Új hozzászólás Aktív témák
-
mgoogyi
senior tag
válasz Jhonny06 #694 üzenetére
Egyrészt ezt így próbáld ki, nekem így simán működik:
#include <stdio.h>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <string>using namespace std;
struct example
{
int day;
string name;
};typedef example array[5];
int load(int& counter, array something);
int write(array something);int main()
{
int counter;
array something;
load(counter, something);
write(something);getc(stdin);
return 0;
}int load(int& counter, array something)
{
ifstream file;
file.open("file.txt");
file >> counter; //<- #2 PROBLEM
for(int i=0; i<counter; i++)
{
file >> something.day;
file >> something(i).name;
cout << something(i).day << " " << something(i).name << endl;
}
file.close();
return 0;
}int write(array something)
{
int one=1;
if(something[one].day)
cout << something[one].name; //<- #1 PROBLEM
/*else
continue;*/
return 0;
}Referencia, cím, stb:
ha van egy tömböd, pl. int tomb[5];
akkor ha csak simán ezt írod le, hogy pl(sorry a c-s kiíratásért, én azt szeretem):
printf("%d",tomb); -> a tömb memóriacíme
tomb[0] -> a tomb memóriacíménél lévő int elem
tomb[1] -> a tomb címéhez képest egy inttel arrébb lévő elem
tomb[2] -> a tomb címéhez képest két inttel arrébb lévő elemtomb + 0 -> a tomb első elemének, avagy a tömbnek a memóriacíme
tomb + 1 -> a tomb második elemének a címe*(tomb + 0) -> a * rámutat a zárójelben lévő címre, azaz az ottani int értéket jelenti
az és(&) jel több dologra jó, most kettőre térek ki:
1. Cím lekérése
van egy ilyen változód, hogy:
int i = 5;
&i ennek az i változónak a címét jelenti a memóriában.
Ha pointerezel: *(&i) az i címére mutató pointer, tehát maga az i.2. Referencia (nem tudom milyen nyelvekben vagy jártas, pascalban pl. ez a var kulcsszó, ill. sok nyelvben meg mindig referencia szerinti átadás van, mint pl. java - persze vannak kivételek
int i = 5;
int & j = i; // az i "álneve" vagy "aliasa" j leszitt a j egy és ugyanaz a változó, mint az i, tehát ha ezt csinálod, hogy
j = 6;
akkor az i is 6 lesz, mivel a két változó ugyanaz, csak két különböző néven tudod őket elérni.ha van egy függvény, ami referenciát vár, pl:
void inc (int & j) {
j++;
}int i = 5;
inc (i);akkor ennek a függvénynek a paramétere egy alias lesz i-re, tehát ha a függvényben megváltoztatod j-t, azzal i-t változtatod. Szal a referencia arra van általában, hogy a bemeneti paraméter kimeneti is lehessen ill. még azért használják, mert ez egy dereferált pointer a beadott paraméterre és ha az a paraméter nagyobb helyet foglal, mint egy pointer, akkor nem kell lemásolni a beadott értéket az újonnan létrehozott ugyanolyan nagy paraméterváltozóba. Ha az utóbbi félmondatot még nem érted, nem nagy gond.
Szóval te egy függvénynek átadtad referenciaként egy tömb címét. Ezt a címet te nyilván nem akarod megváltoztatni, mert akkor a memóriában ki tudja honnan olvasnál be dolgokat.
Kíváncsi vagyok, hogy ebből mit értettél meg...
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...