Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Sebestyen01 #85522 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy úgy is értelmezhető, hogy mind a ketten nők. Zola nem nő, legalábbis mikor utoljára találkoztam vele még nem az volt.
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #86514 üzenetére
Azért a cikkírónak nem sikerült felismerni a csatlakozót...
tsyl: Max 5-6000 m magasan lehettek. 11-12000 m magasságból nincs ekkora ereje a hangrobbanásnak ilyen kisméretű gép esetén. Még a sokkal rosszabb kialakítású és jócskán nagyobb Szu-24-esek is jóval kisebbet dörrentek anno. Jártak Magyarország felett majdhogynem rendszresen még annál jóval nagyobb szuperszonikus vasak is (Tu-22M2/3), de azt nem tudom, hogy az ország felett átlépték-e a hangsebességet.
-
#65675776
törölt tag
válasz Bjørgersson #86581 üzenetére
Ráadásul rohadt drága is.
-
#65675776
törölt tag
válasz Atomantiii #86591 üzenetére
Ezt hogy sikerült kiszámolni? 3/8" az 9,525 mm.
-
#65675776
törölt tag
válasz fenergie84 #87048 üzenetére
Tiny Core Linux. Igaz annak lehet egy 8 MiB-os is elég lenne.
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #87086 üzenetére
Nemzetközileg elfogadott definíció szerint az égés sincs oxigénhez kötve. De igazából meg sem lep, hogy Mo-on máshogy tanítják. Bevett szokás, hogy átveszünk egy szót idegen nyelvből, aztán jól kiforgatjuk a jelentését.
Egyébként rakétákat miért ne keverjük ide? Az égőterükben lezajló reakció miért nem felel meg az égés definíciójának?
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #87090 üzenetére
Nekem is csak ismereteim vannak a témában, de érteni nem értek hozzá. Akkor értenék a rakétatechnikához, ha meg tudnék tervezni mondjuk egy kompozit hajtóanyagot. Mondjuk egyszerűbbhöz van itthon kb mindenem. Az alap dolgok egyáltalán nem bonyolultak.
Érdekes egyébként, hogy a NASA oldalán is csak oxigént említenek az égés definíciójában. Ennek egyébként az az elsődleges oka, hogy ez a legegyszerűbben hozzáférhető anyag, mert elég sok vegyület tartalmazza. Emiatt használnak előszeretettel különféle savakat oxidálószerként (salétromsavnak ugye 76,3%-a oxigén, kénsavnak 65,3%-a).Ráadásul a tiszta formában való előállítása sem annyira bonyolult és drága. De pl a NASA is próbálkozott fluor alapú oxidálószerekkel, csak a kezelésük okozott elég komoly problémát. Pedig pl a klór-trifluorid színtiszta oxidálószer lenne, igencsak aggresszív ráadásul, amihez képest az ózon kispályás. Ettől függetlenül igencsak szépen táplálja az égést. De pl alumíniummal és magnéziummal adalékolt teflon is egészen szépen égne zárt térben, azaz külső oxigén nélkül, csak a vegyületben levő fluor segítségével.
-
#65675776
törölt tag
Hol tudok venni a városban méterre 6x1-es (vagy 1/4"-es) benzincsövet, vagy szilikoncsövet méterre? És nem 2-3k/m áron.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz fenergie84 #88053 üzenetére
Csak a tényleg fontos dolgokat kell menteni, ami valóban pótolhatatlan. A film- és zenegyűjtemények tipikusan pótolhatóak, ahogy a játékok is. Szóval ezeket teljesen értelmetlen menteni. Családi képek, dokumentumok, ezek valóban fontosak. Erre meg az átlagembernek nem kell több 2-300 GB-nál, még akkor sem ha raw-ba fotózik.
sirály69: Ha a NAS folyamatosan ott lóg a hálózaton, akkor semmit sem érsz az arra készített mentéssel.
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #88512 üzenetére
Ha jó a szilikoncső, akkor a Csillag utcán a Pólus 2001 boltjában megnézheted. Bár azok nem feltétlenül vastagfalúak. Bár van náluk elméletileg sok másféle cső is. Mikor múltkor kérdeztem a szilikoncsövet, akkor ott vettem végül.
-
#65675776
törölt tag
Nem kell hozzá jó gép. Csak egy teleobi egy akármilyen vázzal. Vagy akár egy ultrazoom. Persze könnyebb lenne, ha látszana az EXIF. Egyébként elnézve, hogy az original 3,3 Mpx körüli, szinte biztos, hogy cropolt kép. Ha regelve vagy flickr-en, akkor le tudod tölteni a képet, a szerző állítása szerint abban benne van az EXIF.
Képet megnézve teljes méretben egyébként annyira nem komolya minősége. A zajból ítélve magas ISO-val készült, a bemozdulás alapján hosszú záridővel. A lajstromszám szinte olvashatatlan, szóval az élességgel alapvető problémák vannak.
Egyébként halleluja, megint fel tudott szállni az egy darab repképes szállítóhelikoptere a honvédségnek. Miért nem kisérte el az egy darab üzemképes Mi-24P? Bár gyanítom már nincs két garnitúrányi lapát, szóval választani kell, hogy melyik repül.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz copass #88576 üzenetére
A flickr felületén nem látszik az EXIF (legalábbis mikor a képet néztem biztosan nem látszott), és nem fogok csak azért regelni, hogy letölthessem és megnézzem.
Fejből meg nem mondom, de a Mi-8T faroklégcsavarjának fordulatszáma 300 és 400 RPM között van. Ha bemozdult, akkor bizony nem rövid záridővel készült a kép. Főleg ha figyelembe vesszük a gyújtótávolságot is.A záridőben valóban igazad van. 1/800-adon is bemozdul a farokrotor.
atike: Egy DSLR-t használtan megveszel 40-50-k-ért. Egy már jónak nevezhető stabis 70-300-at 75-80-ért. És ez még messze nem nagy eresztés, csak belépő. Ez már elég rá, hogy a fenti képet elkészítsd.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz copass #88579 üzenetére
Tőlem reget kérne.
Ha bezárom azt az ablakot, akkor meg visszadob a képre. FF. Edge és IE11 alatt is.
Nézd, én láttam már sok érdekes fotós megoldást*. De pl 200 mm-en már az 1/200 is hosszú záridő, főleg ha APS-C-ről van szó. Ha a fotós másik képein látható 5D MkIII a váz, akkor ugye az FF. Akkor viszont az original size elég durva crop (3,3 Mpx vs 22 Mpx).
Nem szorítkoztam Canonra. 40-50k körül kapsz belképő vázat 20-30k expoval. Ettől még a képminősége nem lesz rosszabb egyébként. A Tamron SP AF 70-300 f/4.5-5.6 Di VC USD pedig újonnan 120k körül van, használtan a fent említett 75-80k-s ársávban már hozzá lehet jutni. És nagyonis jó obi.
* - Vasárnap Móváron láttam olyat, hogy állványról, 10 s-os időzítővel 1/3 s-os záridővel fotózott valaki makettet... Gondolom a stabi is aktív volt, a kapcsolókat nem néztem az obin.
-
-
#65675776
törölt tag
A DKV-t soha sem érdekelték az utasok. Ha érdekelték volna, akkor most nem csak kevesebb, mint feleannyi utas lenne a debreceni tömegközlekedésben, mint amikor átvették a Volántól. Kell a bevétel, ezért büntetnek már minden hülyeségért. De ezzel is csak tovább ássák a saját sírjukat. A talajvíz mélységén már jócskán túlhaladtak, most egy magmakamra a cél. Elég közel vannak már hozzá.
Az meg nyilván nem probléma, amikor reggel és este a buszvezetők terpeszkednek a fél buszon, álnnak az út közepén, tömegesen beszélgetnek a sofőrrel, és emiatt még felszállni is alig lehet.
mezis: Próbáld ki, hogy olyan helyen dolgozol, ahol bent van 40-50 °C alsóhangon. A menetrend meg olyan zsír, hogy kifelé menet éppencsak nem kell rohannod, hogy elérd a buszt. Hiába iszol bent meg akár egy fél liter vizet indulás előtt, már a buszon újra szomjas leszel. Ha mákod van, megy a klíma, és nem volt éppen olyan a buszon, aki fullad (vagy legalábbis ezt állítja) ha nincs nyitva egy ablak. Ráadásul az a busz tele lesz hasonló emberekkel, akinek egy a szaga. Ez ellen meg a klíma nem véd. Mindenki izzad ugyanúgy.
Őseink meg ismerték az ivótömlőt vagy -szarvat.. Két folyó vagy tó között abból ittak, a természetes vízlelőhelyeknél meg utántöltötték. Ők konkrétan kb sehova sem mentek úgy, hogy ne lett volna náluk víz.
sto1911: Balesetveszély ellen a legtöbbet az tenne, ha a buszvezetők megtanulnának vezetni. A legtöbb csak digitálisan tudja kezelni azt a szerencsétlen Volvót: padlógáz, padlófék. Páran sportosan vezetnek, és pumpálják a gázt. Ha meg megemlíted neki, hogy a "Pöcsödet rángasd gyökér!", akkor meg meg van sértődve. Ja, és nem a megálló közepén kellene kezdeni satufékezni.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Mindig is az volt, csak nem ezt a megnevezést használták a közmédiában régebben. De a Városi Közlekedés című folyóiratban kb a kezdetektől fogva így nevezték. Ahogy a villamost is városi vasútnak.
Zola007: A DKV menetrendjében csak a minden napszakban legsűrűbben közlekedő viszonylat nem szerepel: a Garázsmenet. A többi menetrend pedig kb csak tájékoztató jellegű. Az is alapból vicc, hogy a megállókban még a tavaly márciusi menetrend van kint, a DKV oldalán meg jóval újabb, decemberi. Eltérések pedig adódnak.
A trolivezetők meg lehetnének szívesek, és leszokhatnának arról, hogy a megállókban kifelé döntik meg a karosszériát. Ezzel pont az ellentétes hatás érik el, mint amire szolgálna a döntés. Nemhogy megkönnyítik a le- és felszállást, hanem nehezítik. Felettébb utasbarát.
-
#65675776
törölt tag
válasz HUTCHDB #89687 üzenetére
Minden gyártó arra törekedik, hogy ne sárguljon a lakkja, ne sárgítsa a felületet. A régi Trinát lakk lenne jó neked, de az meg csak tégelyben van. Emellett lámpabúra esetén az sem árt ha hőálló valamennyire.
Tudnék még mondani olyan lakkokat, amelyek mindenki szerint sárgulnak (nálam érdekes módon nem), de azok meg aranyárban vannak, mert makettező lakkok. Ezek sem spray formátumúak legalább.
-
#65675776
törölt tag
válasz HUTCHDB #89695 üzenetére
A Trinát lakk alapból sárga. A rétegvastagság függvénye, hogy ez mennyire fog látszani kezdetektől fogva.
Léteznek színezett lakkok. A Tamiya biztosan gyárt ilyesmit. [link] Persze ezek nem kültéri használatra vannak tervezve. Emellett Mo-on a beszerezhetőségük is érdekes kérdés.* Választék mindenesetre van belőlük. Gondolom létezik normál kivitelben is, én elsődlegesen művészellátókban néznék szét, nem prakkerben. Üvegfestékek között néznék szét, bár azok meg nem spray kivitelűek, szóval neked kell szétkenned, lehetőleg egyenletesen.
* - Makettfestékeknél jelenleg kb háború zajlik. Az egyik cég (AK, akik egyébként lenyúlták a Vallejo festékét, csak nem tudják még közel sem olyan minőségben gyártani, de legalább a rommáhígított állagút is drágábban adják) úgy akar piacot szerezni a nem éppen csúcsminőségű akrilfestékeinek, hogy el akarja érni, hogy EU területén betiltsák a többi akrilt, és még a szintetikus olaj/műgyanta bázisúakat is. Előbbieknél a hivatkozás az, hogy izopropil alkohol az oldószerük, utóbbiaknál a észterhígító. Bár érdekes, hogy ezt hogyan lehetne keresztülverni, mert a háztartási fertőtlenítőszerek kb 99%-a tartalmaz IPA-t. (A legjobb minőségű festékeket egyébként mai napig a Tamiya és a Gunze gyártja.) A hivatkozás egyébként az, hogy az IPA és az észterhígító káros az egészségre. Ehhez képest az AK tisztítófolyadéka nitrohígító, ami aztán nagyon egészségbarát.
De ha már itt tartunk: izopropil alkoholt hol lehet beszerezni?
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #89701 üzenetére
Szóval literre lehet kapni, de egyesek be akarják tilttatni az ilyen makettfestékeket. Zseniális... (Nem gondoltam volna, hogy csak úgy simán kapható ilyen előzmények után.) Bőven jó az ipari. A literes meg nem árt, van még pár ismerősöm, akivel meg tudom osztani. De köszönöm mindkettőtök felajánlását. Ennyi miatt ne kockáztassa senki sem a munkahelyét. 100 ml-rel egyébként nem jutok messzire.
Látni máshol is olcsóbban. Természetesen nem Debrecenben.
vlevi: Pont az lenne most a lényeg, hogy sárga legyen.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz mitulabattyi #89712 üzenetére
A Szivárványban természetesen nincs, és az eladó szerint kb egy hónap múlva lesz...
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #89792 üzenetére
100 Mbps-sel lassú minden? Akkor ott nem a sávszélességgel van a probléma. (Milyen nagyméretű oldal egyébként? Már ha publikus.) Ez viszont egyből jelzi, hogy eszközhibáról van szó. Valami nagyon gondolkodik, hogy mit csináljon a csomagokkal, ebből meg ugye jön, hogy egy router valahol. Jelen esetben a szolgáltatói, mint már megállapítottátok. (A mega-t mondjuk utálom a letöltési módszere miatt.)
Ami azt illeti kb semmiben sem vettem észre már a 20 -> 50 Mbps-os emelést sem, ahogy az 50 ->100-ast sem. Maximum gyorsabban zajlanak le letöltések. De oldalak betöltésében nem vettem észre semmit. Sávszél pedig mindig megvolt, ahogy specifikálták, plusz még egy kicsi. Leszámítva most a v1-es 1043ND miatt, de odase neki. Már 20 Mbps-nál is több időbe tartott lerenderelnie a böngészőnek az oldalt, mint letölteni a hozzá tartozó adatokat.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #89796 üzenetére
Ez volt a kiindulási alap számomra.
A lényeg egyébként a rohadt magas latency és jitter. Az okozza a problémádat, nem a sávszél.
Nem tudok sajátot linkelni, mert nem fertőzöm össze a gépem flash-sel. A flash mentes beta speedtest meg mit ne mondjak, megbízhatatlanabb, mint a sima.
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #89801 üzenetére
Ezt a mentalitást én is látom, szerintem írtam is már, bár főleg kereskedőkkel kapcsolatban. Digivel nekem sem volt érdemben bajom soha.
Anno a T (akor még Axelero) már érdekesebb volt. Két év hűséggel kötöttem náluk szerződést, erre első hónapban kiküldtek egy 83k-s csekket. A számlán volt minden, bekötési díj, létesítési díj, modemdíj és a szerződött havidíj 2x-ese. Az sem öt perc volt, mire ezt sikerült tisztázni. Laza két hónap telt el, mire sikerült rendberakniuk. Azt sem értettem miért kellett nekik küldenem szerződésmásolatot, elvégre náluk ugyanúgy meg kellett volna lennie a szerződésnek. Ja, és azt is postán kellett, az ügyfélszolgálatukon nem lehetett elintézni. Utána meg küldtek ki egy -50000 HUF-os csekket. Mikor lemondtam meg két hét volt, mire sikerült kiiktatniuk a hálózatukból. És persze ki akarták fizettetni a teljes havidíjat. Igaz, hogy a lemondási nyilatkozaton meg kellett jelölnöm a szolgáltatás utolsó napját, ami értelemszerűen az előző hónap utolsó napja volt. Mondjuk az is érdekes volt, hogy a T-ponton, a nagy digitális rendszer közepette az ügyféltérben a munkatárs által gépen kitöltött (pontosabban az előtte általam kitöltött formanyomtatványt írta be kézzel ugyanabba, a de már gépen levő digitális formanyomtatrványba) lemondási nyilatkozatot kinyomtatta, majd azt el kellett faxolnia a hátul levő irodába. És onnan nyolc munkanap az iktatás, ahogy mondta. És mindez egy internetszolgáltatónál. Nonszensz volt már akkor is.
-
#65675776
törölt tag
A Flash Player már jóval a HTML 5 megjelenése előtt is egy instabil és biztonsági résekkel teli valami volt. Semmi nem indokolja a használatát a legtöbb esetben. Pl soha sem értettem, hogy egy időben miért kellett a gmail bejelentkezéshez. Szerencsétlen ubinak meg az egész oldala flash alapú. Hogy miért, arra szerintem nem tudnának választ adni.
-
#65675776
törölt tag
válasz customer114 #89918 üzenetére
Amíg nem léprél be, addig honnan tudja a szerver, hogy prémium tag vagy-e?
-
#65675776
törölt tag
válasz devil-k #90437 üzenetére
Nem sok értelmét látom. Sokak szerint tiszteletet fejez ki, de ez baromság. Magázódva is lehet győkér az ember, ahogy tegezve is lehet tisztelettel beszélni. Nem ezen múlik. A magázódás ilyen szempontból csak placebo.
Rengetegen arra használják egyébként, hogy a saját maguk feljebbvalóságát mutassák azzal, hogy nem engedik, hogy tegezzék. Csak ezzel pont azt mutatják, hogy ők maguk nem tisztelnek senkit.
Egyébként nagy magázódós, tiszteletadós hazánkfiának sikerült anno lemadame-oznia II. Erzsébetet. Élő példa rá, hogy kidobhatjuk a francba az egészet, ha még alapvető megszólítási formákkal, és normákkal sem vagyunk tisztában. Utóbbiak sokkal fontosabbak.
-
#65675776
törölt tag
válasz devil-k #90440 üzenetére
Fejleszteni? Pl hogyan?
Attól nem lesz igénytelenebb, hogy nincs benne magázódás. Eleve csak egy opcionális dolog. Sokat érsz a magázódással, ha közben suksükölsz, nákolsz esetleg kevered a ba/be és ban/ben toldalékokat, vagy hasonlók. Utóbbiak sokkal inkább az igénytelenséget mutatják.
De beszélgethetünk akár a két lovag nyelvezetében, archaikusan is. Az az igényesség netovábbja. De azóta ugye egyszerűsödött a nyelvünk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Assassin's Creed: Origins
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen processzort vegyek?
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen