-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44527 üzenetére
Ford építőjáték unatkozó egyéneknek.
Ez egy gyári Mk1 Focus szervószivattyú, dízelben volt, fórumtárs kűldte boncolásra. Ennyire lehet szétbontani, ha kap egy komplett új tömítés szettet van rá esély hogy rendben is lenne.
A srác is hasonló szivattyút szed szét a videoban.
A tömítések mennek sz@rrá, a fém alkatrészeknek semmi bajuk.
Az egyik belső tömítés, majdnem a fele hiányzik. De a többi is siralmas állapotban volt. -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44680 üzenetére
A nagy nyomású kör, ami a melót végzi a kormányműben, 80 bár körüli, ha jól zárnak a tömítések.
Vagyis ha valamelyik tömítés sz@r, akkor nem jól működik, erőlködik, csak fordulaton megy, alapjáraton alig, mert nem épül fel az üzemi nyomás.
És menthető lenne, ha van tömítés szett.
De lehet hogy ez az uralkodó tévhit, nem felujítható (mert nincs hozzá új tömítés) tehát csere. -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #44696 üzenetére
Az imbuszos verzió is jó. Előfordul gömbfejeken is az a megoldás.
Ez a stabpálca volt az autón amikor vettem, de a cseredarab is ilyen, 17es nyílású de nem hatlap csak "kétlap".
De a lényeg: valahogy meg kell fogni hogy az anyát meg lehessen húzni. -
#27070592
törölt tag
válasz csubuka #44713 üzenetére
Hey,
Fiestákhoz nem tudok érdemben hozzászólni, és a költségkeret nem ismert, de egy ilyen stabil kiszámítható felhasználásra nem opció egy használt villanyautó? Egy 250km körüli hatótávval heti két töltéssel is megoldható lenne.
(A dán hozzáállást az EV autókhoz nem ismerem, milyen lehetőségek vannak ) -
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44826 üzenetére
Nálam (1.8 Zetec 2002) lényeges kérdés a leeresztőcsavar pozija is. Az olajteknő jobb oldalán van (menetirányt nézve) és lefelé néz a luk. Ha vízszintes helyen áll az autó és már alig csepeg az olaj, mindig megemelem a bal első keréknél. Még egy szép adag olaj ki tud így folyni. Nem mértem még pontosan mennyi, de egy határozott mennyiség (1-2 deci)
Akkor jöttem rá amikor még hagytam csepegni az olajat de a szűrőcsere miatt fölemeltem a bal oldalát és emelés közben a csepegés határozott csorgásra változott, minél jobban emeltem annál inkább. Azóta mindig emelem a bal oldalát, amennyit az emelő enged.#44827 subaruwrc: a Valvoline fizetett ügynökei vagyunk
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #44832 üzenetére
Attól függ hogy nézzük.
Az FE a "fuel economy" rövidítése. Tegyük fel hogy működik, 0.5l/100km a fogyasztás csökkentő hatása. Az ötezer kilométerre 25liter benzin, hatósági áron pontosan öt liter Synpower FE olaj ára.
Vagyis a cég maga fizeti ki az olaj árát.
Örök élet, ingyen olaj. -
#27070592
törölt tag
Engem meggyőzött. És nem csak annyi van a dobozon: made in EU.
Holland gyártmány -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #44863 üzenetére
Akár egy topiktalálkozón is össze lehetne hozni, ha valaki bevállalja TDCI blokkal.
A lefutott csereérett olajhoz LM engine flush, tíz perc üresjárat, leeresztés.
Szűrőcsere, öblítő olaj + flush, tíz perc üresjárat, leeresztés.
Szűrőcsere nincs, második adag öblítő olaj, flush nélkül, tíz perc üresjárat, leeresztés.
Szűrőcsere, Valvoline feltöltés, good to go.Ja, a mániás szinthez fontos szabály: az olajokat elő kell melegíteni rozsdamentes fémedényben, gáztűzhelyen, legalább ötven fokra, hogy az egyébként üzemmeleg blokkot ne hűtsék vissza.
Aztán fél év vagy 8000km, (amelyik hamarabb jön), és következő öblítős csere. Persze egy TDCI blokkban fekete lenne az olaj a korom miatt, de egy vizsgálatra érdekes lenne elküldeni, egy húszezret/egy évet futott kontroll mintával együtt.
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #44903 üzenetére
Mintha mindenki modelY-t akarna.. a legdrágább autó az összesítettben. A model3 eladás felére esett a tavalyihoz képest, és még így is második az EV listán.
3-4 éve még többségben voltak a fanyalgók ha a Tesla került szóba. Ma pedig a Tesla letúrja a mezőnyt Európában ahol az egyetlen gyártó ami kizárólag EV-ben utazik.
És jön Európába is a Havanna-effekt, a kisebb pénzű autótulajok a meglévő használt ICE autókat használják/ javítgatják tovább amíg el nem porlad mindegyik. -
#27070592
törölt tag
válasz sparta2 #44951 üzenetére
Pedig lényeges körülmény hogy az "előírt módon" pontosan mit takar. Tíz év alatt (kilométertől függetlenül) mennyi olajcserét kapott a motor. Tizet vagy csak a felét? Ebből kiindulva mennyit futott a szíj szlottyos, elsavasodott olajban?
(azt ne firtassuk mekkora faxság állandóan a forró olajban áztatni egy műanyag vezérműszíjat, fémláncos vezérlésnél látnám értelmét, de szíjnál nem igazán -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #44988 üzenetére
Ha oltani akarod, hatékonyabb alulról, zárt motorháztetővel. Kevesebb levegőt kap a tűz, könnyebb eloltani. Itt is a lökhárító felől alulról kellett volna nyomatni a vizet, amiből keletkezik egy csomó gőz, az is sok oxigént kiszorít.
Viszont ha kinyitod, plusz levegőt kap a tűz, nehezebb lesz eloltani.
Kinyitni akkor is elég ha a károkat akarod felmérni. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #44990 üzenetére
..ha belülről nyílna a motorház, a műszerfal melletti kis kar meghúzása után, akkor is elöl kellene kiakasztani a kis biztonsági reteszt, mint azoknál az autóknál amikben az a karos/bowdenes megoldás van..
Még fogdoshatnád is a tűzforró nyitóreteszt, kesztyű nélkül legalább olyan pazar élmény lehet mint kulccsal nyitni.
De én kérek elnézést. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #44994 üzenetére
Akkor mégis fejlődött az autóipar 1998 óta.
Bár elvileg azért volt régebben plusz biztonsági retesz hogy menet közben ne lehessen teljesen kioldani a géptető zárat. Hogy ne lehessen perelni a gyártókat, miért nyílt fel pályatempónál a géptető, pedig csak unatkozott a tulaj és piszkálta a zárat. -
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #44991 üzenetére
Minden a tűz méretétől/idejétől függ. A videoban már a műszerfal is égett, az biztosan gtk. Egy 2-3 kilós poroltóval csak a kezdődő kis tüzeket lehet eloltani és az akár javítható is lehet ha a sérült alkatrészeket cserélik. Kérdés milyen összegbe kerül. Kitakarítani a port csak pluszmunka.
-
#27070592
törölt tag
Lehet hogy az üzemanyag nyomás környékén van az eb elhantolva. Ha valamelyik csatlakozó nincs pontosan a helyén akár a szűrőnél akár a szivattyúnál és csak minimálisan de levegőt kap a rendszer.
A Bosch-t én nem írnám le, nálam gyertyák kábelek trafó (és a két lambda szonda) is Bosch. Mindig pöccre indul. -
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #45028 üzenetére
Anyós lábtér beázásról nekem is a pollenszűrő feletti takarólemez hitványra sikerült szigetelése ugrik be, de ha onnan ázik be akkor a lábtér szőnyeg közepe szokott vizes lenni. (keresztülfolyik az esővíz a pollenszűrőn és a fűtőventillátoron)
De ha csak ilyen kis helyen (és oldalt) van víz, az szerintem nem onnan ered. -
-
#27070592
törölt tag
válasz rgeorge #45073 üzenetére
Üdv,
Én se vagyok autóvillanyász de az eső után jelentkező villogó visszajelző lámpa arra utal hogy valamelyik ABS kábel ki van dörzsölődve és vizesen zárlatos lesz (akár csak pillanatokra is).
Első körben azokat nézném át.
Ha nincs helyed és szerszámaid akkor marad a szerviz/szerelő (de ilyet nem tudok javasolni) -
#27070592
törölt tag
válasz dellfanboy #45104 üzenetére
Van egy stílusa a srácnak, de nem hülye. Más videókban egész komoly blokkokat is széthúz és összerak.
Az autó viszont úton a bontó/roncstelep felé. Októberben volt műszakis, valszeg elzavarták ezzel a szétrohadt alvázzal. Most "kérelemre ideiglenesen kivonva" a státusza.
Egyébként amatőrök. Én kivettem volna ezt az öreg Zetec blokkot hogy teljesen atomjaira szedjem. A belseje is szép lehetett ha a szelepfedél alatt ilyen olajsár volt. -
#27070592
törölt tag
válasz venom8888 #45135 üzenetére
Szóval a kérdés: hogy kellene szaxerűen letárolni egy autót kilenc hónapra, hogy semmi ne menjen tönkre benne?
Az ideális egy száraz, zárt garázs lenne. Előtte alapos mosás. Fagyálló beméretve/beállítva, ablakmosó lötty is téli. Autó felbakolva, kerekek vízszintesen egymásra rakva. Akku lekötve és állandó 20 fokos helyiségbe lerakva, kéthavonta egyszer megmérve/feltöltve.
Ha szabadban áll, akkor tényleg nem árt kéthetente mozgatni egy kört. (én mennék vele legalább 25-30kmt/alkalom, hogy az olaj is üzemmeleg legyen) -
-
#27070592
törölt tag
Mi ez a füst, fiatalok?
Talán vízpumpa? Neeem!
Talán kompresszor?? Neeeem!
Talán szervó??? Neeeeem!
Hát akkor mi ez?! -
#27070592
törölt tag
Ez a Focus is egy évek óta nem mozdított példány, nem meglepő hogy az akku is döglött volt.
De még kieshet egy-két csontváz a szekrényből. Termosztátházat is cserél a fószer, mert hűtővíz se volt benne, a blokk belseje is rozsdás.Ezzel a projekttel szeretné kicsit felfuttatni a YT csatornáját. Ha eléri az ezer feliratkozót (ami nem is túl sok), ki fog sorsolni egy ilyen szerszámkészletet.
Mekkora poén lenne ha szerveznénk egy prohardveres flashmobot a csatornán, akit érdekel a készlet, feliratkozik. Most 65 feliratkozónál tart, tehát akár 90% is lehetne az esély arra hogy valamelyik PH-tag nyeri a pakettet. -
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #45367 üzenetére
Egyáltalán nem értek hozzá, de a biztosítók, ha ráfizetéses lenne a kgfb, nem csinálnák.
A konteó szerint épp azért van az év végi "biztosítóváltás" hiszti, hogy frissítsék az ügyfélkört leíró adatbázisokat és újraosszák a piacot. Tízből egy ügyfél biztosítót vált, a többség pedig csak konstatálja hogy idén is drágább lesz a kgfb-je, de egy biztos pont van: nyereséges az üzlet. Minden túlszámlázással, minden okozsba' javítással együtt is, mert az alapdíjak eleve úgy vannak kalkulálva hogy maradjon egy szép profit a rendszerben. -
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #45388 üzenetére
Ebben lehet valami. Idősebb családtagoknak szoktam bonyolítani az év végi biztosítóváltást, 82 éves nagybátyám mindig ideges lesz a "mekkora a lakása", "hányan laknak ott", "van-e lakásbiztosítása" jellegű kötelező kérdésektől. Mert mi a fax köze van a Netrisk és hasonló alkuszcégeknek a lakásom adataihoz, amikor kgfb-t akarok kötni??
Eladható adatbázis.
Aztán év közben jön a spam áradat a biztosítóktól, lakás, utas, baleset, mindenegyéb biztikről. Csak most, csak Önnek! -
#27070592
törölt tag
Cosworth blokk egy jobbkormányos Ladában
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #45449 üzenetére
a hely és a műhely a bajom
Ezt minden átlag youngtimeres elmondhatja magáról. ha valaki nem csak használati tárgyként néz az autójára hanem egy elég összetett és alapos karbantartást igénylő gépet lát, ami képes kielégíteni a szerelési hajlamait, ami részben hobbi, és minden nap használja is, akkor szívesen fordít rá pénzt időt és energiát.
És qurvajó érzés úgy használni egy autót hogy te tartod rendben.
(egy frankó ollós emelőt, ami soha nincs útban mert használaton kívül eltűnne a műhely padlójában, azt én is nagyra értékelnék) -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #45499 üzenetére
Fárasztóan hülye cikkecske.
20-30 kilométert tett meg (pontosan nem tudta leolvasni..) de azt pontosan tudja hogy tíz liter fogyott.
Miből is állapította meg? A szintjelző mutatójából??
Van egy tippem: egy 42 (ötvenöt) literes tankkal szerelt Mk2 Focus volt az alany.
De valahogy mégiscsak eljutott a dunaújvárosi kúttól Békés megyéig. WTF?! -
#27070592
törölt tag
válasz #21346560 #45504 üzenetére
High5!
jókat írnak róla
Mondeo alapokra épülő, jól vezethető, tűrhető pénzekből fenntartható kupé, és ez egy megbízható, bevált blokk.
Milyen profilban fogod használni? Napi járós lesz vagy hétvégi játszósabb? -
#27070592
törölt tag
válasz Drughi #45519 üzenetére
Itthon belekötős (főleg ha vakító, pl rendszám világítás amiben az izzó se látható nem tudom miért gond..)
Az a vicc hogy USAban kutyát nem érdekli, simán cserélheted akár az H7 izzókat is LEDre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs