-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
gurabli
senior tag
válasz RP1980 #40335 üzenetére
Köszönöm gyors válaszod!
A PSS-re van minőségi alternatíva, amit ismersz és ajánlanál? Kb. ebben az árkategóriában.Motortér tisztítás: úgy értettem, hogy nem kell magasnyomásúval elkezdeni mosogatni. Azt nem merem. Még régebben láttam itt a fórumon, hogy pl. valaki egy szóróflakonból használt egy szert, amivel az ajtóknál a sok lerakodott és odaszáradt sáros, olajos koszt mosta le. Lefújta, törölgette, majd ismét, a végeredmény pedig olyan lett, mint az új. Tudom, ez így nem sok, de sajnos nem találom a posztot.
Motort lehet inkább hagyom. Letakarítom és leápolom PSS-sel a műanyag elemeket, csöveket (vagy ha mást ajánlasz, azzal).A Fusso mehet a bicolor dísztárcsára, miután alaposan lemostam, D-tox-szal lekezeltem és megszáradt?
Apropó, D-tox: műanyag színrefújt lökös és légterelőkre mehet, nem árt a műanyag elemeknek?
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
gurabli
senior tag
válasz RP1980 #40339 üzenetére
Köszönöm, így már világos és érthető.
Valószínű, hogy az APC lesz az. Most meg az nincs raktáronIgen, felnit akartam írni. Dísztárcsát a téli szetten használom. De arra is rákerül majd az őszi körben.
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
i-sti
senior tag
válasz RP1980 #40347 üzenetére
Bilberry volt a leggyengébb.
MWC nagyon szuper volt de azt töményen használtam.
BH AW 1:1 használom csak.Mind két termékkel tiszta felnit sikerült elérnem.
MWC-nél gondolom az "erő" segített.
BH AW pedig már fejlődött a technikám is, így elég az 1:1.
MWC már kifogytam mire megjött az AW így nem tudtam összehasonlítani őket. Esetleg valaki kipróbálhatná.
Most 5L AW-m van, ez nem fogy elfogyni 2 éven belülAhogy Ferrari kolléga mondta: 40% a technika és 60% a szer hatása a szép eredmény elérésében.
Novum Forum Siculorum
-
Peti78
őstag
válasz RP1980 #40345 üzenetére
Na meg ugye egy tesztnél azért sok tényezővel lehet manipulálni az eredményt. Pl.: Az oké, hogy látjuk mennyit töltött a koncentrátumból, samponból, előmosóból, de azt nem látjuk, hogy előtte a koncentrátummal nem manipulált-e. Ugyanígy lehet játszani a fékporoldóval, ablaktisztítóval stb.
Nekem a Wolfos APC, sampon, gyurma, wheel cleaner tökéletes, ahogy a zöld békás ablaktisztító is. A blackout viszont nem megfelelő, sokkal jobb a Perl. Nyilván vannak jobb és drágább termékek, de hogy ár/érték arányban nem jobb akármelyik designer szárazoló a kínainál, az biztos.
A hit ebben az esetben a következő: elhiszem, hogy megéri nekem 5x annyit kifizetni, mert annyival jobb lesz. Nem lesz jobb. Azon a szinten ahol mi vagyunk, oly' apró különbségeket jelent, hogy nem éri meg horror pénzeket fizetni a kicsit jobbért.Itt van ez a wax kérdés. Vannak presztízs márkák, a negyedére nem képesek mint a Fusso (ami ugye sealent, de mindegy). Azért használnak sokan még presztízs márkájút, mert elhiszik hogy az jó. Pedig amúgy messze nem jobbak, csak lusták várni négy hónapot hogy összehasonlítsák. Nyilván azért, mert ennyi idő alatt lekopik a fényezés ami nem swiss-szel volt waxolva.
Szegény kezdő meg bejön ide egy nyilvánvalóan alapigénnyel, akár még el is olvassa a bevezetőt, kérdez, kap 2-3 választ #csakazavalanche és elhiszi, hogy ha nem ezt használja, koszosabb lesz mosás után az autója.
De amúgy ez minden ilyen jellegű topikban így van, nincs ebben semmi meglepő. Sőt, jól is lenne, ha nem remegne a keze a check out-on.Ezekkel a gondolatokkal nem akartam megbántani senkit, megkérdőjelezni bárkinek a személyes tapasztalatát.
Amit tudok az autóápolásról, azt itt tanultam. Szelektálni és mérlegelni azonban érdemesBlackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40354 üzenetére
Szerintem azért tedd hozzá hogy "szvsz" mert én pl ebben nem teljesen értek egyet. Először is nem mindegy mennyi karc van az autón, az enyémet 3 éve políroztam utoljára, van már rajta néhány hajszál mosókarc ugyan, de ettől mégnem kulázok a tetejére és kenem szét. Ugyanúgy törekszem a karcmentes mosásra, aminek alap pillére a snowfoam is meg az előmosó is.
Ezek segítenek a koszt fellazítani, a mélyen beágyazott szálló rozsdát, kátrányt, fanedvet fellazítani, feloldani, így mérsékelhetjük a további karcokat akár 99%-ig is.
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40356 üzenetére
Bogároldó, szállórozsda, kátrányoldó, ezek szvsz az előmosó kategóriába tartoznak. Ezeket nem használni csak saját felelőségre ajánlom. A snow foammal úgy vagyok, h segít lelazítani, ha vastagabb a koszréteg, mert tovább fent is marad, majd 1 öblítés után ismét felküldöm és úgy megyek neki áttörölni, h minél sikosabb legyen a felület.
A wax friendly előmosókról pedig az a véleményem, hogy használhatók megfelelő kompromisszuk mellett. Pl nekem nincs időm minden alkalommal vödrös mosásra+szárításra, ilyenkor igenis ér valamit egy citrus prewash + lándzsás lágyvizes mosás, esti órákban, majd hirtelen lerakva a mélygarázsba 90%-ban foltmentesre szárad magában. Kompromisszum van, nem jön le a traffic film teljesen, de ahogy a német mondaná grundsatzlich sauber, tehát alapvetően tiszta az autó. A mindennapokra ennyi is megteheti idő hiányában.
-
GManitou76
újonc
válasz RP1980 #40390 üzenetére
Köszi a kimerítő választ, akkor ez így végleg eldőlt
(Az árnál egyébként ez a "még belefér kategória")
Akkor a PH semleges mosás inkább hátrány a kerámia számára, vagy nem lesz "baja" egyiktől sem alapon, szinte mindegy mivel mosom (természetesen a megfelelő minőségű szerek keretein belül)? -
i-sti
senior tag
válasz RP1980 #40392 üzenetére
Ezt én a FUSSOnál is megfigyeltem,.
Őszi-téli hónapokban főként csak vízzel és ritkán valami olcsó habbal ami volta kézi-mosóban csapattam le.
És teljesen eltűnt a vízlepergető hatása.
Tavasszal első rendes Avalanche + kézimunka után, mintha tegnap raktam volna fel a Fussót, olyan szép "megújult".Novum Forum Siculorum
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #40409 üzenetére
Ilyen nézőpontból valóban. Számomra azonban nem lehet prémium termék (személygépkocsi), amelynek mechanikus a kormányoszlop állítása, ezért nem kapcsolódik az ülés memóriához (sztem az A4-hez ez nem rendelhetó), vagy pl. ha a bőr üléshez nem rendelhető ülés szellőztetés, vagy a hátsó ülések nem lehetnek fűthetőek. Ugyanígy számonra egy 100 m Ft-os egy szobás lakás sem tud prémium termék lenni, mert a fekhelymentes nappali számomra alapvetés még a "nem prémium" kategóriában is.
Nem vitatom, hogy a gyártók ügyesen marketingelik ezt, így az Audi szerint az A1 is "prémium" termék, de szerintem kizárólag az ára emeli ebbe a körbe, a rendelhető szolgáltatásai, extrái alapján számomra tényleg csak egy túlárazott Skoda Fabia. Még akkor is, ha erre a merketingre "felülnek" a jómódú fiatalok...Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40405 üzenetére
Mindenbe IS beleugathatsz (ha a szavaiddal élhetek)
Valóban eltérő véleményen vagyok, láttam én már excenterrel lepattintott fényezést, nem kell hozzá sok csak egy vékonyan fújt műanyag elem éle + egy durva korong. Pont a kilengés miatt nehezen kontrollálható a kényes helyeken.
Ami a kerámiát illeti óva intenélek attól, hogy amatőröknek ajánld, hiszen ez a termék kategória, ami a plafonon van, mint tartósság, mint használati rutin tekintetében. Nem nehéz megvenni egy 20-30 ezres üvegcsét, viszont úgy felrakni, hogy tovább bírja, mint egy jobb wax, az már nem egyszerű. Ha valaki csalódik, akkor jön majd hőbörögni, hogy ezt meg azt te ajánlottad.
Sokaknak a mai napig problémája van egy csíkmentes ablak pucolással is, kötve hiszem, hogy a csoport túlnyomó többsége elő tudna készíteni egy felületet kerámiának és tudná hozni azokat az ideális körülményeket, hogy a bevonat tartós is maradjon. Tulajdon képpen, ha nem sütöd fel infrával, az sem mindeg, hogy a következő 2 hétben, hogy állnak a csillagok. Viccet félre téve, fel lehet vinni, de ahhoz, hogy kifizetődő legyen nem árt a rutin.
[ Szerkesztve ]
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #40421 üzenetére
Én nem vitatom, amit mondasz, különösen, hogy én is tanultam merketinget.
Igen, a gyártók jól képzett marketingesei okkal sulykolják azt, hogy minden Merci, BMW és Audi primium kategória. Így magasan tarthatják az árakat, mert millió olyan vevő van, aki elfogadja ezt az értelmezést és nem a saját gyakorlati szempontjai alapján értékel. Ugyanakkor a magas ár egyfajta szűrő, mely elválasztja azokat, akik képesek és nem képesek ilyen "prémium" terméket vásárolni. Aki "képes", az többnek érzi magát, adott esetben bezsebeli az áhítatot és irigységet. Ez elsősorban az ilyen országok polgáraira igaz, mint pl. Magyarország. Az általános életszínvonal emelkedésével ez majd változni fog, alacsonyabb értékű termékeknél már ki is futott ez a dolog (emlékezz csak: jópár éve még 2 napot is vártak a West-endben lévő mobiltelefon üzlet nyitvatartására azok, akik az új Iphone-t akarták megvásárolni. Ma már kinek jutna ilyesmit csinálni, egyenesen ciki volna. ) Ma már nem snassz Huawei mobiltelóval rohangálni, Samsung TV-t nézni, stb.
Én azt is elhiszem, hogy itthon a nagyon nagy többség elfogadja ezt a kategorizálást, de ettől még nekem nem kell elfogadnom. Igen, vannak, akik kiadnak 12-15 m Ft-ot egy nem túlságosan jól felszerelt Audi A1-ért., ahelyett, hogy vennének egy jobban felszerelt, nagyobb Opelt, VW-t, Volvo-t. Jellemző példa az ilyesmire az a harmincas ügyvéd kollégám, aki korábban boldogan megvásárolt egy fapados BMW-t, csak mert elhitte, hogy ez prémium kategória és arra gondolt, hogy javít az imidzsén (az is lehet hogy javított, hiszen kívülről nem látszik, hogy mennyire szegényes a felszereltség) 2 rossz dolog történt vele ezt követően: sokat járt szervizbe a verdájával, amelyet természetesen "prémium áron" (ez is az imidzs része, mert az alkatrész árakon és a javítás munkadíján is jó negy eredmény képződik) javítottak, illetve elgurultunk Bp-ről a Balcsira az S500L-lel (listaára: 141.800 €), amely egy életre "bekalibrálta" nála a prémium kategóriát. Azóta már nem gondolja, hogy a BMW 320d prémium kategória... Illetve lehet, hogy "prémium kategória", de semmiképpen nem "prémium termék". Igen, így precíz a véleményem: attól, hogy valamit prémium kategóriába sorolnak, nem biztos, hogy ténylegesen "prémium termék". A ketegóriába sorolás ugyanis a marketingesek munkájának eredménye, azt viszont, hogy számunkra mi a prémium termék, mi magunk döntjük el.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40420 üzenetére
Szerintem jogos, hogy annyit, vagy többet kérnek el a kerámiáért, mint a polír. Egyrészt jobb helyeken garanciát vállalnak, bár ez egyre ritkább, másrészt nem olcsó termékekről beszélünk. Egy polírnál minimális az anyagköltség (sok viszont a munka), míg a kerámiából akadnak 100-150-200 eurós flaskák is (és ezzel is van munka). A világon mindenütt nagyjából az a tendencia, hogy annyi a polír, amennyi a kerámia, ahol nem, ott kissé gyanús is lehet a dolog, hogy minden jól megy-e. A kerámia is elvisz egy teljes napot egy termetes autó esetén.
Én is a tartósságról beszélek, illetve a temérdek munkáról és a pénzről, amit belerak valaki, akkor is ha magának csinálja. Kárt nem igazán tehet vele senki, hacsak nem full kretén (sajnos ilyen is akad).
Hidd el, nem azért mondom, hogy beálljak a magyar kozmetikusokat védő egyesületbe, mert nekem aztán semmi hasznom belőle, azt se tudom mikor jártam otthon utoljára, sőt, pont azt vallom, hogy az egész kerámia úgy ahogy van túl van hipe-olva. Vagyis egyetértek vele, hogy jó és többet ér mint egy wax, de annyival nem hiszem, amennyit kiadnak érte az emberek és azt közel sem hozza, amit egyes kozmetikák kommunikálnak. Gondolok itt a golyó állóságra és gondozás mentességre.
Konkrétan másfél éve szeretném az enyémet újra rakni, de nincs rá időm, illetve annyira tartom égetőnek a dolgot, hogy ez van a rangsor vége felé a tennivalóim között, tehát sanszos, hogy idén már nem is lesz fent
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #40390 üzenetére
Szerinted mivel próbáljam meg eltávolítani azokat a foltokat/koszokat a kerámiáról, amelyek a nagynyomású mosás után (hab ---> lágy víz ---> hab ---> lágy víz ---> szárazolás) is maradtak? Kicsike pöttyöcskék, foltocskák ezek, lehet, hogy gyanta? Mennyire erősen szabad dörzsölni a kerámiat a mikroszálas kendővel?
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
zsolti1
csendes tag
válasz RP1980 #40486 üzenetére
Szia köszi.
A legközelebbi pròbálkozáshoz mindenképp beszerzem
a meguiars microszálas korongját.
Le sem merem írni mennyi ideig políroztam a karcokat már azon voltam szivacs nélkül a felfogatòval esek neki,
és még csak most látom mi az amit még ki kellett volna
szedni de a napszívta fakò felület szerencsére mély piros
lett és a karcok nagy része is eltünt.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40589 üzenetére
Kötve hiszem, hogy kereskedelmi forgalomban elérhető kerámia 3-4 évet bírna. Ha kettőt tud, akkor szvsz már tapsolni lehet. Úgy gondolom, hogy ilyenből sincs sok és ehhez is vitrinben kell tartani. Bár Dodi tudott valamit ami 8 évig fent marad (Ja az a reload, ha minden mosás után felrakod )
(#40588) Gombinyó Gratulálok, csak tippeltem, mert amit én használok, az otthon nem kapható.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz RP1980 #40625 üzenetére
Ha ilyen kevés kellene belőle, akkor nem árulnák 25l-es kiszerelésbe ami 2777 mosásra elég. Szerintem ezt ők se gondolták komolyan. Az 1:5-1:10 már közelebb áll a valósághoz! Avalanche-t én 1:4-be hígítom és így tökéletes, ennyit is ír elő az Auto Finesse. Nyilván a BH-nak is meg van az ajánlása, csak épp ők a nevetséges (számomra) 1:100-at ajánlják ami egyértelmű hogy max akkor lehet jó ha por van a kocsin, de biztos hogy nem akkor ha retkes a kocsi.
iPhone 13 Pro Max
-
WiZARD
addikt
válasz RP1980 #40621 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék.
ez alapján überkirály, és már rendelném is...Kézi pumpás habosítók mennyire használhatóak? Milyet érdemes venni?
Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
i-sti
senior tag
válasz RP1980 #40643 üzenetére
Ahova én viszem csak vízért, ott rákérdeztem a nénitől, hogy mi a helyzet:
"Nyugodtan használhatom viaszos autóra, nagyon alacsony a hab pH szintje, nem fogja bántani a fényezést".
Azóta is a fülemben csöng ez a mondat. Azelőtt és azután is csak a hideg-vizes programjukat fogom használni
Novum Forum Siculorum
-
sutszi
veterán
válasz RP1980 #40646 üzenetére
Kísérletező típus vagyok. 2 hab program és 2 mosó program után, úgy hogy direkt a szennyeződésre irányítottam a lándzsát, is maradt ez-az... Persze egyébként én megértem, hogy nem adnak durva szereket ilyen helyeken. Csak helyén kell kezelni ezek képességeit.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
gurabli
senior tag
válasz RP1980 #40780 üzenetére
Csinálom is, mint a haborodott
A többiről majd később. Motorhazteto kész. Nagyon kevés Fusso került rá, mindenhol azt írja, hogy nagyon vékonyan kell. Így tettem. Hagytam kb 3-4 perced és alaposan átmentem rajta. Nem mertem tovább hagyni. Remélem eleget tettem rá és elég volt az idő.
A vízpróba mikor mehet, érdemes előtte várni?
Szerk: feher autó[ Szerkesztve ]
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
Új hozzászólás Aktív témák
- Subaru topik
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Fűnyíró topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!