-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ummon
csendes tag
Lassan eljön az ideje, hogy levegyem és kitakarítsam a szívósorát egy M47TU2-nek. Előzetesen annyit látok, hogy mintha lenne olajfolyás az örvényszelepeknél. Kidobni nem akarom őket, egyáltalán nem voltak rossz állapotban, amikor utoljára takarítottam őket. Inkább csak kicserélném a tömítéseit.
Tudja valaki milyen méretű tömítések vannak az örvényszelepeken?
köszi
-
Ummon
csendes tag
válasz The DJ #30921 üzenetére
Beülsz, beteszed a kulcsot, benyomod a kuplungot és megnyomod a gombot. Az első két lépés felcserélhető
Már akkor elkezd izzítani az autó ahogy kinyitod az ajtót. Pont így lett kitalálva, hogy a kedves tulajnak ne kelljen bámulnia az izzítás visszajelzőt minden indítás előtt. Én eddig egyszer láttam a spirál szimbólumot a műszerfalon, igaz akkor nem nagyon volt több -15 foknál a külső hőmérséklet.
-
Ummon
csendes tag
válasz brickm #33393 üzenetére
Oracle VirtualBox / VMware azért ajánlott, hogy ne a saját operációs rendszeredet szemeteld össze, hanem csak egy ettől független "homokozót".
Először töltsd le a "BMW standard tools 2.12.rar"-t és külön hozzá az "sp-daten" file-okat. A rar-ban fogsz találni segédletet a telepítéshez.
Ajánlott még a "BMW coding tool" (hogy könnyen tudjad telepíteni az SP-Daten file-okat) és az "NCDdummy" beszerzése.
A kábel beüzemelését ennyire nem kell túlkomplikálni. Csak annyi a lényeg, hogy arra a portra legyen beállítva amit telepítéskor választottál. Plusz, ha FTDI csip van benne, akkor a latency-t le kell venni 16-ról 1-re a special opciók között.
-
Ummon
csendes tag
válasz CharlieDrop #33632 üzenetére
M47 még vasblokk, az N47 már alu ötvözetből van
-
Ummon
csendes tag
válasz envagyok #34374 üzenetére
Feltételezem a két első lengéscsillapítóról és a toronycsapágyaikról van szó. Azt kényelmesen csak csáposról lehet kicserélni, plusz közben alulról is meg kell támasztani a lengőkart néha.
Szerintem rutinos szerelő megvan vele két óra alatt simán és még egy cigi is belefért, ez meg 11k-s óradíjat jelent esetünkben. Ennyiért már hivatalos számlát is adnak máshol.
Hátsók cseréjét otthon pár szerszámmal meg egy emelővel meg lehet oldani, tudom .
-
Ummon
csendes tag
válasz CharlieDrop #35102 üzenetére
https://www.aliexpress.com/item/2-Pieces-1-Set-2-6W-12W-LED-Halo-Ring-Marker-Angel-Eyes-Bridgelux-Chip-7000K/32523826022.html?spm=2114.13010608.0.0.eDgZ7K
Talán egy kicsit erősebb a fénye, mint a gyári halogén izzónak. Beszerelni nem nehezebb, mert befoglaló mérete nagyjából ugyanakkora. Ára is egészen baráti, az eladó is megbízható.
Egy hátránya van, ha hátránynak lehet tekinteni, hogy indításkor a lámpaellenőrzés során halványan villog, de ez valószínűleg a többi LED-es izzóra is igaz lehet. Hibakódot nem dob a rendszer miatta.
-
Ummon
csendes tag
válasz ignorant #35918 üzenetére
Nálam akkor csinálta amikor egy bizonyos pozícióba volt állítva a kormány (magasság és mennyire van kihúzva is számít).
Én lítiumos WD40-nel befújkodtam ott ahol a lenti videó mutatja, aztán ugyan úgy nyikorgott tovább . Eltelt pár hónap, közben állítgattam is a kormányt és azóta nem nyikorog. Hogy van-e összefüggés a WD40 és a nyikorgás megszűnése között? Talán igen, talán nem, de az biztos, hogy most nem nyikoroghttps://www.youtube.com/watch?v=gRH8caDH_uE
-
Ummon
csendes tag
-
Ummon
csendes tag
válasz CaL!BeR #39313 üzenetére
Inpa nem látja az autót. A battery mellett teli fekete körnek kéne lennie és az ignition mellett is, ha a gyújtás rá van adva.
Nézd meg, hogy a "c:\ediabas\bin\obd.ini" file-ban az
"
[OBD]
Port=Com1
"
sorban a megadott com port szám megegyezik-e a valósággal. Ha nem, át kell írni, hogy ugyanaz legyen (elméletileg 1-től 9-ig kéne választani egy számot) ."BMW standard tools 2.12"-es változat szokott működni. Követni kell a mellékelt utasításokat a telepítéséhez. Utána már csak a "daten" file-okat kell letölteni és "BMW coding tool" segítségével bemásolni.
-
Ummon
csendes tag
válasz H.Ezredes #40628 üzenetére
Gátló + toronycsapágy csere után én is néztem, hogy "de magas az eleje, ez nem ilyen volt". Mondjuk én nem hasonlítottam össze a régi toronycsapágyat és az újat, de lehet nálam is így nézett volna ki
Plusz kérdés: mivel takarítjátok ki a szívósorból a kokszot? Mert nagyon szépen tudnak kinézni és idén nekem is esedékes lenne.
-
Ummon
csendes tag
válasz szőröscica #41142 üzenetére
Talán az M3-nál tudja ezt az óracsoport, de amúgy nem igazán.
-
Ummon
csendes tag
válasz envagyok #43318 üzenetére
E90-nél is elő tud fordulni kábeltörés a kaszni és csomagtérajtó közötti átvezetésben. Nekem is kellett egy barna színű negatív kábelt cserélnem.
Ha az összes izzítógyertya hibás a motorvezérlő szerint és ráadásul cserélve is voltak, akkor a legvalószínűbb, hogy az izzításvezérlő mondta be az unalmast.
A segéd elektromos vízpumpa is meg tud fáradni azt is cserélni kell.
-
Ummon
csendes tag
válasz lali81 #43868 üzenetére
Gáznak éppen nagyon gáz. Színe alapján valami rézötvözet lehet.
Ezeknek a bevonatoknak puhábbnak kell lenniük, hogy az esetleges apróbb szilárd szennyezők (pl ami túl kicsi lenne az olajszűrőnek) bele tudjanak ágyazódni és ne a főtengelyt karcolják. Plusz elég rugalmasnak is kell lenniük, hogy a kenési határhelyzetben (amikor még nem alakult ki a rendes olajfilm) rugalmasan, maradandó alakváltozás nélkül elnyeljék az "ütést".
Itt kissé sokat futhatott ebben a határhelyzetben. Ilyenkor az a kérdés mi van még, ami tönkrement.
-
Ummon
csendes tag
válasz lali81 #43996 üzenetére
Szeretem ezeket a "bölcs" megállapításokat. Végül is el lehet krúzolgatni fáradt lengéscsillapítókkal is. Még az se biztos, hogy felrobban tőle az autó és még be is kanyarodik.
De azért érezni, hogy pl. nem nyeli úgy az úthibát, bizonytalanabb irányváltásokkor, tempós kanyarnál "ráesik" a terhelt kerékre. Ez lehet az átlagos sofőrnek nem tűnik fel, mert nem hirtelen a romlás, hanem fokozatos és hozzászokik. De kicserélve elég kontrasztos tud lenni a különbség.
-
Ummon
csendes tag
válasz FIREBLADE78 #44490 üzenetére
Ez M57 motor lesz, a megmaradt vákuum pumpából ítélve. Itt nem feltétlen az EGR hűtő lesz a gyökérok.
-
Ummon
csendes tag
válasz H.Ezredes #44650 üzenetére
Szakmai kérdés. Mennyire indokolt lecserélni az olajat 10 ezrenkét, ha az autó amúgy egy indításra 50 km-t megy szinte mindig és annak 90%-át haladósabb országúti tempóban? Vagy ilyenkor nem akkora istenkísértés kitolni a cserét 20 ezerre? M47TU2-ről lenne szó.
köszi
-
Ummon
csendes tag
válasz slashpm #45808 üzenetére
Alap hifihez van egy "Alpine retrofit kit". Ebben benne van két-két magas és mélyközép az ajtókba, két mélynyomó az ülések alá valamint az erősítő a csomagtartóba. A két hátsó hangszóró marad a régi és továbbra is a fejegység fogja őket meghajtani közvetlenül.
Ez még relatíve könnyen beépíthető és már ez is sokat dob. Ha az alap hifit leszámítva tetszik az autó ne ez legyen a fő érv az elállás mellett
-
Ummon
csendes tag
válasz CharlieDrop #45816 üzenetére
Sajnos ha nem aux vagy FM transzmitter, akkor nem nagyon lesz olcsó megoldás.
Vagy van kb 100k huf-ért Dension Gateway 500S vagy ha gyári megoldás kell, akkor annak utána kell nézni pontosan milyen verziós modulok vannak az autóban és mit mire kell cserélni. Nem biztos, hogy az utóbbi lesz az olcsóbb . Kódolás természetesen mindkét esetben lesz pluszban.
-
Ummon
csendes tag
válasz CharlieDrop #46475 üzenetére
Miért ne tudná? Közel sem minden esetben indokolt a 10e-es olajcsere, de még a 15e-es sem istenkísértés.
Tessék elküldeni olajanalízisre a levett fáradt olajat és kiderül mennyire van elhasználódva az adott jármű esetében. Addig ezek az egymásra alullicitálások nem többek, mint kávézaccból jósolás. -
Ummon
csendes tag
válasz SeniorTilla #46479 üzenetére
Ebben az esetben 15-20 ezer között valamikor elég lesz a csere. 20e fölé nem érdemes menni, ott már eléggé elhasznált lesz az olaj. Legalábbis nálam ezt mutatták a számok.
-
-
Ummon
csendes tag
Más a vérmérsékletünk, de ez közel sem volt veszélyeztetés. Gyalogosoknak sem kellett reflexből elugraniuk és másik vészfékezésre kényszerítése sem látszik a felvételen.
Nem arról van szó, hogy szép volt, mert nem volt sem szép sem szabályos és kapja is meg érte a büntit, de ezen az alapon én a fél országtól elvenném a jogsit, mert nem tud autót vezetni.
-
Ummon
csendes tag
válasz Silent77 #48047 üzenetére
Elméletileg jónak kell lennie.
Az adapter COM port száma megfelelően van beállítva? Azaz egyezik azzal, ami a vezérlőpultban látszik és az ami az inpa telepítésekor meg lett adva és a c:\ediabas\bin\obd.ini file-ba bekerült?Inpa-ból a BMW standard tools 2.12 csomagot sikerült beszerezni?
-
Ummon
csendes tag
válasz H.Ezredes #48855 üzenetére
Üdv Ezredes,
Mi számít már nem megfelelő turbó tengely lötyögésnek? A mellékelt videón lévő az rossz? (gondolom igen, mert ott az új turbó ).
Nálam kb 20k km-rel ezelőtt hirtelen érezhetően megnőtt az olajfogyasztás és a turbó lenne az első számú gyanúsítottam ahol elfolyna. Nálam is nagyjából ezen a videón látható lötyögés van (csak M47TU2-es 20d).
köszi
-
Ummon
csendes tag
válasz CsigaGyilkos #48963 üzenetére
A fejegység cseréje kissé macerás. Elég mélyen integrálták a rendszerbe, így érdemes megtartani csak mondjuk át kell mozgatni a csomagratóba. Nem biztos, hogy megéri a felhajtást.
Hangszóróknál az a kérdés van-e magassugárzód a tükrök mellett és ha nincs akarsz-e. Ha nincs, de kell akkor a műanyag kávát is cserélni kell, ami amúgy nem nagy összeg. Ha nem kell, akkor mehet a koaxiális változat az ajtókárpitba.
Az ülés alatti mélynyomókat nem kötelező egyszerre cserélni az ajtóban lévőkkel, ha a költségvetés nem engedi.
-
Ummon
csendes tag
válasz s7evcsenko #49141 üzenetére
Érdemes lenne megnézni még egyszer közelebbről mi lehet a baja.
Amikor én cseréltem ablakemelőt, akkor olyan nem volt, hogy visszahúzta az ablakot. Csak annyi volt, hogy automata üzemmódban félig felhúzott állapotban állította meg az ablakot, de simán be lehetett tanítani az új végállapotot.
-
Ummon
csendes tag
Így egy kicsit tisztább mi történt.
Nekem úgy tűnik, hogy elhúzod balra az autót, átterhel a jobb oldalára majd rögtön visszarántod jobbra. Az a "picit vissza próbáltam húzni" valószínűleg túl gyors mozdulat volt és esetleg a kormány kitérítése is nagyobb volt jobbra, mint amivel az adott pillanatban az autó megcsúszás nélkül tudott volna teljesíteni. -
Ummon
csendes tag
válasz MoP_FX 57 #50278 üzenetére
Picit belenyelvtannáciskodnék (jujj de szép szó )
A "forced induction" az valamilyen fajta feltöltést jelent. Ez lehet akár supercharger vagy turbocharger is.
A szívó motorokat "naturally aspirated"-ként szokták hívni.Az első esetben szerintem arra gondoltál, hogy maradna szívó csak pár dolog le lenne cserélve a körítésből. A második eset lenne valamilyen feltöltő ráaggatása plusz jóval több dolog lecserélése a körítésből.