Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Lenne egy egyszerű kérdésem: a mai személyautókban hogyan történik a sebességmérés? Elsőre én azt gondolnám, hogy a kerekek forgási sebességéből számolódik, viszont akkor felmerül a kérdés, hogy ezt nem befolyásolja, hogy hány colos kerék van a kocsin?
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz Szplöttyy #236 üzenetére
Ha befolyásolja, akkor az lehet drasztikus is: pl 14" helyett 16"-os kerék esetén már majdnem 15%-os az eltérés, ez autópályán már jelentős: nem mindegy, hogy 130-cal vagy 150-nel mész.
Viszont fizikából rémlik valami a csúszásmentesen haladó kerék haladási és kerületi sebességének egyenlőségéről, amit kihasználva talán kiküszöbölhető a kerék nagysága a képletből...Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Előzni tilos tábla hatálya alatt előztem, rendőr lemeszelt. Mivel siettem, és nem igazán voltam tisztában azzal, hogy a szabálysértési eljárás hogyan is zajlik, ezért elfogadtam a helyszíni bírságot. Kérdésem az lenne, hogyha az előbbi megoldást választottam volna, akkor az mivel járt volna? Hogyan folytatják le, hogyan tudják bizonyítani, hogy tényleg szabályt sértettem? Elég a rendőr szava?
Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
Tudom, hogy miután elismertem a szabálysértést már nincs mit tenni, kérdésem a „mi lett volna ha?” típusba tartozik. Tehát ha a rendőr azt mondja, hogy előztem, én meg azt, hogy nem előztem. (Az előzni tilos tábla tényleg ki van téve, azt kár lenne megkérdőjelezni.) Gondolom felvételt nem készített az előzésről, így az eljárás során 2 ellentétes vélemény alapján kell dönteni. Ilyenkor erősebb a rendőr szava?
A HB 10k volt. (Hozzátartozik, hogy szintén nem bizonyíthatóan, de a sebességhatárt sem tartottam be, mert útépítés miatt ez 40 km/h volt, igaz az út már majdnem kész van, csak a felező nincs felfestve.)Dive ever, work never.
-
F-ECT$
titán
válasz bajuszati #805 üzenetére
A vizsgának hatóságilag meghatározott ára van, mely szgk esetén a motortól függ. Az átvizsgálásnak szabad ára van, de összességében a 17K nem tűnik soknak.
A felsoroltakon túl nem árt ránézni a lengéscsillapításra, az összes fényforrásra (pl rendszámtábla világításra is), a gumikra, és az esetleges felszíni hibákra: repedt üveg, rozsdásodás, stb.
Dive ever, work never.