatot offtopic márkák fórumaira ahol erről tolják az eszmecserét.
De hogy kell-e a rács vagy nem kell, nincs konszenzus.
Egyes vélemények szerint a rács nem befolyásolja a szenzort, csak egy plusz védelem arra az esetre ha a légszűrő hibás vagy sérült. -
#27070592
törölt tag
Nekem akkor játszotta ezt, amikor repedés volt azon a vákuum csövön ami a PCV szeleptől jön vissza a szívóoldalra. Először én is alapjárati szelepet cseréltem, aztán PCV szelepet, (szerintem mindkettő jó volt..) végül észrevettem a repedést a csövön. Falsot szívott szegény motor.
Csere (nem gyári csőre hanem egy tartósabbnak ígérkező spec olajcsőre). Azóta olyan mint az óra. -
#27070592
törölt tag
Hey,
Nem rossz választás, várjuk a fotókat.
Apropó olajcsere, mivel jenki blokkról lesz szó, tanácsos követni a FordUSA ajánlását, ami 7500 mérföld vagy hat hónap, amelyik hamarabb bekövetkezik. Ezt vétel előtt szervízkönyvből mindenképp csekkolnám.
A másik dolog, ha kéziváltós a terv, én lehet hogy ott is olajcserével kezdeném az együttélést.
Más tipusspecifikus jellemzőről nem tudok. Ja, de: még sosem próbáltam.. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35864 üzenetére
Igazad volt.
De nálam a cink az élet sója.
Ez volt az egyik rugót is tartó lengőkar külső szilentje.
Olyan szépen össze volt gyógyulva, mintha egy darabból lenne. Szerintem a gyárban is eleve zsír nélkül rakták össze. Nemrég láttam olyan utángyártott lengőkart, amiben a szilentre zsírzógombot is raktak. Mert miért is ne? Tervszerű megelőző karbantartás. Ha zsír van a csavar és a szilent belső perselye között, azt akkor csavarja szét az ember amikor kedve tartja. Ha viszont tök szárazon rakják össze, szépen bemehet a por, víz, télen egy kis sólé, és úgy összerozsdál mintha össze lenne hegesztve kb.
Ez egy Mustang utángyártott lengőkar, épp zsírzás alatt. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #36012 üzenetére
Igen. A rögzítő anyával, ami rá van hegesztve a lengőkarra, nem is volt gond. Elég volt csak megmutatni neki a gázégőt, elengedte a csavart. A szilent belsőt viszont szét kellett fúrni és elvágni. Nem csodálkozom rajta hogy műhelyekben is rövidre zárják a kérdést és vágják amit muszáj.
Csak az nem kerek hogy pl a 1Aauto videóban szó sincs vágásról, rárakja a 15ös dugókulcsot és úgy tekeri ki mintha gyufát gyújtana, azzal a könnyedséggel..A #*köm tele van már a tervszerű megelőző karbantartás helyett tervszerű megszivató elavulással.
Apropó szélvédő alatti pollen szűrő fedél. Legutóbb ilyen ragasztóval raktam össze, azóta semmi baja, vízálló a cucc és a napfényt is jól bírja.
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #36018 üzenetére
Igen, a csere is karbantartás és az új alkatrész az új alkatrész. Kipufnál nem is merült fel a foltozgatás, ment fel az új rendszer.
De amit most művelek a szilentcserével és a csavarok cseréjével, lengőkar csere nélkül, a másik út.
Csak egy kicsit felqurja az embert, amikor összegyógyult, szétszedhetetlen szilenttel találkozik. Érdekes hogy a jenkik törvényt hoztak erről. A right to repair minden államban működik ha jól tudom. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #36097 üzenetére
Picit fáradt volt már a gyári rugó, ha tele volt rakva a csomagtér, ült. A másik dolog a vonóhorog, ha épp kell és ki is akarom használni egy futóval (megengedett össztömegig) akkor nem hátrány egy jó állapotú felfüggesztés.
Egyébként ezzel a KYB rugóval nem szivatom magam, erősített verzió, egy picit merevebb mint a gyári volt. Tehát nem lett hintaló az autóból. Másrészt azért van a gátló, hogy egyébként se lehessen hintaló belőle. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #36227 üzenetére
Örvendezhettek az autótulajok az alsó hangon százezres nagyságrendű kár miatt, különösen annak tudatában hogy az elkövető egy kisgyerek..
Mi ennyi idős korunkban gátat építettünk a helyi patakban, kövekből és nylon zsákokból, megvártuk amíg beáll az egyensúly és a maximális felduzzasztott vízmennyiségnél hirtelen leromboltuk a gátat, majd örültünk az áradatnak. Nem lehetett megunni. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #36308 üzenetére
Nagy szemtelenség volt a Tervezőtől, amikor szabadalmaztatta a vas-oxidot.
Én a kutyacsontokkal vagyok így, jelen állapotukban még a kutyának se kellettek. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #36378 üzenetére
Nálam 8.41 az átlag, ez 8477km után számolt érték (ennyi a spritmonitoros múltam )
1.8 Zetec blokk, 310k km.
Igaz, az enyém Turnier, nem Hatchback.
De a kerekek gyári méretűek, 15ös gyári felni, 2.3bar nyomás, elöl négyévszakos, hátul nyári Nexen gumi.
Futómű beállítva, nálam is jó az egyenesfutás.Ritkán szoktam padlózni, de akkor sem tudom lejjebb vinni a fogyasztást ha minimál gázadással járok. A benzin mindig Shell, általában v-púder, ritkán púder részing.
Fordos szerelőt kérdeztem egyszer fogyasztásról, annyit mondott csak hogy ezek ennyivel járnak, fogadjam el. Nagyrészt városi (kevés országút) használat.
Amivel spórolni lehet pályán, az a szélárnyék. Keresni kell egy egységsugarú dobozos fehér furgont, ami tartja a 120-as tempót, és óvatosan nem túl közelről követni. Egy-másfél litert jelent mínuszban.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #36428 üzenetére
Én sem dobtam ki az eredeti Ford kutyacsontokat, inkább szilentcsere és festés. Macerás a youngtimeresek élete.
szilent-préselő kézikészülék -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #36534 üzenetére
Nemrég azt hallottam hogy a ZF 2024 végére teszi a személyautóba épített váltók fejlesztésének lezárását.
Mert az elektromos autókba már nem kell váltó.De már 2013-ban elkezdték az előremenekülést, tárgyaltak a TRW-vel az egyesülésről, aztán inkább felvásárolták a komplett céget. Mert ha váltó nem is, de kormánymű, fékrendszer, légzsák, elektronika kelleni fog az autókba.
-
#27070592
törölt tag
válasz milkabrams #36574 üzenetére
Magánvélemény, de ha kapott az autó új gyújtótrafót, én nem raktam volna vissza a régi kábeleket, abból is kapott volna egy új szettet. Az a plusz 10k már a nem-oszt-nem-szoroz kategória költségben, de én nyugodtabb lennék vele.
-
#27070592
törölt tag
válasz M0ng00se #36671 üzenetére
Üdv!
A rozsdát már mondták az olvtársak, az tényleg vizsgálandó szempont.
Egyébként élhető autók, jó futóművel, első autónak is jó választás.
Azt viszont nem közölted hogy van-e helyed, időd, szerszámaid és kedved ahhoz hogy foglalkozz vele, vagy csak a beülök_és_használom metódus opció.
Az is járható, de akkor különösen gondos választás kell hozzá. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #36684 üzenetére
Ha érdekel, nálam akad polcon szomorkodó radmutter, kilenc darab, háromféle, ha valamelyik tetszik, elvihető.
Szállítás már saját felelősség.
Én is meguntam a leeső kupakokat, vettem az autóra 16 Febi muttert.
Pénzt nem fogadok el, az ár egy palack Csányi Sanyi bácsi féle Teleki Cabernet Sauvignon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Autós topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Projektor topic
- World of Tanks - MMO
- Politika
- További aktív témák...
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!