-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
weres78
senior tag
válasz Petyyyyy #35773 üzenetére
Ami a kezedet /bőrödet szárítja az kb a gumit is. Ha már meghalt a kéder akkor mindegy mit csinálsz vele, foszlani fog.
A gumit első pillanattól ápolni kell gumiápolóval, nem glicerinnel meg a többi sz@rral, akkor nem pereg szét csak sok-sok idő után.
Ha koszos akkor valóban ph semleges cuccal pucolni, majd kezelni. -
weres78
senior tag
válasz BigBlackDog #35792 üzenetére
Nem tiltott, csak én nem ajánlom. Új autókon látom, hogy pár év alatt szépen hámlik a gumi amit azzal kezelnek (töményen, nem vizezve ahogy itt ajánlották).
Mikor át van kenve szép és hidrofób meg ápolt stb, de tönkre teszi a gumit, legalábbis bizonyos típusú autókon biztosan.
Bármelyik neves, magára adó gyártó gumiápolója jó. Carpro, Koch Chemie, 1Z, Shiny Garage, Sonax, ezek vannak itthon, ezek szerintem jók.
Volt Turtle meg valami ipari kiszerelésű glicerines cucc, azokat kidobtam (mert van egy csomó más ami jobb, gumik oldalára el lehetett volna pukkasztani, annyira nem voltak rosszak). -
weres78
senior tag
válasz #TOTTI #48928 üzenetére
Sok olyan hely van az elemen ahová nem fogsz odaférni azzal a koronggal. Ezt a terméket nem ismerem, de anno próbáltunk valami "narancs eltávolító" korongot, nem sokat ért (még egyszer nem a linken szereplő termékre mondtam, az lehet tökéletesen teszi a dolgát).
Az a narancs így képen elég durva. Egyetértek azzal, hogy be kellene csiszolni ahogy fentebb is mondták. Mondjuk ha nem vagy gyakorlott lehet elég lenne p1200 vízzel természetesen, aztán p2000. Ha teljesen sima és sehol nem csiszoltad ki (főleg az élek neccesek), akkor polír. Elég sokat fogsz vele szívni, de a végén nagyon szép lehet.
Ha kikopik, akkor nem kérdés, lehet lakkozni újra. Arra vigyázz, nehogy a festéket is lekapd, mert akkor fújhatod színnel is.
Milyen lakkot használtál? Mondjuk spray termékből csak párat ismerek, de mindegyik szépen terül. A 17 fok szerintem nem probléma, melegben a narancs inkább gond, mert megszárad a lakk mielőtt kiterülne.
Az nem lehet, hogy nagyon vékonyan fújtad, és nem volt elég anyag ahhoz, hogy kiterüljön? Esetleg nem volt nagyon régi a lakk? Nagyon alaposan felráztad előtte (kb egy perc kell minimum)?[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz #TOTTI #48928 üzenetére
Ha már odáig eljutottál, hogy bázisig szép lett, adj magadnak még egy esélyt szerintem, és menj rá egy jóféle lakkal (van jó spray).
Lakkal egy nagyon vékony sor (szinte csak beködölöd), majd egy "vastag".
Ha nem tetszik száradás után átmattítod p1200-zal, és megfújod még egyszer vékony majd vastag sorral. Na így már lesz elég anyag, hogy (ésszerű keretek között) nyugodtan csiszold, polírozd amíg nem lesz 100%.Fényezőnek valószínűleg nem kell új elem, azt is megcsinálja gond nélkül. Mondom ezt egy kép alapján...
-
weres78
senior tag
válasz Petyyyyy #49006 üzenetére
Az egyenletes szín szerintem annak köszönhető, hogy van a cuccban egyfajta "bevonat", ami a szövetet hivatott megóvni kissé a túl gyors újrakoszolódástól. Olyasmi egyébként, mint egy nagyon durván széthígított impregnálószer. Műbőrön is elég jól működik, nyilván műanyagon is fog.
-
weres78
senior tag
válasz koxkids #49016 üzenetére
A szélvédőt mosd le alaposan valami lúgos cuccal, bármelyik apc jó. Nem kell nagyon agresszív, de ne hígítsd agyon. Aztán lehet ipa, vagy ha van akkor szilikonlemosó. Ez utóbbi ne kerüljön a gumira ha van a szélvédő mellett, illetve a lapátot ne mosd le vele.
A kc amit használtál nagyon jó az érzékeny részekre (pl kijelző) vagy ha alapvetően tiszta az üveg, de makacsabb szennyeződésre túl gyengéd. Legalábbis az én tapasztalatom ez.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Tapasztalatom szerint a nyomás sokkal kevésbé fontos, mint a vízszállítás. Az én mosóm tud 200 bárt papíron 720l vízzel. Nem tudom hány báron használom, mert sajnos azt nem jelzi, de kb a max nyomás felére van tekerve. Itt kevesebb a víz is természetesen, de azért egy egyszerű, kis teljesítményű, hobbi célra fejlesztett cucchoz képest így is jelentős. Az mondjuk tud 150-180 bárt (legalábbis ezt adják meg) mondjuk 200-300 liter vízzel. Hidd el, óriási a különbség. Természetesen árban is, és rohadtul nem éri meg alkalmi használatra profi cuccot venni. Ezzel inkább azt szeretném tanácsolni, hogy a vízszállítás legyen prioritás a nyomással szemben. Ha szennyezett a felület, nedvesítsd be alaposan, és hagyd ázni, aztán menj rá. Többre mész vele, mint a brutál nyomással, miközben alig folyik valami víz. Ja, és igen, az hogy milyen a fej, megint csak fontos. Egy szar fejjel bármilyen mosó rossz lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
weres78
senior tag
Sziasztok!
Üvegtisztítót keresek. Kifejezetten jó ár - értékű, nagy kiszerelésű (5-20l), magas alkoholtartalmú érdekelne.
Eddig három felét használtam évekig. Az egyik gyártása megszűnt, ez volt a legjobb. A második (sonax) elcsesződött. Az 5l-es kiszerelés több mint fele megvan. Valami olajos fátyol marad utána, nagyon lassan szárad, korábban nem volt vele gondom. Ez az utolsó rendelés köpedelem. A harmadik amit használtam durván a triplájára nőtt árban, plusz nincsen euban.
Szóval kellene valami új, jó termék.Ui:jó ár érték alatt nem arra gondolok, hogy olcsó legyen. Lehet drága, ha kevés kell belőle, haladós vele a munka, és kiváló a végeredmény.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
-
weres78
senior tag
Sziasztok!
Pisztoly (nyilván festékszóró) mosáshoz keresek valamilyen pumpás tartályt, ami bírja a nitrót.
Hasonló, amit találtam:
Iwata PCA 12.0 Gold.
Ennek az ára nem tetszik, és állítólag nem is egy örök darab.Fredo78: gépet nem tudok ajánlani, nem ismerem azt az árkategóriát. Szivacsból SZERINTEM 150-est venném, mert általában nagyobb belőle a választék. Igaz egy géppel sok helyre nem fogsz odaférni, de kevés olyan elem van, ahol a 125mm még bemegy, a 150 pedig már nem. Ha megtetszik a dolog, később esetleg keress egy akár használt de nem agyonvert 80mm-est.
Egyébként érdemes megnézni, sok géphez tudsz venni +125mm tárcsát a gyári mellé / helyett.
A lejárt cuccok tönkre nem nagyon tesznek semmit, legfeljebb a hatásuk csökken vagy vész el. Próbálj ki mindent olyan cuccon, amit nem látsz, használsz, olyan autó, utánfutó, kerékpár... Vagy a sajáton nem látható részen. De a Wolf amúgy sem egy agresszív márka, szerintem nem lesz gond.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Fredo78 #49227 üzenetére
Ha magadnak csinálod teljesen jó a 125.
Ha időre mész, mert időegység alatt több ügyfélautót akarsz megcsinálni, ott számít sokat a különbség.
Szerintem nekem némi tapasztalattal a hátam mögött ha mondjuk egy autó 6 óra munka 150-nel, akkor 6 és fél óra 125-tel. De legyen +50 perc.
Saját autóval nem mindegy? Gondolom úgyis rászánod a napot. És rengeteg tényező van még ami fontosabb is, mint a korong mérete.
Vagy vállalkozás-szerűségen gondolkodsz? Mert szerintem oda sem találsz ennél jobb alternatívát KEZDETNEK. Ebből esetleg később lesz egy "kis gép - 80mm".
Megtanulni kezelni talán könnyebb is a 125. -
weres78
senior tag
válasz gyuri81 #49254 üzenetére
Hőlégfúvó, utána műanyagápoló... De tapasztalat nélkül nem állnék neki. Ha túlmelegíted, akkor "kiég", rideg lesz fakó és törik.
Ha "pont jó ' akkor is ridegebb lesz, mint volt. Inkább eladáshoz ideális. Vagy ha utána kap jó bevonatot (trim vagy fólia),akkor azért elmegy! 🙂Alapból próbáld ki a" back to black - shiny garage "-ot. Mondjuk ha ezt felkened (képek alapján elég), utána már necces a hőlégfúvó.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz gubabela #49306 üzenetére
Szia!
Gyurmából még nem volt amit használtam és rossz lett volna. Ahogy fentebb írták, a kemény jobban karcol, a puhább lassabban dolgozik, illetve van amit nehezen vagy egyáltalán nem szed ki.
Kenni személy szerint jar mosogatószeres vízzel szoktam. Kb 2cl-t teszek egy liter vízbe (szemre csinálom, nem mérem), így jó csúszós. Mondjuk én kizárólag polír előtt gyurmázom.Annyit még, ha valamilyen drága gyurmát vennél mert költeni szeretnél rá, akkor jobb választás lehet a saját kenőanyaga. Az én módszeremmel szárad kicsit a gyurma, de egy autón használom csak az adott adagot, és kidobom...
-
weres78
senior tag
válasz Petyal #49313 üzenetére
Én polírozom a lámpákat. Ha az autó komplett polírt kap bevonattal, abban nálam benne van a lámpa is. Kap egy olyan polírt ami tuti leszed mindent róla, illetve kiszedi a kisebb karcokat, majd szilikonmentesítés és gyeon trim.
Lámpán nagyon vastag a bevonat (a karosszérián lévő lakkhoz képest). Ott szerintem pont az a probléma, ha karcos marad, és tudnak mélyülni a karcok, ezt kell megakadályozni.
Illetve a másik probléma, amivel egyre több "új" autónál találkozm, hogy bentről kezd mattulni, repedni az izzónál, mert nem bírja a hőt...[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Petyal #49321 üzenetére
Az a felső réteg, ami az uv védelemért is felelős, nagyon vastag a lámpákon, ezért merem polírozni. Biztosan csiszoltál már be teljesen tönkrement lámpát, van ott anyag...
Ha egy mély karc van, akkor inkább hagyom. Ha az egész karcos, simán felhasználódott, mosott, elhanyagolt, akkor gyapjú + durva paszta rotary, majd teljesen fényesre és bevonat. Amíg van lehetőség megmenteni a gyári réteget, addig arra törekszem...
Most próbálok egyébként egy lakkot saját (családban) autón, ami elvileg nem sárgul be. Most 18 hónapja tettem fel, eddig jó. Amit eddig láttam, az max 2 év után sárgult, úgyhogy nem lakkoztam. Itt, amin "tesztelek", a tulaj le akarta cserélni a lámpákat utángyártottra... Eddig örülünk, hogy nem tette.Nagyon mély karcok esetén egyébként becsiszolom, 1200 száraz géppel, elszívóval, vastag interface (10mm),utána 2000,3000 géppel nedvesen (mirka abralon). Aztán polír, végén Trim. Évente (ha nem megy sokat az autó) újrakenem (amúgy nincs gari). Ha sokat fut, akkor tavasz, ősz trim. Ilyenkor csak egy finom polír, tisztítás illetve előző bevonat eltávolítása miatt, majd újra trim. Kettő között természetesen szilikonmentesítés.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
Pol Star szerintem teljesen jó. Nem bánt semmit, de a tisztítóhatása teljes jó.
Most teszteltem az ABDL interior cleaner-t. Nagyon tetszik, bár nem tudja a kárpitot... Kárpitra Shiny Garage Extra Dry-t használom, ha nem mélytisztítás.
A Pol Star tudja mindkettőt egyben, de szerintem egy hajszálnyit jobbak a külön-külön szerek, főleg kárpiton.
Műanyagápoló ha nem zavar, hogy fényes, nekem a CarPro Perl a kedvenc megint. Abból a kis kiszereléssel is elleszel évekig... Nem hígítom. -
weres78
senior tag
válasz chopin42 #49362 üzenetére
Szia!
Habosító szerintem teljesen felesleges (a kéziről beszélek, saját autóra). Helyette egy jó pumpás tartállyal próbálkoznék [link]. Nem innen kell megvenni természetesen, de ez nekem bevált, kb 6 éve használom, és napi szinten...
Előmosónak amíg nincs bevonat, van rengeteg jó. Hogy egyszerű legyen, mondjuk Koch Chemie Green Star. De ezer van még ami lúgos és jó...
Samponból sem nagyon tudsz rosszul választani. A drágább általában olcsóbb (kiadósabb) , és jobb. Inkább linkeld ami szimpi... Sok jó van.
Műanyag és gumi a Koch chemie Plast Star elég jó kintre, de büdös, belső emiatt nem annyira, bár "munkás" autókba ezt teszem, mert száradás után (24h) semmit nem érzek. -
weres78
senior tag
válasz Peti78 #49377 üzenetére
Fusso akkor szokott "zsírosodni", ha nem szellőzött ki rendesen (tehát túl hamar törlöm vissza), vagy "tele" van a mikroszálas (ez is akkor telítődik gyorsan, ha nem vártam eleget), illetve egyszer rendeltem egy fajta mikroszálast amit mindenre tudok használni, de fussóra egyszerűen szar...
Fusso mellé nagyon jól bevált nekem a Bazooka. Drága, de ha ilyen probléma adódik, vagy esetleg túl sokáig marad fent valahol és vastag, rásül, egy mozdulattal vissza tudom törölni a Fussot. Reloadra is tökéletes, mosásnál kb 5 szösszenet kell belőle egy átlagos autóra, nedves elemre, és szárazolás...Hátha segít Neked, vagy valakinek.
-
weres78
senior tag
válasz Peti78 #49385 üzenetére
Nedves szivaccsal csinálom mindig. Egy tégely fusso minimum 40 autóra elég, nagyon keveset viszek fel, úgyis letörlöd, magadat szivatod a sok anyaggal.
Bármilyen irányban kenem, körben, vagy egyenesen, lényeg, hogy egyeneletesen, mindenhol legyen.
Ha az ujjam meghúzom a felkent felületen, és "száraz" a "nyoma", akkor kezdem visszatörölni. Ha "olajos", akkor hagyom száradni.Nagyon - nagyon keveset kell felkenni, de úgy, hogy mindenhol egyenletesen legyen. Tehát mondjuk applikátor megkenve a tégelyben, csinálok az adott elemenk 3 pöttyöt, és eloszlatom...
-
weres78
senior tag
válasz RAiN91 #49398 üzenetére
Töltött üvegszálasban vannak hosszabb üvegszálak, az a legerősebb. Nehezebb vele dolgozni (keverni, kihúzni), mint a töltetlent, az simább. Nagyon mély sérülések feltöltése esetén sem reped meg könnyen, illetve vannak műanyag alkatrészek, ahol jó szolgálatot tesz.
Poliészter gitt gyengébb, mint az üvegszálas, de könnyebben kenhető, nagyobb egyenetlenségekre is jó, és az esetek nagy részében autófényezésben elég ez. Elég simára húzható
Finom utolsó rétegnek vagy nagyon kis egyenetlenségek eltűntetésére szolgál, nagyon könnyen kenhető, simára húzható, de nem lehet vastagon használni. -
weres78
senior tag
válasz RAiN91 #49400 üzenetére
Hát nem tudom pontosan ezt a ragasztást elképzelni. Az üvegszálas jól tapad acélon (is) ha megfelelően elő van készítve, de nem ragasztó. Miért gittel szeretnél ragasztani? Szerintem egyébként a megerősített üvegszálas (amiben vannak szálak) lehet a legerősebb, legjobb...
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz tomisanzero #49427 üzenetére
Nem tudom meddig volt fent a dekor, de lehet, hogy semmivel nem fog eltűnni, csak fényezéssel.
A dekor alatt máshogy változik a szín. Szerintem a fólia is "szívja", illetve ahol nincs fólia, ott nyilván nagyobb az uv hatás, és jobban fakul.
Egy átlagos akrilon kb két - három év elég, hogy a bevonat színe megváltozzon.
Persze az egész anyag és idő függő. De ha nem ment polírral, akril csiszolással nagyon óvatosan próbálkoznék.tibbike01 megáll rajta a fusso, és tartósabb mint a bsd. De nem olyan tartós fólián, mint lakkon, közel sem.
Ha normális fólia van rajta, akkor kb mindegy.[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz tomisanzero #49431 üzenetére
Szerintem engedd el, soha nem lesz egyforma.
Vagy vidd el valahová, ahol jó sokat fizetsz és "majd összeérik" dumával utadra engednek....
Amúgy tényleg nem tudom mit lehet csinálni ilyen esetben, szerintem semmit (van pár év tapasztalatom). -
weres78
senior tag
Sziasztok!
Autó csomagtartóban volt kisebb tűz. Füstszagot kellene eltűntetni. Tudtok ajánlani valamit?
-
weres78
senior tag
Sziasztok!
Jó minőségű gumiszőnyeghez tudtok adni linket? -
weres78
senior tag
Sziasztok!
Kamionokat kellene "felhúzni" egy találkozó idejéig. Polír, stb megvan, de szeretnék tenni rájuk valamilyen nagyon könnyen applikálható, látványos bevonatot.
A vontatók nagy része az erdőt járja, tehát a tartósság nem elsődleges...
Viszont jó lenne ha lenne "feltöltő" képessége (ezért kérdezem, mert ilyet nem ismerek), illetve legyen tényleg látványos pár hétig, hónapig.
Ára nem számít...
Köszönöm szépen az esetleges tippeket. -
weres78
senior tag
Kerámia bevonatból mi most az ajánlott? Elég sokat kipróbáltam már, de biztosan van amit még nem, és nagyon jó...
Könnyen felvihető, látványos, tartós kellene. "Ipari" célra, nem saját autóra. -
weres78
senior tag
válasz troll81 #51809 üzenetére
Lvlp elvileg kevesebb levegővel beéri, jóval kevesebb anyaggal dolgozik (ami lehet előny/hátrány), emiatt akár hígabb anyagot is lehet vele fújni anélkül, hogy folyna. Szerintem Neked inkább az kellene.
Nade...
Az 50 liter nagyon kevés lehet. Nem tudom mit tud maga a kompresszor. Az biztos, hogy valami vízszűrőt legalább tennék a rendszerbe. Ugyanis az 50 liter levegő hamar elfogy, a kompresszor valószínűleg hamar melegszik, a víz kicsapódik, majd a festékkel együtt a felületre kerülve, hát mondjuk úgy, nem azt az eredményt adja majd, amit szeretnél.
Persze ha nagyon ráérsz, és sokszorra fogod lefújni a kisebb alkatrészeket, mehet gond nélkül. Ebben az esetben kicsit alacsonyabb hőmérsékleten és alacsony páratartalom mellett dolgoznék.
A gyakorlatban egyébként nincs hatalmas különbség a két típus között. Ha van esetleg kiszemelt és elküldöd akár privátban, szívesen segítek amennyire tudok...Amúgy ha nem vagy túl meg Miskolctól (pontosabban Felsőzsolca) és előkészíted a cuccokat, elhozhatod, nálam lefújod, vagy fújjuk, a vendégem vagy!
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó