Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dragonfx

    veterán

    válasz zoley[HUN] #508 üzenetére

    Hát ez jó kérdés, max. fotot mg műszaki adatokat tudnál szerezni pár motorátépítést generátl végző emberkétől, de nem itt.

    Amugy mi van bmwsek eltüntetek?

    "Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

  • Bubu79

    addikt

    válasz zoley[HUN] #513 üzenetére

    Köszi a választ :)

    Nálam azért szorul az ABS felülvizsgálatra, mert ha aktív, akkor keményebb fékezéskor az autó hajlamos a farát kidobni oldalra, amit nem neveznék biztonságosnak :U Per pillanat az ABS ki van iktatva, így telitalpas fékezéskor is csak egyenesen csúszik a gép, nem farol...

    Az elektronika szerint az egyik jeladóm halott, de érdekes a dolog, mert villamosan kimérve az összes jeladó ellenállása 1030 ohm környéki, tehát villamosan jónak tűnik - gyakorlatilag egy tekercsről van szó, aminek a közepén van egy vasmag és egy állandómágnes - a keréken elhelyezett ''fogazott'' tárcsa elhaladtakor az állandómágnes mágneses tere a ''fogon'' keresztül eljut a vasmagba, az ily módon változó mágneses tér feszültséget indukál a jeladó tekercsében, a keletkező impulzusokat pedig az ABS elektronika feldolgozza :)

    A gubanc a diagnosztikával csak annyi, hogy megcserélve a két jeladót a bal és a jobb első keréken, a hiba továbbra is fennáll, az autó ugyanabba az irányba csúszik, mintha nem lenne egyforma a fékerő a két oldalon... Szóval lehet, hogy az elektronika döglött meg :U

    Majd a szakemberek kiokoskodják - addig is ABS nélkül közlekedek inkább, mert úgy biztonsággal meg tudok állni, anélkül, hogy az autó megpördülne :U :B

    "In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

  • Bubu79

    addikt

    válasz zoley[HUN] #515 üzenetére

    A jelenség olyan, mintha a gép jobb eleje le lenne szegezve - gyakorlatilag olyan érzés benne lenni, mintha a jobb első kerék körül pördülne meg a gép, balra hátulra tör ki.

    Az ABS-t kiiktatva azonban teljesen egyenesen áll meg a gép erősebb fékezés után is. Az elektronika bal első ABS jeladó hibát jelez ( kiolvasva a hibalistát a diagnosztikai csatlakozón keresztül ), a jeladókat megcserélve azonban a jelenség marad ( Az első jeladók csereszabatosak egymással, és a hátsók is, de míg hátul kétvezetékes a jeladó, addig elől háromvezetékes rendszer van ).

    A dolog pikantériája, hogy a műszerfalon lévő ABS hiba lámpa nem világít ( nem, nem égett ki az izzó, gyújtás ráadása után a tesztelésnél ugyanúgy felvillan, mint a többi diagnosztikai lámpa, majd szépen elalszik... )

    dragonfx : Lángéknál néztem utána a dolognak, ők 16-ért kínáltak jeladót, Bárdiék 24-ért...
    A szerviz kézikönyvben nézegettem utána a témának, a Tiédben is a háromkörös van, csak az AST-s verziókban volt négykörös rendszer sajna...

    "In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

Új hozzászólás Aktív témák