Új hozzászólás Aktív témák

  • Chal

    addikt

    Nem nagyon pörög a topic, pedig elég "divatos" a téma :)

    Rögtön kérdeznék is egyet: költözést tervezek, aminek az eredménye napi 70-80km ingázás lenne (oda-vissza szumma), és napelem is lenne a tetőn + fűthető garázs, benne 32A-el. Az eddigi tudásom alapján ezek a paraméterek szinte könyörögnek egy villanyautóért (mint második autó).

    Hatótáv kapcsán igyekszem a "worst case" felé venni az irányt, ezért ilyen feltételekkel kalkulálok:

    - csak otthon tölteném éjszaka (elképzelhető, hogy a munkahelyemen is tudnám, illetve a városi töltőkön, de itt is inkább a rosszabb eshetőséggel számolok)
    - a 80km csökkenthető lenne 60-ra is, ha más útvonalon megyek, de e mellett lehetnek kitérők, vagy ritkán egy-egy napközben elintézendő ügy, amihez kell az autó

    Úgy gondolom, hogy ezek alapján egy téli 100km-es hatótáv képességet megcélozva talán nem érne soha meglepetés.

    A keretbe beleférne egy 2015-ös BMW i3 (ezek ugye 22kWh-sak), főképp azért ezt nézegetem, mert kb. ez az egy modell az, ami tetszik is. Azonban kicsit neccesnek érzem a dolgot: a tesztek alapján a valós hatótáv télen 110km körül van, viszont 3-4 éves autókról beszélünk, kicsit tartok tőle, hogy sikerül belenyúlni pl. egy 70-80%-os akkusba, és borul a terv.

    A fentieket figyelembe véve felejtsem el az egészet, és nézzek inkább más típust? Vagy azért ennél többet bír egy i3 akkupakkja, és egy 3-4 éves példány még biztosan kielégítené a fenti igényeket?

Új hozzászólás Aktív témák