Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • H.Ezredes

    őstag

    válasz Gézengúz #45182 üzenetére

    Hogyne lenne tervezett avulás... :DDD Nagyon jó barátunk aki apámmal együtt végeztek az egyetemen elment először az Audihoz , Mercihez majd BMW-hez fejlesztő mérnöknek perfekt Német persze. Semmilyen gyakorlati tapasztalata nincs mint ahogy egyik mérnöknek sem... Fingjuk sincs mi,hogy működik a gyakorlatban.... Mindenki csak elméletből okos.... Sokszor mikor beszélgettem vele olyan rácsodálkozásai voltak az embernek,hogy zokogtam.... Mesélte Mercinél mikor volt belső fejlesztési részlegen az akkor vadi új 6-os BMW-t megvették és szétszedték darabokba és nézegették,hogy hozták össze... Mercinél vagy az ( Audinál ) már nem emlékszem pontosan konkrétan az X5-el kapcsolatban azt magyarázták,hogy egy gond van az X5-el ,hogy nem a mi emblémánk van rajta..... Meleg dolgok ezek.... Ilyet ha valaki nyíltan kimondana baj lenne.... BMW-nél mikor voltak bajok a digitális műszercsoporttal mondták,hogy túlmelegednek és ledöglenek a gyártó mondta ráraknak egy ventit és bírni fogja... Mondta a BMW annak túl nagy hangja lenne nem lehet hangja oldják meg másképp. Külön csoport van aki a tervezett avulást vizsgálja... Mindenhol minden gyárban... BMW-nél rengetegszer volt összehívott meating komoly problémákról.... Mivel apámnak nem csak diplomája van és nem csak elméletben tudja hanem gyakorlatban is napi kapcsolatban voltak ( vannak ) és email-be vagy telefonon kért segítséget tőle,hogy mi az aktuális probléma... Pl anno nagyon melegednek a motorok mi a szart csináljunk... A mérnökök ott ültek és ezen ment a vita... Apám mondta tegyenek bele hamarabb nyitó termosztátot... Volt a másik,hogy az akkori V8 ( rengeteg 50i motor térdelt le meg M-es M5 M6 stb motorok ) turbók meg a többi motorok melegedtek / illetve a motorolajat elégették elforralták mert a hugy retek 5W30-at rakták bele mondta rakjanak bele sűrűbb olajat minimum 40-est... ( 1M-be is az öreg 10W60-al megy télen nyáron meg más benzines nagy motoros autóba is berakja és érdekes módon azok bírják valamit tud az öreg :DDD Elmagyarázta nekem azt is minél magasabb hőmérsékleten üzemel annál alacsonyabb a károsanyag kibocsájtás meg alacsonyabb a fogyasztás. Meg számít,hogy hugy vékony olaj van benne a belső súrlódás miatt a hugy olajba könnyeben forog a főtengely is kisebb ellenállás van stb.... Persze ez mind a motor kárára megy.... Elmagyarázott sok ilyen dolgot tudományosan amit nem tudok visszamondani most szóról szóra.... ) Mondta a srác mikor megmondta apám szövegeit volt,hogy tátott szájjal néztek ezek a mérnökök.... Sok-sok ilyen segítséget nyújtott apám így neki.... Rengeteg sztorit mesélt még és a srác is mikor találkozni szoktunk.... De ugye akkor még nem volt annyira régen ott a BMW-nél és az egyik ilyen után félrehívta a főnöke,hogy vegyen vissza.... Mindenhez hozzá tudott szólni ( persze ami nem igaz mert apám mondta mit mondjon ) és ebből baj lesz az ő szempontjából... Szóval igen rengetek diplomás nagyon komoly mérnök ül mindenhol akiknek a gyakorlathoz fingjuk sincs..... Egy új autót legyen BMW Merci Audi 150-200E Km-re gyártanak... Ez az élettartama a kocsiknak. Az összes gyártó leszarja mi lesz 200E Km felett mert nem a használt autókból élnek.... Minél alacsonyabb költségre kell levinni a karbantartási költségeket is mert az is számít a vevőnek... Ha az olajat se 2 év / 30E Km meg a levegőszűrőt se 60E Km után lenne lecserélve sokkal többet elbírnának az az autók... De nekik az a lényeg,hogy 1 menjen tönkre és te vegyél újat.... Szerintetek ha megvennétek egy használt 5 éves BMW-t amire nem kellene semmit költeni 200-250E Km után meg semmi soha nem romlana el ki venne újat ?!?!?!?! Nem annyira sokan... Pont az a lényeg,hogy 150-200E Km-ig jó és utána add el.... Nyilván sok autó ezek után is jó mert mindent nem lehet pontosan kitalálni... Sokat számít,hogy és hol használod az autót. Pl városba 100.000 ajtó nyitás zárás ki be kapcsolás nyomkodás stb.. vagy kimész az autópályára és lenyomsz minden nap 500Km-t.... Máshogy kopnak a dolgok meg egy fiatal autó jobban bírja a sok Km-t mint egy öreg... Manapság 1 lényeg van legyen alacsony a károsanyag kibocsátás fogyasszon nagyon keveset az autó legyen nagyon erős és a karbantartás legyen nagyon alacsony bírja ki az első 3-5évet ( 100-200E Km-t ) hozzányúlás nélkül... És igen meg lehetne csinálni úgy mindent,hogy kibírjon 10 évet meg 500E Km-t vagy többet de nem akarják....

    ►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

Új hozzászólás Aktív témák