-
GAMEPOD.hu
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
Azért én kíváncsi lennék, hogy mit szólna a piac, ha olyan autókat árulnának, amik 5-180 másodpercig tudják azt a maximális teljesítményt leadni, ami a forgalmiba bele van írva, de azt is csak akkor, ha teljesen teli van a tank.
-
Lacerta
aktív tag
@FBLLMAG:
Egy Bugatti Veyron esetében, ha 10 percig padlógázon mész vele, és nem töröd porrá, akkor az egyenes út fogy el alóla.
@gyapo11:
Háztartási gépnél van egy jól körülhatárolható ciklus, pl. 1 töltet.
A te példádat hozva, kávédarálónál elég gáz lenne, ha 10 másodpercig darálna rendesen, aztán meg visszalassítana. Elvárható, hogy egy töltetet rendesen daráljon.
Sok zacskó kávét viszont többnyire nem akar senki egyszerre megőrölni, vagy ha igen, akkor közben amúgy is meg-meg kell állnia, mert nem fér bele annyi, tehát nincs értelme folyamatos üzemre méretezni.Lámpánál viszont nincs olyan, hogy kijött belőle valahány joule-nyi foton, most már elég lesz.
-
Lacerta
aktív tag
válasz kugyu21 #55098 üzenetére
Ezen én is gondolkodtam már, hogy az lenne a korrekt, ha úgy adnák meg a lámpákat, hogy x/y lumen.
Amiből az egyik a maximum, a másik meg a legmagasabb, visszalépés nélküli fényáram. BLF-en lehetne nyomni, hátha vállalnák a gyártók.Meg a másik, hogy ha már turbo, az ne legyen a rendes léptetési sorban, viszont legyen külön, bármikor elérhető. Mondjuk erre egyre többen odafigyelnek.
-
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #55113 üzenetére
Sztem félreérted, nem az érdekel, hogy a turbóból hová lép le, hanem hogy mi az a legmagasabb fokozat ( lumen érték ), ahonnan nem lép vissza.
Értelemszerűen, 20..25 fokon, kényszerhűtés nélkül.Agyf*szt kapok azoktól a lámpáktól, ahol még a high fokozat is vissza van léptetve. Tényleg, miért jó az...?
-
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #55127 üzenetére
Nem tudom, neked milyen lámpáid vannak, de az enyéim - amikben stabilizált driver van - mind olyanok, hogy van bennük egy olyan legmagasabb nem turbo fokozat, ahonnan nem léptetnek sem vissza, sem fölfelé, a külső hőmérséklettől kb. függetlenül. *
Igen, a led fényárama függ a hőmérséklettől, tudjuk. Aki meg nem, az így járt, de vélhetően nem is érdekli. Nem azért találták ki az ún. névleges üzemi paramétereket ( lásd 20 fok ), mert az szentírás, hanem mert kell valami kb. egységes viszonyítási pont, ami nagyjából reálisan leképezi a felhasználás egy jelentős részét, és ha mások is alkalmazzák, akkor még a különböző termékek is összevethetőek.
Teljesen természetes ( nekem pl. ), hogy a Bugatti Veyron 736kW-s teljesítménye 101325 pa nyomáson, 20 fokon értendő, üzemmeleg motornál. És valljuk be őszintén, hogy eléggé WTF lenne, ha a gyártó nem adna meg teljesítményadatot arra hivatkozva, hogy nem tudja, hogy a user az Andokban akarja-e használni, vagy a Holt-tenger medrében?
* Ha van az adott lámpában termikus védelem, akkor persze de, de az épp olyan biztonsági funkció, mint a rövidzár-, vagy a polaritásvédelem. Üzemszerű használat mellett nem aktiválódik.
-
Lacerta
aktív tag
válasz papucsiga #55141 üzenetére
Ha jól sejtem, hogy milyen méretű TIR van a H03-ban, akkor abból létezik 4 féle szögű, és emellett strip is.
A legfloodabb az 60 fokos, de képről sajnos nem tudom megmondani, hogy gyárilag a 45 vagy a 60 fokos van-e benne ( a kettő közül valamelyik biztosan, mert a 25 fokosnak sokkal kisebbek a mikrolencséi ), mert ha a otthon, kézben egymás mellé teszem a kétféle optikát, akkor se egyszerű eldönteni. H03-am meg nincs.Amit viszont tudok, az az, hogy az Imalent HR20-asomat tuningoltam egy picit, hogy ilyen TIR lencsével is menjen a gyári refi mellett, és az a tapasztalatom, otthon a lakáson belül a 45 fokos az jó, pici biszb*szok szerelgetéséhez is azt használom. A 60-ast már nagyon floodnak érzem oda is.
Most nézegettem beamshotokat, de abból nem igazán tudom eldönteni, 45-ös, vagy 60-as lehet-e a gyári optika? -
Lacerta
aktív tag
@papucsiga:
A kontextusból úgy tűnik, van H03-ad. Tehát tök egyszerűen meg tudod nézni, milyen TIR van benne.
A HR20-asban refi van gyárilag, kb. úgy, mint a H03R-ben. Nem hajtogatós. Refi kijön, TIR bemegy. Vagy fordítva.
A TIR-hez másik fajta O-gyűrű kellett és kettő, amúgy mértre megegyezik a refivel.
A ledet cseréltem még benne ki XP-L HI-ről XP-L2 HD-re, így észrevehetően több a fénye és stabilabban is tartja, mert nem melegszik annyira és kisebb a Vf, cserébe hajszálnyit nagyobb lett a hotspot és színes a széle ( de flood TIR-el nem látszik ). Lehet hogy SST40-el még jobb lenne a performansz, de elég macerás a led csere, őszintén szólva per pillanat nem sok kedvem van hozzá, de lehet hogy később bevállalom.@Vlah:
Nah, akkor amit linkeltem, az nem lesz jó, mert Ø19.4mm x 11.7mm, tehát nagyobb. A H03-asé valamivel kisebb méret.
XHP50.2-t nem javasolnék, próbálgattam otthon, ilyen 5050-esekhez való TIR-ben és reflektorban is nagyon sz*r a vetítési képe. Túl nagy a felület.
Az igaz, hogy szélesen hord, de TIR-ben pl. gyakorlatilag tökmindegy, hogy 10 vagy 60 fokosba teszed, kb. ugyanakkora hotspotot produkál. Valószínűleg a fény kihozatal sem túl jó.@gyapo11:
Még mindig elbeszélünk egymás mellett. Nem a 20 fok mellett elérhető maximális lumen érdekel, hanem a legmagasabb fix fényáramú fokozat lumenértéke.
A gyártó szerint pl. a Rofis MR30 egy 1600 lumenes lámpa. Wow. Very impressive.
Szerintem meg egy 1600 / 200 lumenes. Nem ugyanaz.
Amúgy meg, ha kevésbé balf*sz a gyártó, akkor nem 750 lm a high, hanem mondjuk 600, és onnan nem kell visszaléptetni, tehát lehetne 1600 / 600 lumenes is - de nincs 600 lumenes fokozata, ugye.A RR valamikor megengedhette magának, hogy ilyeneket írjon az autóira, de ma már ők sem.
@weiss:
Miért lenne az jó?
-
Lacerta
aktív tag
Három okból nem gondolom jó ötletnek:
1. Kicsi a teljesítménye, magas fokozaton nagyon melegedne, a turbót lehet hogy nem is bírná azon a hűtőfelületen, ami rendelkezésre áll.
2. Azonos áramerősségeknél, magasabb Vf értékek adódnak, mint a gyári XM-L2 leddel. Kevesebb ideig tud a lámpa fix fényáramot tartani minden fokozaton.
3. 3535 footprint, a gyári led 5050, minimum a központosítással varázsolni kell.+ throwerebb lesz, ez mondjuk lehet feature vagy bug egyaránt.
-
Lacerta
aktív tag
Előre bocsátom, hogy 3 fajta ( kissé eltérő méretű ) ~20mm-es TIR lencsém van otthon, tehát nem tudok általánosságban mindegyikről nyilatkozni.
Ezek közül 2-nek pont 5mm a belső átmérője, tehát az XHP50 sorozat legfeljebb dedómolva menne bele.
A harmadik fajta, amit az Imalentemhez használtam moddolásra, jó hozzá, és teszteltem is, XHP50-el és 3, illetve 6V-os XHP50.2-vel egyaránt, mind a 4 szórásban ( 10, 25, 45 és 60 fok ).
Tudni kell, hogy ez a fajta TIR lencse nem a visszaverődés geometriájával módosítja a nyaláb szögét, hanem a kilépő felületen elhelyezett ( vagy el nem helyezett ) mikrolencsékkel. Konkrétan erről a fajtáról beszélek.A teszt úgy nézett ki, hogy fogtam a ledet 2 ráforrasztott madzaggal, ráraktam egy fix áramú tápra, és rápróbáltam sorban az optikákat, miközben fix távolságról egyenletes osztásokkal tagolt felületre világítottam.
Na és ebből nekem az jött le, hogy ilyen kis méretű TIR optikáknál, a mikrolencsék hatása szinte elhanyagolható a nagy emitter felületből adódó reflexiós szóródás mellett. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a hotspot kb. azonos volt mind a négy kivitelnél, és a nagyobb szögek felé haladva picit nőtt a szélén a mosás, illetve több lett a szórt spill. Valami olyasmi jött ki amúgy, mint amit te most mutatsz, tehát ilyen kb. fix 45 fok, amiben az a legérdekesebb, hogy a 60 fokosnál meglepő módon szűkebb a nyaláb XHP50 alkalmazása mellett ( tényleg, próbáltam ), mint amit XP-L2 leddel el lehet érni ugyanezzel a 60 fokos optikával.
Az H03-ba való ( linkelt ) TIR optika amúgy nem fog elmenni XHP50-essel, mert 5mm a furat az alján, az XHP50-eseknek pedig 5.7mm a dóm átmérője, tehát ugyanaz a helyzet, mint nálam a két másik fajta lencsénél.
[ A linkelt grafikon úgy néz ki, mintha androidos appal készült volna. Érdekelne, melyikkel, ha tényleg. ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Tamás9x #55189 üzenetére
Nincs ilyen.
A mechanikai összeállításból adódóan, az ilyen töltőknél mind nagyságrendileg annyi, vagy több bizonytalanságot szed össze a mérés, mint amennyi a mérendő mennyiség. Már ha nem nagyon sz*r a mért akku.
Csak azt tudod csinálni, hogy adott akkunál mérsz sokszor úgy, hogy közben ki is veszed majd visszateszed a cellát, és a sok mérésből a legkisebbet használod fel ( mert a hiba mindig pozitív, nincs olyan, hogy nullánál kisebb ellenállás ).
Ez sem a valós belső ellenállás lesz, de legalább az egyes akkukat össze tudod egymással hasonlítani.
-
Lacerta
aktív tag
Meg a külső átmérőre is, ez a 20mm-es Carclo pl. biztosan nem megy bele.
Sztem ne agyalj sokat, a bele való TIR optikából vegyél egy sorozatot, fillérekből megvan, aztán próbálgasd, cserélgesd élőben, és ha esetleg nem találod meg a neked legkedvesebb kombinációt, még mindig tovább mehetsz LED csere irányba.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #55309 üzenetére
Shell Cassida EPS 2, illetve sima mezei LZS-2 EP.
Ezek vannak itthon.
Mindkettő jól műxik. -
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #55313 üzenetére
MBR gumi szokott lenni, nagyjából mindennek ellenáll, ami kenőanyag.
Nekem fordult már ki O-gyűrű így, szerencsére nem szakadt el, de magában a szilikonzsír tényleg nem sokat ér. Ha adalékolják, akkor meg kb. mindegy, mert maga a zsír hamar kimegy, csak az adalék marad ott kenni. Akkor viszont tök felesleges maga a szilikon, elvégre sosem lesz a lámpa 400 fokos. -
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #55323 üzenetére
Nekem jobban bejött, mint a szilikonzsír.
Sztem nem okvetlenül érdemes külön erre pénzt kiadni, ha van otthon sűrű kenőzsír, pl. bicajhoz, próbáld ki először azt.
Én magam szerteágozó tribológiai kutatások eredményeképp jutottam arra a következtetésre, hogyÉn is azokat próbáltam ki, amik amúgy otthon voltak. Ez a kettő vált be a legjobban. 2-es konzisztencia fokozat.Van egy nagyon sűrű szilikonzsírom, az pl. majdnem jó lett volna, a tömítésen is rajta marad, de az annyira "vastag", hogy menetrögzítőnek is alkalmas. A MoS2 tartalmú zsír se lenne rossz, ha nem zavarna, hogy minden IS fekete lesz tőle.
-
Lacerta
aktív tag
Anyaga válogatja. Az EPDM nem bírja az ásványolajat. Az NBR és a Viton igen.
A generic O-gyűrű az NBR szokott lenni, de az tény, hogy a kínai nem ad műbizonylatot minden lámpájához, hogy pontosan mit tett bele. A másik oldalról pedig, egy jó kenőzsír manapság már szintetikus alapolajjal készül.
Amit én mondok, az az, hogy nekem, az én lámpáimnál bevált.
-
Lacerta
aktív tag
válasz papucsiga #55396 üzenetére
A H03-asban XM-L2 van, azt SST40-re tudod egyszerűen cserélni.
XP-L2-re is tudod, de akkor kell másik központosító alátét is, mert kisebb a led footprint.A driverek fix áramot tartanak, de ez effektív értékre vonatkozik. A lednek pedig alacsonyabb lesz a nyitófeszültsége, szóval a meghajtás gyakorlati megvalósításától függően lehet, hogy nagyobb fényed lesz, vagy hosszabb üzemidőd, vagy is-is.
Az Imalentemnél több lett a fény ( sajnos a moonlight is erősebb lett ), és stabilabb magasabb fokozaton a kisebb hőtermelés és az alacsonyabb Vf miatt. De az másik lámpa, másik led, másik driver. -
Lacerta
aktív tag
válasz papucsiga #55778 üzenetére
Bizony, adná magát a fejlámpa felhasználás, nem is értem, miért hagyták ki ezt a ziccert. Egy picit kellett volna a konstrukción alakítani, hogy rendesen, takarás nélkül belemenjen a fejpántba, és egy kicsit más UI-t csinálni.
Azt olvastam, hogy a sok kritika miatt már jelezte a Lumintop, hogy lesz majd valamikor 2.0 verzió, és az pl. már fogja kezelni az AA elemeket/akkukat is. Hátha máshoz is hozzányúlnak majd. Neked mondjuk már nem vigasz.
-
Lacerta
aktív tag
Van egy marék NCR18650GA akkum, nagy megelégedéssel használom őket.
Viszont!
Azt vettem észre, hogy egyiknek-másiknak behorpadt a tetején a button top lemez, ami rá van hegesztve. WTF?!
Végül rájöttem, mi okozza. Bicajozáshoz hordok magammal plusz lámpát tatyóban, és amelyik akku a bicajos lámpában van, annak behorpad a teteje. Felteszem a rázkódás teszi.Valaki tapasztalt már hasonlót?
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #55920 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Az a fura, hogy úgy behajlik a lemez, hogy nem tudom kiegyengetni. Illetve próbáltam egy hibátlan példányon, nem lehet csak úgy behorpasztani sem. Szóval alapvetően kóser a cucc, a BG-ról vettem.
Egyelőre gondot nem okoz, csak meglepett.@pittlaren:
Aha! Neked ez a lámpa is mindkét végén rugós érintkezésű? Mert nekem olyan lámpáknál jött elő. És a negatív oldalon dupla rugósak.
Más.
Samu 35E akkukkal van valakinek tapasztalata? A Sanyo GA-hoz képest jelentene valami előnyt/különbséget ha beszereznék párat?
-
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #55983 üzenetére
Rofis R sorozat. Csak mondom.
Nekem amúgy Foltosban egy régi orosz autós szerelőlámpa van erre rendszeresítve. Autentikus darab, piros-fekete műanyagból, és bele van öntve hogy: "Cena x Rubl" ( sajnos fejből nem emlékszem, hány rubel is van rajta, de ha valakit érdekel, megnézem majd )
Kurblival a házba feltekerhető vezetéke van, úgy 4m, szivargyújtóról megy, és van egy kb. 120 fokban hajtogatható mágneses talpa. Az égőt kicseréltem egy BA9S foglalatos COB ledre, hogy legyen fénye is.
Egy baja van, a nagyobbik fiam tudja, hogy hol található, és mindig előszedi -
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #55945 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Nekem flat top teteje még nem horpadt be, viszont több eneloopomnak is be van nyomódva az alja egy kicsit. De ott tudom hogy a gyerekek játszottak a lámpákkal.
Ez a 35E akku esetleg jó lenne olyan lámpába ahol horpad a Sanyo GA. Még megfontolom.
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz gyapo11 #56029 üzenetére
Azt azért ne feledd, hogy a nagy autógyártók százezres nagyságú saját munkavállalót tartanak. Plusz a béreltek. És az alvállalkozói, beszállítói láncról még nem beszéltünk.
Egy random kínai lámpagyártó 1-10 fő, és a szomszédos csarnokba hordja CNC-ztetni meg eloxáltatni a cuccait.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56027 üzenetére
Ne szarozz, vedd meg.
Jó kis lámpa, én nagyon szeretem. FT-en szoktak jó akciók lenni rá. -
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56034 üzenetére
Tényleg jó lámpa. Ha valamit hibaként tudnék említeni, az az, hogy hosszú klikkre kapcsol ki.
Az asszony utálja, mert el szokott feledkezni róla.
A programozható holdfény zseniális. -
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56034 üzenetére
Holnap pont lesz a FT-en 15%-os promó kupon.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56037 üzenetére
Na most aztán jól kibabráltam veled, Gonosz Tervem Végre Szárba Szökkent, muhahahaw!!!
[ Bezony, én is onnan vettem a sajátomat. ]@tigipuf:
Fasttech
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56053 üzenetére
Forums->Promotions
De amúgy a kezdő lapon 30 méter magas, lángoló betűkkel ott a 15% kód: FREEDOM74
Ha benne van a cucc a kosaradban, ott tudod hozzá adni a kódot.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56063 üzenetére
Mikor elküldtem a hsz-t, akkor láttam, hogy kaptál választ.
Amúgy tényleg nem egyértelmű, én mindig a gugli keresőbe ütöm be hogy "fasttech promotions", az a legegyszerűbb.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gargouille #56546 üzenetére
Nem gyorsak, a nevükkel ellentétben.
-
Lacerta
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Tőzsde és gazdaság
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- League of Legends
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple iPhone 11 - népalma
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!