-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz 2thletme2day #818 üzenetére
Ha valóban így van nagyon össze kell kapnom még a hardvert jövőre.
-
PR0JECTNR56
addikt
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz FoxiestFox #850 üzenetére
+1
Roppantmód erős a kísértés az első napos vételre, de én is megvárom az értékeléséket.
Egyébként borzasztóan várom. -
PR0JECTNR56
addikt
válasz Fitzgerald #1079 üzenetére
Rendkívüli módon visszataszító az a tendencia, ahogyan az utóbbi időben az éppen aktuálisan globális népszerűségük/támogatottságuk csúcsán lévő politikai irányelvek milyen módon próbálják meg a játékstúdióktól sok esetben kizsarolni/cenzúrázni a média segítségével a számukra nem elég "korrekt" tartalmakat.
Volt is néhány stúdió akik ennek elég szépen befeküdtek (Dice...), viszont a CDPR fejlesztőiben abszolút bízom. Egy fiktív jövő igenis tartsa fent a jogát a PC hiányának.
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz bitpork #1086 üzenetére
Szerintem egy az év legjobban várt játéka kapcsán (tekintve, hogy máris érintett a témában) idevaló.
Az én aggodalmam a politikai trendek játékipari kreatívjaira gyakorolt, szerintem alapvetően manipulatív és káros hatása. Itt bármilyen éppen aktuális trend felsorolható, amelynek normáit igyekeznek a még az első lépéseknél járó koncepciókra is ráhúzni, ezáltal korlátozva az alkotói szabadságot.
Részemről egy játék nyugodtan foglalkozhat az LMBTQ, feminista, SJW témák fontosságával, viszont ezt tegye azért, mert a fejlesztők ténylegesen ezzel kapcsolatban szeretnének elmondani valami érvényeset és ne azért, mert van egy politikai korrektség kvóta, aminek mindenképpen kell egy kötelező kört tenni a játékon belül is.
(#1088) kwzatz: Igen, tudom, hogy svédek, éppen ezért a BFV kapcsán ez egy előre látható működés volt, ugyanakkor szerintem a játékon belül a női szerepek kivitelezése sok esetben olcsó és hazug. Minimális történelmi ismeretbővítés segítségével egy sokkal méltóbb és őszintébb képet alkothatott volna a játék erről a témáról, akár pozitív és negatív női hősökkel is, mert mindkettőből akadt a II. vh időszakában is, csakúgy mint bármikor.
-
PR0JECTNR56
addikt
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz BoneDragon #3685 üzenetére
Felkeresed a GoG support csapatát, ők feltételezhetően a korábban megadott pénzügyi információk vagy egyéb kritériumok alapján azonosítanak téged, majd új email címet állítanak be neked és oda küldik az új jelszót.
-
PR0JECTNR56
addikt
Mivel az MXM csatlakozós RTX 3070 / 3080 igen jó eséllyel nem fog megjelenni idén, így marad a jó öreg GTX 1080, amivel FHD + High-Medium beállítások viszonylag sima futtatásában azért én is bízom.
-
PR0JECTNR56
addikt
Máris kifejtem:
Egyelőre ez a táblázat van, tehát ez alapján tudok ítélni, aztán a valóságban természetesen megnézzük mire lesz elég más hardverkonfig, esetemben a 10700K/32GB RAM/RTX3090.
Ami az optimalizáció részét illeti: tudom mit jelent, nincsenek olyan jellegű elvárásaim a játékkal kapcsolatban, hogy rácsapok az Ultra presetre pl. egy 5 éves hardverrel és várom a 3 jegyű FPS-t, meg a láthatatlanul fluid framtime-okat, én is tételesen lebontott leírásokat szoktam nézni arról, hogy az adott játékok belül az egyes grafikai opciók milyen látvány és terhelés vonzattal járnak és abból rakom össze az elérhető legjobbat.
Ennek fényében:
Az RT nélküli "Recommended" oszlopban lévő hardverkövetelmény egyes elemei teljesen ésszerűnek és realisztikusnak tűnnek - kivéve a CPU-t, 12700-t kicsit meredeknek találtam egy sima High / 1080p / 60 FPS célért cserébe egy idén 3. évét taposó játéknál. Valamint meglehetősen ritka hardverkonfig az, amikor valaki 1080p-ben játszik és adott 16GB RAM, a 2060 Super és mindezek mellé meg i7-12700 ül a CPU foglalatban.
Ennyi fejlesztési időt követően vártam némi átmenetet legalább ajánlás szintjén az i7-6700 és a 12700 közé a fejlesztők részéről, de természetesen a puding próbája az evés, lepjenek majd meg valami használhatóval.
-
PR0JECTNR56
addikt
A játék erős feljavításra kerül a DLC-vel, szóval ne a 3 éves játékból indulj ki.
A CPU terén én arra tudok gondolni, amit az előbb írtam CJ4567-nek, például a crowd density szintjét is takarja. Ebbe pedig maximálisan beletartozik a CPU.Közben utánaolvastam milyen mértékű átdolgozás várható és ez egy logikus magyarázat, ugyanakkor szerintem ez CPU-ban még mindig sok így (vagy csak a fizum kevés ).
Először is a sys.req. egy útmutató, másfelől szerintem DLSS, XESS, FSR és társai nélkül értendőek ezek
Ebben egészen biztos vagyok, DLSS nélkül ezek katasztrofális előrejelzések lennének, legyen bármilyen jó is egyébként a játék vizuális része. Titkon bízok benne, hogy a 3090 majd viszi a hátán a CPU-mat, aztán a skálázható beállításokkal majd lesz valamilyen élhető középút.
Egyébként meg én ritkaság számba megyek, 7700X, 64GB RAM, RTX 2070 Super 8GB és FHD felbontás...
Sajna most monitor (vagyis TV) és dVGA csere együtt aligha fog beleférni, mondjuk egyik sem egyszerű... dVGA terén vagyok nagyobb bajban, mert amit az nVidia kínál, az egy vicc (megint lesz 16GB-os 4060, míg 4070 esetén max. VRAM 12GB???) az AMD meg az FSR-el még nem érte utól a DLSS-t.... Szeptemberig meg nem jön ki a 4070 Super (vagy mi lesz a neve) szerintem...Nálam a felbontás vs. FPS kérdésben mindig az utóbbira esett a választás, így aggodalomra semmi ok, a 3090-em egyetlen 24" FHD monitort hajt.
Játékok mellett 2D-s grafikai tervezés az egyik hobbim, így kellett a nagy mennyiségű VRAM, viszont az új generációs RTX kártyák "jövőálló" VRAM mennyiséggel a megfizethetetlen kategóriából indulnak, cserébe nem volt makulátlan a start sem (megbízhatatlan 12VHPWR csatlakozók, coil whine jelenség még mindig sok kártyánál fellelhető, kisebb kártyák esetén a memóriabuszoknál/sávszélességnél masszív spórolás, így ahol nincs DLSS - márpedig a grafikai alkalmazásokban meg renderelésnél nem lesz - ott meg az előző generáció szintjét hozzák vagy néha aláesnek stb.). Az AMD megoldásai meg eleve olyan teljesítményfluktuációt produkálnak az általam használt alkalmazásokban, hogy számításba sem kerültek.
[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz proci985 #29789 üzenetére
Ezt szerette volna mondani a kedves fórumtárs, fordítom:
1.) A népszerű hazai gaming csatorna, a TheVR (azon belül is Pisti) egy újabb végigjátszást indított a játékból azon apropó nyomán, hogy a megjelenéskor elég rázós rajtja volt a CP2077-nek bugok és teljesítmény szempontjából, valamint rövidesen érkezik a DLC, így annak reményében adtak egy új esélyt neki, hogy most már kiforrottabb lesz az élmény és a történet.
2.) A mostani végigjátszásuk során a vizuális bugok ugyanúgy jelen voltak, pl. Jackie folyamatosan pisztolyt tartott a kezeiben az prologue egésze alatt és többször átclippelt ajtókon, amik még zárva voltak, a motorok vezetése során random tűnt el vagy jelent meg a fordulatszámmérő és a sebességmérő, a térkép megnyitását majd lezárását követően néha atomvillanáshoz hasonlatos fényeffekt fogadta a játékba visszatérve, villódzó, clippelő, néha rossz LOD beállításokkal megjelenő, alacsony felbontású textúrák, akár közeli felületeken is, cinematic átvezetőkbe belevillanó átmeneti T-pose, braindance során villódzó élek és textúrák stb., amely figyelembe véve a játék teljes fejlesztési idejét többekben csalódást keltett.
[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
Szerintem a részükről nincs olyan jellegű hátsószándék, hogy a végigjátszás eleve a lehúzás és a botránykeltés igényével zajlana, szimplán ezek történtek a stream során, így a játék ismert jó és rossz aspektusairól is egyaránt szó esett.
Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy streamre használt gép esetleg nem volt a CP2077-re teljesen felkészítve (pl. driverek terén vagy nem M.2 SSD-ről ment a játék, hanem a SATA-ról).
A CP2077 kapcsán szerintem azt érdemes figyelembe venni, hogy a teljes élmény, amelyet ez a játék nyújtani tud még mindig annyira egyedi, hogy túlmutat az esetleges vizuális hibákon, amelyek viszont elég változó gyakorisággal fordulnak elő sok tényezőtől függően.
Én pl. az 1.3-as verziónál játszottam a játékkal először, néhány földbe süppedő autón vagy nyitott autópályaszakaszokon véletlenszerűen eltűnő járműveken/civileken kívül más problémát nem észleltem.
A mostani 1.62-nél a motoros kijelző bug nálam is jelen van, meg az atomvillanás néha éjszakái napszak esetén megesik, amely nyilván kicsit rontja az immerziót, de 30 másodpercen belül történik úgyis valami kellemes, ami ezt feledteti.[ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
Kipróbáltam én is a 2.0-ás frissítést, szerencsére a 10700k még hozza a kötelezőt a játék alá.
Tetszenek az újdonságok, látszik, hogy a mostani frissítés tényleg sokkal közelebb hozza a fejlesztők eredeti koncepciójához a játékot.
Valamint úgy látom a Caliburn mellé új ingyenes autó is bekerült a játékba, részletek alább a spoiler-ben.
Ken Block előtti tisztelgésképpen a Quadra Type-66 "Javelina" kapott egy egyedi variánst, a térkép észak-keleti részén, Northside-Watson elhagyatott raktárainál indul el egy mini mellékküldetés, amelynek keretein belül meg lehet szerezni. -
PR0JECTNR56
addikt
válasz freeknight #30869 üzenetére
Úgy megdobták az Autofixerből származó bevételek a jó El Capitan cashflowját, hogy húzott egy Lizzy Wizzy kártyát és a transzhumanizmus útjára lépett
-
PR0JECTNR56
addikt
Ma fejeztem be a DLC-t:
Kiváló volt elejétől a végéig, a sztori elején látszólag mindenki So Mi-t szerette volna megmenteni, de a történet előrehaladtával karakterenként változott, hogy ki, milyen módon élt/élne ezzel vissza, szóval So Mi megmentésére mentem rá. Reed kiszellőztette kicsit a fejét az esti esőben, miután a revolverrel segítettem neki, So Mi pedig mehetett a holdra. So Mi úgy néz ki sikeresen meg is érkezett és túlélte, mert küldött csomagot, szóval végre egy mentőakció, ami legalább révbe ért. A reptéren zajló akció is kegyetlen nagyot ment, miután V és Somi összekapcsolódott és a Blackwall mögötti egészségre ártalmas tartalmak is átszivárogtak a repülőtérre. Összességében nagyon elégedett vagyok a DLC-vel, talán az egyetlen érdemi negatívuma, hogy nem lesz belőle még több. -
PR0JECTNR56
addikt
válasz GhanBuri Ghan #32891 üzenetére
Spoileres saját értelmezésem:
Night City kegyetlen életvitelére V tulajdonképpen egy bűnözői életmóddal válaszol, amelynek fokozatosan fedezi fel a veszélyeit, de annak erényeit is - könnyű pénz, klassz verdák, a hó végi számlák nem problémák többé. A Relic meló kisiklik és a kármentés során többször is hibáznak, így bizonyos értelemben ő is felelős a sorsáért. So Mi sorsa szerintem annyiban tragikusabb, hogy gyerekként elkapták egy hackeléssel és a képességei miatt máris felszippantotta őt egy állami szerv. Reed és Alex személyében kapott társakat és mentorokat, de nem igazi barátokat, mint Jackie, Misty vagy Viktor és főleg nem egy olyan életet, ahol saját döntései lehetnének. Reed nem kétlem, hogy jó szándékkal szeretne gondoskodni So Mi-ről, de ő is pontosan tudja, hogy mindketten csak kis marionett bábuk - ezúttal az erősen kétséges vonalak mentén operáló Myers kezében, aki karrier törtetése során sohasem tekintette őket többnél eszközöknek (ez So Mi testén is materializálódik, több mesterséges komponensből áll a nő, mint organikusból a munkája miatt és nem kifejezetten a saját döntései nyomán). Reed a patriotizmus bolondja, így őt örökre láncok fűzik az amerikai hazafi ideájához és bárki, aki ezt az illúziót szállítja neki máris megvette kilóra. So Mi-nak viszont akadnak eltérő ötletei, így ő szabadulna. A Blackwallon túli látogatás hasonlóan V Relic kalandjához pocsékul sül el, így So Mi-vel egy hajóban eveznek, azzal a különbséggel, hogy So Mi napjai sokkal gyorsabban peregnek. So Mi beceneve is nagyon találó: Songbird, az énekesmadár, amelyről lehet tudni, hogy a szépsége és a hangja miatt tartják fogságban, jellemzően élete végéig - ahogyan So Mi a hacker mestersége és az általa ismert titkok miatt sohasem szabadulhat. V megjelenése szó szerint az egyetlen dobása - ez persze nem igazolja So Mi kegyetlen hazugságát, de rávilágít arra, hogy soha, senkije sem volt abban az izolált környezetben, akiben igazán megbízhatott volna (Reed is elárulná őt) és sohasem volt saját élete sem. Ezzel So Mi megcsinálja az ő nagy tervét és ideális esetben eljut a holdra, megcsinálják a műtétet. Tekintve, hogy pár nap múlva érkezik egy csak V és So Mi által ismert lokációhoz egy koordináta, ahol egy kis Tycho bázisos emléktárgyat találsz, így valószínűleg az utazás és az operáció is sikerült, So Mi megmentve. Ezen a ponton V-nek még mindig van hátralévő ideje és a történet során több olyan utalás és szereplő van, ami arra enged következtetni, hogy a lehetőségek sem fogytak el (pl. Mr. Blue Eyes, amely a játék narratív koncepciója miatt nem kapott hivatalos pozitív endinget, de számomra a Path of Glory áll ehhez így is a legközelebb). Számomra V utazása, amelynek minden pillanata a potenciális véget hordozza, óriási tétek mentén küzd a saját túléléséért, egyúttal arra is rávilágított, hogy talán több is van a sztoriban ettől, mint V mindenáron történő megmentése és az igazi megváltása nem feltétlenül az ő túlélésében rejlik, hanem bármilyen klisés is legyen, de az útja során szerzett tapasztalatokban, önreflexióban és abban a felismerésben, hogy Night City aljassága ilyen módon mégiscsak megtörhető. [ Szerkesztve ]
-
PR0JECTNR56
addikt
válasz GhanBuri Ghan #32908 üzenetére
19 évvel még gyerek szerintem, tipikusan az az éra, amelynél az ember rengeteg kevésbé megfontolt döntést hoz. Ezen a ponton pedig mind Myers, mind Reed nagyon is felnőttek és pontosan tudják, hogy egyirányú jegyet váltanak a lánynak. Pszichopatának nem mondanám, túlzottan ambiciózusnak, felelőtlennek és önfejűnek igen - ez keveri bajba, ahogyan kb. V-t is a Relic melónál. A felnőtt So Mi fent felsorolt tulajdonságai egyértelműen kiegészülnek a bizonytalan, számító és alkalmanként kegyetlen attitűddel, de a V-vel zajló interakciók során időről-időre betekintést enged a nagyon is emberi oldalába, amelyet FIA alkalmazása óta nem volt alkalma senkivel sem megélni. A Myers megrendelésére FIA küldöttként érkező Reed azzal az ajánlattal kopogtat be még a 19 éves So Mi első visszautasítását követően, hogy a lány csatlakozhat hozzájuk vagy a Netwatch egy adag jófajta briketté fogja majd kiégetni a barátai/szerettei agyvelejét mintegy egészen véletlenül és ez az, ami miatt So Mi csatlakozik - szerintem ez egy elég szolid jele a törődésnek. Ezen felül azt az ügynök Reedet küldik egy tini beszervezésére, akinek ha belengetik a NUSA zászlót, máris csahol és az anyját is eladná a gestapónak, ha ezt kérnék tőle. A jellemének ez az oldala szakmailag kiváló kormányügynökké, de csapnivaló baráttá minősíti. Amikor pedig Reed tartja magát a szavához az abban manifesztálódik, hogy Alexet kihasználja, V egy nyomorult kripli lesz, az pedig külön komédiás arany, hogy ezek után Reed még beszervezné őt is a FIA alá So Mi-nak meg a halálnál is rosszabb sors jut (hacsak V a halálba nem segíti a látogatás során, de addigra már így is csak önmaga árnyéka a lány). So Mi nyilván nem bűntelen (sőt), ugyanakkor sok tette értelmet nyer abban a kontextusban, amibe kerül és egyértelműen megváltható, így részemről ezért járt neki a segítség, Reed ügynöknek pedig ezért a golyó. Mondjuk mindig hálás amikor 1-1 karakter ilyen jó kis eszmecserét generál, mert ez annak a biztos jele, hogy remek munkát végeztek rajtuk az alkotók. [ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In