Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tdd587

    őstag

    válasz Healbacsi #27 üzenetére

    No akkor ti többet tudtok róla nálam. Megnézzük, aztán lehet ítélkezni...

    Ha minden jól megy, holnap este ki is próbálhatjuk a demót?

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Qwertrt

    tag

    válasz Healbacsi #394 üzenetére

    Figyeltem ezt a hosszú thread-et, és szerintem következetesen félreértés van, a két ellenkező véleményen álló csoport egyformán workereknek nevezi a munkásokat, akik improvementeket csinálnak, és a város hatósugarába kihelyezhető földmegmunkáló lehetőséget is. Nem?

    Csak egyszer valami ebéden összejönnék vele, tudom, hogy megpaprikáznám a levesét úgy gebulával, hogy hanyatt fordulna tőle, mint a döglött hal.

  • megint én

    őstag

    válasz Healbacsi #394 üzenetére

    Na így még nem is gondoltam én sem bele., de tegnap sajna nem tudtam gamelni, me nem bootolt be a PC.. :O Ez cuckának is szól
    Na a lényeg, ahogy már írtam. Ha úgy is van, (már én is elhiszem, hogy úgy van) akkor is úgy kell építkezni, hogy
    -1. monument, kultúra nagyon fontos már az elején a policiknak is, és így terjedni fog az ország területe is, és nem kell felvásárolni, csak a fontosabbakat. Ez általában 12kör mire megépül addigra 2es a city.
    -2. Worker, mígre megépül, meg szokott lenni minimum az állattartás. És 2,6, de van hogy már 3as a city. úgyhogy húzhat is melózni.
    -3. Worker Eddigre már nényes, szokott lenni a city, de van, hogy csak 3.8 Az a 2 kör amíg 4es lesz az sem vészes. Neki is akad bőven meló, mivel ilyenkorram még csak 1-2 hexet munkált meg az1. worker. (fejlődés alatt a kerék szokott ilyentájt lenni)

    Idáig, szentírás hogy így kezdek, de néha a monument előtt jön a worker.

    -4. Setler Ezt csak akkor szabad elkezdeni, ha már 4es a city, ha még nem akkor belefér egy scout. De ha olyan az adottság, akkor workerboat, de van, hogy egy 3. worker.

    Így ha lerakod a city-t rögtön szaladnak át a workerek bányát, farmot, istálót stb építeni. És mehet az út is, de erre van még hogy 2-5 kört várni kell a tech miatt (kerék)

    És én kipróbáltam ahogy Te mondod, szóval te is próbáld ki így hidd el baromira be fog jönni. Van erre 2 példa. 1x amikor kipróbáltam 1 worker/city alig jött arany, a városom már 5ösön majdnemhogy stagnált, és a techek is ilyen 8-12 körök voltak. pedig sohanemlátott földrajzi adottságokkal kezdtem. A mellettem lévő országnak már számszeríjászai, kardosai voltak, 4 várossal, és minden mező meg volt művelve. Míg nekem sima ílyászom volt, valami botharcossal, és csak 3 city. a mezőknek meg úgy az 1/3-a volt megművelve. Pedig fordítva szokott lenni. És a későbbiekben, ha nem diplomatikusa, hanem hódítósra fogod, akkor mielőtt hódítanál kell vagy 30-50 worker a hódítás méretének függvényében, mert addigra az anyaországban mindennek pöpecnek ki kell kupálódnija, és ahogy megy a front, úgy ömlik mödötte a sok worker (igaz így is jócskán lemaradnak, de olyan 20 kör és pozitív hozama lesz a friss gyarmatnak). Ez már izlés kérdése. De a kezdés az minden kétséget kizáróan, és minden vitán felül 2 workerral kell. Mert többször próbáltam és mindíg beigazolta magát.

  • tdd587

    őstag

    válasz Healbacsi #420 üzenetére

    Nekem egy fontos tanulság volt, hogy nem szabad bízni ezekben a prioritásokban, mert nem érnek semmit. Csodálkoztam, hogy mi a fenét szüttyög annyit egy nagyváros egy vacak épületen, meg mi az, hogy 3 bányával 50 kör lenne egy tank és hasonlók. Belenéztem a városba, mondom akkor legyen production focus. Minimális változás. Na jó, akkor mikromanagement projekt indul és akkor nézem, hogy a production focus a gép szerint azt jelenti, hogy 4 specialista dolgozik, mégpedig kettő a bankban, kettő színház meg hasonló helyeken. Ezek egyike sem ad termelést, viszont a térképen a bánya meg üresen állt. Természetesen az ilyen bányák nem termelnek semmit, amíg nincs rajtuk valaki kapálni (nem is értem minek ezen vitatkozni, ez így működik 1991 óta).

    A lényeg: default focus: 16 termelés. Production focus 18, kézzel beállítva meg 50 fölött. És mivel ebben a játékban nem lehet siettetni semmilyen módon a termelést, nincs karaván, ami besegítene egy világcsodába, nagyon nem mindegy a dolog. Az űrhajóm is ezért lett csak kész, még éppen időben.

    És én balga még azt hittem, hogy végre a civ 5-ben is lesz kaja átirányítás, meg rendes kereskedelem, erre még termelés átirányítás sincsen...

    A nyersanyagfelhasználás szerintem viszont sokkal reálisabb most, bár alig volt olaj a térképen, a tengerben egyáltalán nem láttam, urán meg 0 az egész kontinensemen. Lovam viszont 1000 fölött (!) volt a végére. És a harci lépegető mellett megmaradt a lovasság képzésének képessége is, ami kicsit fura... gondolom nem tudtak kitalálni semmi értelmeset, hogy mi legyen a lovakkal, miután már nem kellenek...

    Ami nem tetszik, hogy pl. a vas a modern korban már nem kell semminek. Na ne már...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • cucka

    addikt

    válasz Healbacsi #443 üzenetére

    Engem nem egszer tamadott be az a civ, amelyikkel 15+ volt a viszonyom.. hogy miert?.. mert korbehoditottam, es nem tudott merre terjeszkedni.
    Civ4-ben úgy működik, hogy ha Friendly a státuszod egy adott civ-el, akkor nem fog megtámadni. Kivétel volt ez alól Montezuma, Orániai Vilmos meg talán még 1-2 vezető, akik baráti viszonynál is támadhattak. Ez a rész pont elég jól kiszámítható volt a régi civ-ben, mint ahogy az is, hogy ha visszautasítod az ellenfél kérését, akkor -1 pontod lesz, ha más vallásod van, akkor Sztálinnál -1 pontról indulsz, Izabellánál -4 pontról, szóval minden szépen tisztán le volt írva.
    Civ5-ben az egyetlen visszajelzés talán az animált vezetők testbeszéde lehetne, de azért ne bohóckodjunk már, hogy a Civ-ben az alapján kell döntenem, hogy az ellenfél renderelt fejének mennyire tűnik őszintének a mosolya.

    (#444) trigorin
    Ráadásul úgy tapasztalom, igenis számít az, melyik nemzet ellen fordulsz, figyelik a tevékenységeid, és reagálnak rá.
    Ebben biztos vagyok, hogy így van, csak az a gondom, hogy 4 lejátszott játék alatt egyszer sem fordult elő, hogy értesültem volna erről. Például volt egy civ a másik kontinensen, soha semmit nem üzleteltem vele, de egyszer csak beszólt, hogy alacsony a boldogságom és egyből hostile lett. Biztosan van oka annak, hogy így történt, de a játékban kb. ez semennyire nem látszott sehol. Egyszerűen nem látod előre, hogy egy-egy lépésed milyen helyzetet fog teremteni a diplomáciában, pedig a játék maradék része lényegében pont erről szól, hogy előre kell tervezni.

    Egyébként a civfanatics-ról le lehet tölteni egy táblázatot, amelyben az ellenfelek jellemvonásai vannak számszerűsítve, szépen leolvasható belőle, hogy például Gandhi miért játszik annyira pocsékul a játékban :D .

    Hogy jót is írjak: az kifejezetten tetszik a civ5-ben, hogy a gépi ellenfelek is aprítják egymást rendesen, kontinenseknél általában mire felfedezem a többi földrészt, legalább egy olyan civilizációt kiirtottak, akikkel nem is találkoztam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák