- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- EAFC 24
- Augusztustól PC-n is használható lesz a PlayStation VR2
- Xbox Series X|S
- Marvel Snap
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz Kephamos #34723 üzenetére
Pl egy ELM327 olvasó és telefon segítségével. Hasznos kütyü, aprópénzért kapható, kesztyűtartóban is elfér.
Fojtószelep állapotát érdemes lehet csekkolni. Egyébként nemrég akadtam erre a TMK checklist-re. A FordUSA szerint a szokásos és ajánlott olajcsere intervallum 7500 mérföld (12k km) VAGY 6 hónap (!!!), amelyik hamarabb bekövetkezik.
WTF??? Hogy is van ez az európai autóknál trendinek számító harmincezres olajcserékkel? Jóvanaz hülyéknek? A polgári perek országában viszont egy fáradt olaj révén tönkremenő motor miatt a szahart is kiperelnék a gyártóból. (lásd "csalós" fauvé dízelek) -
#27070592
törölt tag
válasz Hieronymus #34725 üzenetére
Igazából nincs rálátásom az európai viszonyokra sem, csak ez a hat hónapos amerikai olajcsere ajánlás ütötte meg a szememet. És ez nem széria függő hanem általános Ford ajánlás. Hat hónapos ciklusról európai autónál nem is hallottam. Amiről már hallottam Offtopic Corsa gyári ajánlás: 50k km vagy 2 év. Amit aztán a kifingó motorok miatt módosítottak.
Plusz szintén Ford ajánlás: 2008 és fiatalabb autóknál 7500 mérföld, 2007 és öregebb autóknál 5000 mérföld vagy hat hónap.. lehet hogy megfogadom a FordUSA szavait és átállok féléves olajcsere ciklusra.Nem tudom egyébként ez mostanában egy selling point, hogy nem kell olajat cserélni egy autóban? Mit vár az ember egy belsőégésű motortól, amiben több a mozgó mint a nem mozgó alkatrész és minden része állandó hőterhelést kap? Olajpárával is nagyszerűen működik? Mindegy, szerintem megváltás lesz a villanyautók hatalomátvétele. Kis túlzással azoknak csak annyi karbantartás igénye lesz mint ma egy telefonnak.
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #34727 üzenetére
Ne fesd az ördögöt a falra
De tény hogy a szervíz jó bevételi forrás Nyugaton, viszont kiadás a tulajnak/lízingelőnek.
De egy példa arra amit nem nagyon értek: a start/stop rendszerek. Fél liter fogyasztás csökkentés, cserébe tízszer annyi indítás, kétszer annyiba kerülő, fele annyi ideig működő akku, gyorsabban kopó motor, több veszélyes hulladék. Kinek jó ez? Legföljebb annak, aki kiszámlázza.
Nincs itt semmi összeesküvés. Mindenkinek kell a pénz. Lehetőleg most, lehetőleg sok. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34732 üzenetére
A fél százalékot az össz globál kibocsátásra értettem. A városi levegőn érezhető lenne ha minden autó (és minden tömegközlekedés) zéró emissziós, ez tiszta sor.
Ez a fél százalék is csak egy becsült adat. Amíg összesen három kattintásba kerül hogy konkrétan a bolygó másik oldaláról megrendeljünk egy akciós akármit és ennek a keresletnek a kiszolgálására működtetnek cirka ötezer (három éves adat) konténerhajót, ami még csak nem is gázolajjal hanem a finomítókban összegyűlő semmi másra nem jó nehézolajjal működik, egyenként sokszázezer euro6 autó emissziójának megfelelő füstöléssel, miről beszélünk?
Megmentjük a bolygót a startstop autókkal?
Amíg Kínának annyi kőszene van, hogy évszázadokig működtetheti a (jelenlegi) iparát, nem fognak átállni másra. Akkor sem ha mi a fejünkre állunk. A fehér ember azt mondja, hogy a CO2 rossz? De.. mi az a fehér ember?
Hallottam az euro7-ről egy mémet. Állítólag a **rsche már kész van az első euro7 blokkal. Ami annyira tisztán működik, hogy kirakod az autót Pekingben és azt a szmogtól szürke városi levegőt beszívja, benzint fecskendez hozzá, elégeti, és a kijövő kipufogógáz konkrétan tisztább lesz, mint az a városi levegő, amit az autó beszívott.. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34748 üzenetére
"Mindenkinek kell a pénz"
Topikhoz kicsit visszakanyarodva, (mielőtt Radieightor ránk szól ) szerintem ezért indult részben az egymás alá licitálás a gyártók részéről az olajcsere és egyéb szervízigényt illetően.
Mert egy lelkes hobbista harminc euróból megold egy olajcserét.
Ugyanez céges flottánál mondjuk 150euro/autó/év márkaszervizben. Amire a cégtulaj reakciója: öt évre, és száz autóra az annyi mint.. nézzünk egy másik ajánlatot.
És az újautó-eladások cirka hatvan százaléka cégautó az EUban. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #34796 üzenetére
Azok a felnik.. ha négycsavaros kerékagy lenne, négyes mintával, erősen emlékeztetnének egy túlstilizált szvasztikára.
Nekem inkább egy Focus pickup a titkos favoritom. Persze nem dupla csak szimpla nyújtott fülkével. De az alap hibrid hajtással jöhet, nem kell a nagyobb motor.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34798 üzenetére
Miért volna identitás-zavar egy ilyen platós, de nem alvázas, fwd (vagy awd) elrendezésű verda?
Azon a piacon, ahol minden évben több millió pickup talál gazdára? Ahol a lelkész is pickuppal jár vasárnap szert tartani?
Egyébként alig lesz kisebb mint a Ranger, de mivel fwd, olcsóbban gyártható. Nem is lesz drága, $20k az alapár, ami egy hibrid kisteherautóért az USA-ban nem pénz. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34810 üzenetére
Látom, fázisban vagyunk.
Vajon honnan szedsz ilyen és hasonló tuti infókat, mi szerint a "Ranger 3.5t lazán pakolható" (? )
Ranger 1860lbs max payload, 7500lbs towing vagyis cirka 843kg raksúly és 3.4 tonnát vontathat.F150 3270lbs max payload, 13200lbs towing , ez a legnépszerűbb fullsize pickup, 1483kg a max raksúly és majdnem pontosan 6 tonnát vontathat.
Maverick 1500lbs max payload, 2000lbs towing vagyis 680kg raksúly de csak 0.9 tonnát vontathat. Van egy plusz feláras Towing Package, amivel már 4000lbs vagyis 1.8 tonna lehet a vontatmány.
Szóval ez egy elég jó belépő lesz a kis pickup kategóriában a Fordnak. Kár hogy európai forgalmazást nem terveznek (egyelőre). Aztán ki tudja. Egy offtopic gyártó már rámozdult az európai piacra is, épp ilyen fronthajtású, nem alvázas pickuppal
Lehet hogy a platós crossover lesz az új európai divatautó? -
#27070592
törölt tag
Leszámítva azt a mellékkörülményt, hogy 16 litert eszik százon és emelkedőn nem tud felmenni.
Mint az közismert. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34857 üzenetére
Hát.. ha 2000-nél elváltottad, az már régen rossz. Most 2021-et írunk..
De hogy on is legyen: friss Shelby GT500 teszt
#34859 flymi: alakul a történet. Nálam is lesz egy ilyen akció, a rádiót kell kiszerkeszteni a helyéről. Csak kiszedővillát nem találtam még ami tuti jó lenne. De a covid-hiszti alatt nem is erőltettem. Tudok létezni rádió nélkül, zene a telefonról is szól, fülessel. Csak nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz robertka #34889 üzenetére
Csere előtt (helyett) első körben tisztítást javasolnék.
Persze nem magasnyomású mosóval, hanem hagyományos kerti slaggal, olyan locsoló fejjel amit vékony vízsugárra is be lehet állítani.
Türelemmunka, több menetben érdemes csinálni, vegyszer nem kell, csak sok víz. Én tavaly játszottam végig, hihetetlen mennyiségű apró kavics, por, bogármaradék volt a hűtő lamellák között.
Azóta a vízhűtő is sokkal hatékonyabb, üzemmeleg motorral megállok valahol vásárolni, húsz perc állás után a vízhőfok mutató már majdnem hideg állásban van. -
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #34911 üzenetére
Van egy kis kavar már a nevezéktannal :-)
A MK3 Mondeo a legtöbb helyen "second generation" néven fut, amit 2000-2007 között gyártottak.
Ami a motorokat illeti, egy Mazda eredetű 145 lovas kétliteres blokk volt, kétféle motorkóddal (CJBA, CJBB) de ugyanazzal az MTX75 ötös manuál váltóval. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34926 üzenetére
Valóban, mindkét váltó létezik, mindkét váltó Ford gyártmány.
De mielőtt nagyon belemegyünk az ibolyaillat-fűrészelésbe, linkelj már légyszives egy MK3 Mondeot amibe gyárilag MT75 váltó került..Segítek, nincs ilyen. Utólag össze lehet házasítani őket, megfelelő alkatrészekkel és technikával, de annak elég kicsi az esélye, hogy a Mondeodban épp egy utólag beletákolt MT75 váltó legyen.
#34928 westcoastog
No offense, nem kioktatás céllal írtam egyáltalán. Azt már a #34911 hszből levágtam, hogy pontosan tudod miről beszélsz.
Csak a kolléga fogalmaz néha-néha egy kicsit félreérthetően.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz albiosz #34941 üzenetére
Tényleg vicces árak.
Olaj picit több mint 5k/liter?
Gyújtáskábel 50k? (??? a Bosch készlet sincs 10k és az már nem a legalja noname)Különben máshol is ezzel találkozik az ember. Jenki fékfolyadék-cserés video-t néztem nemrég, a srác aki csinálta, elmondta közben hogy korábban márkaszervízben dolgozott, tök általános volt hogy fékfolyadék-csere jeligére csak kiszívták a tartályból a régit, föltöltötték új, tiszta folyadékkal, kicserélték a gumisapkákat a légtelenítő csavarokon és.. lehet a kasszához fáradni..
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34953 üzenetére
Nem szégyen az ha egy autótulajdonos nem ért az autója műszaki hátteréhez, mert miért is kellene? Csak ebben az esetben arra van kényszerítve, hogy bizalmat adjon általában tök ismeretlen embereknek. Akik aztán vagy korrektek, vagy visszaélnek a helyzettel..
Ránéztem az oldalra amit sparta2 fórumtárs linkelt a #34955 ben, mert tavaly amikor hátsó csillapítókat cseréltettem, ki akartam cseréltetni a rögzítőcsavarokat is. De a szerelő úr élből azt mondta hogy ne cseréltessem, az úgysem szabvány menetemelkedésű..
Megnéztem: M12x100mm.. Európai autó, európai összeszerelés, miért lenne más egy futóműcsavar, mint metrikus?Dehát ez van. Mindenkit annyira lehet átverni, amennyire hagyja magát. És ez szerintem már félmillió éve is így volt, amikor még Afrikában tébláboltunk a szavannákon.
Egyébként ez az említett link akár a topikösszefoglalóban is helyet kaphatna, más hasznos linkekkel együtt.
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #34967 üzenetére
Ez így van. Lehet hogy végül gyári csavarszett rendelés lesz a dologból (vagy utángyártott javítókészlet, annak is illik stimmelnie)
De holnap hajnalban, ha még nem lesz száz fok, próbaképp kihajtok egy futóműcsavart és összemérem egy "sima" M12 csavarral. Kíváncsi vagyok. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34982 üzenetére
Éppen magát keresem
Megoszthatnád az infókat a beszerzett cuccokról. A KYB rugó méretei és tipusa kifejezetten érdekelne, de az egész projekt is helyet kaphatna itt a topikban.Reggel kivettem a gátló alsó rögzítő csavart, úgy fest "normál" M12 menet van rajta. (a képen fölül a gátló csavar, alul egy háztartási M12 imbuszcsavar)
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34997 üzenetére
Köszi
Néztem ezt a KYB rugót, lehet hogy az oldalon írnak hülyeséget de 348mm a megadott hossz. Más gyártók, 410mm körül szoknak lenni.
Vagy ez egy spec ültetőrugó?A csavarokat át kell nézni nálam is, de lehet hogy semmi bajuk, inkább egy komplett szilent készlet kell. És ha már egyszer darabjaira van szedve, kaphat minden rész egy alapos rozsdátlanítást, festést.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35000 üzenetére
Igen, a szokott terhelés alatt kell jól állnia, nem kiszedve. Ugyanez vonatkozik a spirálrugókra is. Lehet hogy beszerelés előtt más-más hossz, de amikor helyére kerül és megkapja az autó tömegét, akkor illik a gyári hasmagasságot adni.
Kivéve ha ültetőrugó.Egyébként van egy trükkje az összegyógyult csavarok kioperálásának, ami ebben az esetben működhet: ha már pontosan tudod hogy mikor kerül sor a javításra, előző este gazdagon be kell áztatni a csavart és a szilentet is fékfolyadékkal. Majd reggel még egyszer, és lehet hogy a teljesen összegyógyult részek is megadják magukat, nem kell flexelni. Állítólag a fékfolyadék hajlamos minden résbe behatolni.
Másfél éve cseréltettem gátlókat, azóta nem volt bolygatva a csavar. De egy éjszakás áztatás után ma szépen kijöttek a helyükről. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35047 üzenetére
Plusz az a fajta humán faktor amikor a szerelő pontosan tudja hogy nem kellene azt a csavart/anyát tizedNm-re pontosan gyári értékre húzni, ha "érzésre" stabilan meg van húzva, akkor semmi gond nem lesz vele.
De ha lazán hagyja, akkor garantált hogy X idő/használat után vissza fog jönni az ügyfél mert rejtélyes körülmények között beszahart az autó..
Tehát számlázható munka lesz vele, tehát profit lesz belőle.. -
#27070592
törölt tag
válasz diablo1984 #35119 üzenetére
Ha nem szeretnéd tovább kerülgetni a megmaradt egy liter olajat, hasznossá tudod tenni az olajcsere alatt.
Miután leeresztetted a fáradt olajat a motorból, beleöntesz fél liter maradék tiszta olajat a szokott helyen, az végigcsorog az olajjáratokon, kiöblíti a bent maradt fáradt olaj nem kis részét, majd kifolyik alul.
Ilyenkor lehet még elkövetni azt, hogy szabaddá teszed a főtengely végén lévő csavart és dugókulccsal kézzel átforgatod a motort. Ez után jön a második fél liter beöntése, ami egy újabb öblítés. Kicsorog, vársz fél órát, addig az új olajjal beáztatod az új szűrőt, majd feltekered, betöltöd az új olajat és fölszívsz egy kis utca coke-ot, amit a szervízköltségen megspórolt pénzből vásároltál.
Ja, nem. Iszol egy kávét. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35202 üzenetére
Egy helyett két melós nap, az szép program volt. Nem gondoltam volna hogy az összegyógyult szilentek ennyire nyűgösek.
A futóműállítást mindenképp javasolnám. Most örülni is fognak neki, mert teljesen új csavarokat kapott (a 8. és 9. fotón látható két nagy csavar) amivel nemcsak a dőlést hanem a kerékösszetartást is precízen lehet állítani, az minden fillért megér, hogy ne egye meg a gumikat.
Én egyelőre nem tervezek ekkora restaurálást, csak rugócserét, de lehet hogy belefér az alsó lengőkar és a két állítócsavar cseréje is, akkor nyugodtabb leszek. Itt volna is egy kérdésem: a rugó tetején lévő gumitányért is cserélted, vagy az rendben volt?
Ha elöl is rendberakod, akkor gondolom egy ideig nem akarod eladni az autót. Ennyi idősen már alig van áruk, a használati értékükhöz képest.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35218 üzenetére
Én sem tervezem eladni, ha rendben egy autó, miért adnám el?
Már előre hallom a "kéccázé, tezsvírem" jellegű hívásokat , amire nem is vagyok kíváncsi.
Lassan három éve van nálam, kapott négy új tárcsát betétekkel, kézifékkötelet, féknyereg tömítések is újak, négy alig futott gumi van rajta, küszöbök kilakatolva, nemrég új kémény, új Exide akku..
Múlt héten megkapta az első hatodik hónapos öblítős olajcserét.. most olyan tiszta az olaj, hogy alig lehet észrevenni a szintet a pálcán.
Keeper. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35221 üzenetére
A küszöböket egy volt kollégám vállalta be Egerben egy kis aprópénzért (30k) plusz épp aktuális szivesség-melóért (költöztetés) cserébe.
Még vezérléscsere van a listán (tömítésekkel, szimeringekkel, váltóolaj-cserével). Esetleg szélvédő, ha túl sok égetni való pénzem lesz.
-
#27070592
törölt tag
válasz WhiteWalker #35297 üzenetére
Lehet hogy nem is csak évjárat-függő hanem karosszéria-változattól függ, cromax oldalán is más pl a mk1 Focushoz való darab, külön van 3/5 ajtós és külön turnier.
Az árak persze ott is viccesek. A "gyári" 4500, az utángyártott 1400.. -
#27070592
törölt tag
Ha tudsz szerezni valakitől nedves-száraz porszívót, azzal sokkal gyorsabban haladsz a szárítással.
Én is jártam már úgy egyszer hogy a pollen szűrő felől beázott a jobb első ülés előtti szőnyeg.
Kärcher WD3 volt a megoldás, az minden nedvességet kiszívott. (egy órát azért görcsöltem vele, mire száraz lett..) -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #35375 üzenetére
Így nem marad más mint a leszerelés, régi tömítés letakarítása és újrahúzás. Vannak erre elég jó olajálló tömítések.
Klímát csak ideiglenes megoldásként töltöm, max nyár végéig. Akkor tervezem a teljes leürítést, szivárgás ellenőrzést, újratöltést, ha már véget ért a diliházas főszezon a műhelyekben és lesz idejük normálisan megcsinálni, nem csak összecsapni.
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #35509 üzenetére
Ford Escort ma estére, valakinek?
-
#27070592
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #35524 üzenetére
Ne viccelj..
Nem minden autós topik mondhatja el magáról itt a PH-n, hogy saját topik-manója van.. -
#27070592
törölt tag
Ehhez a szerencsének nem sok köze volt szvsz. Mert hogyan is vigyázol egy szimeringre?
160k km, az 100k mérföld, vagyis pontosan elérte az autó az előírt futásteljesítményt egy vezérléscseréhez. Ami magában foglalja a főtengely szimering cseréjét is, ha jó a szervíz.tegnap este #242-nél szálltam ki a showból, de nem csodálkozom hogy ma reggel #559-el indulunk ...
Egyébként én a huszonX év futás után lecserélt eredeti gyári olajszűrő fotóját is szívesen megnézném -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #35560 üzenetére
Összes Focus Escort kínában.
Egyáltalán nem. Az első kínai Escort a mk2 Focus fapados változata, 2014-től gyártották, kifejezetten a kispénzű vásárlóknak.
(természetesen az Escort mellettaz aktuális Focusok minden változatát forgalmazzák Kínában, komoly eladott darabszámokkal)Tovább nem ragoznám, szerintem ennek a két mondatnak az értelmezése is kihívás lesz.
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35591 üzenetére
Épp ezt vettem pár hete, a 600A-s premiumot. Vagyis nincs említésre méltó nyűgje eddig, teszi a dolgát. Pöccre indul az autó "hidegen" is (ami mostanában 20C-os blokkot jelent )
A téli teljesítményre leszek majd kiváncsi.
Amikor vettem, gondolkodtam a nagyobb verzióban, az akkutálcába az is befér és ugyanúgy csak 175mm magas, de az eladó azt mondta, csak akkor javasolja, ha havonta egyszer kiveszem az autóból hogy külső töltővel teljesen feltöltsem. Az 1.8 benzines blokk a gyári generátorral nem biztos hogy a nagyobb akkut is szinten tudja tartani.
Így végül a kisebb került be. Jókat írnak róla, állítólag jobban tűri az ingadozó töltőfeszt mint az olcsóbb akkuk. -
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #35622 üzenetére
Mi ez a csend?
Mindenki eladta a Fordját?
Amerika kedvenc ordibálója vett egy F150et.
A lényeg, a V8 hangja az ötödik perc körül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Politika
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Konteó topic
- Glo cigaretta
- PHP programozás
- Külpolitika
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Autós topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen