Új hozzászólás Aktív témák
-
BerserkGuts
őstag
rendszer eltud pazarolni bármennyi mennyiséget érelmetlenül látvány az nem lesz jobb
arra gondolok pl: high meg ultra
na meg a recskatreycing simán megeszi a vga-t cserébe kis tükröződést láthatsz nyomokban ahol van kedvük programozni a pályán egy kis paraszt vakítást
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
Fitzgerald
veterán
Oké, tegyük fel 12-t eszik (nem annyit, én is játszom vele, még ha 12-ről indul is, simán felkúszik az 14-15-re is játékmódtól/maptól függően, 1440p-n is ).
Tegyük fel, hogy Windows 10-en játszol Warzone-t, ami még mindig a legelterjedtebb oprendszer manapság.
Játszol mondjuk 10 perce, aztán egyszer csak megtelik a standby memória.
A Windows elkezdi üríteni a háttérben, ennek következtében egyszer csak brutálisat esik a framerate, mondjuk éppen akkor, amikor tűzharcba keveredsz...
32 gigával nem lesz ilyen problémád.
És nem csak a Warzone-t érinti a dolog, rengeteg egyéb játékot is. -
Fitzgerald
veterán
Direkt kiemeltem vagy 2x is, hogy semmi nem fut a háttérben...az meg ezek szerint nincs meg, hogy a Win a ram managementet a gépben lévő ram mennyiségéhez lövi be, tehát más lesz a ramhasználat mind os szintjén, mind programok futtatása közben 8 giga, 16 giga, és 32 giga rammal...
"Mivel nem hiszem, hogy itt sok pro player van, ez teljesen lényegtelen."
Az hogy nem érted a usecase-t az okés, de attól még nem lesz lényegtelen a dolog...
Köthetjük az ebet a karóhoz: az "elég" nem egy objektív meghatározás, ha arról van szó, hogy mennyi ramra van szüksége valakinek.
Elég a 16gb, ha elég igénytelen valaki ahhoz, hogy benyelje a stutteringet, brutális dropokat bizonyos játékokban, amikor éppen ürül a standby memória...
Elég, ha 5 perces benchmarkok erejéig tesztelsz Youtubera egy-egy játékot...
Stb. -
Fitzgerald
veterán
Ezekhez abszolút elég is a 16.
Viszont valószínűleg most már relatíve rövid időn belül el fogunk jutni oda, hogy a 32 lesz az ajánlott, szinte minden új játéknál, akár single, akár multi.
A 16 giga olyan 2013-14 óta a sweet spot, illetve "elég" játékhoz, tehát cirka 10 éve.
Szóval példátlanul hosszú ideig ki lehetett húzni 16 giga rammal, ha a játék volt az elsődleges szempont.
Csak gondolj vissza, ez pont annyi idő, mint amennyi 1995 és 2005 között telt el - szó szerint legalább egy nagyságrenddel emelkedett a játékok ideális futtatásához szükséges ram mennyisége abban a 10 évben (64mb -> 1gb).
De lassan véget ér ez az éra is, és a pár említett játék nem a kivételt, hanem a szabályt fogja erősíteni.[ Szerkesztve ]
-
Fitzgerald
veterán
DDR5-el várni az világos, érthető. Valószínűleg lesz még 1-2 év mire beérik, lesznek még itt 9000+ MHz-es kitek jó időzítésekkel, jó áron.
A DDR4 viszont egy érett, alaposan kiforrott, és még mindig releváns platform.
Ráadásul nagyon olcsó is manapság.
Plusz Intel oldalon vannak crossgen lapok is az új procikhoz, DDR4 támogatással.
Új gépbe semmiképpen nem tennék már 16 gigát.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE GA-Z270-Gaming K3
- ASUS PRIME B550-PLUS (Garancia)
- Beszámítás! ASUS P8P67-Deluxe P67 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Asus ROG Maximus XI HERO Z390 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! MSI Z370M Gaming PRO AC alaplap garanciával hibátlan működéssel