-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #47736 üzenetére
Kíváncsi lennék mit szólna az öreg Ford ezekhez a mai konstrukciókhoz.
A modelT-ben se vízpumpa se olajpumpa se benzinpumpa nem volt és kerozinnal is ment. Még ma is komoly mennyiség üzemképes, száz évvel a gyártás után. -
#27070592
törölt tag
Igen, más kor volt más igényekkel. De modelT és EB között volt egy megbízható, tartós sweetspot, a V8 szívóbenzines hullám.
Nemrég hallottam egyről, (F150), amit a gazdája közvetlenül a megvétel után hazavezetett, a gyári olaj ki, bele való de sima ásványi olajjal feltöltés, 5k mérföldenként olajcsere. 440k mérföld után adta el, mert lecserélte egy újra. -
#27070592
törölt tag
válasz Amarth #47773 üzenetére
Mire kell figyelni? Sok műszaki legyen rajta..
Egyébként egyetlen dolgot lehet nagyon utálni a Mk1 Focuson: a rozsdát. Minden mást meg lehet csinálni rajta egyszerű alkatrész cserékkel, tűrhetően kis pénzekből (főleg akkor ha te magad tudsz dolgozni vele és nem kell mindennel szervízbe szaladni)De arra is érdemes felkészülni hogy itthon jellemzően akkor ad el valaki sok éves használt autót amikor már nem akar költeni rá. Félrehúzó kormány, elkopott fékek, kuka állapotú gumik nem ritka jelenségek. Esetleg háromhengerezéssel kinyírt katalizátor, amiről kitörölték a p0420 hibakódot, de vétel után 1-2száz kilométerrel újra ki fogja dobni.
Ha tudod, nézesd meg ezzel foglalkozó szakival. -
-
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #47791 üzenetére
Most kénytelen voltam cserélni/légteleníteni, kapott egy új főhegert.
Akkor szokták cserélni ha szétmegy benne a szimering és fosni kezdi a fékfolyadékot, de itt nem a szimering ment tönkre hanem a tolórúd tört el. Alig tudtam hazajönni vele. Lehet hogy egy jóakaróm jutott be az autóba és pontosan tudta hogy kell gyorsan szivatós kárt okozni.
Trélerezni elég drága poén lett volna, de nem kellett. Aztán csere itthon. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #47799 üzenetére
Épp ezért van a kuplung körön is légtelenítő/bleeder csavar.
Nem életbevágó ennek a körnek a cseréje, (nálam is ment ezzel a fekete dzsamával..) , de elvileg ez is része egy korrekt karbantartásnak.
(lehet hogy csak placebo, de most mintha szebben kapcsolna a hátramenet) -
#27070592
törölt tag
Három nap teszt után én is azt mondom, nem placebo hanem szebben működik, jobb érzés használni a kuplungot.
Egyre jobban értem a veteránokkal foglalkozó réteget, akik ragaszkodnak a gyári állapot/gyári működés visszaállításához. Nem kell ahhoz vattaúj autó hogy öröm legyen használni.
Egy ellenség van csak: a rozsda. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Ha az alapjárati ok, akkor megnézheted a fojtószelepházat is kosz ügyben. Ha a szeleptányér peremére kirakódik a szlotty az megér egy tisztítást (benzines vászonrongy is elég, nem kell külön carb cleaner spray).
A villanyos oldalhoz nem tudok konkrét javaslatot tenni, de a csatlakozókat meg lehet nézni, széthúzni, kontakt tisztító spray. -
#27070592
törölt tag
válasz ViZion #47867 üzenetére
Ha ragaszkodsz a cseréhez akkor az Ate nyereg nem rossz vétel, a "gyári" is az (nálam, 2002-es Focuson)
De 50k-t nem fizetnék ki érte.. még kettőért sem.
Először adnék egy tömítéscsere/rozsdátlanítás/festés kört. Persze cserélni egyszerűbb és gyorsabb.A Bárdi/Unix listaárak is megérnek egy misét, kb felezhetők ha körülnéz az ember.
Luk kuplung főhengert vettem pár napja, 19k, ugyanaz Unixnál 39k.. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #47924 üzenetére
Nem is feltétlen muszály/muszáj (nem kívánt rész törlendő) szétszerelni egy külső tükröt a karbantartáshoz.
De: folyamatosan kapja a szálló port, ami szeret nehezen hozzáférhető helyeken is lerakódni. Viszont ugyanazokra a helyekre jó eséllyel autósamponos víz is el tud jutni, majd alapos öblítés és szárítás után akár a WD40 spray IS, ami hajlamos egy kenőfunkciót ellátni, a következő autómosásig. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #47926 üzenetére
"Minden dolog méreg, ha önmagában nem is az; csupán a mennyiség teszi hogy egy anyag nem méreg."
Ezt állítólag egy Paracelsius nevű swejci fószer mondta. De ő azt nem tudhatta mi a fene a WD40.
Anyám viszont azt mondta: csak azért mert kioldódott a cipőfűződ, nem veszünk új cipőt. Kösd be szépen, kisfiam.
-
#27070592
törölt tag
válasz ZolkoW #48077 üzenetére
+ az se elhanyagolható a búra külső felületének állapota mellett hogy a belső tükröző felületek (a.k.a. "foncsor") mennyire mattultak be az eltelt évek alatt.
Ezért mondja az egyik tábor hogy a külső polírozás csak félmegoldás, sokkal látványosabb (szó szerint) eredmény érhető el komplett lámpacserével. Ha belefér a keretbe.
Én polírpárti vagyok, az a legolcsóbb. Most így fest a lámpám. -
#27070592
törölt tag
válasz ViZion #48079 üzenetére
Van QM, az a cél hogy a tervezett néhány éves használati időt épp kibírja egy utángyártott alkatrész is, ehhez próbálják belőni az anyagminőséget/mennyiséget úgy hogy profit legyen a terméken és közben 2x konkurens céggel is versenyezni kell.
Felhasználó szempontból a "gyári" alkatrész lenne ideális, ha az ár nem számít..
De ha az ár nem számít, akkor nem felújítani/javítani kell egy autót hanem újra cserélni.
És a többi bullshit. Kicsit átalakul szerintem a használt autók világa, kevesebben tudnak új autót venni, több lesz a lelkesen javított gép. -
#27070592
törölt tag
válasz lezso6 #48091 üzenetére
Szintén a bakok körül nézelődnék. Ha a nagy motortartó rendben is van, a váltótartó bak éppen úgy lehet fáradt/repedt ilyen korú autóban, az szintén hajlamos átvezetni a rezonanciát a kasznira, de a beltérben is zöröghet tőle néhány dolog.
Ha fáradt, akkor érdemes cserélni. -
#27070592
törölt tag
válasz lezso6 #48093 üzenetére
21 éves autó
Szintén zenész. Nalam is zörgött/rezonált kb minden a beltérben, aztán mindhárom tartóbakot kicseréltem.
Azóta néma csend van.
Alapesetben egy beltér nem kell hogy zörögjön. Valahonnan külső forrásból kap rezonanciát, ami lehet motor váltó futómű, de azért vannak a tartóbakok és a futómű szilentek hogy ott legyen a rezonancia határa.
Nem egy nagy kifli a bakok cseréje, ha van helyed otthon is megoldható. -
#27070592
törölt tag
válasz dellfanboy #48123 üzenetére
cx:031
(én is cv érték néven ismertem) -
#27070592
törölt tag
válasz ZolkoW #48184 üzenetére
Mielőtt vennék egy bontott (tehát szintén sok éves) fűtőventillátort, megpróbálkozék a csapágy porvédő óvatos megfúrásával, 1mm-es fúróval, ha hozzáférhető.
A tervezett élettartama 15 év ezeknek (legalábbis vannak ilyen vélemények), de lehet hogy vissza tudnád halkítani egy adag friss kenőanyaggal (nem WD40-re gondolok) ha be tudsz jutni a csapágy belsejébe.
Kívülről áztatni, ha működik a porvédő, lehet hogy tök fölösleges. -
#27070592
törölt tag
2400km/2 év csak részinfó.
Kérdés hogy milyen használati stílusban járt az autó, milyen távokra, hány hidegindítás volt, egész évben járt vagy csak télen/csak nyáron stb.
Ha ezek az infók nem ismertek, én simán lecserélném az olajat.
Tiszta, friss olaj még semmit nem rontott el. Ha saját magad cserélsz akkor nem is eget verő összeg.#48261 flymi [link] (árat nem látok, de ha rákérdezel akkor oszd meg velünk is mennyi egy bevizsgálás, thx)
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Ha klímáshoz fordulsz először diagnosztikát kérj. Rendszer leürítés, nyomáspróba, szivárgáskeresés.
Ha nincs szivárgás akkor egy pontos feltöltést kérnék, nem csak a hűtőközeggel hanem a hozzá való olajjal is.
A kompresszornak van egy védő mechanizmusa, alacsony töltöttségen nem kapcsol a kuplungja.
Fordos arc csinált erről egy videót , érdemes megnézni, felvázol a klímákról néhány hasznos dolgot. -
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #48325 üzenetére
Kisebb klímás műhelyben (vagy sufniban) csak rátöltenek némi gázt 'sztjóvanaz.. és ha indul a kompresszor akkor győzelem!
Különösen ilyenkor amikor egyébként is teltház van és pörgetni kell a boltot.
Lehet hogy így is elmegy a klíma pár hónapot (amíg tart a szezon), de ha mégsem akkor a panasszal visszajövő ügyféllel simán megetetnek egy mondvacsinált indokot, pl szahar a kompresszor. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #48378 üzenetére
Műhelyben célszerszámot használnak az ellentartáshoz, lásd Sue néni, Mk1 Focuson, 1:20:00-tól.
De ha csak egyszeri alkalomról van szó, akkor felesleges megvenni egy ilyen célszerszámot. (viszont szögegyszerű cucc, lehet hogy otthon is össze lehet dobni, ha van alapanyag) -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #48409 üzenetére
plusz egy alkalmas hely utólagos DIY leeresztőcsavarhoz. Azt akarom saját szememmel látni, hova érdemes bejátszani a csavart.
De lehet hogy jobban járnék egy tipusazonos, 1.8 blokkról levett váltóval, ami egyébként kukás (mert törött pl.)#48411: akkor tárgytalan, de azért köszi
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz westcoastog #48418 üzenetére
Igen.
Norvég piacra jobban készülnek a Fordnál is, de ha már német rendszámos Lightning-ok is közlekednek majd (2024től) annak a magyar NKH is vigyázzba fog állni. -
#27070592
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz sandró60 #48448 üzenetére
Hey,
régi közhely hogy nem kilométert veszünk hanem állapotot. Ha az autó egy zárt száraz garázsban töltötte az ideje döntő részét, akkor piaci ár fölött mehet el. Ha viszont 0-24ben kint állt a szabadban és hagyták a rozsdát dolgozni, akkor lehet hogy már siralmas állapotban van a padlólemez (ami sajnálatos lenne..)
De komoly vevő meg fogja nézni az alját.
-
#27070592
törölt tag
válasz EnterR #48469 üzenetére
Nálam a Valvoline FE 5W30 vált be, (szerintem) jobb mint a Motorcraft.
-
#27070592
törölt tag
Igen, ismerve kicsit a hazai csóró hozzáállást, amikor a "megkímélt" csak annyit jelent hogy gondosan megkímélték a rendszeres TMK-tól és a vizsgákon mindig ügyelt a tulaj az előírt kenőanyagszintre..
A tényleg jó állapotú darabokra gyorsan rámozdulnak.ismerős egy lakással volt így, felrakta a hirdetést, pár fotó, és a cím volt publikus, irányárral. Majd jött a telefon: ok, kell!
-
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #48492 üzenetére
Az egyik legnagyobb vitatéma.
És miért kellene betű szerint követni a gyári ajánlást, a létező és tesztelt alternatívák helyett, ha azok ugyanúgy (vagy jobban) teljesítenek?
Kb mint a gumiknál, ahol már szintén hitviták alakultak ki.
Plusz olajoknál fontos tényező a csereintervallum, a használati/vezetési stílus, hidegindítások száma stb.Pl. ez is Fordokhoz fejlesztett olaj: Meguin 5W30
-
#27070592
törölt tag
válasz erdey_a #48503 üzenetére
Én meg, mondom én meg simán lecserélném a bele való olajra. A régi jenki szervízbölcsesség szerint az olaj olcsó, a motorok nem olcsók.
Tekinthető ez az 1000-1500km egy motoröblítésnek. 5liter olaj és egy új szűrő otthon cserélve, kávéval, sz@rással is megvan 20k-ból. -
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Szerintem senki sem lát bele a váltódba.
Egy alapszintű karbantartás lehet hogy nem ártana, IB5 váltó tetején van a kuplung légtelenítő/bleeder csavar, azon keresztül (akár két körben, két különböző napon) csinálnék egy alapos folyadékcserét.
Új bontatlan doboz fékfolyadék kell hozzá, a kiegyenlítő tartály szintet kell figyelni és mindig utántölteni öblítés közben (amikor lassan pumpálod a kuplung pedált).
A bleeder csavarra érdemes átlátszó műanyag csövet húzni és azon keresztül kifolyatni, bele egy alkalmas edénybe/flakonba.
Kétemberes meló (ha nincs pneumatikus féklégtelenítőd)
Ha ez megvan és zéró változás, akkor nem ez volt a gond, de legalább kapott egy karbantartást a kuplung kör.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen