Új hozzászólás Aktív témák
-
Most próbálgatom a demóját, elsőre kicsit a The Incredible Machine-ra hasonlitó szösszenet, nekem egész jónak tűnik!
-
Ribi
nagyúr
Én vagy 1 éve játszottam vele, akkor még kicsit kevesebb dolog volt benne, most haverral toljuk és hát mindenből több és nagyobb és még több és még nagyobb kell.
Logisztikai rémálom az egész
Nagyon sokat lehet szöszmöszölni benne. Aztán ha végre rendbe hozol valamit akkor bármit is hozzáépítesz és borul megint minden -
makro
aktív tag
Addig is, egy megabase.
-
makro
aktív tag
válasz Capricornus #8 üzenetére
Igen, működik. Az uránium-os lőszerrel még hatékonyabb
-
szabacsik
őstag
Valaki tudja, hogy van e lehetőség letett sínek/épületek/stb gyorsabb felszedésére? Ha mondjuk egy nagyobb trületet szeretnék visszabontani.
/\____/\
-
Raedrim
újonc
Amikor mások csinálnak egy komplett PacMan-t factorioba amíg neked egy normális kemencesor micromangalese sem megy
https://www.youtube.com/watch?v=_VR_b9YwqH8“Chess is no different than tic-tac-toe.” - Shiro
-
szabacsik
őstag
-
Sanyaaa26
senior tag
Sziasztok!
Szeretném ismét elővenni a játékot, ismertek magyar szervert ahová lehetne csatlakozni?
Az sem baj ha modos, sőt még jobb is lenne. -
makro
aktív tag
Egy kis újdonság:
-
Capricornus
aktív tag
Már elérhető a 0.17.1-es verzió, igaz, egyelőre csak béta formájában.
Per aspera ad astra!
-
makro
aktív tag
Capricornus, Baboka
Sziasztok,
mi most állítottuk le haverral a saját kis szerverünket. ( 0.16.x )
Jelenleg 0.17.x-et tesztelem, ami sokminden újat is hoz magával. Változtattak a recepteken is, így a régi 0.16.x-os mentéseknél itt lehetnek gondok.
Sajnos 0.15.x és alatti verzióval kezdett térképek már nem tölthetők be az új verzióvalEgy közös magyar szerver jó ötletnek hangzik, ha tényleg vagyunk rá páran.
-
makro
aktív tag
Ott szoktunk néha dumálni, de akkor csinálok gyorsan valamit:
Discord channel:
https://discordapp.com/channels/385071606638051329/385071606638051331Factorio Server:
2019-04-12 09:19:35; Factorio 0.17.28 (build 44374, linux64, headless)
18.185.178.72:4147
Ez most egy FREE szerver, még nem tudom mire elég.
-
makro
aktív tag
Discord channel link: https://discord.gg/M9pXYs2
Ezt nem fog lejárni
-
makro
aktív tag
0.17.31 server elindítva.
sfvlionz.ddns.net:35995
-
peterson79
őstag
Sziasztok,
Régi-új játékos vagyok. Még a legelején megvettem, azt se tudom már milyen száma volt, de nem tegnap történt, bár már abban is sok minden volt, de például Military és Rocket Science még nem. Talán max 4 vagy 5 féle szín lehetett amit gyártani kellett.
Akkor nagyon beleszerelmesedtem és nulla tudással, saját kútfőből összerakva mindent, 24 óra játékidő alatt fellőttem a rakétámat. És komolyan 24:00:00 volt az óra amikor megállt a játék...eléggé ledöbbentett.Aztán eltelt pár nyár és most került megint a szemem és kezem elé a játék. Hát, kicsit másabb lett, kicsit még bonyibb, de most találtam segítséget, ha esetleg valaki szintén most kezdené, de akár profiknak is adhat új ötleteket: Factorio Blueprints
Kezdtem egy új pályát, rájöttem, hogy ez nem az a játék, mint régen, kezdtem egy újat, eléggé jól haladtam, aztán a bogarak kezdtek idegesítően sokan lenni, úgyhogy tegnap megint kezdtem egy újat, minimális ellenséggel, hogy átlássam mi a helyzet és inkább szeretnék csak az építkezésre figyelni.
Ez a Discord-os dolog mit takar? Multiztok? Több csapat egymás ellen vagy hogy?
-
makro
aktív tag
válasz peterson79 #27 üzenetére
Szia,
üdv közöttünk
Discord egy újragondolt TeamSpeak. Bár a csatornát véletlenül töröltem mikor kiszórtam a többi felesleges csatornát. Igény esetén újra lehet csinálni.
Nagy közös játék még nem volt, én pár haverral közösen építettem megabase-t, de az pár éve volt.
Csináltam is egy közös szervert, de nem igazán volt érdeklődés, aztán leállítottam.
Ha összejönne 3-4 ember, akkor lehet újra összekalapálom.Hétvégén pont volt időm egy kicsit factoriozni, sikerült befejeznem a Lazy Bastard Achievement-et
-
peterson79
őstag
sziasztok,
Személy szerint 16.x-el játszok még, az a stabil ha jól tudom.
A pénteki játszás sajnos nekem nem jó, de majd egyszer kipróbálhatjuk milyen ez multiba
-
peterson79
őstag
sziasztok,
Elérkeztem megint egy olyan szakaszhoz a játékban amikor jó lenne végre használni a döntő kombinátorokat vagy mi a tökömet..
A problémám a következő: Azt szeretném elérni, hogy a drónhálózatomban mindig legyen elegendő javítókészlet, teszem azt 100 db.
Azt már megcsináltam, hogy raktam egy építőt az egyik drónállomás mellé aki gyártja a javítókészleteket, de szarásig vagy legalábbis amíg tele nem lesz az adott központ ami kb 5-600 db. Nekem nem kell ennyi, legalábbis szerintem.
Adjatok már tippet, de szájbarágósan, hogy hogy lehet elérni azt, hogy ne rakjon többet be, mint X db?
Ezt a piros és zöld drót dolgot nagyjából vágom, bár az sem tiszta teljesen, hogy miért van két szín...azt tudom, hogy velük lehet a logisztikai hálózatra kötni az eszközöket.
Azon most kezdtem el agyalni, hogy amit kérek az az egész hálózatra igaz lesz vagy csak az adott drónközpontra? Tudnak szállítani javítót két központ között?
Ti hogy csináljátok?
-
peterson79
őstag
Ennyire senkinek semmi ötlet??
Olvasgattam wiki-t meg youtobe-on próbáltam megnézni mit hogy kellene, de nem megy. Nem akarja, hogy csak X számú javítókészlet legyen az állomásban. Igazából nem is gáz, mert így meg van 700 db és ha kell elhordják onnan.
Belefutottam egy érdekes dologba. Elfogy az áram. Először nem is értettem, hogy mitől van, mert minden jel arra utalt, hogy másfélszer annyi tartalék van a rendszerben, mint amit használtam, de aztán egyik pillanatról a másikra elfogyott, elkezdett akadozni a rendszer, nem bányásztak úgy ahogy kellene a gépek és elfogyott idővel a szén, így leállt minden...
Telehordtam a kazánokat, de továbbra is elfogy, nem tudja utolérni magát a dolog. Ilyenkor mit lehet tenni? Még több kazán és bojler aztán előbb utóbb beáll? akkumulátorok és napelem?? -
makro
aktív tag
válasz peterson79 #37 üzenetére
Ez alapján meg lehet csinálni a javítókészletes dolgot, de érdemes ezt a robotosat is használni.
Teljesítménynövelésre pedig "nuclear reactor" vagy napelem+akkumulátor.
-
makro
aktív tag
Kipróbáltam játékban is.
Roboport és egy kék láda, egy kar pakol a roboportba. A kart és a roboport-ot összekötöd piros vezetékkel, és megadod feltételnek hogy pl akkor pakoljon, ha 50 alatti a javítócsomagok száma.
Nekem működik, ahol gyártod a javítócsomagokat, ott pedig mondjuk 100-ra korlátozod a kiszolgáló láda tartalmát, így marad egy kis puffered is.Érdemes a távolabbi részeken ezt használni, több helyen, így nem a központodból kell kihordani a csomagokat.
Ez elég konyhanyelvre sikerült, bocsi, kicsit fáradt vagyok már
-
peterson79
őstag
Hali.
Köszönöm szépen a választ, este kipróbálom. Valószínű a rossz vezetékeléssel ronthattam el amikor próbálgattam, mert akkor is pakolta a cuccot tovább amikor elérte a limitet.
Ezt a roboportos dolgot felépítettem már, van hozzá blueprint-em, olyan ami 0.16-al jó, szerintem nagyon hasznos, ezért is próbáltam a javítót is belőni akkor már.Nukleáris dologtól kicsit tartok, bár ahhoz is lenne terv, csak fel kell húzni.
Az felrobbanhat amúgy? -
makro
aktív tag
válasz peterson79 #40 üzenetére
Én úgy tudom, csak külső erőhatás miatt robban, ha x fok fölött van a hőmérséklet.
Ennek majd utána kell olvasni, mert nem 100%.
Bár itt az idő egy kis kisérletezésre -
Baboka
tag
válasz peterson79 #40 üzenetére
robotokig sosem jutottam el, de amikor próbálgattam ezeket a dolgokat akkor meg nem értettem a kábeleket, erre is van valami wiki?
köszi!
-
peterson79
őstag
hali,
Tegnap este nekifeküdtem a dolognak, de nálam valamiért nem működik a szerszámos dolog. Vagy most az 50 vagy 100 db az egész bázisra vonatkozik, nemcsak az adott roboportra? Tudnál képet lőni róla, hogy mégis mi hogy van beállítva?
Amint látod Baboka, nekem se megy még ez a vezetékelés. Leszedtem jópár blueprintet a netről, azokban van mindenféle ilyen kapcsoló, de szerencsére előre be vannak állítva, így nekem nincs vele dolgom, működik magától. A Roboportnál át tudom állítani, hogy hány db robot legyen a rendszerben, de annyi, műshoz nem értek még
Az áramszolgáltatást sikerült helyreállítani, de nem vágom, hogy mi volt vele a baj. Ugyan raktam össze napelem és akkumulátor cuccot, de aksim egyébként is volt, a napelem pedig nem ad annyi plusszot, hogy az mentse meg a bázist. Jelenleg kétszer annyi a termelés, ahogy korábban is. Annyit csináltam, hogy raktam be plusz szénbányát, hogy tuti legyen elég ellátás hozzájuk. Biztos valami anomália lehetett ami miatt bekerült egy hurokba és nem bírta magát újraindítani úgymond. Levágtam pár gyártósort, hogy kevesebb legyen a fogyasztás és így már sikerült neki eleget termelni, aztán rákötöttem megint mindent és bírja...egyelőre.
Ma kiírtom a bogarakat vagy legalábbis annyit amennyit bírok a környéken, hogy legyen időm erre a nukleáris energia dologra és meglátjuk mi sül ki belőle...remélem nem Én sülök meg
-
peterson79
őstag
hali,
ERRE a linkre menj fel, ezen vannak a blueprintek. Ajánlom Nilaus kollega terveit, van egy gyűjtemény Base in a book.
Ez mindent lefed. A játék elejét, közepét, végét és nagyon jó, mert úgy van kitalálva, hogy blokkonként lehet rakni, azaz egymás után többet is és csak össze kell kötni, néha még azt sem, faszán illeszkednek (pl az áramtermelő az ilyen, csak rakni kell, semmi plusz elemet nem kíván)
Én már párat azóta fejlesztettem és hozzáraktam. pl a legalapabb szállítószalag ( a sárga) már nem elég, így azokat kicseréltem pirosra és úgy mentettem le a blueprintek közé Tier 2 néven.
-
makro
aktív tag
válasz peterson79 #43 üzenetére
Megint csak saját tapasztalat, de ami javítókészletet bepakolsz egy roboport-ba, azt nem hordják szét, csak ha javítani kell a hálózat álltal lefedett területen. Csinálok majd képernyőképet, lehet kihagytam valamit a leírásból.
Válaszolva a kérdésedre, az csak a robport-ra vonatkozik.A játék elején még kevésbé érdemes blueprinteket letölteni, mert nem fogjátok átlátni a gyártósorokat. Persze lassú lesz amit a nulláról felépítesz, de az a saját logikád alapját épül. Aztán ha már van 1 működő bázis ( legyen bármennyire is kusza), meg lehet nézni ki-mit-hogyan oldott meg.
-
peterson79
őstag
Nem hordják szét?
Akkor minden egyes roboporthoz kell rakni ilyen igénylőládát amibe X mennyiségű javítót kérek, a karnál pedig beállítom, hogy figyelje mennyi van bent és ha nincs elég akkor pakoljon be...Igazából csak egy gondolattal nehezebb, mint amit meg akartam csinálni, de nem vészes. Ha raksz be képet még jobb lesz
Igazat adok abban, hogy pár bázist érdemes saját kútfőből megcsinálni, utána már jobban átlátja az ember mit, hogyan kellene és ahhoz már nagy segítség az előre elkészített blueprint.
Nekem ez a bázis közepére berakott alapanyag-szállítószalagok jöttek be. Biztos van rá magyar szó, nem jut eszembe, angolban a Main Bus-t használják rá. Onnan jobbra-balra építkezés (vagy le-fel, ki hogy csinálja) mindjárt átláthatóbbá teszi az egészet és persze szervezettebbé.
Közben nézegetem ezt a nukleáris cuccot, Kovarex feldolgozó vagy milyen néven fut, hát eléggé bonyinak tűnik, aztán lehet mire összerakod egyértelmű minden
[ Szerkesztve ]
-
makro
aktív tag
válasz peterson79 #46 üzenetére
...ami javítókészletet bepakolsz egy roboport-ba, azt nem hordják szét, csak ha javítani kell a hálózat álltal lefedett területen
Javításra felhasználják a drónok a roboportok által lefedett területen, viszont nem fogják csak úgy széthordani a többi roboport között, hogy mindegyik tartalmazzon 1-2 darabot. Lehet én nem fogalmaztam elég világosan.
Központi futószallag ( Main Bus ): Érdemes rászokni, nagyon átlátható struktúrában lehet építkezni.
Az elején nyugodtan hagyjatok rá több szabad helyet, mert később a 4 db kék szallag sem biztos hogy elég lesz ( pl vaslemez és rézlemez )A horizontális / vertikális építkezés pedig a térképtől függ, ami jobban kiadja
Nukleáris energiával jóval nagyobb bázist tudsz kiszolgálni, de ahogy írtad, kicsit többet kell az építkezéssel foglalkozni. Bár én inkább napelem/akkumulátor párti vagyok, kinek mi
[ Szerkesztve ]
-
peterson79
őstag
Halló.
Egész jól haladok az új dizájnnal felvértezett (értsd Main bus-os) bázissal. Sajnos ellátási gondok vannak, nem tudok elég piros nyáklapot gyártani. Következő terv 17.akármennyi kipróbálása lesz, abban Zisteau terveit vetem górcső alá. A rakéta építést már tőle lestem el.
Addig is, próbáltam összerakni egy atomreaktorral táplált áramtermelőt. Hát izé...eddig nem működik, baromi lassan termelődik az U-235(?), annak valami 0,7 százalék az esélye, és ha jól értem még azt egy dúsítóba kell irányítani, ehhez pedig 41 db kell, hogy elkezdje...szóval lassan jön a cucc. Persze lehet, hogy később begyorsul, de addig sok rovart ki fogok nyírni -
makro
aktív tag
Factorio version 0.17 - Now stable
A téli program már meg is érkezett -
makro
aktív tag
Amíg jó idő van kint, addig részemről pihentetve van a dolog. Bár ahogy haverokkal beszélgettem, ők is valami téli hideg estén kezdenék újra.
Én egy több fős kezdést szeretnék összehozni, mondjuk valamelyik hétvégi nap, amikor szakad kint a hó ( aztán mehet reggeltől bealvásig ) -
Sziasztok!
Szeretnék tervrajzokat beilleszteni, de ezt nem engedi, amíg nincs építő drónom. Ehhez viszont sok kék lötty kéne, amit képtelen vagyok előállítani. Tudna valaki egy cheatet, amivel kék löttyöm lehetne? (sajnos nem tudok angolul) Előre is köszönöm!
-
Capricornus
aktív tag
-
válasz Capricornus #57 üzenetére
ez a letöltéshez jelszót kér...
-
válasz Capricornus #57 üzenetére
Megvettem, regisztráltam, telepítettem, de még mindig ugyan azt írja ki... építő drón kell...
SOS -
Capricornus
aktív tag
Hmmm. Nem vagyok gépközelben, szóval csak tippelek:
Szerintem ki kell őket fejleszteni, szóval nézz szét a fejlesztések között. Utána, ha az megvan, kell egy fegyverszetű valamit építeni, ami utána használja a nanobotokat.Más ötletem most hirtelen nincs.
Per aspera ad astra!
-
makro
aktív tag
Szia,
ha megnézed a technológia fát, mutatja hogy miket kell kifejleszteni az építő robotokig.
Ezen az oldalon meg tudod nézni, pontosan mi is kell hozzá: Tech-tree
A kék üvegcse máshoz is kell, tehát érdemes folyamatosan készíteni. Lényegében a végtelenségig lehet optimalizálni az egész gyártósort, de akkor is lesz olyan, aminek a előállítása lassú lesz
Próbáld meg a kék üvegcse gyártást felturbózni. Pl így https://factorioprints.com
Ezen az oldalon találsz nagyon jó tervrajzokat, én is szoktam innen mazsolázni. Az elején ezeket még kézzel kell megépíteni, de később már tudod használni a robotokat is.
Esetleg írd meg, pontosan hol akadtál el, akkor tudunk célzottabban segíteni. -
-
peterson79
őstag
Hali.
Ajánlom figyelmedbe a youtube-os csatornákat, van pár srác illetve tudtommal az egyik egy hölgy akinek rendkívül jó videói vannak a különböző trükkökről, hogy ők hogyan is építkeznek. Nilaus azt hiszem az egyik legismertebb név, neki rengeteg blueprintje van fent a korábban említett oldalon. Van egy fajta metódus, a Main bus féle építkezés, az nagyon hatékony tud lenni, főleg a végén, amikor már irgalmatlan mennyiségű cucc kell.
Közben megnéztem, Base in a book a sorozatának a neve, abból az összes blueprintet felrakta és baromi jók. Én abból épitkezem, csak már párat azóta én is fejlesztettem.Sok sikert.
[ Szerkesztve ]
-
Capricornus
aktív tag
Elérhető a 0.18 experimental.
[link]Per aspera ad astra!
-
válasz Capricornus #65 üzenetére
Ma igyekszem kipróbálni!
Utoljára talán akkor játszottam Factorioval, mikor módosították a kutatást valamikor tavaly. Elég kellemetlenül éltem meg, hogy a 180 órás mentést teljesen át kéne variálni, nem két perc lett volna, így akkor pihentettem. Most viszont van ihlet, egy új gyár építésére.
[ Szerkesztve ]
CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
makro
aktív tag
Új GUI és sok minden más
https://factorio.com/blog/post/fff-338 -
makro
aktív tag
Eljött ez a nap is
It has been 8 years in development, 4 years since the launch on Steam, and now at long last, Factorio is leaving early access. With over 2,000,000 sales and 98% positive reviews on Steam, we are very proud of the game we have created.
We have a new launch trailer to celebrate the 1.0 launch here: https://youtu.be/BqaAjgpsoW8 -
Win-T
senior tag
Valaki magyarázza már el nekem, hogy vasútnál ezek a búvalbaszott szemafórok hogyan működnek, mert hetek óta nem tudom megfejteni.
Egy ilyen egyszerű elkerülő szakaszt szeretnék csak beiktatni de valamelyik vonat vagy mindig rinyál, hogy 'No path' vagy egymásba szaladnak akárhogyan pakolom le nekik a jelzőket. Tycoon játékokban ezzel semmi probléma nem szokott lenni, de itt egyszerűen nem értem mi a baj.
-
Capricornus
aktív tag
Huhh, kicsit kicsi a kép, meg az a rész, ami érdekes lenne pont nem látszik, azaz a kereszteződések utáni/előtti szakaszok.
Amúgy ökölszabály az, hogy amerről jön a vonatod, ott a kereszteződés elé chain signal-t raksz, utána meg a simát, a jobb oldalra persze. [kép]Itt ugyan van olyan is, hogy még egy chain van a kereszteződés utáni szakaszon,d e csak azért, hogy csak akkor hajtson bele abba a részbe, a ha a második chain signal előtti jelzés is zöld.
Amúgy vannak jó signal tutorialok, pl ez is.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #71 üzenetére
Így akkor talán jobban látszik:
Most raktam ki chain signalokat a bejövö szakaszokra (kék pötty) és sima rail signalokat oda ahol be kellene várnia a szembejövő forgalmat a vonatnak (piros pötty), de továbbra sem találják a helyes irányt, ott állnak és néznek mint a tök.
[ Szerkesztve ]
-
Capricornus
aktív tag
Mivel nálad két irányba is tudnak menni egy szakaszon, ezért kicsit bonyolultabb a helyzet.
A kék pöttyöknél a másik oldalra rakj egy sima signalt, hogy az ellenkező irányú forgalom is rendben legyen, illetve a piros pöttyökhöz ne sima signalt rakj, hanem chain signalt.Ezen kívül a fenti szakaszt is be kell signal-oznod, hogy jó legyen minden. Ezen kívül ahová berajzoltam a saját piros karikáimat, oda rakj egy-egy sima signal-t.
[kép]De ezt így elég szívás lesz megcsinálni jóra. Ha még kezdő vagy a signalokkal, akkor javaslom, hogy egy irányú szakaszokat csinálj. Ez kicsit több helyet igényel, de egyszerűbb kezelni.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #73 üzenetére
Áh, én ezt feladom... átalakítom az egészet a francba, hogy minden vonalnak saját pályája legyen. Csak pazarlásnak érzem úgy nagyon.
Túlbonyolították ezt egy kicsit úgy érzem... mondom pl. egy Transport Feverben tök komplex vasúthálózatokat tudok kialakítani fényjelzésekkel itt meg egyszerűen nem értem miként kellene ennek működni. -
Capricornus
aktív tag
Szerintem ne add fel. Az elején nekem sem ment, de megnéztem egy csomó tutorialt meg elkezdtem magamtól próbálgatni és egy idő után belejöttem. Megvan a maga logikája, de ha rájössz, akkor utána már egyszerű lesz.
Az a lényeg, hogy a sima signal az előtte lévő szakaszt nézi, ahol, a szakasz az előtte lévő másik signalig tart. Ha ott nincs semmi a pályán, akkor zöld jelzést ad, ha meg van, akkor pirosat.
A chain annyiban különbözik, hogy az azt nézi, hogy az előtte lévő signal milyen jelet ad, és ő is azt az értéket veszi fel. Ettől akkor lehet eltérés, ha előtte van egy elágazás és az egyik zöld, a másik meg piros, ilyenkor a chain az kék jelet ad, ami azt jelenti, hogy az egyik út szabad.Ugye pl. ezért kell chaint rakni még az elágazás elé és simát utána, hogy abba csak akkor hajtson bele, ha az elágazás utáni rész tiszta.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #75 üzenetére
Nekifutok még egyszer, de komolyan mondom már az 1994-es Transport Tycoonban is gyönyörűen működött ez: lerakom a lámpát, ha van előtte vonat piros, ha nincs zöld, ennyi. Most itt miért kellett ezt másképp csinálni?
-
Win-T
senior tag
No sportoltam rajta még egy órácskát, lépésről lépésre végigmentem minden elágazáson a fent leírtak fényében. Az egyik vonal most már talán úgy néz ki azt csinálja, ott stoppol amit és ahol én elgondoltam. De félek ha ráengedem a másik vonalat akkor megborítja az egészet.
De ehhez ma már nincs agyam azt hiszem. -
Szép lassan összeáll a beszabályzott olajiparom.
Az elgondolás alapja az volt, hogy szerettem volna egy olyan központosított rendszert, ami a szén és nyersolaj párosból minden belőlük kinyerhető összetevőt egy helyen elkészít és a kívánt helyekre már vonatokkal lehet szállítani, így legalább 16-20 vonattal kevesebbet kell indítani, ahhoz képest, mintha mindent helyszínen akarnék az adott gyáregységekben összerakatni. Régebben így szoktam csinálni, idővel káosz lett belőle.
Fixen tervezett rendszer 120 kutatás/percre, illetve picivel fölé lőve, a teljes kapacitás, ha így mérem valahol 128-132 közt lehet.
- A szén cseppfolyósító beindításához szükséges gőzt az itt előállított szilárd üzemanyag elégetésével nyeri.
- A nehézolaj vissza lett forgatva a cseppfolyósító rendszerébe, ha ez telítődik abban az esetben készít belőle könnyűolajat.
- A felesleges nehézolajból készült könnyűolajból gyárt rakétaüzemanyagot.
- Könnyűolaj maradékát propán-bután gázzá alakítja, de ez csak akkor történik meg, ha a rakéta üzemanyag gyár telítődik. A cseppfolyósítóból kikerült könnyűolaj eleve gázzá van alakítva.
- Biztonsági rendszerekből beépítésre került egy, a tárolóból ide vezetett nehézolaj cső, ami csak akkor szállít, ha a rendszer valami oknál fogva kifogyna belőle. Ez még szerencsére nem fordult elő, csak tesztelve lett.
- A cseppfolyósítóból végül minimális nehézolaj többlet van elvezetve, és a pb gáz.A gyár másik oldalán a nyersolajból készülnek a megszokott alapanyagok. Itt, mivel folyamatos üzem a cél, nincsenek hatalmas alapanyag tárolók, csak a működéshez szükséges pufferrel operál. A rendszer hasonlóan működik, mint a cseppfolyósító.
- Nehézolajból kenőolaj készül, ha annak a tartálya telítődik átáll könnyű olajra.
- Könnyű olajból pb gázt finomít, majd ha a pb tartályok telítődnek szilárd üzemanyagot és rakéta üzemanyagot gyárt, egészen addig, míg a raktározható 400k egység könnyűolaj mennyisége 20k alá nem esik. A rendszer csak akkor kapcsol ismét, ha a könnyűolaj mennyisége eléri a 100k egységet és a pb tartályok még mindig tele vannak.
- A propán-bután mondhatni a szokásos utat járja be, műanyag és kén lesz belőle.A tartályok rendszere kapott egy visszajelzőt, ha térkép módban rápillantok távolról, akkor is látni lehessen, mekkora mennyiség áll rendelkezésre a folyadékokból.
- A finomított alapanyagokból és a kénsavból 400k egység raktározható, ezt a lámpák 10 fokozatban tudják visszajelezni.
- Ezen felül van két piros lámpa, arra az esetre, ha a mennyiség 40k vagy 20k alá esne, utóbbi esetben riasztást kapok róla, hogy gond van.
- Három világoskék lámpa segít abban, hogy a folyamatos üzemről legyen visszajelzés, ezek a telítődött tartályokat jelzik, olyan módon, hogy épp a tartályból fogy 1000, 2000, vagy 3000 egység alapanyag, és a rendszer egyből vissza is termeli helyette.A vasúti rendszer bőségesen kiszolgálja a gyárat, egy-egy megállóból több alapanyagot is ki tud pakolni, és elszállítani, a teljes rendszer drónokkal dolgozik. Egy nagy hátránya van az egésznek, ha bővíteni szeretném...
Lehetne duplázni, vagy négyszerezni, de az már négyszer ennyi megállót és vonatot jelentene, ha csak másolgatom balra-jobbra. Efőlé belőni pedig nehéz lenne, főleg nem hatékony, csak a teljes átépítés segítene.CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
StormiHUN
friss újonc
Valaki el tudná mondani, hogyan érdemes uránt bányászmi? Mármint hogy működik a kovarex?
[ Szerkesztve ]
-
válasz StormiHUN #79 üzenetére
A urán feldolgozása mikor először beindul egy új gyárnál, az elég lassú folyamat.
A centrifugákból, ami a nyers ércből állít elő feldolgozott uránt, általában 4-6 db elég szokott lenni ahhoz, hogy saccra 2 órán belül legyen annyi U235, hogy be lehessen indítani a kovarex dúsítást.Érdemes az U235-el takarékoskodni, még az első fázis alatt. Nem igazán éri meg elhasználni, inkább félre kell rakni 40 darabot, hogy minél előbb lehessen dúsítani.
Amint a kovarex működik, onnantól a folyamat önnfentartó. Minden lefutott gyártási ciklus végén 1db U235 készül tisztán, a többi 40db mehet vissza a dúsítóba. Amint ez a folyamat 40x lefut, már 2db U235 készülhet tisztán két darab kovarex dúsítóval... és így tovább.
Még egy tipp, atomreaktort lerakni, csak akkor érdemes, ha már van legalább két kovarex dúsítód, így mindig lesz annyi alapanyagod (U235) feleslegesen, hogy gond nélkül üzemeltess egy reaktorblokkot. Értelemszerűen, ha több blokkot szeretnél használni, az önnfentartó kovarex folyatot is érdemes kibővíteni, bár ez idővel nem egyenesen arányos.
CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
chris0000
őstag
hi. én még nem játszottam ezzel a Factorioval, de baromi addiktív lehet a játék... kár, h nem pörög a topic... biztos tele tolták, tonna új dologgal már... üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Óra topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen házat vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest