Új hozzászólás Aktív témák
-
mackosajt
addikt
Üzemanyagszivattyú megfogalmazással szerencsésebb lenne.
Sassss ezen lovagol épp.
Mert a benzinpumpa a benzinesek alkatrésze.
Fenti gyűjtő szóval viszont mindezt ki lehet kerülni.Már ha megengedett, hogy közbe szóljak.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
HSM
félisten
válasz mackosajt #113101 üzenetére
Valóban, azaz, üzemanyagszivattyú. Jogos.. Bevallom, nekem le se esett, hogy ez a problémája azzal, amit írtam. Jó, nyilván, ha valaki nagyon nem akarja érteni....
Köszi a tippet.
(#113102) #Morcosmedve: Nekem melegen is. Csak olyankor már megszelidített teherautó.
Mondom ezt úgy, hogy alapvetően semmi bajom a jó dízelekkel.[ Szerkesztve ]
-
-
Malibutomi
nagyúr
En nem szivatom magam, sima szivo benzines, aztan csokolom
-
mackosajt
addikt
válasz Malibutomi #113106 üzenetére
5.7 liter?
Minimum.
:-)http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
norbert1998
veterán
Rági vs új dízel:
Asszonyéknak van egy ezer éves E Kadett-je, 1.6-os szívó dízel. Osztályátrsamnak meg 1.7-es Isuzu Corsa-ja. (B)
Mind a kettő úgy ráz, hogy a fejed belefájdul az utastérben a zörgéstől.
Az újabbakban ez már tényleg nincs meg. De nem feltéétlen a kettőstömegű miatt, mert az a talicskában sincs, mégsem halsz bele a rázásba, szép egyenletes, nyugis. (mielőtt belekötnétek, moreless, nem ültem zsíruj csillivilli dízelbe még )Társadalomkritika (VR meg ilyesmik) kb. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz mackosajt #113108 üzenetére
Majd kesobb ha stabilizalodtunk itt
Addig marad az 1.8.Mondjuk nekem nem lenne jo dizel, sok rovid tavot megyek.
Fogyasztas is okes, Mondeo 1.8 benzinnel vegyesben megall 7.5 korul fogyasztasban, pedig nem kicsi auto.Helyesbitek, ha lesz penzem a Jag XF-re, abbol johet a dizel, duzzogva beleulok
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
bár a squats kicsit hihetetlennek tűnik
[ Szerkesztve ]
-
mackosajt
addikt
válasz Malibutomi #113110 üzenetére
Zafira 1.8 ebben a cudar hidegben megeszi nekem a 10.3-10.8-at itt, 7-8 km távolságra járva.
Most cseréltem gyertyákat...
Ez lehet segít csökkenteni.
Ilyenek voltakMegertek a cserére.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
bandi0000
nagyúr
szerintetek van értelme a 4*4 giga memóriának, vagy 2*8-al is ugyan azt érem el?
Xbox One: bandymnc
-
#81556480
törölt tag
válasz Balathruin #113115 üzenetére
nekem 4x4 van. oszt kutyát nem érdekli
-
HSM
félisten
-
bandi0000
nagyúr
televau kolléga hirdet 2*8 gigás kitet 3000Mhz, ezekkel szemezek nagyon
(#113117) HSM: a végét gondolom nekem céloztad azok már meg sincsenek, boldogítsák csak az új tulajukat
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
bandi0000
nagyúr
-
Balathruin
veterán
válasz norbert1998 #113120 üzenetére
Nincs quad channel, nem gyorsítja az IGP-t.
-
MiklosSaS
nagyúr
Nem lovagoltam rajta, érteni is szeretném...csak vicces amikor oktatni szeretnél hogy az én dízel motoros autómba a benzinpumpa tönkre vágja az alkatrészeket.
Nekem a dízelek jönnek be, szeretem hogy 5-6 liter körül megáll pályán a fogyasztás, szeretem a nyomatékot, szeretem a motor hangját stb. Âltalában hosszú utakat vezetek...van amikor megvan a napi 500 km is.
Amióta dízel autoim vannak (az elsõ az egy Renault 21 Nevada volt) nálam nem volt gond. Melóba ott volt a 700K kilómeteres dízel kutya baja sem volt. Semmi gond nem volt a "benzínpumpával". És voltak azért roncstelepi szökevényeim is (1994-es 1.8 TD Mondeo, Kadett 1.6D ).Benzinesel sem voltak gondol...a Karburátoros Dacia 1300-tól kezdve a monopunctos 1.4 mpi-ig és a korszerü Citroen C5/C3....a renault 1.4... Ford 2.0 zetec....etc..meg egy egész bonyolultnak tünõ 1.8-as Mitsubishi GDI...
Tehát nem ma kezdtem a szakmát....kinek mi tetszik. A többi urban legend...mindig a benzines fél a dízel karbantartási költségétõl...pont amikor a Radeonosnak szúrja a szemét az NV magas ára.......
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
stratova
veterán
válasz #Morcosmedve #113099 üzenetére
Mostanság fog megfordulni a trend, a VW is befejezi a kis lökettérfogatú motorok gyártását, másutt is újra növekednek a legkisebb motorok. A Mazda mondjuk úgy tudott jó fogyasztást produkálni, hogy bele sem kezdett a méretcsökkentésbe.
-
#81556480
törölt tag
válasz #Morcosmedve #113126 üzenetére
Akkor má megen bebizonyosodott, hogy az életem semmit nem ér
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #113123 üzenetére
Jó, értem már. Üzemanyagszivattyú a csoda neve.
Jó, ezek mind jó dolgok. No, nem mintha egy jobb benzinesben ne lehetne nyomaték, sőt, egy jobb benzines akkor sem fogy el, ha húzod a bajszát. Enni azt kér mondjuk, itt a dízelnél a pont. Hosszú út... Azt benzinnel is lehet. Előbb fárad el a sofőr, minthogy a kocsi.
Mint írtam, nekem is régóta vannak főleg dízelek a baráti körömben, ott sem voltak soha komolyabb gondok, de aki ezekben a körökben mozog nem is közös nyomócsöves modern cuccokkal jár. Mint írtam, ez az üzemanyagszivattyús dolog is az új közös csöves járgányok sajátja, a régiekben ha gond is volt vele, legfeljebb kimúlt rossz esetben az adagoló, jobb esetben egy injektor csúcs, és annyi volt a történet.
Ugyanakkor ami a karbantartási költségeket illeti, ott is személyes tapaszatlataim vannak, mivel mint írtam baráti körben is bőven akadtak dízel járgányok. És még a régi, megbízhatóbb szériákból is bőven előfordultak erősen mosolyfagyasztós történetek, pl. amikor kimúlt a ~200 000 forintos kettős tömegű lendkerék, vagy egy bontottan is 50-80 000-et kóstáló turbófeltöltő. De részecskeszűrő/katalizátor téren is vannak horror költségű megoldások dízelnél, ha egyszer megadja magát, szerencsére ebbe senki nem futott bele ismerősök közül. Ezek nagy része benzinesnél ismeretlen fogalom.
Szóval nem kell itt urban-legendekkel jönni. Ezek tények. Amiben nincs benne egy elromlani hajlamos drága alkatrész, arra egészen biztosan nem kell majd költeni.
[ Szerkesztve ]
-
#Morcosmedve
veterán
Kettőstömegű es katalizátor régebbi benzinesekben is van, turbo meg sok újabb motorba. Az más kérdés, hogy az előbbi kettő tratósabb a benzinesben, de egyszer az is szétesik.
EGR, porlasztó csúcs, izzító, nyomó cső az mondjuk dízel baràt karterszűrő is, de az van benzinesben, csak nem kormolódik el, jóval többet bír.
Üzemanyag szivattyút nem tudom hova tenni, az elég blama hiba, szűrőt kell cserélgetni, hogy ne kínlódjon.Sassnál az is benne van, hogy nem hajtja fossá a dízelt, értelmesen használja (értsd papásan), plusz szervizelteti. Igaz sokáig nem is tartja meg, talán az egyik Volvója volt meg sok km-es koráig.
[ Szerkesztve ]
© asszongya'hogy
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #113130 üzenetére
Azért a kettős tömegű szerencsére jóval később jött divatba a benzineseknél, ahogy a turbó is. A katalizátor persze, van benzinesekben is, csak ugye nem mindegy, hogy egy, vagy mondjuk 3+egy részcskeszűrő is. Ugye, darabonként sokszáz ezer forintos tétel, megérzi a tulaj a két-háromszoros szorzót.
A szivattyún a szűrő nem segít, mert a pumpa után már nincs szűrő, az már nyomás alatti rész azokban, és ha kopni kezd a szivattyú, akkor ha nincs szerencséd ad az üzemanyaghoz némi fémes adalékot, amit a későbbi részek kevéssé fognak értékelni.
Persze, Sasnál nekem is sanszos, hogy ezek a modern zsebbenyúlósabb dízel technikái nincsenek meg addig, míg beindulna a kellemetlenebb fázis.
-
stratova
veterán
válasz #Morcosmedve #113126 üzenetére
Ebbe futottam bele legutóbb. Az ok elvileg az, trükközés nélkül kis turbóssal már nem tudják teljesíteni az Euro6-ot a szigorodó teszteken.
Toyota: 1,3 -> 1,5
GM will not replace its current 1.2-litre diesel when the engines are updated on a new architecture arriving in 2019, people with knowledge of the matter said. The smallest engine in the range will be 25-30 percent bigger.
VW is replacing its 1.4 liter three-cylinder diesel with a four-cylinder 1.6 for cars like the Polo, they said, while Renault is planning a near-10 percent enlargement to its 1.6 liter R9M diesel, which had replaced a 1.9-litre model in 2011.
Cleaning that up with exhaust technology would be too expensive, sources say, so the three-cylinder will be dropped for a larger successor developing more torque at lower regimes to stay cool.
The turnaround on size is a European phenomenon, coinciding with diesel's sharp decline in smaller cars. Larger engines prevalent in North America, China and emerging markets still have room to improve real emissions by shrinking.
...
The tougher tests may kill diesel engines smaller than 1.5 liters and gasolines below about 1.2, analysts predict. That in turn increases the challenge of meeting CO2 goals, adding urgency to the scramble for electric cars and hybrids.Ez pedig egy korábbi [2014] Mazdás cikkből:
Az is elhangzott, hogy a második generációs Skyactiv benzinmotorok sem lesznek feltöltöttek, de még magasabb kompresszióviszonnyal készülnek. Ők a turbómotort nem tartják jónak, bár elismerték, hogy bizonyos alsó résztartományokban a fajlagos fogyasztása jobb, mint a Skyactiv motoroknak. A legtöbbet használt középtartományban az övék a nyerő, a gázreakciója is jobb, nem beszélve a komplexitás okozta többletköltségekről. Az egyik bemutató képen véletlenül ott is felejtették a konkurens motorok betűit a grafikon alatt - egy TSI, és egy kétliteres feltöltött BMW volt.
Az ideális jövő pedig az adiabatikus motor, amely nem veszít hőt a hengerfalon keresztül, így hatásfoka a jelenlegi nevetséges körülbelüli 30%-ról meghaladja az 50%-ot. Ennek megvalósítása annyira távolinak tűnik, hogy időpontot sem tudtak rá mondani, azonban feltételezik, hogy például a jelenlegi könnyűfém helyett dugattyú és a henger is kerámia lesz. Az biztos, hogy a motor hibrid lesz, benzinüzemű, esetleg gázos, de nem dízel.[ Szerkesztve ]
-
mackosajt
addikt
válasz #81556480 #113132 üzenetére
Azt nem kell bizonyítani.
Eddig is tudtuk.A régi szívó és első generációs td-k a mechanikus adagolókkal kimennek a világból is.
Az új elektronikus adagolókkal már akadhat gond, lásd opel 2.0 dti.
Utána a magasnyomású rendszer.
Majd a kettostomegu lendkerék.
Végül, ha ez nem elég, jön a turbó.Én sokáig gondolkoztam a zafira esetén a dizelben, de ezek eltántorítottak.
Aztán jött a turbós benzines opc, de ha nem lett volna olyan "kitűnő", mint amilyennek hirdették, lehet meg is veszem.
Végül az állapota miatt az 1.8 szívó nyert.Szóval nem rossz a dízel, csak rövid távon használva gyorsan kinyirja a kettostomegut meg a turbot.
A bemelegedes probléma már ezen felül mellékes.
Lassabban melegeknek.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113132 üzenetére
Dehogy, mint írtam, nincs bajom a dízelekkel.
De tény, hogy a modern kiadásaiban erősen benne látok egy kisebb anyagi csőd lehetőségét. Mondjuk a modern benzinesektől sem vagyok elájulva, ettől a downsizing turbós benzines katasztrófától is a falnak megyek, szval mondhatjuk, hogy az új motortechnológiákat nem csípem leginkább.(#113133) stratova: Na, végre. Talán jönnek vezethető élvezetes motorok, amik talán kevésbé lesznek környzetszennyezők, mint ezek a kis turbós vackok.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz mackosajt #113134 üzenetére
milyen is az 1.8-asod? mi a motorkódod ?
(#113135) HSM jó, jó , csak már minden benzinesautós ember professzor doktorált a dízelek összes lehetséges hibájából, meg hogy nyomaték az semmi, mert akár a benzinesbe is lehet, meg legalább az forog, meg minden szép és jó. szóval a dízelnek semmi értelme, csa a pénzt viszi és jön megint ugyan az a sztori az adagoló@turbó&szűrű rákfenérűl.
üljön mindenki amibe akar
[ Szerkesztve ]
-
mackosajt
addikt
válasz #81556480 #113136 üzenetére
Z18XE
Steinmetz által ültetett(vagy 4 centit) , gyárilag sötétített ablakok B oszloptol hátra. Nem fólia.
"füst" hátsó lámpák(nem fólia, Steinmetz)
Bőrön, ulesfutesen és navin kívül full.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz #81556480 #113132 üzenetére
Hagyd békén, nem.kell figyelembe venni oszt kész. Vitázni meg reagálni tudnék de nem ér annyit az egész.
@Bolhás: igen, lassan 80.000 mérföldet (kb. 130.000 km) mentem az S80-as dízel Volvóval....már surolja a 200.000 kilómétert...müszakin a haver amiért Radeont ajánlottam neki azt mondta hogy megfingat kicsit.
Két óra.mulva hív hogy toljam ki a szervízévől azt a szar Volvót mert egy órája.keress hibát és.nem.talál....
Szűrők, minőségi olaj 8000 mérföldenként, fékbetét + tárcsa meg izzók és abroncsok. Ennyi az anyagi csőd. De emelett volt régebbi Vectra C-m amivel.semmi baj nem volt..ott volt a Focus 1.8 TDci...ott volt a Honda 2.2...a Passat 1.9.....a dCi....TDDI...TD...ezekbe mindbe belenyomtam minimum 40K km-t....semmi gond nélkûl mentek.Mind1....inkább megyek filmet nézni...
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
mackosajt
addikt
válasz #81556480 #113138 üzenetére
Pár év fejlesztés.
X18xe1 úgy emlékszem még a "nagyblokk", vagyis a 2.2-2.0-1.8 testvérek.
A Z18XE meg az 1.4-1.6-1.8 kisblokk.@Sass: de te nem 170.000 km-esnek hirdetett autókat kezdtél használni, amikben 250.000 van minima. Sajnos felénk a tekerés divat.
Utána meg jön a szívás a húzós tetelekkel.[ Szerkesztve ]
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
#81556480
törölt tag
nem , nem tudom nem is érdekel.
az 1.6 vectrám 100 le volt
unokatesóm 1.9 tdi octaviája szintén 100 Lecsak az oktiban 110-el több newtonmeter volt a nyomaték.
így fele annyit fogyasztott és sokkal jobban ment.
de persze erre is mindjárt írsz valami okosat. ne vedd sértésnek. mindig ez van.
váltogathatok én az 1.6-al hogy lenyomjam, ( míg ő visszaváltás nélkül megteszi ugyanezt) meg pörgethetem a 100 lóerős szarom, és akkor meg beveri a 10 litert. az meg az 5.2-őt
mackósajt az x18xe1 az a kisblokkokhoz tartozik, az egy továbbfejlesztett 1.6 úgy hallottam.
A mostani vectrám 1.8-as. egész jól mozgatja. majd kap egy motorvezérlő optimalizálást és teljesen elégedett leszek vele.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113142 üzenetére
Ha a két kocsi azonos súlyú, és azonosan pontosan kimérve 100LE, akkor azoknak egyformán kell menniük. Nyilván kitalálható ebből, merre kell keresni a különbségeket. (Nagy tempónál bejön a légellenállás is, de ezzel már ne bonyolítsuk a dolgokat. )
A fogyasztás tény, hogy a dízel kevesebbet kér, ezt egy percig sem vitattam.
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
Ja hát igen, lehet velük azonos dinamikával közlekedni, csak hát eléggé ki kell forgatni azt az 1.6 motort, meg váltogatni kell rendesen. és itt jön meg a fogyasztás,. Ez volt a bajom főleg az 1.6-al. a mostani mint írtam 1.8, és sokkal jobban autózható . 2.0 nekem már nagy ( fenntartás, köcsög fizetnivalók stb miatt, ) így inkább még ezen az 1.8-ason húzok kicsit.
-
#Morcosmedve
veterán
2001-es a BMW, van benne. Igaz nem jellemző, hogy szétmenne, 170e km-nél volt kuplung cserém és nincs semmi a lendkerékkel. Ezen kívül nekem is 3 katalizátor figyel, de a korom nem lételeme az autónak, mint többször is írtam már, benzinkúti szaga van a kocsinak és hangtalan járása.
Akkor, lehet csak én gondolom rosszul, hogy normálisan van leszűrve? Ha akkora fém darabok mennek be, az gáz, ha nem olyan nagy, elmegy az olajjal. Ha viszont ez tudott hiba, oda kell figyelni rá, aztán a cserére.
Csak nem értem, hogy ez benzinesnél nem fordul elő?stratova: Köszi! Én mai napig azt mondom, hogy 1,4-1,6 alatt nincs igazán élet, autó súlyától függően.
Sass: Azaz, már szép kor!
© asszongya'hogy
-
mackosajt
addikt
válasz #81556480 #113142 üzenetére
Azért írtam, hogy úgy emlékszem.
De ugye nekem a vectra is x18xe volt.
De már dereng, hogy valakinek carstylingon xe1 volt, és mintha az tényleg "kisblokk" lenne.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
#81556480
törölt tag
-
mackosajt
addikt
válasz #Morcosmedve #113145 üzenetére
Dízel nagynyomású rendszer az 100+ bar.
Ott a legkisebb kosz is bosszút áll.
Benzines meg mondjuk 3-4 bar nyomassal fecskendez.
Ott "elfer" a rendszerben.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
HSM
félisten
válasz #81556480 #113144 üzenetére
Teljesen érthető.
Amúgy ezt én is imádom a dízelekben, hogy nem kell annyira forgatni, hogy menjen. Van ismerősnek egy 2,5-es V6 TDI (asszem PD), na egy olyat simán elfogadnék a hülye hangjával együtt.(#113145) #Morcosmedve: Igen, a BMW sosem szerénykedett a katalizátorokkal.
Nem nagy fémdarabokra kell gondolni, hanem pici finom reszelékre a csapágykopásból a szivattyúból. A nagynyomású rendszert vághatja agyon, és elvileg nem tudják rendesen kitisztítani, ezért kell az egész rendszert cserélni, mert ha nem cseréled, a bennmaradt maradék még simán kinyírhat pár cserélt komponenst újra, és összegben még többre is kijöhetsz, mintha egyből bevállalod a nagynyomású rendszer komplett cseréjét.
Benzinesnél más a befecskendezés, ott nem tudok ilyen problémákról.
(#113148) mackosajt: Akkor ezért. Köszi az infót.
-
mackosajt
addikt
válasz #81556480 #113147 üzenetére
Lehet csak motorvezerles.
Lehet vezermutengely fokolas.
Bármi.
Össze kell nézni a cikkszamokat, mi egyezik.
Mint anno én tettem x20xev és x18xe esetén.
Aztán láttam, hogy csak szinte a dugattyú és a hengerfejtomites a különböző.http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080