Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz hombre[EU] #738 üzenetére

    Én arra tippelek, hogy különböző tárgyakat, fegyvereket többféle opció (pl. drop/sell/dismantle) mellett be tudsz ajánlani "charity-nek" is. Egy random bossfight során pedig a te nicked és avatarod jelenik meg, mint jótét lélek.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz Rage47 #866 üzenetére

    Ja, elég sok idáig nem látott sztori jelenet van benne. Nem is értem Kojima miért az utolsó trailerben mutat meg ennyit... a teljes kontextus nélkül is lehet azért következtetni pár dologra. De hangulatosnak nagyon hangulatos. Meghozta a kedvem hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    redditen azt írják, hogy ne higgyetek a Chapter 2 végén megjelenő, más játékokból is ismerős "nem térhetsz vissza erre a területre, ha továbblépsz" feliratnak. Nem tűnik el egy mellékküldetés sem és nyugodtan vissza lehet jönni később is teljesíteni azokat, sőt könyebb is a később megnyíló felszerelésekkel.

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz #20411392 #1245 üzenetére

    Viszonyításképp: Kb. 11 óra után vagyok a Episode 6-ben. Az első két chapter valóban nagyon lassan indult be sztori szempontból, csak a hologramokon és kódexben tudtam meg a fontosabbb dolgokat a háttérvilágot illetően. A grafika, szinkronszínészek teljesítménye és a zenék idáig elvitték a hátukon a vándorlós részeket, de ettől függetlenül, játékmechanikát illetően ebbe több fért volna bele.

    Ami idáig nem tetszik és nem tudok kibékülni vele, az a világ üressége. Az eső, BT-k és minden más ellenére nem látom a miértjét, hogy miért csak hologramokkal kommunikáljunk az átvezetőkön kívül. Nem érzem, hogy lenne bármilyen nemzet, amit össze kéne kötni a pár főszereplőn és a pincékben bújkáló magányos remetéken kívül.

    Még egyszer ennyi idő biztos van a játékban, gameplay-t illetően nagy meglepetésekre már nem számítok, viszont kíváncsi vagyok milyen irányba mozdul tovább a történet. Kojima-t ismerve és az MGS szériából kiindulva már most sejtem, hogy nem Higgs lesz a valódi főgonosz és tuti nem az ő legyőzésével ér véget a sztori. Ehhez túl lapos a karaktere.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz Kvelstadt #1497 üzenetére

    14 epizód volt azt hiszem, de ezek közül van ami igazából egy félórás átvezető. Az utolsó két órányi cutscene is azt hiszem egy-egy fejezetnek volt besorolva.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz VikMorroHun #1506 üzenetére

    A csillagjegyed alapján adta meg, hogy hányas a DOOMS szinted. A gameplayre elviekben nincs ráhatással, csak easter egg.

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    Wall of text alert SPOILERMENTESEN
    Na, egy napot ízlelgettem magamban, míg összeállt, hogy végülis pozitív élményként könyveltem el magamban, de azért csalódott is vagyok, mert többet vártam. De nem a külcsíntől és a gameplay-től. Az pont olyan, mint amit sejteni lehetett a promo anyagok láttán.
    A szinkronszínészek és a mocap valami zseniális, ami még a Detroit-ot is messze lekörözte.
    Azonban nem reformálja meg a legalapvetőbb játékmechanikai elemet, a játéktérben való navigálást, de pont feldobta annyira, hogy központivá váljon és ne legyen unalmas a 15-ik óra után sem. A gyönyörű grafika, a játékhoz komponált soundtrack mind segített elmerülni ebben a meditatív, magányos utazásban.
    Aztán a 16-ik órára ráuntam, de nem magára a sétafikára, hanem, az ismétlődő, kiszámítható encounterekre a BT-kkel, valamint a MULE-okkal. Hamar ki lehet ismerni a kőbuta MI-t, amin látszik, hogy csak azért írtak meg, hogy pár bpm-el megemeljék az ember pulzusát a nagy fotelba süppedés közepette. Egy idő után a BT zónák is csak feltartottak, nem fokozták a feszültséget, hanem inkább tettek frusztrálttá.
    Ismétlem magam: ezt vártam, de mégis úgy érzem, hogy jóval többet ki lehetett volna ebből az "open world"-ből. És itt jön képbe a sztori.

    Az MGS sorozat nagy kedvencem, főleg a szürreálisan, már-már parodisztikusan giccses sztori miatt, ahol a két tucat főbb szereplő küzd a világ irányítása felett és ahol mindegyikük a másik klónja, bajtársa, árulója. Kojima itt is hasonlóval próbálkozott, de ezt mégegyszer nem vette be a gyomrom.
    Egy percig nem éreztem, hogy Sam-en, az első nagyobb cutscene-ben rohangáló pár tudóson, valamint a többi főbb szereplőn kívül létezett volna bármilyen nemzet, fennmaradt lakosság, akiket össze kellett volna kötni. A föld alatt, egyenkuckókban bujkáló remeték hologramjai nem adták át azt az érzést, hogy itt bárkinek is a sorsa forogna kockán a főhős csipetcsapaton kívül. Legalább a nagyobb városokban lett volna egy-egy emberi őr, aki a cutscene-ken kívül egy barátságos gesztussal üdvözli a megfáradt Sam-et.
    A legnagyobb problémám viszont az, hogy a játék grandiózus felütése, miszerint "kösd össze újra Amerika népét, hogy túlélje a világvégét" egy kurva nagy blöff. Az egész nem fut ki másra, mint egy természetfeletti barátok közt epizódra. Ez pedig nagyon elszomorít, mert igazán ebből, a teljesen nulláról felépített alaphelyzetből lehetetett volna sokkal többet kihozni, mint különböző szimbolikusnak szánt toposzok egymás hegyére-hátára hajigálása.
    A legnagyobb blődségeket pedig Kojima megmagyarázza még nagyobb morbidságokkal. A végére a karakterek motivációi teljesen elvesztek a sok katyvaszban.
    Nem is tudom melyik magyar cikkben olvastam, amivel teljesen egyet is tudok érteni: kellett volna egy tapasztalt producer, aki valamennyire gátat szab Kojima agymenéseinek, ha kell akár több játékra szétbontva azokat, mert ebben annyi kraft volt, hogy bőven megtöltött volna akár két különböző univerzumot is, de ellőttek mindent egyszerre.

    Spoilermentesen ennyi, kíváncsi vagyok a véleményekre, miután többen is végeztetek vele, LnB-ére főleg.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

  • bbdzyx

    senior tag

    válasz robogo81 #1997 üzenetére

    Ahogy mondod, az öt Extinction Entity akar lenni. De Heartman magyarázata alapján én is úgy értelmeztem, hogy a korábbi EE-k többek között egy dinoszaurusz, valamint egy előember volt. Viszont mintha az is elhangzott volna, hogy beach-csel (ez de szarul nez ki leírva) csak emberekkel rendelkeznek, állatok nem.

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

Új hozzászólás Aktív témák