Új hozzászólás Aktív témák
-
Qwertrt
tag
válasz Healbacsi #394 üzenetére
Figyeltem ezt a hosszú thread-et, és szerintem következetesen félreértés van, a két ellenkező véleményen álló csoport egyformán workereknek nevezi a munkásokat, akik improvementeket csinálnak, és a város hatósugarába kihelyezhető földmegmunkáló lehetőséget is. Nem?
Csak egyszer valami ebéden összejönnék vele, tudom, hogy megpaprikáznám a levesét úgy gebulával, hogy hanyatt fordulna tőle, mint a döglött hal.
-
megint én
őstag
válasz Healbacsi #394 üzenetére
Na így még nem is gondoltam én sem bele., de tegnap sajna nem tudtam gamelni, me nem bootolt be a PC.. Ez cuckának is szól
Na a lényeg, ahogy már írtam. Ha úgy is van, (már én is elhiszem, hogy úgy van) akkor is úgy kell építkezni, hogy
-1. monument, kultúra nagyon fontos már az elején a policiknak is, és így terjedni fog az ország területe is, és nem kell felvásárolni, csak a fontosabbakat. Ez általában 12kör mire megépül addigra 2es a city.
-2. Worker, mígre megépül, meg szokott lenni minimum az állattartás. És 2,6, de van hogy már 3as a city. úgyhogy húzhat is melózni.
-3. Worker Eddigre már nényes, szokott lenni a city, de van, hogy csak 3.8 Az a 2 kör amíg 4es lesz az sem vészes. Neki is akad bőven meló, mivel ilyenkorram még csak 1-2 hexet munkált meg az1. worker. (fejlődés alatt a kerék szokott ilyentájt lenni)Idáig, szentírás hogy így kezdek, de néha a monument előtt jön a worker.
-4. Setler Ezt csak akkor szabad elkezdeni, ha már 4es a city, ha még nem akkor belefér egy scout. De ha olyan az adottság, akkor workerboat, de van, hogy egy 3. worker.
Így ha lerakod a city-t rögtön szaladnak át a workerek bányát, farmot, istálót stb építeni. És mehet az út is, de erre van még hogy 2-5 kört várni kell a tech miatt (kerék)
És én kipróbáltam ahogy Te mondod, szóval te is próbáld ki így hidd el baromira be fog jönni. Van erre 2 példa. 1x amikor kipróbáltam 1 worker/city alig jött arany, a városom már 5ösön majdnemhogy stagnált, és a techek is ilyen 8-12 körök voltak. pedig sohanemlátott földrajzi adottságokkal kezdtem. A mellettem lévő országnak már számszeríjászai, kardosai voltak, 4 várossal, és minden mező meg volt művelve. Míg nekem sima ílyászom volt, valami botharcossal, és csak 3 city. a mezőknek meg úgy az 1/3-a volt megművelve. Pedig fordítva szokott lenni. És a későbbiekben, ha nem diplomatikusa, hanem hódítósra fogod, akkor mielőtt hódítanál kell vagy 30-50 worker a hódítás méretének függvényében, mert addigra az anyaországban mindennek pöpecnek ki kell kupálódnija, és ahogy megy a front, úgy ömlik mödötte a sok worker (igaz így is jócskán lemaradnak, de olyan 20 kör és pozitív hozama lesz a friss gyarmatnak). Ez már izlés kérdése. De a kezdés az minden kétséget kizáróan, és minden vitán felül 2 workerral kell. Mert többször próbáltam és mindíg beigazolta magát.
-
tdd587
őstag
válasz Healbacsi #420 üzenetére
Nekem egy fontos tanulság volt, hogy nem szabad bízni ezekben a prioritásokban, mert nem érnek semmit. Csodálkoztam, hogy mi a fenét szüttyög annyit egy nagyváros egy vacak épületen, meg mi az, hogy 3 bányával 50 kör lenne egy tank és hasonlók. Belenéztem a városba, mondom akkor legyen production focus. Minimális változás. Na jó, akkor mikromanagement projekt indul és akkor nézem, hogy a production focus a gép szerint azt jelenti, hogy 4 specialista dolgozik, mégpedig kettő a bankban, kettő színház meg hasonló helyeken. Ezek egyike sem ad termelést, viszont a térképen a bánya meg üresen állt. Természetesen az ilyen bányák nem termelnek semmit, amíg nincs rajtuk valaki kapálni (nem is értem minek ezen vitatkozni, ez így működik 1991 óta).
A lényeg: default focus: 16 termelés. Production focus 18, kézzel beállítva meg 50 fölött. És mivel ebben a játékban nem lehet siettetni semmilyen módon a termelést, nincs karaván, ami besegítene egy világcsodába, nagyon nem mindegy a dolog. Az űrhajóm is ezért lett csak kész, még éppen időben.
És én balga még azt hittem, hogy végre a civ 5-ben is lesz kaja átirányítás, meg rendes kereskedelem, erre még termelés átirányítás sincsen...
A nyersanyagfelhasználás szerintem viszont sokkal reálisabb most, bár alig volt olaj a térképen, a tengerben egyáltalán nem láttam, urán meg 0 az egész kontinensemen. Lovam viszont 1000 fölött (!) volt a végére. És a harci lépegető mellett megmaradt a lovasság képzésének képessége is, ami kicsit fura... gondolom nem tudtak kitalálni semmi értelmeset, hogy mi legyen a lovakkal, miután már nem kellenek...
Ami nem tetszik, hogy pl. a vas a modern korban már nem kell semminek. Na ne már...
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
cucka
addikt
válasz Healbacsi #443 üzenetére
Engem nem egszer tamadott be az a civ, amelyikkel 15+ volt a viszonyom.. hogy miert?.. mert korbehoditottam, es nem tudott merre terjeszkedni.
Civ4-ben úgy működik, hogy ha Friendly a státuszod egy adott civ-el, akkor nem fog megtámadni. Kivétel volt ez alól Montezuma, Orániai Vilmos meg talán még 1-2 vezető, akik baráti viszonynál is támadhattak. Ez a rész pont elég jól kiszámítható volt a régi civ-ben, mint ahogy az is, hogy ha visszautasítod az ellenfél kérését, akkor -1 pontod lesz, ha más vallásod van, akkor Sztálinnál -1 pontról indulsz, Izabellánál -4 pontról, szóval minden szépen tisztán le volt írva.
Civ5-ben az egyetlen visszajelzés talán az animált vezetők testbeszéde lehetne, de azért ne bohóckodjunk már, hogy a Civ-ben az alapján kell döntenem, hogy az ellenfél renderelt fejének mennyire tűnik őszintének a mosolya.(#444) trigorin
Ráadásul úgy tapasztalom, igenis számít az, melyik nemzet ellen fordulsz, figyelik a tevékenységeid, és reagálnak rá.
Ebben biztos vagyok, hogy így van, csak az a gondom, hogy 4 lejátszott játék alatt egyszer sem fordult elő, hogy értesültem volna erről. Például volt egy civ a másik kontinensen, soha semmit nem üzleteltem vele, de egyszer csak beszólt, hogy alacsony a boldogságom és egyből hostile lett. Biztosan van oka annak, hogy így történt, de a játékban kb. ez semennyire nem látszott sehol. Egyszerűen nem látod előre, hogy egy-egy lépésed milyen helyzetet fog teremteni a diplomáciában, pedig a játék maradék része lényegében pont erről szól, hogy előre kell tervezni.Egyébként a civfanatics-ról le lehet tölteni egy táblázatot, amelyben az ellenfelek jellemvonásai vannak számszerűsítve, szépen leolvasható belőle, hogy például Gandhi miért játszik annyira pocsékul a játékban .
Hogy jót is írjak: az kifejezetten tetszik a civ5-ben, hogy a gépi ellenfelek is aprítják egymást rendesen, kontinenseknél általában mire felfedezem a többi földrészt, legalább egy olyan civilizációt kiirtottak, akikkel nem is találkoztam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Windows 11
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- HP EliteBook 840 G8 "Kis Gamer" Üzleti Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16 512 FHD IPS Iris Xe!
- Teljesen új iPhone 12 64GB Black eladó (érvényes jótállással)
- 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book 2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- Új Dobozos HP Laptop 14s "Kis Gamer" Laptop -40% 14" i5-1135G7 8GB 1TB SSD FHD IPS Intel Iris Xe
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest