Új hozzászólás Aktív témák
-
Soma01
veterán
Sziasztok!
Az ülésfűtés elszakadt fűtőszálát lehet javítani? (csak fűtő huzat)
Nem nagy összeg egy újat venni, de szívesen megcsinálnám, ha lehet. Nem szeretek pazarolni. A miatt merült fel bennem kétség, mert nem tudom, hogy működne-e, ha kivágom az elégett fűtőszál részt, majd összekötöm? A mérete az egész szálnak, ezzel változni fog. Ez számít a gyakorlatban? A szálat, hogyan lehet összekötni? Gondolom a forrasztás nem lesz jó, préselni kellene. Vagy mi a helyzet ez ügyben? -
Soma01
veterán
Sziasztok!
( nem szerelő vagyok, csak lenne egy kérdésem)
A fektárcsa minimum vastagságát hogyan kell figyelembe venni? Biztosan nem kell folyamatosan mérni. Vagy igen? A megadott minimum érték alatt nem lehet új fékbetétet berakni? Vagy mindig méregetni kell és ha eléri a minimot, akkor csak egy tárcsa csere?
Mert új tárcsa és betét esetén a betét elkopásakor a tárcsa eredeti és a minimum vastgságnak több mint a fele már elkopik. Akkor egy tárcsa nem bir ki két szett betétet? Ne már!
Vagy új betéttel el lehet kezdeni a tárcsa minimuma felett és ha a betét elkopásakor már a minimum alá kerül a tarcsa, akkor az még nem gond? Mert így laikusként így lenne a logikus. Úgy ránézésre van azon még bőven. Nekem 1,3mm-t kopott az első betét szettel (szabályzással együtt). 2 mm lehet a max kopás. Ez alapján a második szett betét elkopásakor már a minimum alatt lesz, de nem sokkal. Hogy van ez?[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Velem együtt van 1,3 tonna az autó.
Akkor vegyek olcsóbbat a tárcsából mert úgyis cserélni kell a betéttel együtt? Amúgy van lényeges különbség, pl. fékhatásban, a különböző gyártmányú vagy fajtájú tárcsák között? Most Bosch-t nézte ki. Az biztosan nem gagyi.
A betétből már megvan a favorit. Jobban fog mint eddig bármelyik amit próbáltam és sokkal kevésbé piszkolja össze a felnit, hidegen is jól fog... (alap) Ate, Trw a közelben sincs, próbáltam azokat is. -
Soma01
veterán
Nekem "varázs" másnak lehet nem az. Ja! És még a felsoroltakkak kb. egy árszinten is van! Amúgy zöld EBC. A többi (márka) sajnos mind csalódás volt, ehhez képest. De szerintem nem minden autón jön ki ennyire a különbség, mint nálam. Az EBC tárcsa elég drága egy Febi, Bosch, BluePrinthez képest.
A hozzá való tárcsa biztosan jó (most is az van fent), csak gondoltam, valami olcsóbb is elég. Pláne, ha ez után együtt cserélem a betétekkel. Vagy már az is előírás, hogy egy gyártótól legyen a tárcsa és a betét is?[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Az én igényeimnek megfelel. Nekem nem verseny betét kell. Utcán használom. Árban is jó, alig porol láthatóan, nem, kell melegíteni... Nekem ez teljesít eddig a legjobban. A Textart még nem próbáltam, de az alap TRW és az ATE nem jött be. A többi (nem alap) meg drágább.
Akkor olyan sokat számít a tárcsa gyártója is? Gondolom van különbség az összetételben. De ez érezhető a fékhatáson? Vagy csak annyi, hogy lutri és az azonos márka meg nem lutri? -
Soma01
veterán
válasz tasiadam #1430 üzenetére
Köszönöm a sok segítséget!
Most ott tartok, hogy a Rotinger Graphite Line vagy az alap tárcsája jó lesz nekem. Erről a márkáról mit tudtok? Eddig gyakorlati tapasztalatot nem olvastam róla, csak jó kis marketing szövegeket. Amúgy jónak tűnik.
Tudom, Textar, Trw, Ate ... De biztos, hogy nem csak ezek a jók. Próbálok tájékozódni. -
Soma01
veterán
válasz subaruwrc #1433 üzenetére
Rendben. Köszönöm!
Ezek szerint tényleg jó, nem csak a marketing duma szerint jó. Olvastam egy cikket is, ahol dicsérték, de az is az importőrrel készült.
Akkor berendelem az első tárcsa szettet.
Nekem nem versenyzésre kell, csak a gyáritól akarok jobb fekeket. Most elégedett vagyok, és a jelenlegi összeállítás árától nem szeretnék többet költeni. Tehát Rotinger tárcsa lesz előre, meg ha majd kell, hátra is. A betét meg marad még a green. Vagy ebben az árban tudsz jobbat? -
Soma01
veterán
válasz subaruwrc #1435 üzenetére
Eszembe jutott még valami.
Azt olvastam, hogy vannak már fémmentes betétek is, illetve alacsony fémtartalmúak. Epad (Textar), ECO (Ferodo) fantázianévvel. Ha jól tudom, az EBC színes, sport betétei is ilyenek. Más márkánál viszont nem nagyon láttam ilyet az autómhoz. Talán külföldi boltban mintha láttam volna Ferodo premier ecot. Szóval ez a tulajdonság a kevés fékpor miatt jó lenne ha maradna. Ha pedig ezt is nézzük, meg az árat, a beszerezhetőséget és a teljesítményt is, akkor nekem az jön le a netes kereséseim alapján, hogy az EBC-nél nem találok jobbat. Te tudsz ajánlani ezen szempontok alapján mást? Az autómhoz való betét gyári cikkszáma 04465-02130 .
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- Futás, futópályák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...