-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
agent_k
őstag
válasz choco01 #19093 üzenetére
Biztos az a 10W-40?? A '89-es mazdámba se ilyen olaj kellett... Nincs annak a kocsinak véletlenül a neten egy kezelési leírása? Benne lesz, hogy milyen olajat javasol a gyártó.
Illetve ha a MANN jó filtert gyárt a bömösömhöz akkor szerintem a skodába is tökéletes lesz.De én azt gondolom a kérdésekből, hogy el kéne vinned egy olyan autószerelőhöz akiről jók a tapasztalatok ismerősi körben és ő majd szépen lecserél neked mindent amit kell.
-
gabor9991
őstag
válasz choco01 #19093 üzenetére
Jó lesz bele, a castrol motorolaj választó is ezt ajánlja a kocsihoz, vagy az EDGE 5w40 -et.
EFlhasználástól függ, melyik a megfelelőbb, ha sok a rövid táv, akkor inkább az 5w40.
Mennyiség 2,8L, csereperiódus 15000km/1év, ha van literes kiszerelés, nézd meg, úgy nem jön-e ki olcsóbban.
Szűrőből a Mann filter gyári beszállító, pont úgy mint a Bosch.Cserélni kellene a gyújtógyertyákat is néha, a pollenszűrőt is, fékfolyadékot is, az én kocsimban 10 évente a hűtőfolyadékot is cserélni kell, de az nem skoda, a hosszbordás szíjat is érdemes lenne megnézni, ennyi idősen el is lehet már öregedve.Vezérlés az katalógus szerint láncos, azzal nincs tennivaló, ha nem csörög.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz choco01 #19097 üzenetére
Milyen jelek alapján veheted észre, hogy cserélni kell?
Kihagy a motor, durrog, nehezen indul...a szíj csikorog indítás után, vagy esőben, esetleg amikor felkapcsolod a világítást.De ezeket nem szabad megvárni, hogy jelentkezzenek.
Az már baj, ha vannak jelek.Időben ki kell ezeket cserélni és kész.
Így marad mindig üzembiztos az autó.Gyújtógyertya:
Denso 750-1200/db
Bosch 1000-1300/db
Ngk 1300-1400/db
Hosszbordás szíj, feszítővel, vezetőgörgővel 21-22000( ha ennyit futott, akkor elég a szíjat cserélni, ha már elöregedett, ha jó nem szükséges piszkálni szerintem.
Aktívszenes utastérszűrő (elvileg minden modernebb autóban van valamilyen utastérszűrő)
Hengst 3760
Mann filter 5500-6000
Bosch 2366
Fékfolyadék nem drága 2-3000-ből kijön.
Az előbb kifelejtettem az üzemanyag szűrőt, azt is illik ilyen idős korban cserélni.
Hengst 1903/db
Bosch 2176/db
Mann 2721/dbEzek egy webáruház árai, ahol én is vásárolni szoktam.
Munkadíj változó, nálunk, itt vidéken, 2000/óra a rezsióradíj 25éve működő szervizben.Egy olajcsere-gyertyacsere 2000 volt egy hónappal ezelőtt, de én mér 16 éve ide járok
Itt egy olajcsere-gyertyacsere-levegő és pollenszűrő csere-hosszbordás csere benzinszűrő csere munkadíja
biztos megállna 10000 alatt. de inkább 8000.És olajat minden évben ajánlatos cserélni, nem csak 3 évente!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz choco01 #19108 üzenetére
Champion belépőszint a másik kettőt nem ismerem de tartok tőle, hogy nem élvonalbéli... Mann filter az jó de drága. Az autó nem egy ördöglakat jó bele sztem az olcsóbb is. Igazából a lényeg, hogy rendszeresen cserélve legyen (10-15k km) és akkor nincs gond.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
válasz choco01 #19111 üzenetére
Első autónak elég lesz az, főleg városban
Legalább van egy viszonylag új, nagyon megkímélt autód.
Én is így vettem első autót. Azóta is az vanOlajat attól függetlenül le kell cseréltetni évente hogy nem megy bele km. Max. 2 évente szerintem.
Tölts le hozzá egy kezelési kézikönyvet és cseréld / cseréltesd le a váltóolajat, fékfolyadékot, fagyállót is. Valszeg 9 év alatt ezek soha nem voltak akkor.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19099 üzenetére
Motult bele a legjobb olaj és nem hamisítják. Castrol felejtős.
Olajszűrő Mehle vagy Man.
Jobb ha az ember mindent kicserél így tudod,hogy minden oké. 3 gyertya nem a világ.Jól gondolom 3 hengeres.
Vezérműszíj ami még kérdés lehet. 20 ezer kevés de a szíj öregszik is.[link] Elég jó áron dolgoznak és a posta ingyenes.
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19119 üzenetére
Hát ha már nem Mahle és Man akkor Champion.
Total olajokat igazából nem ismerem,Peugeot és Citroen olaja. Valószínű a WRC hez fejlesztenek rendesen.
Nem lehet rossz olaj.
Motul odateszi magát minden hol. 2 vagy 4 ütem. mindenhol kitűnik a többi közül.
Engem nem érdekel,hogy mennyibe kerül. Csendesebb a motor a váltás finomabb.
2,8 liternél ugyan már mennyibe kerül.ViccBmw szervizben vagy a saját olaját, vagy Motult tesznek. Igaz a Motul drágább mint a gyári Bmw olaj.
Akkor csak nem lehet rossz.Total Quartz 9000 lehet,hogy egy kicsit sok lesz a skodának.
Jobb nem kell, amit gyárilag ajánlanak bele.Viszkozitásra figyelj.
[ Szerkesztve ]
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19121 üzenetére
A baj az hogy nem tudod mit veszel. Castrolt hamisítják.Néz utána.
Próbáltam motorban és autóban is.
Az autó ette az olajat a motor váltásnál csattogott.És hangosabban is járt a motor.
Léghűtéses a motorom és csak egyszer kapót egy hő sokkot az olaj, túlmelegedett.
És olyan lett mint a víz. Na akkor aztán volt hang és csattogás. Motulnál ilyen nincsen.
10w 40 volt mindegyik. Amit előírtak a motorhoz. Castrol és a Motul weboldalán.
Castrolt tényleg ne. -
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19128 üzenetére
Manolt nem ismerem.
De nagyon odavagy a castrolért. Nem tudom,hogy hamisítják e.
Valószínű próbálják mindenféle hologrammal védeni.
A minőséget meg kell fizetni.Pár ezer forinton meg ne spórolj.
Te is élhetnél kenyéren és vízen.De a fizikai munkát nem biztos,hogy sokáig bírnád.
Ha hószútavon gondolkozol az autódal, akkor ne spórolj ilyenen.
Meghálálja a motor azt neked. -
::Trunks::
senior tag
válasz choco01 #19169 üzenetére
Talán kicsit jobban értenek hozzá ,mint Te.
Szerinted hány ember szambázik be naponta,hogy fóbiához kell ez, meg az?
A cikkszámot fejből vágják ,ne őrjíts már meg.::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
ducati113
csendes tag
válasz choco01 #19165 üzenetére
Bmw vagy Audi? Japán vagy Német autó. Japán vagy Svájci óra?Android vagy Iphone.
Texcos bicikli vagy Pinarello.................stb.Próbáld ki és megtudod!
Az emberek különbözök. Igényesek és igénytelenek.Vannak akik mindenek megadják a módját valakik nem.
Ez nem pénzkérdés.
Vw konszern meo szempontból egy nulla.Minden szar mehet a gyártó sora.
Bmw olyan magasak a követelmények,hogy inkább nem vállalunk melót mert ráfizetés.
Persze ettől az autó még jó lehet.
Turbót cseréltek az autómon,csak akkor vállalták a garanciát ha gyári vagy Motul olajat rakhatnak bele.
Mért is?
Lehet itt köröket írogatni, aki szereti az autóját az megad neki mindent.De ez igaz szerintem mindenre.
Aludhatsz vas,pozdorja,tölgyfa vagy szalmazsákon. Nem mindegy a célnak megfelel mindegyik.
Mindenki döntse el mi jó neki.Ahogy élsz, úgy ítélsz
-
hornis
csendes tag
válasz choco01 #19171 üzenetére
Ne szerencsétlenkedj már?
Hívjad fel a Kovács autót és készítsed ki a forgalmidat.
Írd össze mikkel és a srác összeszedi neked.
Garantálom,hogy olcsóbban nem találsz sehol.
Segíteni fog,minden kérdésedre válaszol.
30 ezertől posta ingyen.
Válogathatsz is az alkatrészek között,árban minőségben. -
hornis
csendes tag
-
::Trunks::
senior tag
válasz choco01 #19171 üzenetére
Igen? Akkor arra készülj fel ,hogy az autószerelő nem fogja neked beszerelni azokat az alkatrészek ,amiket te veszel. De biztos tapasztaltabb vagy itt jó párunknál.
Mert remélem ,hogy nem Te szeretnéd megcsinálni, ha már azzal szemben is tanácstalan vagy ,hogy milyen olaj kell bele, inkább ne nyúlj hozzá.::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
::Trunks::
senior tag
válasz choco01 #19190 üzenetére
Nagyon kezdő vagy még szerelés ügyben....
Majd rádöbbensz.
Azért ,mert az autószerelők nem a munkadíjból élnek.
Nekik is megvannak a kedvezményeik, amiket te persze nem látsz ,hanem mikor egy komolyabb dízelt kuplungoznak ,akkor megmondja,hogy 200.000volt az alkatrész, meg 30.000 a szerelés.
Nos ezen ő szakított 100k + -t 1nap alatt.De ha azt mondod ,hogy Te viszed a kuplungot, meg a kettőstömegűt, mert éppen kihoztad mondjuk 120ezerért, akkor hirtelen vagy nem ér rá, vagy kerek perec megmondja,hogy ha te hozod nem csinálja meg.
Tróger banda az összes szerelő ,amit tehetek magam csinálok, nekem is van 40% kedvezményem.
Továbbmegyek :
Van unix kedvezményem ,de éppen nem tudtam kihozni kuplungot a tesóm oroszlánjára, ezért egy haverunk hozta szintén 40%-ra ,de lángból.
100ezer, a szerelő 30ért berakta, nem szólt semmit.
Haveromat felhívták ,hogy a szerelő bement verni az asztalt másnap,hogy mi az ,hogy lakossági emberek csak úgy 40% kedvezményeket kapnak. Többet nem kell neki ott még vásárolni se, nem ,hogy ekkora kedvezményre. Hát vannak ilyen férgekPersze a szomszéd józsibácsi aki 3 sörért lecseréli az olajat, az más ,mint aki maszekban, vagy rendes szervízben dolgozik, azok nem dolgoznak hozott alkatrészből.
[ Szerkesztve ]
::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
kaszaking
tag
válasz choco01 #19205 üzenetére
Az első részéhez tudok hozzászólni a másodikhoz nem.
Én többször rendeltem tőlük, eddig 1 hiba volt. Nem azt küldték amit rendeltem. Azonnal írtam nekik hogy valami nem stimmel. Másnap reggel hívott az emberke hogy nagyon sajnálja és megrendeli amit én szerettem volna. Küldött egy postai papírt amivel a postán ingyen feladhatom a rossz alkatrészt. Másnapra már meg is kaptam az eredeti rendelésem. Tényleg nagyon korrektek és olcsóak -
Rivaul
addikt
válasz choco01 #19500 üzenetére
Hmm jóféle papa verda akkor 10 éves a gumi és szépen repedezett, a sok állás se tett jót neki. Ha csak nem faluban döcögöd végig a nyarad nagyi tempóba akkor csere érett.
szepsyKöszi. Ennyiért lehet akkor rárepülök.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KisBundi
őstag
válasz choco01 #19505 üzenetére
Négyévszakos gumikkal vettem az autót tavaly decemberben ami miatt sikerült is még 40 ezret lealkudni az árból. Persze az nem kötöttem a kereskedő orrára, hogy az egyik legjobb 4 évszakos gumi van az autó, ez pedig a Goodyear Vector 4Seasons. Nekem bevált télen. Nyáron nem tudom hogy fog viselkedni, de valószínűleg jobban fog kopni mint egy mezei nyárigumi.
-
Rivaul
addikt
válasz choco01 #19505 üzenetére
Évi 3-4-re még egy téli is elég 5 évig... A vredestein-el csak még jobban jársz. Bátran tedd rá. Még én is elgondolkodtam 15-ért pedig évi 15k is meg van átl. Amúgy láttam már rosszabb gumival is fuvarozni kollégát napi 600km-et, konkrétan a szöveten futott az autó de az életével játszott, és ha még az nem is érdekes akkor másokéval is.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
runner 125
nagyúr
válasz choco01 #19563 üzenetére
Nyilvánvaló, h a 4 évszakos jobb télen, mint egy nyári, hisz köztes keverék. Ennek ellenére, én biztosan nem tennék fel 4 évszakos gumit.
Ha korlátozott budgetből szeretnéd megoldani, inkább nézz használt nyári és téli gumikat."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Formaster
Topikgazda
válasz choco01 #19565 üzenetére
Esetleg nyáron ok a téli, max jobban kopik, de fordítva sosm. Olyan ez, mint a sörre-bor bármikor, borra-sör meggyötör.
Viccet félre téve, ha nem akarsz balesetet okozni, vagy jobb esetben csak büntetést, akkor téli, vagy leginkább 4 évszak. Arra a pár méterre mindegy. Télen a nyári felkeményedik és olyan lesz, mintha korcsolyáznál, még a nem fagyott aszfalton is.
#19560-Solt- nem illik sokáig rajtahagyni, főleg ha papír alapú.
[ Szerkesztve ]
-
-
Laca1212
őstag
válasz choco01 #20489 üzenetére
Azt a specifikációjú és viszkozitású olajat tedd bele amit a kezelési könyv ír.
[ Szerkesztve ]
-
Imibácsi
aktív tag
válasz choco01 #20493 üzenetére
A gyakori indítgatás olaj szempontjából nem gond, az önindító, akksi és fogaskoszorú kopik ilyenkor a legjobban. Inkább a hideg, a felmelegedési idő ami érdekes (savasodás), valamint a nagy fordulatszámon való terhelés (viszkozitás-vesztés, folyósodás). Az opel "fantasztikus" Ecotec motorja valószínű ette az 5w30 olajat, ezért raktak bele 10w40-t, hogy talán abból kevesebbet csipeget. Én Total, Valvoline, Eneos, Opel olaj közül választanék, és 5w40-t.
[ Szerkesztve ]
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Laca1212
őstag
válasz choco01 #20493 üzenetére
A viszkozitás(5w-30) mellett kellene lenni még ACEA specifikációnak is a kezelésiben. Márka majd mindegy a nevesebbek közül. Csak ne hamis legyen. ENEOS ilyen szempontból jó lehet, mert kevésbé ismert és nem nagyon hamisítják, ellenben kiváló olaj. Ha a dobozon rajta van a kezelésiben szereplő ACEA spec, akkor mehet. 5w30 vagy 5w40 jó lesz bele ha csak a viszkozitást nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
Imibácsi
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gaming notebook topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yettel topik
- E-roller topik
- OpenMediaVault
- Aliexpress tapasztalatok
- Elfelejtettem a film címét
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...