Új hozzászólás Aktív témák
-
Habugi
addikt
Ugyan tudom, hogy ez a teszt a béta oprendszer, béta API-jának, béta softver alatt történt béta driverekkel mért eredményeit listázza, de az imént megint letöltöttem az SW-t és Mantle+Extreme alatt ezt hozta Omegával:
===========================================================
Oxide Games
Star Swarm Stress Test - ©2013
C:\Users\XretsIm\Documents\Star Swarm\Output_15_02_07_0050.txt
Version 1.10
02/07/2015 00:50
============================================================= Hardware Configuration =================================
GPU: AMD Radeon R9 200 Series
CPU: AuthenticAMD
AMD FX(tm)-8320 Eight-Core Processor
Physical Cores: 4
Logical Cores: 8
Physical Memory: 8586989568
Allocatable Memory: 8796092891136
============================================================= Configuration ==========================================
API: Mantle
Scenario: ScenarioFollow.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Deferred Contexts (D3D11): Disabled
Small Batch Optimized (Mantle): Enabled
Temporal AA Duration: 16
Temporal AA Time Slice: 2
Detailed Frame Info: Off
============================================================= Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 20943Average FPS: 58.17
Average Unit Count: 4399
Maximum Unit Count: 5648
Average Batches/MS: 918.88
Maximum Batches/MS: 3806.05
Average Batch Count: 17681
Maximum Batch Count: 140211
===========================================================Ez egy 280X..
RTS Modeban még nem néztem meg, de 13FPS-t rakott a 290X nyakába Followban...
Jól érzékelem a "béta extravaganza" értelmét vagy esetleg reális az, hogy a 290X (így az én 280X-em is..) még Mantle alatt is durva visszaesést fog produkálni a jövőben?..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Asbee
veterán
És ezt hogy gondolod ilyen gyakori hardver változásokkal? Vagy majd 5-6 évente jönnek az új vga-k? Mire egyik low level programozással megvannak ott az új hardver. Amikor konzolokon is ilyen különbségek és folyamatos fejlődések vannak és azok nem 1-2 évre vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
Értem, köszönöm.
Pusztán azért kérdeztem/futattam le, mert a teszt VGA-kat hasonlít össze a béta extravaganza közben és ennek hatására itt is elkezdődött megint a "mennyit kap a 290X a GTX 980tól" hordalék áramlása.
Gyorsan lemértem, hogy a 280X-től is kap rendesen..Akkor jól sejtettem, hogy fapfapra tökéletesen alkalmatlan, persze izlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
kovsol
titán
Azt értem, hogy miért is jó egy low level api, viszont azt még nem látom magam előtt, hogy gyakorlatban ez hogy fog elterjedni majd.
Viszont ha most mondjuk elkezdenek tegyük fel maxwellre optimalizálni, meg majd az új amd 3xx gpu-kra, akkor a piac egy nagyon kicsi részét fogják csak ezzel lefedni, mivel kétlem, hogy ezekből a kártyákból túl sok már a felhasználóknál a gépekben lenne rövid időn belül. Szerintem legtöbben még boldogan elvannak a Radeon HD7xxx és a GTX 6xx kártyákkal. Mire elterjed olyan számban az új architektúra, addigra meg jön majd megint egy újabb. És az NV és az AMD abba fogja tolni a pénzt, hogy az újakra fejlesszenek, de közben a felhasználok megint évek alatt fognak csak átállni az újra.
Persze adott a lehetőség, hogy optimalizáljanak akkor a régebbi kártyákra is. Viszont ez csak egy nyűg a fejlesztőknek. Minek optimalizáljanak majd x számú gpu architektúrára PC-n, mikor darabszámra lebontva az eladásokat alig hoz hasznot. Nem egyszerűbb akkor a 2 db konzolra optimalizálni amik között még nagy az átfedés is felépítésben, és tuti 5-6 vagy még több évig is fix hardverrel adott lesz a piacon, és a befektetett pénz az optimalizálásba itt bőségesen meg is térül ha lebontjuk eladott darabszámra.May the Force be with you!
-
huskydog17
addikt
"Például a Tiled Resources funkciót sok fejlesztő várta és senki sem épít rá ma."
Miért, a Farm51 dobta volna a DX11.2-t?
Amúgy most hallgattam végig Brad Wardell interjúját és több érdekes dolgot is mond. A low-level API-k leginkább stratégia és RPG játékok esetében mutatják ki a foguk fehérjét. A GDC-n olyan demót fognak mutatni, amely mellett a Star Swarm elavultnak fog tűnni, ezen felül az AMD egy nagy és őrült dologgal fog előállni.
Most már csak azt nem értem, hogy egy felhasználó honnan a fenéből veszi a 600k draw call-t? A hülyeséget sajnos más sajtó átvette. Itt mindössze egy Intel által készített DX12 demóról volt szó, ahol a MS új API-ja 60.000 rajzolási paranccsal működött, míg egy a DX9 kb 5.000 parancsot bír (a fent linkelt interjúban 29:12-től beszél erről). Ebből hogy a túróba csináltak 600k vs 6k draw call-t?
Nagyon várom a GDC-t, több nagy bejelentésre készülnek, én legfőképp az AMD őrült dobására vagyok kíváncsi. Abu, egy apró információmorzsád nincs erről véletlenül?
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Locutus
veterán
Kísértetiesen hasonlít ugye a Mantlera, aminek ugye szintén az az egyetlen célja, hogy a fejlesztő gyorsabban és olcsóbban tudjon PC-re portolni. Ott sem jött be az évek alatt semmi abból, amit a PR bullshit még körített hozzá a világmegváltás reményében... De még a sok olcsó portolás se nagyon...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
igen, ezeket nagyrészt tudom, ill. a második bekezdésben írtak nem mindegyik effektre igazak. a HBAO+-n és a TXAA-n (ami a legtöbb játékban felbukkan) nem látni ilyen minőségbeli korlátozást, és a HBAO+ sebességre is normális, legalábbis nVidia hardveren. HairWorksot nem láttam még élőben, de elhiszem, hogy nem sikerült jól, eléggé izzadtságszaga volt az egész sztorinak, olyan "én is tudok ilyet csinálni bmeg" jelleggel. ezekből nem szokott sok jó kisülni.
igazából pont az általad leírtak miatt nem értem a hisztit a GameWorks körül. kapsz néhány extra effektet a játékban, amik enélkül nem lennének benne. ha nem tetszenek, vagy túl sok erőforrást zabálnak, akkor egyszerűen nem használod őket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
FLATRONW
őstag
A Hairworks tényleg egy rakat f.s, de a TreesFX is csak a sz.r szintjén van.
A HBAO-ról pedig az a véleményem, hogy minőségben semmivel sem rosszabb, mint a HDAO. Az alap SSAO-hoz képest mindkét megoldás lényegesen jobb, de egymással szemben nincs ilyen különbség.
A különbség kb. annyi, hogy az egyik az egyik sarokba a másik meg a másik sarokba tesz egy apró árnyékot.
Például a Far Cry 4-ben használt Ubisoftos SSBC sem rosszabb ezektől, csak más. -
nagyúr
ezt nehéz megítélni anélkül, hogy belelátnánk, mennyi erőforrás megy a GameWorks-re. másrészt az elmúlt 2-3 évben nem nagyon történt olyan változás a játékok látványvilágában, amitől el lehetne ájulni, így kicsit öncélúnak tűnik a HW-lóverseny is - elég vicces, hogy 1-2 játékban kikapcsolod a AA-t és az AO-t, és hirtelen 3x annyi FPS-ed lesz. nyilván a GW ezt is hivatott "támogatni" a TXAA-val.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
letepem
aktív tag
Mindenki jól jár csak az AMD fog neccesen kijönni a buliból. Amennyit "keres" rajta, annyit pumpál majd a szoftveres fejlesztésbe, lévén a mantle sem licence díjas. Tekintsünk el attól, hogy az adott kéréssel előálló fejlesztő mennyire fog cserébe "optimalizálni" AMD-re! Semennyire!
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
daveoff
veterán
Akkor kijavítom magam, nem az AMD-nek fekszik, hanem nincs optimalizálva NV-re! Egyébként nem értem ezt, ha NV-s a játék, akkor miért nem volt pénzük optimalizálni? Azért mert nem kritikus a Kepler/Maxwell? Ha optimalizálnának, akkor kb mennyit gyorsulna a játék ezeken az architektúrákon?
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
Ez az optimizálási elmélet nekem csak abból a szempontból bűzlik, hogy ha az optimalizálás a "gond", akkor hogyan fut a 780-as Keplereken gyönyörűen, az elvárható sebességgel a cucc? Egyedül a Maxwell-ek nem hozzák a szokásos formájukat, aminek számtalan más oka is lehet.
-
Anubris
őstag
-
TTomax
nagyúr
És az hogyan lehet,hogy a Total War ATTILA-nak van AFR támogatása de crossfire ismét nem megy?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
És nem kellene esetleg elkészíteni? persze tudom nem neked,csak úgy az AmDnek gondoltam...nem lennék 295X2 tulaj,pedig majdnem vettem....a 7990 jobb supportot kapott...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Asbee
veterán
Nem tudom, már a 290 idejében is mondtad, hogy mantle alatt a gyári boost órajel is bőven vissza lesz véve. Nincs semmi gond a boostal. Vagyis úgy fogalmazok még tuningal is sikerül tartani a max boostot. Inkább a régi tuningosok hozzá szoktak, hogy ezzel nem kell számolni.
-
HSM
félisten
Dehogy felejtjük a GB/s-et. 115,2. Az mi, már elnézést? Még egy vacak Tonga Pro az R9 285-ön is tud 176-ot, a 280-ak (tuning nélküli) 240GB/s-jéről nem is beszélve, amit könnyűszerrel fel lehet dobni akár a 300GB/s magasságába is. Ehhez képest a 960 gyárilag kihajtott memóriáival mit lehet elérni? Talán egy kínkeserves 2000Mhz-et, ami nagyon komoly 128GB/s. Éppen annyi, amennyit 5 évvel ezelőtt tudott (tuning nélkül) a HD5850-em.
Ezek a kártyák úgy fognak lemaradni memória sávszélesség igényes motorokban, vagy beállításokban hogy öröm lesz nézni. Másfelől, véletlenül se felejtsd el, hogy az ALU-kat is a memória eteti adattal....(#3360) Asbee: Erről beszélek. Oké, még rá is húznak 1-200Mhz-et, de nem ez itt a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
lehet, hogy Te elfelejted, viszont én pontosan tudom, mennyi a 960 sávszélessége
komolyra fordítva, 77%-a a 660-énak, miközben a sávszélesség fogyasztóinak mind jelentősen nőtt a kapacitása. szerintem ez nem jó irány - nem tudom pontosan, melyik engine-ekre gondolsz "mai" alatt, de pl. a Cryengine eléggé mainak tűnik, és annak igencsak kell a sávszélesség. meg amúgy mindennek, ahol a konzolportot post process effektekkel akarják felturbózni, bár ez utóbbiban pont segít a dcc.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Taposo
aktív tag
És akkor pl. egy amd gaming evolved által támogatott játékon esélyem sem lesz kihasználni az NV- s G-Sync technológiát vagy éppen forditva ? Mert sajnos logikusan gondolva minek törődnének a konkurens fejlesztéseivel mikor ott a saját, mert ugye mint emlitetted, ezek már csak alkalmazásból lesznek elérhetők és akkor gondolom driver- ből már nem is lehet majd ráerőszakolni ha a fejlesztő eleve nem irt rá támogatást a programba ?
-
Taposo
aktív tag
Értem köszi, ettől féltem ezt bezzeg nem reklámozza az NV a G-synces monitoraihoz hogy biztos kompatibilitás csak a saját NV- s támogatású játékaihoz érhető el, erről egyik fél sem beszélt hogy programtól illetve fejlesztőtől fog függeni hogy használni tudjuk-e majd ezt a technológiát
-
nagyúr
ezt nem értem. miért kell feltétlenül programkód akár a G-sync, akár az A-sync támogatásához? az, hogy a display output milyen módon vezérli a monitort, szerintem pont belefér abba a kevésbe is, ami a display driverből megmarad.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
továbbra sem értem. minden postprocess eljárásra igaz, amit leírsz (driverből force-olt AA, AO, whatever), de a variable sync-eknek minden szoftveres közreműködés nélkül is működni kellene. mihez kell a FB?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
-
TTomax
nagyúr
Kár hogy az amd PR ocukn nem ezt mondja. Ha bugos lenne akkor az Sli is bugos lenne,és az is le lenne tiltva.De nincs,és jön is a CF profil a következö catalysttel.Majd irhatsz is róla egy cikket,hogy mennyire megcsinálják megint.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Én semmiféle ghosting hatást nem látok SLI-ben a FC4ben(pedig 144Hz-en tolom és elég kényes vagyok rá)...söt szerintem máshol sem mert még ilyen problémával nem találkoztam,villogó texturával már egy két játékban igen,de ilyet láttam már single gpuval is.Nem véletlen lovagolok a CF-en hajszál választott el töle,hogy azt vegyek... nagyon mélyen le volt árazva,és lapot sem kellett volna cserélnem.Amióta xdma van amdnél azóta lelassultak jelentősen a cf profiolokkal,és ez tény sajnos.Nem tudom minek tudható be,nincs rálátásom.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Asbee
veterán
Nem csodálom, hogy jelen állapotában nem folytatják a mantlet ami végfelhasználói formában akkora bukás lett mint a ház. Álomnak jó volt de, ahogy nézem az is marad. Persze lehet ilyen dolgok mögé bújni, hogy ők taposták ki az ösvényt stb, csak egy fél év múlva senkit az ég világon nem fog érdekelni. (Már most sem nagyon).
Mantle arra szolgál majd, hogy ha egy fejlesztő valamit nem tud megcsinálni a szabványban, akkor nem kell az álmait eldobnia, hanem az AMD csinál kiterjesztést az álmaihoz.
Tehát lényegében semmire nem fog szolgálni. Miért pazarolja az idejét olyanra a fejlesztő, ami nem aktuális és feljebb nem kompatibilis?
Persze egy ilyen álpuszilkodást lehet rendezni, de inkább akkor tennék, amikor ránéznek a gazdasági helyzetükre ezen a téren. Ha ez a képmutatás, továbbra is megmarad sok jót nem jósolok nekik a jövőben. És még egyszer mondom, ezek érdekességnek jól hangzanak, de a vásárlót nem fogja érdekelni. Továbbra is az fogja mit kap a pénzéért, gyakorlatban mit tud.
Ne felejtsük, innen indultunk:
Sokan bekajáltuk!
[ Szerkesztve ]
-
-
TTomax
nagyúr
Akkor szépen tegyük helyére a dolgokat...
1., Arra gondoltam,hogy nem látom hogy az MS megszakadna hogy minél hamarabb legyen dx12... semmivel nem jön hamarabb mint mint a dx9-re a dx10,vagy a dx10re a dx11...
2.,Az AMD mindig is attól szenvedett,hogy beépített olyan funkciókat amik vagy használhatatlanok voltak (in time),vagy mire azzá váltak a gpu ereje miatt lényegtelenné váltak,illetve mégsem abban a formában kerültek megvalósításra ahogyan azt megálmodták...
3., Teljesen lényegtelen jelenleg hogy a GCN mennyi dx12 funkciót támogat játékokban.Az ok igen egyszerű,sehol az OS,sehol a API,és majd még az ezekre debütáló játékokat sem nagyon várnék két éven belül.Tehát az addigra három éves 290X ereje a belepőszintre lesz elég kb,vagy arra sem...
Hovatovább még az idén megjelenő 390Xnek és Titan X-nek is DX11ben kell bizonyítania,és jellemzően ezeket a kártyákat ott is fogják használni,tehát irreleváns mit fognak mutatni dx12ben a kártyákra nézve.Nem is véletlen hogy a GCN is a harmadik frissítését éli,hiszen három év alatt a lehetséghes irány nagyban megváltozott...
Lehet szórni továbbra is a marketinget,de maradjunk a tényeknél.Lehet előretekinteni a jövőre,de maradjunk a realitások talaján... mondom ezt azért mert pl szerinted a 4GB-os 390Xen nem lesz limitáló tényező a VRAM mennyisége,és máris hinted a mesét hogy akár 1GB is elég lehet...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
az erdekes lehet.
igazabol nekem az volt az erdekes, hogy par honapja olvastam egy kb 15-20 eves cikket (talan folyoiratosos is volt) ami a state-of-art VRt hasonlitotta ossze az akkor 5 eves technologiaval, mik voltak a bajok, hova jutottak.
namost amikor VRnel par dolog meg 2014 vegen ugyanugy problemas volt, mint 95ben (vagy sajat tapasztalatok szerint 98ban, akkor lattam eloszor ilyet a Nixdorf museumban), akkor azert elmosolyodtam.
Oculus is kutatasi teruleten nagyon megy (gyakorlatilag filleres, hordozhato eszkozrol beszelunk nagyon magas immersionnal), de amikor egy Oculusra is fejleszto csapat programozojaval beszelgettem par hete panaszkodott, hogy kb minden egyes SDK inkompatibilis az elozovel ugyhogy supportban varnak a veglegesre. ez volt az egyik indok, hogy megsem vettem egy gen2es Oculus VRt par hete.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Asbee
veterán
AMD határozza meg az irányt
No offense Abu, de ezt van aki rajtad kívül komolyan tudja venni a jelenlegi helyzetet figyelembe véve? (Lehet te sem) Nagyon durvát kell letennie gyakorlatban az asztalra az amd-nek hogy a felhasználók tömegesen ismét megszeressék. És most felhasználó oldalól nézd.
(#4124) Malibutomi: Ha neked nem nyilvánvaló, hogy az a kép kamu, akkor nincs miről beszélni. És ehhez nem kell amd vs nv-ig elmenni, hogy az ember rájöjjön. Sőt elég nv-ig elmenni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
de ugye nem tévedek nagyot, ha azt gondolom, hogy vannak játékok, ahol kevesebb a diff?
ill. a +130% az azért érdekes, mert az effektív sávszélesség "csak" +100% (ha annyi ). ezek szerint az AoS szolidan bedönti a 290X memória-alrendszerét?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kedvenc zene a mai napra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs