-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
Ha jól tudom, itt is a hátsó tárcsákat fogja a kézifék. Annak a mechanikáját érdemes lehet csekkolni, úgy vannak-e rátéve a betétek ahogy kell, vagy esetleg el van valamelyik picit billenve.. ha a tárcsák belső oldalán is aszimmetrikus a kopás, akkor jobb ezt tisztába tenni.
A féknyergeket is érdemes lehet kitakarítani, ha ilyen gazdagon van rajta rozsdapor az is okozhat betét elbillenést/félrekopást. -
#27070592
törölt tag
Ha valakit érdekel: mk3 Focus 1.6 használtteszt. 16 literből ez is kijön /100km.
-
#27070592
törölt tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #32642 üzenetére
Ha van olyan helyed ahol meg tudod emelni az autót a saját emelőjével mintha jobb első kereket cserélnél, csak annyira hogy a kerék ne érje a talajt, akkor kézzel meg tudod mozgatni a kereket annyira hogy a kopogó hang is jelentkezzen. Ha nincs ilyen nyugodt helyed csak az utcán lenne, akkor kérdezz meg egy gumis műhelyt ahol futómű állítást is vállalnak, mennyiért néznek rá.
Hozzáértő ember fél perc alatt kideríti hol a hiba. És olyan gumis műhely is van ahol futómű alkatrészcserét is vállalnak, apró pénzért. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #32735 üzenetére
Lehet hogy érdemes lenne letesztelni mennyi is az annyi..
Egy ötliteres kannába tartalékbenzin és addig járni az autóval amíg köhögni kezd a motor a kevés benzintől. Majd beleöntöd az öt liter tartalékot és elballagsz egy kútig, tele tankolod és így tudni fogod mire számíthatsz és arra is van esély hogy a szintjelző (elérve a minimum szintet) "nullázza" magát.
De fennáll a veszélye hogy a régóta a tank alján ázó koszt is fölszívja a benzinpumpa és telenyomja vele a vezetékszűrőt. Persze a szűrőt is ki lehet (és érdemes időnként) cserélni. Így azt mondhatom: saját felelősségre. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #32792 üzenetére
Fojtószelep házat is érdemes lehet leszedni és kitakarítani a belsejét ("carb cleaner" néven lehet is kapni direkt erre a célra gyártott sprayket).
Nálam is bizonytalan volt az alapjárat, volt hogy kanyarodás közben egyesben egyszerűen lefulladt az autó (mk1.5 Focus), szintén alapjárati "motor" csere, de maradt a bizonytalanság. Akkor gondoltam hogy nem ártana már megfürdetni a fojtószelepet.. Leszedtem a szelep peremére körben lerakódott ragacsos fekete szlottyot és a ház belsejét is kipucoltam, azóta se indítási se alapjárati gond nincsen.
A vicces az, hogy a fojtószelep csak tisztán működik úgy ahogy kell, de van egy felirat a házon: ne tisztítsa a szelepház belsejét, a speciális bevonat miatt.. inkább szívjon a bizonytalan motor miatti idegeskedéssel, majd szépen adja el a fenébe és vegyen egy új autót. Esetleg márkaszervízben cseréltessen fojtószelepházat. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #32797 üzenetére
Nálam műanyagházas a fojtószelep. Bár elporladást még nem tapasztaltam.. sőt kopást sem. Viszont felirattól függetlenül időnként ki kell takarítani, leginkább a szeleptányér és a ház közötti, gyári állapotban meglévő de a használat alatt eltömődő pici rést érdemes helyreállítani. Stabilabb lesz az alapjárat és simább a gázreakció.
Most fejből nem tudom szó szerint a feliratot, legközelebb majd lefotózom, mivel fenyegetnek ha tisztítom a szelepházat. -
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #32921 üzenetére
Szélvédőt se gyárt. Féknyerget se. De még gumikédert se.
Persze nincs pontos infóm róla, de amit hall az ember: leszerződik egy autógyár egy olajcéggel, ami (bizonyos ideig, ameddig a szerződés szól) szállítja például a motorolajakat. Aztán ha lejár a szerződés, akkor újratárgyalják, pályáznak más olajcégek is, a legjobb ajánlat nyer. De az is határozott idejű szerződés. És az autógyár csak annyit köt ki, hogy a szállított olajnak ilyen és ilyen kritériumokat kell teljesíteni. Ugyanez igaz a márkaszervizekre is, amelyek általában magánkézben lévő cégek. A márkatulajdonos csak annyit követel meg, hogy az ott használt "gyári" olaj megfeleljen az előírásoknak, de simán lehet hogy az olajbeszállító más a szervíznél mint a gyárban.
Nekem is aktuális lesz lassan a váltóolajcsere (IB5, nincs leeresztőcsavar.. ) Az lenne az ideális, ha a kuplungcsere automatikusan azt is jelentené, hogy kikerül a váltó az autó alól, szétszedés, elmosás, összerakás és a teljesen tiszta váltó új olajat kapna. Csak ez rengeteg meló, amit ki is kellene fizetni. És kinek van kedve egy kuplungcserére kicsengetni mondjuk félmilliót, az összesen egymilliót érő autójában. Tehát élettartam olaj.. (ami nincs és soha nem is volt) -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #32934 üzenetére
Kiváncsi vagyok, nálam milyen lesz az olaj. Gyanus hogy még nem volt cserélve..
Az átmosás lehet hogy csak placebo, nem számít semmit. Nemrég hallottam arról a módszerről, hogy motorolaj cserénél a régi olaj leeresztése után az esetleg meglévő ugyanolyan tartalék olajat is beleöntik és hagyják hogy átcsorogjon az üzemmeleg blokkon. A régi, használt olaj egy részét is ki lehet így öblíteni az olajjáratokból, ami egyébként benne maradna, és arra töltenéd rá az új olajat. Persze úgy sem lesz tökéletes, de kevesebb régi olajjal szennyezed az újat.
Elvileg, ha nem eszi a motor az olajat, akkor mk1 Focusban 4.4 liter olaj van. Vagyis ha ötliteres kannával vettél előzőleg, akkor van az öblítéshez 6 deci azonos motorolaj, amit másra már úgysem használnál. Ezt lehet még azzal fokozni, hogy szabaddá teszed a főtengely végén a csavarfejet és a megfelelő dugókulccsal lassan, kézzel átforgatod a motort, úgy még több régi olaj tud kifolyni. De ez már a maniac level. -
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #32943 üzenetére
Ha nem az alapjárati szelepnél van a gond és vákuumcsöveknél sincs luk, én leszedném és kitakarítanám a légszűrő házat és a csövet is, átnézném az egészet repedéseket keresve és kiszedném a légtömegmérőt is hogy (erre alkalmas sprayvel, tiszta alkoholos sprayt használtam legutóbb) megtisztítsam. Lehet hogy egy új levegőszűrő sem árt (ha már láthatóan koszos a jelenlegi)
Focusnál nem nagy meló, nem tudom Fiesta esetén mekkora macera.
A légtömegmérő (vagy MAF szenzor) elég érzékeny jószág, kézzel nem tanácsos hozzá érni sem, azért kell olyan tisztító spray ami nyomtalanul elpárolog. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32962 üzenetére
Több leírás és érték is van a neten.
Számít a csavarok meghúzási sorrendje is és van ahol eleve két körös az alkalmazott módszer, első kör 2Nm, második 7Nm. Ebben a videoban pl 6 footpounds vagyis cirka 8Nm a végső nyomaték. Ezek nem túl magas értékek, de nem is a megtépés a cél, sőt, azzal lehet leginkább elrontani a cserét ha túl vannak húzva a csavarok és szétnyomják az új tömítést. Plusz számít a tömítés anyaga is, utángyártott tömítés nem feltétlenül azonos a gyárival. De ha a sorrendet betartod és nem húzod túl a csavarokat, jó lesz az. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32965 üzenetére
Hasznos dolog egy ilyen kis nyomatékkulcs. Ha az adott dologgal szervízbe mennél, csak a munkadíj több lenne mint egy alkalmas nyomatékkulcs ára. És a saját kulcsot később is használhatod amikor akarod.
Érdemes időt szánni a felület letisztítására, ha kosz marad az új tömítés alatt, ott kezd majd szivárogni.
De itt ki is szálltam mára, még azt mondják az olvtársak hogy belepofázok mindenbe. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32970 üzenetére
Ezek elég szigorú képek, gyakorlatilag a gyertya áll az olajban. Jogos a tömítés csere. Ha már egyébként is lekerült a szelepfedél ne sajnáld az időt és néhány tekercs papírtörlőt a gyertyák helyének kitakarítására. De gondolom ez nálad is alap és eszedbe sem jut így kicsavarni a gyertyákat.
Ez már a "jujjb+!" kategória. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #33081 üzenetére
Nem tudom.. én azt a tárcsát vissza vinném. Valaki szándékosan kifurkálta, szerintem gyári hibás lehet. Nem ment át a MEO-n és rádsózták?
Nálam most kezdődik ahaddelhadd.
-
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #33087 üzenetére
Ehhez már komoly tehetség kell, hogy valaki egy szimpla fékezés helyett gtk-ra törjön egy autót, egy három sávos úton, száraz aszfalton.
Nekem úgy tűnik hogy ez nem fékezés volt hanem menőzéssel egybekötött előzés, csak aztán a fizika is beleszólt a mutatványba amit Krisztián már nem tudott kezelni.
De annyi haszna volt, hogy a villamosvezető elszívhatott egy cigarettát. -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #33097 üzenetére
Valaki írja egy kommentben hogy jobb lett volna ha motorozik ez a Krisztián, mert ilyen reflexekkel már rég halott lenne és a mostani Árpád hidas történettel sem szivatott volna meg több ezer embert akik ott kamilláztak a dugóban. Plusz a Volvo-t vezető úr/hölgy is járhat majd picit a bíróságra. Tény hogy nem adta meg az elsőbbséget de hozzá sem ért a Mondeohoz, ami először simán elkerüli az ütközést a sávváltással, de ahelyett hogy marad a középső sávban és onnan hisztizik egy kicsit, neeem.. visszavág a Volvo elé, (szerintem) kicsit beleugrik a fékbe, ettől hátul elmegy a tapadás, picit belekap még a kormányba is hogy biztosan elinduljon az autó hátulja, és attól a pillanattól már csak utas..
Gond szerintem hogy néhány ember képtelen felfogni a vezetésre alkalmatlan állapotát. A beütött dátum szerint még x évig érvényes a jogsija, tehát joga van bármikor autóba ülni és vezetni.
-
#27070592
törölt tag
válasz patomi #33115 üzenetére
Én sem tartom felelősnek a volvost. Egy jó ügyvéddel minimális ejnye bejnyével jöhet ki az ügyből, mert a Mondeo először kikerülte. Mindenki sértetlenül mehetett volna tovább. Pesten szerintem naponta ezer ilyen eset előfordul, amiből nem lesz baleset csak egy kis anyázás. Ebből nem anyázás lett hanem egy (fölöslegesen) kukára tört autó. Még abban az esetben is ha teljesen féktávon belül fordult volna a Volvo a Mondeo elé, egy vészfékezéssel a ráfutásos ütközés energiájának döntő részét megfogták volna a lökhárítók a két autón. Betétlap, csókolom. Így viszont több körös jogi hercehurca lesz. Én egy bíró helyében ezt a hülyét beutalnám egy alapos orvosi alkalmassági vizsgálatra.
-
#27070592
törölt tag
válasz Pyttawrx #33134 üzenetére
Picit túlragozzuk szerintem, nem akarom ismételni magam. [link]A #33118 ban leírtam. Ha volna belső kamerás felvétel, persze egyértelműbb lenne a szituáció.
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #33158 üzenetére
Én 150 kilóméterről megmondom: lötyög a benzincsap. Hasonló megoldása van mint a Trabant Specialnál. Azon is az egyik injektoron van a csap, de csak a kesztyűtartó felől lehet hozzáférni.
Ezt a metódust vette át a Ford, még ma is license díjat fizetnek Erich Honecker özvegyének. Pedig már ő is halott.
Igazság szerint a Ford picit tovább is fejlesztette, egy forradalmi vezérműtengellyel. A négy hengerből három egyszerre gyújt, a negyedik pedig sohasem, azzal egyensúlyozzák ki az egyébként elég egyenetlen járását a motornak. Három henger sorban áll, a negyedik kilencven fokkal el van fordítva. Így a kéttömegű lendkereket megspórolták és vész esetén petróleummal is üzemel a motor.nem haragszom ha törlöd
-
#27070592
törölt tag
válasz #31600896 #33215 üzenetére
A kézifék mechanikáját (azt a részt ami a féknyeregben van) érdemes lenne megnézni, hogy a tömítések frankók-e. Illetve azt hogy van-e szorulás.
Nem két perces munka, de ha már leveszi az ember a féknyerget és kiszedi a helyéről a betéteket, akkor tök egyszerűen meg lehet járatni a mechanikát a nyergen lévő kézifékkarral. Lehet hogy csak annyi a hézag, szakadt a külső tömítés, bejut a por és szorul a dugattyú.
De otthon csak akkor szabad elkezdeni ezt a merényletet ha van olyan célszerszám amivel szaxerűen vissza is tudod hajtani a munkahengert. Egyszerre kell fordítani és nyomni is. -
#27070592
törölt tag
Márkát nem írok, szerintem több múlik a csereperióduson és a jó szűrőn. Sok helyen olvasható a max 1 év/ max 10k km. De ez már egyéni döntés. Ha sok a hidegindítás/rövid távú használat, akkor érdemes korábban cserélni, de ha csak pályán járnék üzemmeleg blokkal, akkor sem mennék 10k km fölé a cserével.
-
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #33329 üzenetére
Nálam is Tungsramok dolgoznak tompítottként, eddig elég jól.
Nemrég volt *szkó áruházban akciós, 4k/pár, már bánom hogy nem vettem.
Viszont engem is utolért Murphy, a Varta D59 akkumnak úgy néz ki kakukkoltak. Egész éjszakás csepptöltés, töltőről levéve egy órás pihi után 12.4Volt.
Nem tudom kinek mi vált be, ajánlhatnátok valami jót. mk1 Focus 1.8 benzin. Elvileg a gyári akku ezüst-kalciumos és ez a technika van a Varta D21 akkuban is. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #33467 üzenetére
+1 a gyári felújításra.
Nálam még kimaradt a teljes felujítás, de nem is volt elrozsdálva, csak kosszal és porral lehetett tele, mert elég nehezen járt. Aztán meguntam, átöblítettem kenősprayvel minden lehetséges nyílás felől, és most olyan érzés kinyitni a motorháztetőt mintha vajat simogatnék. -
#27070592
törölt tag
válasz bajnokpityu #33516 üzenetére
Nem tud minden használt olaj kifolyni a blokkból, akkor sem ha fél napig hagynád csöpögni. 1.5-2 deci a becsült mennyiség ami bent marad és arra érkezik az új tiszta olaj. És ezt a 4-5 liter tiszta olajat is el tudja szinezni a bent maradt használt olaj, különösen dízelnél, ahol a régi olajban korom is van gazdagon.
De állítólag nem gáz. Ha jó a szűrő és előírt idő/futás után megtörténik az olajcsere, akkor nem kell az olaj színével foglalkozni. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33537 üzenetére
Nem beledumálni akarok, de használt autó vétel után első mozdulat az olajcsere, mert egyszerűen nem tudod mi van benne. Teljesen mindegy mit mondott az eladó, akkor sem tudod. Max abban az esetben ha a szemed láttára cserélt olajat, amit azért kétlek.
Sajnos itthon akkor adnak el használt autót amikor már nem akarnak költeni rá és egy vétel után az autó összes rendszerének ellenőrzésével érdemes indítani az együttélést.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33544 üzenetére
A rossznyelvek szerint egy nívópálcát még a vétel előtt érdemes ellenőrizni és amennyiben száraznak ítéljük, a "Köszönöm, szép napot!" szavak kimondása után másik autót kell keresni.
Azzal a 4L mannol olajjal csak az olajteknő alján megült kátrányt hígítottad. Mosóolajnak talán megfelel, ha nem jársz vele túl sokat, de én tuti lecserélném belőle (szűrővel együtt, természetesen).
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33548 üzenetére
De azért érzed az ellentmondást a két állapot között.. Ha először normál szinten volt az olaj, szállítás után pedig gyakorlatilag nullán, akkor hiba van a mátrixban. Négy liter olaj nem szokott csak úgy szublimálni egy blokkból.
Felmerül a gyanu, hogy egy "jó szándékú" ember keze van a dologban, aki egyszerűen leeresztette az olajat. -
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #33555 üzenetére
Nézz körül itt is.
Nem tudom pontosan ez-e a motorkód, de Fiesta mk4 1.3 benzin, 50le. Itt a csövek nagy része "nem elérhető" státuszú, de cikkszámok legalább vannak a további kereséshez. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33578 üzenetére
Más magyarázat nincs, hogy miért foglalkozunk újra fél oldalon keresztül egy olyan sztorival, amit senki nem tud ellenőrizni vagy cáfolni, te viszont azt írkálsz itt összevissza amihez kedved van.
Csak úgy, mint a legendás, 6000 kilométeren 2.8literes átlaggal járó escortod sztorija. De kicsit visszaolvas az ember, már három éve is olyan gyönyörű agymenéseket lehetett olvasni.. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33596 üzenetére
S tudom, jön
Nem jön. Nem is írok semmit, DeFranco olvtárs nagyszerűen összefoglalta egy korábbi "eset" kapcsán.
-
#27070592
törölt tag
De ez a feature minden nívópálcánál él, hogy valós szintet a kihúz-letöröl-betol-kihúz eljárás után fog mutatni, legalább néhány perce leállított motornál, vízszintesen álló autóban.
Ha valaki ezt a folyamatot önállóan nem tudja prezentálni, annak érdemes lehet független állapotfelmérő segítségével autót vásárolni.szerkff
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!