-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #49078 üzenetére
Az inline raytracingnél sugárkövetés az állapotot hozzátársítva hozza létre a sugarakat, majd arra megcsinálja a lekérdezést. Ez ugye végigköveti a sugarat a meghatározott távolságig a BVH-n keresztül, majd visszatér az eredménnyel. Ezt azért vezették be, mert a mai hardverekben nincs koherenciamotor, tehát effektíve a komplex sugárkövetés eleve annyira megterhelő, hogy hiányzik a sávszélesség hozzá. Minden másodlagos sugár már egy lassú véletlenszerű memóriaelérést eredményez, tehát az aktuális komplexitási szinten csak a hardver felesleges szopatása adatmozgással, illetve elszeparált dinamikus shader indítással vesződni. Ahol ennek előnye lenne, mert van előnye, az legalább tízszer gyorsabb hardvereket igényel, hogy megvalósítható legyen real-time.
Mire elérünk arra a szintre, hogy a dinamikus shadereknek előnye van, addig a sugárkövetés annyira elterjed, hogy megéri sok tranzisztort ellőni rá, tehát nagy sávszélt raknak a lapkák mellé, teletömik őket cache-sel, és egy koherenciamotort is beléjük tömnek, hogy a másodlagos sugarak is koherensek legyenek. Ez nem a következő generációban fog megvalósulni, mert ezeknek a tranzisztorköltsége nagy, tehát jelenleg nem éri meg pár játékbeli effektért feláldozni egy GPU általános teljesítményét. Így viszont az a kritikus tényező, hogy az API szintjén is kellően kedvező legyen a sugárkövetési megoldás, ami ezeknek a szerencsétlen, nem éppen réjtrészingre kigyúrt hardvereknek tud segíteni.A réjtrészing aktuálisan rendkívül gyenge megítélése pont annak köszönhető, hogy hardverben sem erre megy még a fókusz, illetve még a DXR 1.0 is szopat a dinamikus shaderekkel, illetve az adatmozgással.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mini-ITX
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Parfüm topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
- Asus Geforce GTX 1050Ti 4GB GDDR5 Advanced Edition kártyám új gazdát keres!
- ASUS DUAL RTX 3060 12GB OC Edition
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs