-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
"Rage-poszt" avagy elrettentő példa következik. #ytalert!
Kevés dolog okoz instant agyvérzést, de ez köztük van. Látni ahogy egy zseni autót, jó eszközökkel, megfelelő minőségű vegyszerekkel és ordító hibákkal tarkított technikával csutakolnak.
így ne csináljátok.Nem azt mondom, hogy én bezzeg jobban meg tudnám csinálni, hanem...de, azt mondom.
Szomorúvá tesznek az ilyen videók.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
*Ha van zárt/fűtött helyed ahol csinálod
-> porszívózd át a hajlatokat és illesztéseket az üléseken
-> *meleg vizes nyirkos szivaccsal töröld át az üléseket, ez lehozza a kosz egy részét, kissé felpuhítja a borítást
-> bőrtisztítót a kefére fújd, kis nyomással és körkörös vagy akár egyenes mozdulatokkal dolgozz fentről lefelé, ne túl nagy részeken - a tisztító száradását megelőzve. Pl háttámla felosztása: felső fele, alsó fele, jobb oldali támasz, bal oldali támasz.
-> *nedves szivaccsal vagy mikroszálassal távolítsd el a habot a felületről, töröld át egy szárazzal
-> ellenőrizd az eredményt, adott esetben tisztítsd újra
-> bőrápolót egy szivacs applikátorral vidd fel, hagyd száradni legalább fél napot, de akár egy egészet isDe ez csak az én tippem
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51006 üzenetére
Lássuk.
Az hogy lecsapatja a felniket, mielőtt a fallout removert felhordja még csak hagyján. Ha körbe járja mind a négyet és utána kezdi sprickolni, a víz egy része már lecsorgott, de szerintem száraz felületre fújva jobb a kontakt. Megy rá a hab majd elkezdi ecsetelni. Én ezen a ponton vetném be inkább a magasnyomásút - a vegyszer dolgozzon, ne te. Ráadásul azzal hogy ecsetel, csak összekaristolja a felületet. a koszt dörgöli össze-vissza. Videóban hű de látványos a before-after, de főleg hibás, elvégre minimalizálni szeretnénk a karcokat. Küllők közt sem fentről lefelé halad, pedig úgy legalább az alsó rész tovább ázhatna a keféből kicsorgó sampon miatt.
Gumit átdörgöli, majd a koszos kefét visszadugja a mosószeres vödörbe. Ahelyett hogy kimosná előtte.Tanksapkánál, csomiajtónál ismétli a fenti hibás sorrendet.
A vízlehúzókat legalább nem felejti el, ez plusz pont. Lehetne javítani rajta - annyiszor kell átmenni rajta bő folyadékkal, míg fehér marad a hab, sűrűn öblítve a felületet és az ecsetet is.
Kesztyűs kontakt mosás esetén megcsinálja a csomitetőt majd a lökhárítót egészen az aljáig - utóbbi az egyik legkoszosabb pont az autón. Hősünk meg onnan folytatja tovább a műveletet.
Ez akkor sem a legjobb, ha kimossa a kesztyűt 1-2 panelenként.
Fentről lefelé haladnék a helyében, az autót két félre osztva, fejben tartva a legkoszosabb részeket - csomiajtó/hátsó lökhárítő és az első ajtók alja.Az ülés-ajtó-ablak tisztításnál a vegyszert a felületre fújja. Inkább a kefére/mikroszálasra bitte.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz FeRRaR1 #51010 üzenetére
Én is kb így szoktam felosztani az autót a mosáshoz, a második felosztás az ajtók közepéig, a díszlécig tart. Mindhárom részre dedikált kesztyűt használok.
A felni lecsapatása nálam is koszréteg kérdése, van hogy én is előbb átmegyek rajta magasnyomásúval.
A fenti észrevételek annak a videónak szóltak, nyilván minden mosás más, úgy kell igazítani a beavatkozás mértékét. Van hogy elég csak egy lándzsás szűrt vizes vagy mosószeres kör, esetleg egy habfürdő. De a vezérelv mégiscsak az, hogy a lehető legkevesebb fizikai kontaktot alkalmazzuk. Ha viszont kell, akkor azt jól csináljuk. Nyilván senki nem profiként jön a világra, azért sem hagytam kommentet a video alatt. A topiklakók figyelmét viszont szerettem volna felhívni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
Gyanítom a kommentelő mobil esernyőnek használja az autóját vagy simán csak teljesen hidegen hagyja az állapota. Nem verheti be mindenki annyira a fejét, mint a topiktagok.
Egyébként újabban a kompresszor+pisztoly kombón gondolkozom erre a célra. Vannak azok az állapotok, ahol ez simán tud segíteni.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz vazee00 #51064 üzenetére
Ezzel a készlettel amit vettél. A bőrösök fél évente ajánlanak egy tisztítást és ápolást.
Kímélő tisztítód van, az erre hibátlan, időszakos tisztításra én is azt használom. Az elefántzsír szintén tökéletes az ápolásra.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
Nem tudom egzakt módon kevés-e, de nem a legideálisabb.
Én is csak fotelból bökdösöm a ködöt az előző bemondásommal, mert nem tudom milyen az a bőr/vinyl, csak az eddigi tapasztalatokra alapozva írtam.Az alábbi két példán remélhetőleg látni, hogy sokkal fényesebbek azok a részek, amik még koszosak.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
Lecsapattam a gépet a Savoyaban és jó híreim vannak.
A járgány normálisan néz ki, továbbá a habpisztoly nyomása szerintem kétszer akkora, mint korábban volt. Sőt, egy kicsit talán a sima mosó lándzsa nyomása is nagyobb.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51164 üzenetére
Teljes reset. Mosás - Adams Strip Wash vagy Chemical Guys Clean Slate. Aztán igény szerint jöhet Tar és Iron remover, esetleg gyurma is ha szükségét érzed/hallod.
IPA, kerámia, örül.Az eddig látottak alapján a kerámiánál nagyon nem mindegy a hőmérséklet.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51175 üzenetére
A kérdés egyébként teljesen jó.
Helyből azt válaszoltam volna rá, hogy a tartósság. A sok kence - wax, kerámia időtakarékosabb. Egyszer felteszed és hónapokig nincs rá gondod, ~80% tisztaságot tudsz fenntartani érintésmentes mosással is.Egy quick detailerrel mint pl. a BSD ez a védelem rövidebb ideig tart. Elméletileg. Corsa felnijeit november elején kezeltem BSD-vel és direkt nem töröltem vissza. Még mindig tökéletesen tart, pedig volt taknyos-esős idő bőven.
Majd a törpiek kijavítanak meg kiegészítenek, akik pl használnak is kerámiát.
szerk.:
chopin42 - Attól függ milyen állapotok uralkodnak a géptető alatt. Ha nincs olajfolyásod, akkor elég egy sima apc vagy mezei sampon, akár mosogatószer is. Ápolásnál azt vettem észre, hogy ha tényleg tiszta és száraz a felület, akkor az ápoló állása az, ami igazán nagy különbséget eredményez.
Felviszem az első réteget, majd 24 órával később a következőt. Egy újabb nappal később bátran használható, tartós lesz.
Persze ehhez is kell egy normális hőmérséklet.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51179 üzenetére
Azoknak jó, akiknél nagyon ritkán van érintéses mosás, pl nálam is.
Megbocsátó a szín (szürke és világos kék), emiatt "elég" a lándzsás mosás is és így minimalizálható az új karcok esélye.
Legtöbb esetben hiányzik az összes felszerelés egy biztonságos két vödrös mosáshoz. Gondolok itt elsősorban a magasnyomásúra és ezzel együtt a foam canon-ra, fizikai helyre, stb.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz chopin42 #51218 üzenetére
Egy jó ecset kívülre [link] meg egy wheel woolie [link] és meg is vagy.
Ha már így le vannak szerelve, mehetne rájuk egy-két réteg wax is és sokkal könnyebb lesz az élet.
Akkor meg igazából elég egy sima habfürdő és lecsapatás a közel tökéletes eredményhez. Ha az kevés, akkor egy jó fallout remover / felnitisztító bevethető.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz chopin42 #51231 üzenetére
WD40 felejtős, az vízkiszorító ahogy a neve is sugallja. Az IPA-val lehet haladni, csak szerintem viszonylag lassan - áztass be vatta/bármi darabot és tapaszd oda. Minél tovább van a felületen, annál jobban segít.
Nálam a Q2M Tar a titkos fegyver hasonló esetekben, centírsúlyok eltávolítására eddig verhetetlen, szintén beáztatós módszer. A nitrohígító kicsit overkill, lehet vinné a fényezést is.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz TayRol #51238 üzenetére
Mielőtt bármit is írnék - ha esetleg tudnál mellékelni egy-két képet amin látható a különbség, az szerintem segítene.
tibbike01 - Sonaxnak van egy Ceramic QD-je is, de egyelőre várólistás mert még mindig félig van a BSD.
Ha bírjon ki legalább 6 hónapot, akkor inkább egy paste wax lenne célszerű. Collonite, CC Butter Wet Wax, Billt Hamber, Griot's Garage cuccai pl.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz tibbike01 #51242 üzenetére
Kínosan ügyelek rá hogy vékonyan kenjem, de ettől függetlenül visszatörlés előtt pontosan egy nagyon halvány zsírosnak tűnő képet kell látnod.
Az első pár elemen nagyon könnyű dolgozni vele, aztán egyre nehezebb lesz - én nem szoktam megvizezni az applikátort, valószínűleg emiatt.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
válasz tibbike01 #51252 üzenetére
Ahogy korábban írtam a felvitelt ki kell próbálnom még nedvesített szivaccsal. Ettől eltekintve teljesen meg vagyok elégedve vele. Elrontani nem lehet, szép fényt ad és tartós is.
Bard ezt tudta összeszedni a v1 vs v2 témában:
Bilt Hamber Double Speed-Wax V1
V1 features a blend of high-quality Brazilian Carnauba wax and a blend of synthetic polymers. This composition provides excellent gloss, hydrophobic properties (water repellency), and resistance to UV rays and environmental contaminants. However, the Carnauba wax component imparts a slightly softer and less durable finish compared to V2.
Bilt Hamber Double Speed-Wax V2
V2 undergoes a slight modification in its formulation, replacing the traditional Carnauba wax with a higher carnauba content wax. This results in a significantly harder and more durable finish, offering improved resistance to scratches, swirl marks, and environmental damage. Additionally, the enhanced Carnauba wax enhances the overall gloss and reflectivity of the paintwork.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz chopin42 #51300 üzenetére
Ilyen esetre legfeljebb a soft gyurma jöhet szóba. Medium és hard felejtősek.
Érdemes egy eleve melegebb napot választani, vízforralóban melegíts pár dl vizet és mehet egy tiszta vödörbe, mellé a gyurma hogy puha legyen.Szinte biztos hogy így is lesz nyoma, de legalább minimalizálod.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz chopin42 #51306 üzenetére
Ezt ne ekézésnek vedd, de 6-7 órába rengeteg minden bele kellene férjen.
Nem most mosod először a gépet és ha jól emlékszem van is rajta egy réteg wax. Ennél fogva egy aktív habos/semleges PH előmosós áztatás, lecsapatás, kontakt mosás, szárazolás kombóra gondolok - maintenance wash. Felnikkel, kéderekkel együtt is max 2-3 óra.
Ablakozás, műanyagozás szüttyögve fél-1 óra.
Gyurmával át lehet siklani egy normál méretű autón negyed/fél óra alatt.A kézi polírt passzolom.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
-
Petyyyyy
addikt
válasz chopin42 #51312 üzenetére
Szakmai kérdések csak a fórumban...
Egyébként szerintem nincs nagy megfejtés. Egy kemény wax sokat segít a dolgon, mert egyszerűen kitölti a karcokat. Azt viszont ne felejtsük el, hogy csodákra az sem képes.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
Hétköznap mindenkinek millió az ügye. Az ember be akar állni, lecsapni az autóját és menni a dolgára. A helyedben én inkább hétvégén mennék dél-1 körül, akkor van ott a "ráérős" osztag.
1. + előtte bedugod egy ujjad a féktárcsára és ellenőrzöd nem túl meleg-e
3. aktív habbal lefújod és hagyod hogy feláztassa a koszt, így kevesebbet kell majd kardoznod a 2. lépéssel. Ha megfelelően építették a mosót, akkor a beálló teljesen árnyékban van mikor ott vagy.
2. mehet a samponos mosás. A felnitisztítónak meg a habnak is volt ideje dolgozni, csapasd le rendesenIgény esetén jöhet mégegy habozás és a szivacs/pamutkesztyű + legalább egy vödör, de inkább kettő.
Mindegy mit használsz kontakt mosáshoz, karcolni fogsz. Jó minőségű eszközökkel minimalzálható.
Ha a habos autót kezded el dörgölni, az első elem végére már lesz kosz a szivacson és azt fogod tovább vinni a többire - ezért kellenek a vödrök.
Van pár 5 literes szélvédőmosós ballonom, azokat töltöm fel vízzel, így kb félig tudom tölteni a vödröket is a mosóban és nem spriccel mindenhova a víz, ha a lándzsával tovább töltöm őket.5. teljesen jól írtad
Ez bőven több mint fél óra.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz -secret- #51494 üzenetére
Határozottan.
APC / mosogatószeres víz + nem túl durva sörtés kefe egy-két-három alkalommal, míg a képződő hab már nem koszos, hanem teljesen fehér. Aztán mehet rá gumiápoló egy vagy két körben és ha teheted éjjelre hagyd állni rajta.
Ha nagyon extrázni akarod, akkor APC helyett egy műanyag tisztítót is bevethetsz.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz -secret- #51497 üzenetére
Szinte bármelyik (nem alsópolcos) megteszi. Jar, Pur, társai.
chopin42 - Árban tényleg elég jó ajánlat amit linkeltél, a kép viszont nem túl bizalomgerjesztő.
Erre akkor lehetne válaszolni, ha valakinek lenne egy szett Carzoneshop-os is.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen