Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz FőDudu #45639 üzenetére
Nézted, hogy a 8-cellás akksi 2S4P volt? És 2 cella teljesen gatya volt benne? Azért merült olyan gyorsan. Ha a rózsaszín cellákat mutató képes hozzászólásomra visszagörgetsz akkor látod a cellafeszültségeket. 2 cella teljesen lehúzta az egész pakkot.
Maximum drive current: 3000 mA
Ez a maximum. Ha tényleg működött volna az akksipakk minőségi cellákból építve (ahogy nem volt ugye), akkor kábé 12 Ah lett volna a kapacitása (20 Ah-val reklámozták, ami fizikai lehetetlenség) és akkor kábé 4 órát kellett volna mennie. Ennyire fos volt a pakk.
Itt látod a fényét a videóban téli reggeli sötétségben.
Az is látszik, hogy mennyire van a szembejövőtől elfordítva. Nem egy modern kocsi fényszórójához hasonló fényforrásról van szó. Egy darab CREE LED van benne, az erősebb lámpákban akár 4-5 ilyen LED-et is beraknak. Na, az már vakít erősen. Ez inkább egy racionális melóba járós lámpa. Látok és én is látszom. De nem egy mini Napról van szó vagy neutroncsillagról.
-
npera
újonc
Tesla Björn analízise az Ionity új ármodelljéről. Érdemes megnézni.
-
npera
újonc
Good news!
Most a még valamennyire működő 18650-es cellákat elvileg fullra feltöltve (már amennyire lehetett) beraktam a 6-os tartóba és a lámpát teljes fényerőn járattam. És mértem az időt.
32,5 percet futott, mielőtt kikapcsolt a lámpa.
Utána a cellafeszültségek:
1. 3,49V
2. 3,73V
3. 3,63V
4. 3,84V
5. 3,71V
6. 3,73VMost újra töltöm őket, aztán lehet még egyszer ismételni a merítést.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #45697 üzenetére
Ez most a majdnem teljesen halott cellákkal ennyi. Ha megjönnek a minőségi cellák, akkor majd meglátjuk.
Ez a kis súly nekem teljesen mindegy, mivel a bringa eleve 12 kg pedál és sárhányó nélkül. Szóval menetkészen inkább 13 felett lesz az. A hátamon hátizsák, amiben a következők:
- irodai ruházat (ing, pantalló, póló alá)
- extra alsógatya és zokni
- punepa
- szerszámkészlet
- extra belső
- reggeli
- ebéd
- 14"-os laptop
- pénztárca
- céges mobil
- karóra
- a zsákra ráhurkolva egy nehezebb ABUS láncCsak a zsák nehezebb, mint a bringa szerintem, bár még nem mértem le.
Szóval a lámpa akksipakkja igazából nem oszt, nem szoroz számomra. Néztem, hogy van 4-es és 8-as ilyen pakk is. A 4-est kicsit kevésnek éreztem, aztán amikor megtaláltam a 6-os Liitolaka töltőt és a 6-os pakkot, akkor úgy éreztem, hogy megérkeztünk.
Ha az országútira néznék lámpát, akkor alighanem olyat néznék, amibe 2 db 18650-es cella megy. És alighanem olyasmit mint ami neked van, amihez nem kell külön pakk, hanem egyben van a lámpa a pakkal. Az országúti bringám is 9 kg felett van, nem szuperkönnyű cuccaim vannak. Kipótolom a tömegét combból....
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #45701 üzenetére
Bringán ülve a fejem szerintem kábé nagyobb SUV-sofőr magasságban van. Iszonyatosan vakítanak a modern csoda LED-es kocsik, bántja a szemem a fénye. A régi sima ízzólámpás vagy xenonos a közelében sincsen még akkor sem, ha rosszul van beállítva és belevilágít.
A modern zsírúj kocsiknál pici a valószínűsége, hogy rosszul lenne beállítva, egyszerűen csak állatira vakít.
-
npera
újonc
Teslában a kezelőszervek nem a Mercedes-Benztől vannak sourcolva?
Nem csak puszta panaszáradatról van szó, ugyanis a Reuters szerint a jelentés 110 balesetről és 52 sérültről számol be. A tulajdonosok arról számoltak be, hogy az autó nem várt módon gyorsított, illetve a gyorsítópedál beragadhat a gyenge minőségű padlószőnyeg miatt. Egyes vásárlók arra panaszkodtak, hogy a fék- és a gyorsítópedál túl közel vannak egymáshoz, ami összezavarhatja a sofőrt. A hibák az összes gyártásban lévő Teslát, a Model S, 3 és X-eket érinti.
Egyelőre a Tesla nem reagált az ügyre, ami egyébként kísértetiesen hasonlít arra, amibe a Toyota keveredett 2010-ben. Akkor az amerikai gyártású drive-by-wire rendszerű gázpedálokkal volt a probléma, amiket a japánok végül egy óriási visszahívási akció keretében cseréltek.Akkor ez most carpetgate?
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #45707 üzenetére
Irónia ON....
Valami jó girostabilizált és szintszabályozós kanyarba bevilágítós és természetesen mátrixosan kompenzálós (autóra, motorra, kerékpárosra, gyalogosra és vadakra) lámpát minden bringára. Ha 5 kg, akkor annyi és ha 5k EUR, akkor annyi. Akinek van pénze bringára annak legyen erre is.
-
npera
újonc
Újabb jó hírek.
A korábbi lemerítés után most feltöltöttem a cellákat. Az alábbi kapacitást tudták felvenni. Ezek elvileg 3 Ah körüli cellák lennének, nota bene.
1. 348 mAh
2. 266 mAh
3. 423 mAh
4. 287 mAh
5. 323 mAh
6. 261 mAhTehát a full töltéstől (4,2V cellánként) számítva az alábbi szintig merülve a fenti kapacitást tudtam csak visszatölteni.
1. 3,49V
2. 3,73V
3. 3,63V
4. 3,84V
5. 3,71V
6. 3,73VSzerintem ezek a cellák totál készen vannak. Gatya mindegyik.
Még ha nem is lehet a teljes kapacitást kivenni egy cellából, akkor is ki kéne jöjjön rossz esetben 2 Ah belőlük. -
npera
újonc
válasz ncc1701 #45716 üzenetére
Valami minimális kis nyákocska volt a pakkban. De szerintem az nagyon kis mértékben tudott kompenzálni a különféle módon degradáló cellákra. Kettőből kifolyt az elektrolit is, annyira gatyára mentek már.
Most csak azt várom, hogy megérkezzen végre az elvileg minőségi cella (Zetor javaslata) Kínából.
Lassan szerintem megjön Svédországba, mert már január 9 óta nincs történés a trackingben...
2020-01-09 10:53
Ili Kazakh Autonomous Region, arriving at Hall International (via transfer)
2020-01-09 00:00
Ili Kazakh Autonomous Region, delivered by air
2020-01-08 18:00
Urumqi, leave the Urumqi Interchange Bureau, the next stop (Hall International)
Ha megjön Stockholmba és a vámon megfogják (az akksit 99% szerintem), akkor az még 1-2 hét extra idő lesz. Múltkor 11 napot tartott a Stockholm-Göteborg menet, miután kábé ugyanennyi idő alatt eljutott Kínából Svédországba a csomag.
A svéd posta (nemecsek) legendásan silány. Most cikkeznek róla, hogy csődközeli állapotba lopták a céget a svédek.
-
npera
újonc
Valami elképesztően kevés megy beléjük vissza. Most az egyik cella 96 mAh után elérte a 4,2V-os feszültséget. Az azért úgy erős.
Ha totál bekrepál a cucc, akkor elkérem asszonytól a vadonat új Magicshine pakkját, csak még le van fóliázva a doboza és ott áll a polcon.
Mondtam neki, hogy ha hétfőn is úgy érek haza, hogy az utolsó párszáz méteren már nem ég a lámpa, akkor abbahagyom ezt a hazardírozást és elkezdem használni a lámpáját amíg meg nem jönnek a jó cellák. Balesetveszélyes módon nem akarok közlekedni.
-
npera
újonc
Göteborgi adok-veszeken keres az effendi Volvóba váltókart.
Miért érzem úgy, hogy ebből egy visszatekert autó készül éppen? For jú máj frend speshul prájsz.....
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #45736 üzenetére
Néztem rivjúkat és egy csóka mérte őket. Volt amelyik magas áramot is tudott, volt ami nem. De asszem nem mindet az eredeti boltból rendelte.
Nem aggódom, mivel a lámpába nem kell sok áram, még egy "gyengébb" cella is jó nekem. Csak legyen egészséges a cella és a kapacitást tudja. A magas áram nem fontos nekem.
A bringa lámpáját terveztem hajtani vele és az FPV-monitort. Az sem kér sok áramot hirtelen.
-
npera
újonc
Most vicceltek, hogy a "kudos" szó újdonság?
-
npera
újonc
Tesla Björn a kis akksis E-tronnal (50-es típus) megy 1k km-es challengre. Az első Ionity töltőhöz érve kiderül, hogy az egész töltőtelep halott és még van 84 km range. De jó lehet....
A többit még nem néztem, de jól kezdődik.
-
npera
újonc
Totalbike cikkében nagyon lesajnálták a Honda CRF250L endurót, hogy mennyire vérszegény és gyenge a felfüggesztése.
Ehhez képest ez a középkorú fószer nem nagyon zsenírozza magát a keskeny ösvényeken...
-
npera
újonc
válasz Samott #45854 üzenetére
A minimum váltás kábé olyan, mint amit a Volvo lépett meg. Mindent elektrifikálni és elmenni az egy fő per egy autó modelltől inkább a valamilyen formájú fenntartható közlekedési megoldás irányába.
Ezek elég nagy vonalú lőzungok a teljes kép felvázolása nélkül, de egy modern autógyárnak el kell vonatkoztatnia a régi modelltől, hogy majd gyártunk 4-kerekű bódékat, amiket hajtja a motor és majd megveszik.
Jön az AD-korszak, akkor nem fognak autót venni. Egy bizonyos szintű szolgáltatást (és a hozzá kapcsolódó rendelkezésre állást) fognak bérelni egy szolgáltatótól (ami nem az autógyár maga). És majd erre kell gyártani olyan terméket, ami hagyományos vevő-eladó relációban sosem kerül a "járműben" utazó fizető vendéggel.
Teljesen el kell vonatkoztatni a mai kocsiktól és eladási modellektől. És a fejlesztéseknek le kell tudniuk fedni a totál bizonytalan átmeneti időszakot a mostani fejetlenség és az AD5 között.
Good luck with that. Sok mai OEM fog elhullani ebben a csatában. És a Tesla lehet egy tuti befutó sokak szemében, de ők sem kapják csak úgy a szájukban a sült csirkecombot, nekik is gyémántosan kell fejleszteni, hogy megmaradjanak.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #45862 üzenetére
Csak nagy vonalakban. Valamilyen szintű "kabint" tudsz majd választani, különféle feature set lehetséges díjcsomagtól függően. A választék nagysága is csomagtól függ persze. És valamilyen rendelkezésre állással és reakcióidővel. Ha olcsón akarod, akkor kábé "majd jön" és elég generic belsővel. Ha áldozol többet, akkor kábé rögtön jöhet valami szép kabin. És ha kell konferencia kabin, akkor olyan.
Ez csak egy verzió, tutira lesz többféle elképzelés. És persze ez sincsen kőbe vésve.
-
npera
újonc
válasz Samott #45864 üzenetére
Ja, fejlesztenek ők szépen.
Kíváncsi leszek a Plaid hajtásláncra. Sokat nem mondhatok róla, de volt már ehhez hasonló a kóser vágóhídon is. Két kisebb motor hátul, valódi torque vectoring, aztán elöl egy harmadik motor. Egy másik kóser vágóhídnak készült a cucc, tesztelve is volt, csak nem a Nürburgringen látványosan a sajtó előtt.
Sic transit gloria mundi...
-
npera
újonc
Good news!
Ma töltöttem a gatya cellákat a cégnél a Trustfire tartóban. Csak úgy parasztosan a régi töltővel, nem cellánként külön. Nem lett tűz belőle, kábé ugyanúgy ment a dolog mint korábban.
Itthon aztán mentek a cellák a rendes töltőbe.
Annyit vettem észre, hogy mióta nincs a két teljesen tönkrement cella a pakkban hazaérek úgy, hogy a világítás kitart. Ami pozátív.
De már nagyon várom az egészséges cellákat. Lehet februárra megjönnek.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Találtam egy videósorozatot. Egy CRF250L és EXC500 megy keresztül a TET norvég szakaszán. 5 napot mennek. Megkérdeztem a csókát, hogy miként kezeli az EXC 15-órás olajcsere periódusát. Mivel nem versenykörülmények között használja, ezért 30 óránként cseréli. És ha éppen túrán van, akkor egy benzinkútnál megcsinálja.
2013 óta van neki a gép és nem ment tőle tönkre azonnal, szóval van benne ráció.
Mondjuk ezen még lehet úgy javítani, hogy egy hosszabb túrára mész, akkor előtte ledobod az olajat.
106 kg a gép összes folyadékkal és benzin nélkül, ami kábé a tökéletes túragép tömeg. A 250 kg-os adventure gépeket nehezen tudom értelmezni erdőben.
-
npera
újonc
Björn teszteli az új Ioniq gépkocsit hegymenetben. A hatásfok állat. De a fedélzeti elektronika elég idegesítő. Tesla után alighanem kitépi az ember a haját.
A legjobb az app. Látszik, hogy gondolkodtak funkciókon, de a megvalósítás eléggé messze van még az intuitív használattól.
A téli hidegben (+2 fok) 25 kW-os töltés nem túl vicces. 1 óra 50 perc 80%-ig családdal kábé a no-go utazáskor.
-
npera
újonc
válasz Samott #46069 üzenetére
Bilförmån
Det räknas som en förmån när en anställd får använda sin arbetsgivares bil privat. Förmånen är oftast skattepliktig för den anställda. Du som arbetsgivare ska betala arbetsgivaravgifter och i de flesta fall även göra skatteavdrag på förmånens värde. Exempel på privata resor är till och från arbetet, förskola och skola.Céges autó (adóhivatal oldaláról szabadon fordítva)
Kedvezményként (nehéz magyar szóra fordítani) kezelendő, ha egy alkalmazott privát módon is használhatja a cég gépkocsiját. Ez a kedvezmény adóköteles többnyire. Te mint alkalmazó járulékokat kell fizess és adóalapot csökkentő levonást alkalmazhatsz a kedvezmény értékében.
Egy Volvo S90 T5 R-design gépkocsi 150k SEK extrával kábé 107k SEK kedvezményt jelent az adóhivatalnak, erre vetnek ki aztán adót. És fizetheti a járulékokat utána a cég.
Ezt a kiszámolt kedvezményt rárakják a bruttódra és emiatt több adót fizetsz. Simán adókategóriát is ugorhat a fizud, aztán akkor a százalékok is meredeken emelkednek. A nyugdíjad nem emelkedik emiatt, csak az adód.
-
npera
újonc
Ma volt itt megint a lakóközösség kedvenc elektromos szakija. Egy nyugdíjas csóka, ismeri az összes házat a környéken.
Ma felmértük mit kell cserélni, aztán 28-án szabit veszek ki és nekiállunk.
- alsó szinten összes konnektor cseréje földeltre
- összes régi kapcsoló cseréje
- nappaliban dimmer cseréje
- összes vezetéket a falban kicserélni, valamint behúzni földet
- ha sikerül két spot ledet megcsinálni a konyhában
- a 70-es évekből származó fali lámpacsatlakozókat modern 4-pinesre cseréljük
- előkészítünk a konyhában egy plafonra szerelhető lámpátVélhetően egész napot el fogjuk használni.
Egy későbbi aktivitás a felső szint, ott is lesz mit csinálni.
-
npera
újonc
Drogos teherautóval menekül a svéd rendőrök elől.
Arnisho 8 months ago Sweden : 8 Months in jail
USA : Death by severe led poisoning ( Shot 150 times by cops ) -
npera
újonc
válasz zetor2000 #46103 üzenetére
Az okosotthon teljesen hidegen hagy. Oda tudok menni a kapcsolóhoz és tudom kapcsolni. Ennyi a lényeg. A gyerekek megtanulják, hogy ha kimennek a szobájukból, akkor lekapcsolják a villanyt. Nem kell egy extra felügyelni való rendszer az életembe. Van már elég.
Normális kapcsolók, normális biztonságos hálózat. Ha van még energiánk, akkor majd akarok behúzni a telefonvezeték helyére netkábelt az alsó- és a felső szint között.
Ha teljesen új házat építenék, akkor oda lenne minden IS behúzva. Ez egy 72-es sorház egy szelete. A cél az, hogy felhozzuk normális szintre, aztán amíg maradunk svéd(h)ben, addig maradunk itt.
-
npera
újonc
Lehet lesz egy 3. kör, amikor annak a biztosítéktáblának is nekiesünk. Vélhetően semmiféle modern ÉV-relé sincsen.
Elsőre a legdurvább megoldásokat szeretném eltüntetni.
Pár csemege:
- a patkányos katasztrófa előtt a fürdőszobában a törölközőszárító (elektromos eszköz) alján kifutó tápkábel a csempébe fúrt lyukon át ment a falba és körbe volt szilózva ahol találkozik a csempével . Mindezt egy 2012-es felújításkor sikerült nekik így.
- amikor a fürdőszobát nulláztuk és újra lett építve, akkor már került oda egy kis doboz. És a hallba egy modern fel-le kapcsolható megszakító a fürdőszobai világításnak és a törölközőszárítónak. Lehet, hogy korábban csak úgy direktben voltak bekötve, amibe inkább nem is akarok belegondolni.
- a hallban még mindig be van kötve egy térdmagasságban levő elektromos fűtőkütyü. A tápkábel a tapétába vágott lyukon át megy bele egy "dobozba", amin nincsen fedő, mert be lehet nyomni a tapétát ott. És nem tudom, hogy van-e előtte megszakító vagy nincs. Azt is rendbe kell rakni majd.És ez még egy egész jó állapotban levő sorház, máshol vannak cifrább megoldások is.
Mindez Nyugaton persze, mert Helsinki már Nyugat.....
-
npera
újonc
Ma voltam a mancaveben.
- Első fékpofa kicserélve.
- Első féknyeregben a dugattyúk átzsírozva
- Hátsó féknyeregben a dugattyúk átzsírozva
- Lánc lemosva petróleummalHolnap reggel átkenem a láncot WD40-el, aztán hadd szóljon
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #46285 üzenetére
Van egy volt kollégám, ő teljesen begerjed a 160 cm és 100 kg-tól. Tényleg sokfélék vagyunk.
Nálunk asszony az első gyerekkel hízott kábé 5 kg-ot a vizen és a gyereken túl, aztán seperc alatt leadta utána. A kiscsaj szinte csak tenger gyümölcseit akart enni a terhesség alatt.
A fiam kóóóóbászt, húst minden formában és hasonlókat kívánt. Asszony ette is. Ott nagyon sok volt a víz is, meg asszony is felszedett kábé 15 kg-ot pluszba. Az jó nehezen ment le, pedig támogattam az edzésben és próbáltam levenni róla a házimunkát, hogy ne az legyen a gond.
Nem egyszerű egyenlet ez....
Új hozzászólás Aktív témák
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- Intel Core I5-8600
- Akció! Dell Optiplex 3080 Micro / I5-10500T / 16GB DDR4 / 256GB SSD /Windows11 Matrica BESZÁMÍTOK
- ASUS Radeon RX 5700 XT Dual EVO 8GB GDDR6
- Videoton AB 1010 autó hangszóró pár eladó a képeken látható állapotban. Mindegyik hangszóró működik,
- Ultra ritka Sound Blaster 1.5 2.0 klón Anchor Media Concept retró 8 bites ISA PC hangkártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs